Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Allesammen.

Jeg er en helt ny bruger herinde, har lige fundet siden og synes det er et fremragende forum hvor alle sider af brugen af rusmidler kommer frem.

Anyhow, jeg har et spørgsmål til jer, efter en oplevelse på weed. Jeg er 21 år gammel og har et rimelig fornuftigt forbrug af weed. Ryger nok 1 gang om ugen, men en gang imellem kan jeg godt ryge 4 gange på en uge hvis jeg fester meget, og andre gange ryger jeg slet ikke.
Anyway, Jeg tager historien helt fra starten:

Jeg var til en fest på mit universitet, og jeg var godt stiv og røg nogle pinde, både hash og skunk. Normalt ryger jeg aldrig hash, da jeg synes jeg bliver alt for sløv af det. Men jeg havde en mega griner aften, og alt syntes at være i den skønneste orden. Jeg crasher hos en af mine venner, og dagen efter står vi op og drikker et par colaer og chiller lidt. Vi spiser ikke noget morgenmad.
Så ruller vi en morgenjoint(hash) og stener lidt fjernsyn, jeg får alle de samme skønne følelser, som jeg plejer at få, når jeg er skæv. Så begynder jeg at gå hen imod togstationen, da jeg bor i en anden by og gerne ville hjem.
Og her begynder mit badtrip. Jeg kan mærke at jeg får det underligt, sveder og fryser samtidigt og bliver meget svimmel og desorienteret. Mirakuløst nok finder jeg mit tog, og sætter mig ind. Derefter bliver det rigtig slemt. Jeg føler jeg er ved at besvime hele tiden, har voldsom kvalme og føler slet ikke jeg kan bevæge mig. Jeg tænker rationelt og sætter hovedet ned mellem mine ben for at få noget blod til hovedet, men intet hjælper. Mit hjerte hamrer afsted som om det skulle nå noget, og mit hoved gør rigtig ondt. Jeg begynder at blive bange og synes folk kigger underligt på mig, selvom jeg egentlig godt ved de slet ikke kigger denne vej. Mit hjerte jøder afsted, jeg føler en ubekvem trykken for brystet og har svært ved at trække vejret. Det føles om om ilten jeg indånder er utilstrækkelig. Jeg tror faktisk at jeg skal dø, og begynder at skrive en sms til min kæreste (der er i skole, så jeg kan ikke ringe til hende) om at jeg elsker hende, men tager mig selv i det, og tænker rationelt. Kom nu. Du er ikke ved at dø. Man dør ikke af at ryge hash.
Jeg får samlet tankerne en smule, men min krop føles utrolig svag og ubehagelig. Kontrolløren kommer forbi og det er en kraftanstrengelse uden lige at få vist hende mit klippekort. Efter en halv times mareridtstur opdager jeg, at jeg jo bliver nødt til at mobilisere nogle kræfter så jeg kan komme ud af toget. Jeg prøver at rejse mig, og får banet mig vej igennem sæderne, dog falder jeg en enkelt gang undervejs, mens jeg mumler et eller andet om mit snørebånd. Verden føles for alvor fremmed nu.
Jeg får kastet mig ud af toget når det standser, og sætter mig på perronen og gisper lidt efter vejret. Jeg får samlet mig og fundet min cykel, og jeg trækker den hele vejen hjem. Efter at have låst mig ind ligger jeg mig på min sofa og prøver at samle tankerne. Jeg får ringet til en af mine venner, og han får beroliget mig, og jeg begynder så småt at finde mig selv igen...
Godt så, jeg konkluderer at det var et nasty-ass case af Den Hvide Syge, og slapper bare af resten af dagen. Jeg har aldrig fået det dårligt efter at have røget jays, så tænker at det nok bare var en uheldig cocktail af mangel på mad og træthed.

Dagen efter tager jeg ud og rejse med min kæreste til Paris. Det mærkelige er bare, at jeg stadigvæk får svimmelhedsfornemmelser og bliver meget hurtigt træt. jeg får svimmelhed og noia på når vi besøger befolkede steder (Eiffeltårnet var et helvede), og to gange bliver vi nødt til at forlade restauranter fordi jeg troede jeg skulle besvime og fordi jeg var ved at kaste op. Dette bliver så mildere og mildere i løbet af ugen, dog kommer det stadig igen mindst et par gange om dagen. Min balanceevne føles beskadiget, men ellers er jeg fuldt funktionel. Men svimmelheden og kvalmen vender tilbage i små bølger.

