Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ketamin
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ved godt jeg har en anden tråde kørende, men den her skulle gerne kunne holdes helt ren og kun handle om keta.

Ketamin - Heaven and Hell. I en og samme instans.

Det bliver lidt svært at undvære det på mandag, det ved jeg, fordi har først lige rykket en streg for 30 minutter siden men har bare haft lyst siden jeg vågnede....

Det den der feeling man får af det - altså virkningen er jo langt federe end coke/amf/mdma og alle de andre "normale" snifbare stoffer. Et kæmpe misbrugs potentiale..... Jeg bliver bedre til ting når jeg er på keta - føler jeg da....

Andre keta-krigere derude der kender det?

Titel: Re: Ketamin
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Citat:
Det bliver lidt svært at undvære det på mandag, det ved jeg, fordi har først lige rykket en streg for 30 minutter siden men har bare haft lyst siden jeg vågnede....

Det er fredag i dag. Bare lige til en orientering. Ergo kan du vel godt nå at lade være med at tage noget weekenden over. Hvis du alså har lyst. :)

Prøv at læs den her og genovervej din kærlighed til ketamin. http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=25321

Mvh Mikkel

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er der her bare sådan et praise ketamine-emne? Og så ligger det alligevel i medaljens bagside... Synes sgu ikke, at virkningen i sig selv er så fed, at den overgår den af coke og MDMA, men man får nogle fede indvendige oplevelser på det uden at blive utilpas og rastløs, og man får nogle skidesjove sociale oplevelser på lidt mindre doser også. I min verden langt mere heaven end hell. Heaven er også begrænset i ketamin, sådan så man netop ikke føler direkte narkotisk trang til det eller føler, at man fucker for meget op, og det er jo også noget af dét, der gør, at det faktisk bliver endnu mere heaven, da hell ikke er så tydeligt... Lidt ligesom GHB, som også er så nemt og mildt, at hell netop er så lille, at heaven bliver større, og derved vokser hell også.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg spørger lige igen, som jeg gjorde i en anden tråd; Er ketamin helt cleared mht. olney's læsioner? Det blev for nogle år tilbage sidestillet med DXM på det punkt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej det er ikke ment som en praise ketamine.

Det sgu lige omvendt - det jo alt for fedt det stof.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Nej det er ikke ment som en praise ketamine.

Det sgu lige omvendt - det jo alt for fedt det stof.

Skal vi nu følge med i to tråde? Du skriver jo alligevel det samme i dem begge og hvis

Child of Aum skrev:
det jo alt for fedt det stof.

Hvis det er det du mener, hvad er så grunden til det ligger i MB :?:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stoffer der er kedelige og ufede - har jo ikke noget potentiale for at overtage din hverdag.
Ketamin derimod, sammen andre rusmidler - er jo spændende og giver en noget - deraf grunden til det ligger i MB.

Måske jeg har valgt forkert overskrift! Fordi det gælder jo ikke kun for ketamin, men for en lang række stoffer, med kæmpe misbrugspotentiale.

Det er vel lidt en bagside, at det man leger med, er den rene ild og man let brænder sig, hvis man ikke tænker sig om.

Kender et par keta-hoveder IRL - vi er alle enige - ketamin er for godt og det er den største downside ved det.

Let me rephrase that first question.

Det den der feeling man får af det - altså virkningen er jo langt federe end coke/amf/mdma og alle de andre "normale" snifbare stoffer. Et kæmpe misbrugs potentiale..... Jeg bliver bedre til ting når jeg er på keta - føler jeg da....

Andre keta-krigere derude der kender det?
Ved godt jeg har en anden tråde kørende, men den her skulle gerne kunne holdes helt ren og kun handle om keta.

Ketamin - Heaven and Hell. I en og samme instans.

Andre mennesker med let trang til overforbrug/misbrug derude der kender det? Altså fornemmelsen af at elske et stof!

Medlem
Brugeravatar

Heaven and Hell kan være noget forskelligt for enhver.
En kan sige at den følelse ketamin giver, er heaven, andre vil aldrig nogensinde kunne forstå dens afhængighedspotentiale og vil hverken beskrive det som Heaven eller Hell.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg forstår ikke Heaven and Hell udtrykket??? Forstår det godt oversat ikke, men forstår ikke udtrykket.

Ketamin virker på en måde - den kan ikke misforståes - der er nok en grund til at det har potentiale til at skabe psykologisk afhængighed, mener også at have en kilde et sted - men det burde ikke være nødvendigt med alle de kilde henvisninger - det jo ikke en skole opgave.

