Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 12:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ja
Dagen startede som en hvilken som helst anden:

Tidligt op og i skole.
Intet virker usädvanligt, og alting körer (så meget som det nu kan, en mandag morgen). Efterhånden bliver det tid til at komme hjem, og jeg tager min käreste på släb. Jeg er formentligt ikke helt oppe på dubberne, i vinterkulden... ellers havde jeg opdaget vores eskorte.
3 biler, mere eller mindre almindelige, har lige så stille rullet efter os rundt i byen.
Efter 30 minutter er vi hjemme. Jeg smider overtöjet, og löber op på mit värelse.

"Simon*! Der er besög!"

Min sösters stemme når knapt inden mit värelse overströmmes med betjente i civil.
Jeg skimter min kärestes forskrämte ansigt uden for mit värelse. Hun föres ind i et andet lokale.

"Ved du hvorfor vi er her?" spörger en höj korthåret mand. Jeg kan kun stirre måbende tilbage.
"Du virker nervös" .

Efter 20 minutters hurlumhej bliver jeg bedt om at sätte mig i sengen. Jeg spörger hvad det drejer sig om. De rare betjente havde modtaget et anonymt tip om at min käreste og jeg havde röger HASH inden for den sidste uges tid. Vi bliver kört ned på den lokale politistation, men betjentene er ikke lokale. Det er sydsveriges narkotikapoliti som har afsat hele holdet for at göre min eftermiddag rigtigt hyggelig.

Efter lidt politi-löjer med ransagning af min telefon, blive spillet ud mod min käreste samt ydmyget (skulle vise röv og det hele) bliver jeg tvunget til at aflevere en urinpröve. Resultatet vil jeg få om en uge eller to. Er den negativ sker intet. Er den positiv kan jeg vente en retssag, få mit hus ransaget samt ryge i narkotika-afvänningsprogam, alt sammen for at hjälpe mig.

Jeg er samfundets fjende nummer 1, og på trods af dette er samfundet så tilgivende at de räkker mig denne hjälpende hånd. Tusind tak samfund.

Junior medlem
Brugeravatar

Suk.

Billede

Medlem

Det er endda min förste officielle forseelse. Hold da käft et cirkus.

Hvad löber sådanne nogle löjer op i, rent ökonomisk? 7 betjentes dagslön + pispröver + de sociale myndigheder + retssag m.m? Det kan ikke väre helt billigt.

Afskaf dumheden!

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Er de virkelig så strikse i sverige at de kan straffe dig for og ha røget hash uden at de finder noget på dig/hos dig ??? lyder sindsygt.

Men føler sku' med dig.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Denmark
Sådan noget giver andledning til en løftet midtfinger. Seriøst, det er så dybt, dybt åndssvagt. Jeg skammer mig over at leve i en verden, hvor sådan noget sker.

Insane psychedelia user!

brokkede du dig overhovedet, nægtede urin prøve mm.? - nu kender jeg godt nok ikke lige den svenske lovgivning, men jeg var satme blevet besværlig hvis panserne kom anmassende på den måde - for det første ikke fandt noget ved ransagning, slæbte mig med på stationen uden grund, og bagefter krævede at jeg skulle pisse i en kop...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvor er det bare et sygt stikkersamfund hvor politiet kan ransage en på baggrund af et anonymt tip om at man har røget. Føler virkelig med dig, håber du slipper for straf.

Medlem

Desvärre tänkte jeg ikke klart da det skete. Det er ikke har hver dag mit hus oversvömmes med betjente.

Jeg har lige siddet og kigget nogle rettigheder igennem. Det lader til at en hel del blev overtrådt.
For det förste behövede jeg ikke komme med ned på politistationen, da jeg ikke var anholdt, men bare mistänkt. Dette sked de dog på. De forklarede at jeg SKULLE komme med, og at det bare ville tage en halv time.

Urin-pröven sagde de også var tvungen. Betjenten forklarede at han havde al den tid det krävede, indtil jeg havde klemt nok ud.

Jeg blev nägtet at drikke mere end 2 centiliter vand, hvilket er ulovligt. Jeg må drikke og äde "normalt".

Min käreste er 2 måneder under 18 år, og blev afhört INDEN hendes mor var kommet (betjentene mente pludseligt ikke at det var et forhör längre, men nägtede hende alligevel at forlade stedet efter 1 times interview.. hun fik heller ikke lov til at kontakte sine foräldre..).

Betjenten brugte HENDES udsagn imod mig, og pressede mig til at ändre i min forklaring (de pressede hende indtil hun löj.. long story.) med trusler om fängsel etc.. det viser sig så at sådanne forhörsmetoder SKAL tilses af min forsvarer, for at mine rettigheder ikke brydes.

Derudover lög betjentene overfor min käreste, da de tog en telefon hun holdt for mig. Hun spurgte om de havde ret til at kigge i indbakken. Det havde de ikke, svarede de, men de havde pligt til at give den til mig. Indbakken blev kigget igennem af betjentene, og jeg fik aldrig telefonen, hun fik den derimod tilbage efterfölgende. Betjente må ALDRIG LYVE under et forhör.

Og jo, i nazi-Sverige er sådan noget gestapofis desvärre tilladt. Åh, hvor jeg elsker at få min menneskelighed frataget.

Ps. jeg fik ikke besked om hvad jeg var mistänkt for, eller hvilke rettigheder jeg havde. Senere, da jeg spurgte, fik jeg afvide at jeg var mistänkt for "ringe narkotikabrott" , men aldrig fik jeg afvide at jeg havde ret til tavshed.. måske det kun gälder når man anholdes?