Nu er det så to uger siden jeg røg jointen, og svimmelheden kommer stadig frem en gang imellem. Jeg fik den fx idag da jeg skulle med toget. det er ikke så voldsomt som da jeg havde badtrip, men samme trykken for brystet, vejrtrækningsbesvær og svimmelhed kunne mærkes.
Jeg overvejer om det så overhovedet kan være weeden der gør det stadig? Jeg har ikke røget siden, og heller ikke drukket alkohol. Men virker det ikke underligt, at jeg stadig får det to uger efter? Jeg overvejer om jeg skal kigge i andre baner, få taget blodprøver og se om jeg har jernmangel eller B12-vitaminmangel eller sådan noget.

Men er der nogen af jer der har hørt om/oplevet noget lignende?
Beklager hvis det blev meget langt det her, men ville give en så præcis gengivelse af det som jeg kunne.

Glæder mig til jeres svar/råd/kommentarer!

Mvh
Latten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvor meget vand drikker du? Hvis jeg har været på en vild druktur og ikke indtaget vand inden jeg går i seng, kan jeg godt få nogen af de samme symptomer som dig.
Det at dine symptomerne vender tilbage dage efter din hash-rygning, for mig til at tænke på at du måske har dårligt blodtryk. Jeg ved at cannabis sænker(eller hæver?) blodtrykket og det kan være der for det har været specielt slemt lige efter du har røget. Hvis jeg var dig ville jeg hvert fald gå til lægen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder lidt som et angstanfald, det du oplever i toget. Du tror du ska dø, ka' ikke få vejret osv..
Din historie lyder ganske meget, som nogle af de andre historie der har været her i medaljens bagside, om badtrips på cannabis (hvis du ikke har gjort det, ka' det være du ka' få lidt ud af at læse nogle af dem).
Jeg tror bestemt det har noget at sige, at du kun har drukket noget cola. Dit blodsukker er derfor lavt, og du er sandsynligvis dehydreret after alkohollen, aftenen før. De svedeture, og den svimmelhed og desorienterethed du beskriver, ka' altsammen tilskrives dit manglende væske- og fødeindtag :)

De psykologiske effekter, er nok "bare" en kombination af, at din krop langt fra er på toppen, og så at du er skæv. At du fortsat oplever de samme symptomer, er helt normalt, også i så relativt lang tid. Det er der mange der gør - man ka' sige, at oplevelsen "stadig sidder i kroppen".
Det vil selvsagt være en god ide at holde igen med hashen det næste stykke tid, i hvert fald til du ikke oplever "flashbacks". Hvis du ryger for snart igen, vil du med al sandsynlighed oplever, at det kommer igen.

Jeg synes du ska' prøve at finde nogle af de tråde der før har været oppe her i forummet, om lignende oplevelser, det er langt fra usædvanligt, og jeg synes din oplevelse lyder meget som nogle af dem, der før er beskrevet.

Men det er helt sikkert, at du nok ska' komme på toppen igen, hvis du tager dig den tid det nu tager :) Held og lykke!

Junior medlem

Hey dudes!

Tak for svarene!

@Alt Ædende Ateist - Har bestilt en tid til lægen under alle omstændigheder, så jeg kan få taget blodprøver og måske en EKG og sådan..

@Homo Superior - Jeg tror også jeg holder mig fra weeden et stykke tid, i hvert fald til lægen kan fortælle om det er noget der er galt med kroppen.. hvis det ikke er det, må det jo stadig være den gode gamle weed der sidder i kroppen. Top surt at skulle holde sig fra at ryge en herlig skunkjoint i ny og næ, men tror det er min slagplan indtil videre. Jeg har læst en masse af de gamle topics omkring det, det gjorde jeg før jeg skrev emnet, men jeg fandt ikke rigtig noget omkring tilbagevendende symptomer efter 2 uger, så besluttede mig for at starte et emne anyhow.

Hvis der er andre der har råd/erfaringer må I også gerne give jeres besyv med.

Tak :)

Latten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]