Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Psy.

Jeg havde i lørdags en grim oplevelse, som jeg tænkte jeg ville dele med jer i håb om at i kan bidrage med nogle svar på hvad det kunne skyldes at det skete.

Det foregik hjemme hos en kammerat. Vi sad og så lidt tv, og da vi var løbet tør for ryger, var vi nødt til at lave et udkrads mix ( FØJ :evil: ). Efter jeg suger hovedet, går der ca. en 5 min. hvorefter jeg går ud som et lys. Det varede i 5 minutter, og det skete meget pludseligt. Jeg sad i sengen, og lige pludseligt blev alting sort. Min krop gik i kramper, jeg sad og rystede mens jeg slog mit hoved op imod væggen. Jeg sad sådan i ca. 5 minutter har jeg fået at vide. De sidste par minutter begyndte jeg at blive meget blå i hovedet, fordi jeg glemte at trække vejret. Mine venner ringede imens tid til min mor som så kom og hentede mig. Da min mor kom vågnede jeg op. Jeg vidste overhovedt ikke hvor jeg var, eller hvad der var sket. Jeg kan stadig væk ikke huske hvad der skete, jeg troede jeg besvimede, men det gjorde jeg åbenbart ikke. Jeg pissede også i bukserne.

Jeg ved ikke om det kan have noget med dette at gøre, men dagen inden havde jeg holdt den kørende hele natten på den dårlige. Det jeg gerne ville have svar på er, det der skete med mig i lørdags, var det en form for hash-psykose? Eller kan det skyldtes at jeg har overbelastet mig selv ved at tage for mange stoffer, med for lidt tids mellemrum. Håber i kan komme med nogle svar :wink:

Mvh. Shroom 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Nu har jeg jo fulgt lidt med i nogle af dine tråde osv, og du var 15 ikk?
Det kunne lyde som om at du har fået et epilepsi anfald, min halvbror har det og hans anfald lyder som dine bortset fra han ikke pissede i bukserne, men du har virkelig taget mange stoffer og prøvet mange forskellige ting - tror du ville ha godt af en pause fra alt i 14 dage - en måned.. for bare lige og give din krop noget ro, for tror jeg at den har brug for, du er i en meget rigtig periode af dit liv og der foregår mange ting i din krop, og det er vigtigt at du giver den det ro som den har brug for, gå i seng når du kan mærke du er træt istedet for og suge amf, slap af når din krop giver tegn på at den har brug for det og i det hele taget lyt til hvad din krop fortæller dig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret Skou, og jo.. Jeg er 15 år gammel.

Epilepsi :O Det lyder bestemt ikke spor sjovt. Er det virkelig muligt at få epilepsi efter et længere forbrug af daglig hash rygning? Du skriver at det ville være en god idé med en pause på ca. 1 måned - er det så også nødvendigt at holde med tjalden? Eller bare med stofferne?

Hvis jeg fortsat ryger hverdag, er der så stor sandsynlighed for at jeg ville få endnu et af disse anfald?

Mvh. Shroom 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Magic Shroom skrev:
Tak for svaret Skou, og jo.. Jeg er 15 år gammel.

Epilepsi :O Det lyder bestemt ikke spor sjovt. Er det virkelig muligt at få epilepsi efter et længere forbrug af daglig hash rygning? Du skriver at det ville være en god idé med en pause på ca. 1 måned - er det så også nødvendigt at holde med tjalden? Eller bare med stofferne?

Hvis jeg fortsat ryger hverdag, er der så stor sandsynlighed for at jeg ville få endnu et af disse anfald?

Mvh. Shroom 8)

Nej det var ikke en hashpsykose. Behøver du virkelig at spørge om det er en god idé at fortsætte med at klovne sådan rundt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Det er mini Blæste Nico!!!

8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Normalt ryger jeg også hver dag, men det er vigtigt at du giver din krop en pause fra alt.. og altså alt, det ville også inkludere tjalden, ved det hårdt, og hvis du ryger hver dag ville du nok også have problemer med og sove de første 7-14 dage, kender jeg ihvertfald fra mig selv..
Jeg skal ikke kunne svare på om hashrygningen skulle kunne udløse sådanne anfald - har aldrig hørt om det før overhovedet, jeg kunne derimod godt mistænke den dårlige for muligvis og være en mulig udløser til dit anfald hvis du samtidig fejler noget andet.. Hvis jeg var dig ville jeg stoppe med alt medicin, medicin skal bruges til det som det er fremstillet til.. Har en ven som døde af det, og det er ikke sjovt. Og efter din pause ville jeg råde dig seriøst til og overveje dit forbrug, det lyder som om at du trykker alt for meget på speederen i forhold til hvad din krop kan holde til..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
At presse sin krop med hvilken som helst form for narko i længere tid af gangen, fører til psykotiske tilstande. At give hashen skylden ville være synd synes jeg, men den har da nok hjulpet på det...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Håber virkelig at du forstår alvoren i det signal din krop giver dig når den reagere sådan der - det kan umuligt ha været fordi du spiste din salat og vitamin piller.. Hvis din vennekreds også har samme forbrug som dig og samme alder ville jeg råde jer til og tage en slapper sammen, på den måde kan i støtte hinanden i det hvis i finder det svært og holde pause, begynd på nogle andre interresser, gå i biffen, svømmehallen, bowling.. Alle de ting som unge der ikke har prøvet stoffer laver. Det er godt til afveksling..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Blå time skrev:
Det er mini Blæste Nico!!!

