CFP skrev:
idag er jeg af den opfatelse at den betydning man tillægger halluer mens man er på trip kun er summen af sindets mange spor (dvs personlighedens) forsøg på at bevare kontrollen, der i sidste ende er dikteret af frygt og frygt er nemt at fremkalde selv med et smil. Men hvad skal man med den hvis ikke det som i ovenstående tilfælde var for at vække en begynder til fornuft.
Jeg kan kun give dig ret, hvilket er hvorfor man skal glemme alt om at bevare kontrollen. Man burde faktisk gå ind til ethvert trip med den forudsætning, at man aldrig har haft kontrollen, men at kan opbygge en stærkere illusion om kontrol, hvis man er villig til, med hele ens væsen, at give slip på den, bare for en en stund. Frygt dikterer mange ting i vores samfund, det er en del af vores natur og jeg ville absolut ikke være den foruden.
Jeg er ked af at høre at det er endt for dig som det er, men faktum er bare, at mennesker er forskellige og de har forskellige oplevelser. Selvom de er det samme sted på samme tid, vil deres oplevelse stadig adskille sig fra hinanden, idet alt hvad vi sanser og tænker bygger på forudforståelse. Psykedelika ligger i nok nummer 1 på listen unikke oplevelser i denne verden og de bygger i den grad på forudforståelse, kultur og indoktrineret etik og moral. Nogen kan håndtere værktøjet, andre kan ikke og det kommer iflg. min erfaring mest af alt an på hvor mange skeletter man har i skabet og om man en villig til at lade dem komme ud, så man kan tage et ordentlig kig på dem.
Jeg kunne skrive side op og side ned om det her, men jeg vil lade den ligge her, gik ud fra at du ville have lidt modspil, så nu har du fået det