Så er du nok i samme bås som jeg var dengang, eller ihvertfald ikke langt fra.
Det er uden tvivl en yderst belastende måde at gå rundt og have det på, for der er ingen der har fortjent at være så begrænset i sin hverdag.
Ham min ven der på daværende tidspunkt var psykotisk var også en af de eneste jeg kunne snakke med det om, og det var endda en mangelfuld dialog vi havde kørende, da ingen af os som nævnt rigtigt kunne beskrive hvordan vi havde det. De andre jeg kunne betro mig til var bare mine nærmeste venner, da jeg af og til følte at det åd mig op, og at jeg bare var nød til at komme ud med det.
Men det var på ingen måde fordi de havde noget at sige der kunne løsne lidt op hos mig eller gav mig håb, de gav mig bare de sædvanlige klap på skulderen og sagde at det var nederen for mig, og hvis der var noget de kunne gøre skulle jeg endelig ikke holde mig tilbage med at sige til.
Det skal lige understreges at jeg på ingen måde kritiserer dem for deres måde at håndtere det på, de kunne jo ikke vide hvordan jeg havde det, jeg vidste det knapt nok selv da jeg ikke kunne sætte ord på det.
De gjorde hvad venner skulle gøre imo, og er stadigvæk glad for at de var der til at høre på mig.
Men jeg følte mig stadigvæk fastlåst i min egen lille boble, og var fuldstændig rådvild!
Den dag idag kan jeg i nogen grad huske hvordan det føltes når jeg følte at jeg lige så stille fjernede mig fra virkeligheden, men når jeg mærker efter hvordan følelsen var, ryger jeg ikke automatisk tilbage i den tilstand hvor jeg ikke kunne kende mig selv længere. Og det er virkelig en lettelse, for det gjorde jeg dengang jeg selv stod i det.
Håber at det giver mening for dig, for det var sådan jeg oplevede det, og kan helt ærligt ikke selv gennemskue om det er sort snak for alle andre end mig selv.
Men håber du kan bruge det til noget! Og du skal ikke takke for det, håber det måske har hjulpet dig lidt til bedre at kunne sætte ord på hvordan du har det. Og at du så kan tage det med i dine tanker hvis du vil konsultere nogen der kan snakke med dig om det. Synes det sværeste var at sætte ord på det dengang, og så er det ikke nemt at forklare hvad det er der er svært!
Håber du finder ud af det. Det gjorde jeg dengang, og kan høre på dig at virkelig vil problemet til livs, så er også sikker på at det nok skal ordne sig, hvis du får den rette hjælp

. Se evt. tiden an, men vil anbefale dig at kontakte en kyndig på området.
God jul til dig!