8)

Heh ja jeg pisser da også i bukserne fra tid til anden, det der ingen skam i, heller ikke i at hente min månedlige ration voksenbleer i brugsen.

Nu har de fleste det jo temmelig dårligt dagen efter en tur på speed. Min personlige erfaring er at jeg ihvertfald ikke få det bedre af at ryge hvis jeg i forvejen har det dårligt. Selvfølgelig er det en dårlig idé at ryge hash hver dag, men du burde overveje at vente med at tage speed og egentlig også hash til du er lidt ældre. Dit problem lyder jo alvorligt du har tilsyneladende været ved at blive kvalt, og da det er i forbindelse med indtagelse med hash eller speed eller begge dele, så hold ihvertfald en pause med begge ting. Kan ikke umidelbart se sammenhængen, men så igen det er svært at vide hvad der har været i det speed du har taget. Men mit råd er ihvertfald hold en pause og hvis du ikke vil følge det råd, så lad være med at blande de to ting igen forløbig, så kan det være du finder ud af hvilket stof der enkeltstående har denne meget negative effekt på dig, men mit bud er speed'en uden noget egentlig grundlag.

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svarene allesammen. Sad og tænkte lidt over det igår, og har besluttet mig for at holde mig fra alle syntetiske stoffer. Jeg vil ihvertfald ikke risikere endnu et af disse anfald! Jeg vil gøre mit bedste for at skære ned på tjalden - dette bliver dog ikke helt nemt! Hvis jeg kan klare det, vil jeg kun ryge tjald i weekenderne. Wish me luck :!:

Mvh. Shroom 8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Lyder som en rigtig positiv retning så husk nu at holde dig selv i ørene det kun dig selv, der bestemmer hvordan det skal gå, men held og lykke mesteren :)

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Takker mange gange :D

- Hvis jeg ikke kommer til at ryge i løbet af ugen, poster jeg lige en tilbagemelding om hvordan det er gået 8)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
På hjemmesiden: http://www.epilepsi.dk/Fakta-om-epilepsi.aspx
kan man læse følgende:

Citat:
Alle kan få et krampeanfald
En del personer kommer ud for at få et enkelt krampeanfald på et eller andet tidspunkt i livet. Det kan f.eks. skyldes udtalt fysisk eller psykisk stress eller søvnmangel. Nogle tåler udpræget stress uden at få anfald, hvorimod andre ikke tåler så meget, før der kommer et krampeanfald. Her taler man om, at krampetærsklen overskrides. Denne tærskel er forskellig fra person til person, formentlig betinget af arvelige faktorer.

Krampetærsklen kan dermed overskrides hos alle mennesker, hvis de belastes tilstrækkeligt. Men, for at begynde at overveje diagnosen epilepsi, skal der minimum have været to uprovokerede anfald.

Det første trin i udredningen af et muligt epileptisk anfald er derfor en udredning med henblik på, om der foreligger en akut behandlingskrævende sygdom. Først når dette er udelukket, kan man koncentrere sig om selve epilepsiudredningen

Men uanset om du har en begyndende epilepsi, eller om du blot fik et krampeanfald, bør du i hvertfald tage din krops signaler alvorligt! Du er kun 15, og der sker en masse i dig i forvejen, som stresser kroppen. Der er ingen grund til at stresse dig selv yderligere.

- Men noget andet er, du skriver at din mor kom og hentede dig.. men hvad sagde hun til at du havde haft et krampeanfald? Tager hun ikke den slags alvorligt?

Glad for at du dropper amfetaminen. Jeg tror ikke at lidt cannabis i ny og næ skader, men skær dit forbrug ned til en gang om ugen eller hver 14. dag, hvis du vil ryge.

Hilsen Fanny

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det lyder rigtig godt at den elers så urokkelige magic shroom er ved at give sig, og erkende at en livstilsændring er på sin plads.
Der kan være mange grunde til dit anfald, måske var det stress, det kan også have været fordi udkradset indeholdt store koncentrationer af ubehagelige fyldemidler fra tjalden, som har givet dig anfaldet. Uanset hvad så er det højst sandsynligt ikke kommet uprovokeret!

Med hensyn til den daglige rygning, så kan du SAGTENS holde igen, hvis du vel og mærke har lyst.
Jeg har røget næsten dagligt i 1,5 år, ikke desto mindre har jeg ikke røget i 6 dage nu her og jeg har absolut ikke nogle abstinenssymptomer!
Jeg tror at de mest udbredte hash abstinenser er rastløsheden over ikke at have noget at lave. Du er så vandt til altid at ryge når du vil more dig, at du har glemt hvordan du more dig uden. Det i sig selv kan skabe enormt stor psykisk afhængighed. Jeg kender det fra mig selv, det værste ved ikke at ryge er at finde på noget andet at lave og det er en killer. Men abstinenser oplever jeg som sagt ikke, men du ryger også mere end mig.

Tør man spørge hvor lang tid du har kørt dig selv så hårdt, med stoffer og cannabis? og hvad sagde din mor, og hvad forklarede du hende?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]