Men vi får nok begge en straf for det. Jeg står formentligt til en böde på 2000 kr. samt en plet i straffeattesten, men min käreste, som desvärre er mindreårig, får flere konsekvenser. Ingen af os kommer til at kunne få körekort i et par år endnu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
WHAT IN THE HOLY NAME OF ADAM SMITH! det er jo fuldstændig ude i hampen, lige til ekstra-bladet og andre sladderpresser, så mange brud på den hellige (liberalistiske) grundlov kan da ikke retfærdiggøres på nogen måde i dette tilfælde. Og her sidder man og ser Kampen om Hampen, for at gøre det endnu værre. It's a mad, mad world.

Er der ikke nogle støtteforeninger imod tåbelighed, dårskab og andet skidt såsom narkotikalovgivningen? Jeg gi'r gerne en femmer for at fremme en mere liberalistisk narkotikalovgivning!

MEGATRON

:(

Senest rettet af dopemax 11 feb 2009 16:36, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
du lader til at være ret uheldig for tiden. det du er udsat for her lader til at være ren chikane. Sverige mand.. ren ondskan. ONDSKAN! siger jeg.

Billede

MEGATRON

Halugenlampe skrev:
du lader til at være ret uheldig for tiden. det du er udsat for her lader til at være ren chikane. Sverige mand.. ren ondskan. ONDSKAN! siger jeg.

LOL :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er næsten umuligt for mig at tro at du ikke har en sag mod det svenske politi, jeg ville snakke med en advokat om at klage hvis jeg var dig. Jeg tror ikke du kan dømmes med beviser der er opnået under brud på loven (fx. tvungen urinprøve hvis du ikke havde pligt til det).

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jeg er målløs.. Mildest talt.. Lyder jo mest som en stor joke. Er enig med jim fear - du skal nok vinde her, op med humøret. :)

Insane psychedelia user!

hold kæft man, politiet er og bliver bare gangstere med statsstøtte!

ikke for at spille bagklog, men det er derfor man ALTID skal holde på sine rettigheder, også selvom de truer med at tingende kan blive meget værre, specielt hvis man ikke har noget at skjule, og det lydder det ikke til at du har.

jeg ville nu også prøve den i retten, hvis det skulle komme til, at de virkelig vil gøre mere ud af den sag.
fatter dog nada af, at de kan bruge en urinprøve der er testet positiv for THC, til noget som helst. -du kunne jo i teorien lige være kommet hjem fra amsterdam....

held og lykke herfra.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Meget apropos fandt jeg denne artikel på Politiken i dag:
http://politiken.dk/debat/article641429.ece

Den ridser meget godt op hvad der er galt med det danske retssamfund. Bare ærgeligt at interessante artikler som denne drukner i pladder om terror, vold, røverier, X-factor og finanskrise. No wonder at halvdelen af kommentarerne er af typen "Det er kun kriminelle der er imod overvågning".

Medlem

Tak for artiklen Jim Fear, herligt med lidt fornuft :) .

Jeg vil se hvad jeg kan göre. Hvis politiet bare udsteder en böde på 1500 svenske kroner, så vil jeg lade det ligge. Hvis de derimod begynder at lave random razziaer som de har lovet etc. så vil jeg naturligtvis tale med en advokat om mine muligheder.

Medhensyn til chikane: Ja, det er chikane. Jeg blev desvärre offentligt kendt da jeg tog med en kammerat til hospitalet efter en "overdosis". Kammeraten har siden hen fået samme symptomer, og overvejer at blive testet for epilepsi. Den händelse er formentligt grundlag for den chikane jeg nu udsättes for. Men sådan er det nu engang. Jeg er fredlös i dette samfund.

Desvärre oplever jeg myndighedernes forsög på at "hjälpe" som värende LANGT mere skadelige psykisk, socialt m.m (ja, snakken går sgu, når der er röre i andedammen...) end mit sporadiske forbrug af "narkotika". Vi (kammeraten og jeg.. nöj, det lyder kommunistisk :oops: ) har brugt rusmidlerne som en form for samtale terapi, og alting gik helt perfekt. Vores sidste sitting var den som gik galt.
Havde vi SATSET vedkommendes liv (teoretisk kunne det väre en farlig overdosis, eftersom symptomerne matchede) ville vi idag have fred og ro!

Det er mig ubegripeligt at det skal väre på den måde! Er smagsdommeri og religiöse fordomme virkelig mere värd end menneskeliv? Ikke at de dräber os, men de konsekvenser som myndighedernes indgriben har er LANGT större end det de vil "redde" os fra.

Suk.

Medlem
Brugeravatar

Fuck hvor er det klamt... Normalt synes jeg sgu politiet er fine nok, men det er sgu historier som den her der får folk til at miste respekten for dem...

Junior medlem

hvad ville der da ske i danmark ?
hvis man har røget hash og ikke har mere på sig hvad kan politiet gøre

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
KLAG KLAG KLAG

Det er virkelig vigtigt at brokke sig når man bliver forkert behandlet af politiet. Vi bliver alle paf og forvirrede når ordensmagten pludselig kommanderer rundt med os. Man kan ikke forventes at tænke klart i sådan en situation, og det er det som betjentene udnytter gang på gang. Og selv om du evt. ikke vinder en klagesag over dem, er det meget vigtigt at der dog bliver klaget. Det er den eneste mulighed du har for at gøre noget der kan få dem til at handle anderledes en anden gang. Og hvis systemet fungerede bare en lille smule, burde du altså også få medhold i nogle af alle de der ting. Din familie og kærester var også vidner til det ikke?
Please klag

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]