Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 07:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hey alle
jeg tror jeg har begået mit livs største fejl fredagstog jeg 1 og en halv ecstasypille, en del MDMA (både i bomber og streger) + meget amphetemin. Jeg har haft nedtur siden fredag klokken 8 om morgnen. Jeg har har hovedepine i både venstre og højre side af panden, svagt højre og mest venstre. mit venstre øje er underligt og føles mærkeligt som om det ikke sidder rigtigt. Jeg er Bange for at jeg har fået en længervarig skade. Muligvis serotonin syndrom. har taget ind på sygehus og er blevet tjekket. de har givet mig to pamol og noget mad. venter på at blodprøverne er færdige. Er det normalt at have sådan eftervirkninger i så lang tid ? har hørt om folk der bliver bælgøjet og ikke kan føle glæde. Er virkelig bange for at ende i en livslang depression pga. sådan en cocktail. her dagene efter i fredags har jeg haft det virkelig kogt utilpas, rastløs, paranoia over om det er en langvarig eskade. vil godt høre om folk der har haft det på samme måde,

mvh

Junior medlem

Det mdma jeg tog lammede tungen helt vildt da vi smagte på det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Det lyder lidt heftigt, at du har været plaget af det i så mange dage, men tag det roligt - du skal nok komme dig igen. Har selv haft ugelange nedture efter MDMA-indtagelse og har også prøvet heftige hovedpiner og blodtilførselsproblemer efter overdrevent amfindtag. Giv det noget tid og hold dig fra stimulanser i det hele taget, så skal det nok begynde at lysne.

God bedring...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Sidste gang jeg tog MDMA fik jeg taget for meget (340 mg) af en rimelig åndssvag grund. Efterfølgende gik der 3-4 dage, hvor jeg ingen glæde kunne føle. Jeg var som dig ret bange for en livsvarig skade. Allerede da jeg tog de første 2 5-HTP piller, begyndte mit humør at blive bedre. Jeg kan derfor virkelig anbefale en 5-HTP kur. Jeg har ikke rørt stoffet siden og har det fint i dag. Der gik ikke andet end et par dage med 5-HTP, før jeg var ovenpå igen.
Jeg havde dog ikke hovedpine som du har. Jeg ved næsten intet om det her, men kunne forestille mig, at din store nedtur også kan skyldes komboen. Amfetamin og MDMA er vidst en neurotoksisk kombo.

Da jeg dengang kontaktede lægen og forklarede ham situationen, og at jeg havde bestilt 5-HTP, sagde han, at jeg ikke skulle tage andre stimulanser for at kompensere for min nedtur (han mente 5-HTP'en som han åbenbart ikke vidste hvad var). Jeg synes, det er ærgeligt, at lægen (og læger i al almindelighed (slutter jeg mig til ud fra en meget lille mængde ukonkret information og nærmere en fornemmelse)) ikke havde nok viden på området, nu hvor man hele tiden hører i medierne, hvor skadelige stoffer er og hvor mange, der bruger dem. Så burde man sgu da uddanne læger i at behandle stofskader.

Prøv også at dyrke noget motion og lev sundt. Det kan måske også hjælpe lidt på humøret og få dig hurtigere ovenpå igen.
Held og lykke!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er enig med de andre. Det er en voldsom omgang stoffer du har indtaget, og det kan sagtens give dig nedtur i 4-5 dage. Er det første gang du tager den slags stoffer?

Junior medlem

Ja jeg har ikke tænkt mig at røre nogen form for stimulanser længere.. har taget amf mdma og piller mange gange før, men aldrig i det omfang og så ukontrolleret. Jeg er begyndt at æde en masse frugt og har det som om det går bedre nu. 5-HTP er det ulovligt ? hvis ikke hvor kan det så købes ? og kan det være farligt at bruge sammen med ssri ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Godt at høre, du har det bedre. 5-HTP er ikke ulovligt. Det er imod sidens regelsæt at henvise til forhandlere, men søg lidt på google, så finder du let steder, der sælger det og/eller tryptofan. Så vidt jeg ved, kan det være enormt farligt at bruge sammen med ssri. Jeg er ikke så stærk i flamsk, men mærkaten på min dåse tryptofan beder mig konsultere apotekeren inden indtagelse med anti-depressiva. Hvis du har taget ecstasy, mens du i forvejen er på anti-depressiv medicin, har du nok forklaringen på, hvorfor du stadig er syg. Den kombination kan være livstruende - godt, du slap med hovedpinen og lidt ondt i sjælen.

Medlem
Brugeravatar

SSRI + MDMA + amfetamin.... så tror sgu da pokker du har det dårligt. det er en ekstremt neurotoksisk cocktail du har slugt der.

