Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebronx
Jeg har de sidste 2-3 uger været ramt af det mest underlige jeg til dato har prøvet.
Hænder, Fødder & brystkasse sover.. og jeg har ingen føgelse af hvad jeg rører ved og havde til sidst problemer med at gå da jeg ikke kunne mærke gulvet under mine fødder.
Jeg vil skynde mig at sige at det er blevet bedre og efterhånden kun er mine hænder der sover og er stive..
Har været ved lægen og få taget blodprøver mm.. og udover for højt kolesterol tal kan de intet finde..

Jeg har gennem de sidste 10år haft et ret seriøst "forbrug" af amfetamin, og mit spørgsmål er derfor om der skulle være andre herinde der har oplevet noget lignende i forbindelse med amf. eller bare i det hele taget???

[-BlAsTriX-]

.

Junior medlem

Ikke for at gøre dig nervøs, men kunne godt lyde som symptomer på sclerose.

Citat:
Multipel sclerose kan vise sig ved træthed eller mathed i kroppen, usikker balance, nedsat kraft i arme og ben, føleforstyrrelser eller prikken i dele af kroppen. Mange oplever også problemer med synet, for eksempel i form af tågesyn, dobbeltsyn eller nedsat syn, som kan vise sig at være det første tegn på sclerose. Symptomerne kan være forskellige fra person til person og hos den samme person på forskellige tidspunkter, hvilket er karakteristisk for sclerose.

http://www.scleroseforeningen.dk/da/Fakta-om-Sclerose/Symptomer.aspx

Dette er på ingen måde for at skabe unødig bekymring, men hellere være på den sikre side.

Håber det går over.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det kunne godt lyde som symptomer på forhøjet blodtryk, hvilket er endnu mere tænkeligt da du også har forhøjet kolesterol tal. Testede lægen dit blodtryk? Og hvordan er status i øjeblikket?

Medlem

Jeg finder dette topic meget spændende!
Smid lige en update på din status når du engang får tid..

crUnk..

Medlem
Brugeravatar

Altså, de gange hvor jeg har taget amf har jeg ofte haft den fornemmelse i hænder, fødder og brystkasse. Den er dog altid gået væk næste dag. Men jeg genkender følelsen! Jeg håber virkelig på det bedste for dig, og at det går over snart! :(

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Bed din læge om at kikke dine tal for B-12 vitamin.
Det giver forstyrrelser i nervesystemet så som føleseløshed i arme og ben. Starter som regel i benene.

Men kik lidt på det her og se om du kan genkende noget af det: http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb12.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
-og B12 mangel hænger ofte sammen med overdrevet alkoholindtag -og amfetamin indtag hænger ofte sammen med overdreven alkohol indtag.

bare en tanke. god bedring!

Junior medlem
Brugeravatar

Undskyld den lange ventetid :cheers:
Efter en del blodprøver er lægerne`s bedste bud præcis som flere af jer har nævnt vitamin mangel.. nærmere D-Vitamin.. Men efter at ha taget D-Vitamin i rilige mængder de sidste 3mdr uden ønsket resultat/forbedring tror jeg lige jeg hopper på B12 vognen og smider en opdatering efter noget tid...

1.000.000 Gange tak for jeres tanker og ideer alle sammen.. Det varmer sku lidt at finde respons mm . på dette fora som jeg bestemt ikke syntes jeg fandt i det offentlige reci det første stykke tid..

BlAsTriX :peace: :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ellers prøv at tage fat på hemp student herinde blastrix. Vurderet ud fra hans indlæg vil jeg skyde på at han er ret langt på sit medicin studie. Det ligner ihvertfald at han ved hvad han snakker om :)

Junior medlem
Brugeravatar

bbb skrev:
Ikke for at gøre dig nervøs, men kunne godt lyde som symptomer på sclerose.

Efter et hav af forskellige undersøgelser... viste en rygmarvs prøve og MR scanning at "bbb" havde ret: sclerose!

Tak for alle bud og forslag allesammen..

BlastriX

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Wow, det er jeg sgu ked af at høre... Så det havde slet ikke noget med dine stofvaner at gøre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Av for en diagnose at få... Men mon ikke der snart kommer nogle medicinske gennembrud, der gør sygdommen mere tolerabel. Håber det bedste for dig!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Empty space
Daamn... Håber det bedste for dig!
Håber du bevarer et positivt livssyn alligevel..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min fætter fik konstateret sclerose for et år siden, han havde længe ikke følt sig i balance mentalt og tog en del coke for at komme omkring de ændringer der skete i hans hjerne. Men han er lettet over diagnosen; det behøver ikke være the end of it at få konstateret sclerose. De vil nok se hvor meget de kan få hjernebetændelsen sat tilbage med hjernefunktionerne intakte.

Alt godt fremover!

Junior medlem
Brugeravatar

Snoezel:Så det havde slet ikke noget med dine stofvaner at gøre?
Nej ikke det fjernste. . Sagde også til lægen at sclerose på en måde var billig sluppet, med det liv jeg har ført mig.. Hvor til hun svarrede "sclerosen er ik kommet pga dit misbrug, og har intet overhovedet med misbrug af amfetamin at gøre"..
----------------------------------------------

Morten på 14:Men mon ikke der snart kommer nogle medicinske gennembrud, der gør sygdommen mere tolerabel.
Der skulle være en pille på vej, den er godkendt i USA, men den skal liiige godkendes i DK ( guderne må vide hvor mange år det tager ), for godt nok er jeg misbruger, men nåle og mig. . . aaggrrrr
----------------------------------------------

BlastriX

PS:Tak for alle de varme "hilsner" jeg har LANGT FRA tænkt mig at lade en sygdom ændre mit positive & glade syn på livet, det er 100!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]