Junior medlem

Jeg troede ellers at folk tog en ssri efter mdma som harm reduction. Hvad kan være det værste der er sket ? Frygten for at blive bælgøjet eller lide af en kronisk depression har jeg stadig. Jeg er så uendelig dum !

Medlem
Brugeravatar

ja, det kan lindre nedturen lidt at tage SSRI'er bagefter, men der er andre ting i den kombo som er uheldige. MDMA + amfetamin er mere neurotoksisk end stofferne hver for sig. amfetamin + SSRI kan muligvis resultere i serotoninsyndrome, selvom det ikke er sandsynligt. SSRI'er mindsker virkningen af MDMA, sandsynligvis pga. reduceret lager af neurotransmittoren jf. hæmmet genoptag, eller receptortolerance. det betyder også at du lettere risikerer at tømme dit serotoninlager fuldstændig.

rimelig uforudsigelig hvad resultatet af sådan en kombination bliver, så under alle omstændigheder ikke fornuftigt.

Senest rettet af Booty-Lone 04 aug 2009 14:03, rettet i alt 1 gang.

Medlem

hør her min ven, slap helt af.. du ska nok komme dig 100% bare rolig. Forsæt med at spise sundt og få evt noget motion også. Har prøvet det der mange gange desvære, men er på toppen igen efter lidt tid. Bare prøv at slap af og lad det komme stille og roligt :)

Medlem
Brugeravatar

sagde idioten til tumpen. i er da et sødt par

Medlem

Booty-Lone skrev:
sagde idioten til tumpen. i er da et sødt par

hahaha :D :D

Junior medlem

Ja jeg er nok bare paranoid. jeg lægger lige en besked igen når jeg er blevet bælgøjet.. Idiot havde du også noget med øjet ?

Medlem

Tumpe skrev:
Ja jeg er nok bare paranoid. jeg lægger lige en besked igen når jeg er blevet bælgøjet.. Idiot havde du også noget med øjet ?

nej ikke som du beskriver det der, men hvis det kan gøre dig mere rolig så smut forbi lægen og lad ham se på det :)

Medlem

5 HTP er uundværligt hvis du skal tage E! Pas på dig selv næste gang. Men ellers tilslutter jeg mig de andre som siger at det nok går over med tiden. Jeg har også tprøvet at blive for blæst (ca. 550mg ren mdma) og havde det rigtig skidt i dagene efter. Men efter 4-5 dage bgyndte jeg at få det bedre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
idiot skrev:
Har prøvet det der mange gange desvære, men er på toppen igen efter lidt tid. Bare prøv at slap af og lad det komme stille og roligt :)

Man skulle tro man blev klogere af at dumme sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Drak du solbærsaftevand mens du var på MDMA?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har været på antidepressiver i et år, og har taget E mange gange siden. og ofte blandet med amf. Af og til får jeg også sindssygt nederen på bagefter, men så er det bare med at dyrke noget motion, og komme ud i naturen, og gøre andre ting som normalt ville gøre en glad. Også selvom man i det øjeblik ikke føler nogen glæde ved det.

Dagene efter sådan en tur, er som en depression, hvor seritoninen stille og roligt bliver ladet op igen, alt efter hvor meget du gør for det. Er sikker på du nok skal komme dig 100 procent. Men hold dig fra komboerne. Har f.eks. selv prøvet at få ringen for ørerne i en hel uge efter en tur. Som om der var nogen der spillede kirkeklokker inden i hovedet på en. Det var også ubehageligt, men symptomerne går heldigvis væk igen.

Lad dig ikke slå ud af alt kritikken. Man lærer af sine fejl... og ellers skal man nok blive ved med at begå den samme
fejl 1 million gange indtil man lærer det :mrgreen:

held og lykke og god bedring :D

Junior medlem

hey alle, en lille update.

Jeg har fået det meget bedre nu, og er ikke i tvivl om at jeg om et par dage vil være 100% tilbage til normalen. Jeg så glad som man nu kan være, igår var jeg både ude og drikke et par øl og på netcafe med drengene jeg morede mig havde det udemærket. det hele ser lidt mere lyst ud nu. Jeg har stadig et let tryk i venstre øje og kan kun mærke at jeg HAR haft hovedepine i et god stykke tid. Jeg drak ikke solbærsaft, har det da en neurotoxisk effekt ? Tror jeg vil holde mig til stoffer der ikke går ind og påvirker serotonin eller som er neurotoxiske som mdma og amf!
har været glad for alle jeres svar ! tak

mvh Tumpe

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]