Ketamin er noget af det fedeste jeg har prøvet. Det kan være skræmmende at vade rundt i et K-hole og pludselig vælte - for dernæste at opdage at man ikke kan bevæge sig og man vist ikke trækker vejret. Ligge og tænke lidt panisk, for derefter at sige til sig selv, hey jeg kan tænke, så lever jeg sgu nok. Ved ikke lige hvorfor jeg skriver det.

Men er der slet ikke andre, der har kærlighed til stoffer og ser det som en bagside?

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det ondeste ved stoffet, er den forholdsvis korte tid det virker. Det gør det mulugt at overbevise sig selv om, at det da ikke gør noget med en lille fyraftenshest. Så kan man også lige nå en ekstra inden kæresten kommer hjem. Og så skal man lige ha' en at gå i seng på. Derfra kan jeg aldrig sove, og det er tit endt i marathon sessions på hverdagsaftener. Det blev så uspræget til sidst at jeg nærmest ændrede karakter og personlighed. Jeg begyndte simpelthen at tro på mine ketaforestillinger. Og som tiden gik blev mine vrangforestillinger mere og mere paranoide.
Det er heldigvis ved at være et halvt års tid siden jeg brugte ketamin på et dagligt basis, og nu kan jeg nyde det sådan hver anden tredie måned og få optimalt udbytte af det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Av min arm Pony, sgu noget af et forbrug!

Hvordan har du det med din "personlighed" nu? Er der noget du kan sætte fingeren på, som stadig er anderledes.. Eller er du tilbage ved basis? Hvor lang tid tog det dig at komme tilbage?

Medlem
Brugeravatar

Ja et meget pænt forbrug. Det tog det meste af 3 mdr. at genvinde min "normale" personlighed fuldstændigt. Men jeg syntes selv jeg er kommet tilbage til basis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Blev også næsten fanget i ketaillusioner - men vidste de ville komme - sådan er det med alt psykedelisk og hvis man har læst lidt om keta inden, ved man keta er lidt ekstra CWAZY på det punkt.

Dog synes jeg rigtig meget godt om min personlighed når jeg er på keta - fordi det er det eneste stof som ændrer mig så enormt. Har taget mig selv i at blive irriteret, når jeg vågnede, over at jeg bare var mig - ret skræmmende fornemmelse - især fordi man bare rykker en hest mere og så bliver til sit gamle-nye-hest...

Jeg har virkelig respekt for det stof mand - synd det tvinger mig til at være så respektløs overfor det, når jeg er på det......

Nogen der kender den der med... ARRRRRGH fucking lang bustur... fuck det, snupper en hest - så går det hurtigere......

Medlem

Jo det kender jeg godt men jeg pjeler at læse avisen eller en bog ? jeg har da prøvet keta men ikke i den forstand visse andre har så det kan jo godt være jeg ikk kender til noget som helst alligvel :lol:

Senest rettet af kbhfyren 31 aug 2008 15:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Child of Aum skrev:
Dog synes jeg rigtig meget godt om min personlighed når jeg er på keta - fordi det er det eneste stof som ændrer mig så enormt. Har taget mig selv i at blive irriteret, når jeg vågnede, over at jeg bare var mig - ret skræmmende fornemmelse - især fordi man bare rykker en hest mere og så bliver til sit gamle-nye-hest...

Jeg har virkelig respekt for det stof mand - synd det tvinger mig til at være så respektløs overfor det, når jeg er på det......

Nogen der kender den der med... ARRRRRGH fucking lang bustur... fuck det, snupper en hest - så går det hurtigere......

Hvordan kan du ikke selv se, at du helt bør stoppe med at indtage det i en periode? Det du har gang i er et decideret misbrug.

Hold en LANG pause.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey - jeg har ikke sagt jeg gør det mere... Spørger bare om der nogen der kender det.....

Men dig der skriver noget med at stoppe - det her topic handler ikke om det - hvis du vil snakke om mig med om min person vil jeg gerne henvise til PM - skal nok selv bestemme hvornår jeg ligger kort på bordet og har ikke brug for nogen til at gøre det for mig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
I skal læse lidt om John C. Lilly: [url]http://www.johnclilly.com/
[/url]
Hvis i nogensinde har set en film, hvor der er 2 skøre forskere der ligger sig ned i en deceptionstank/isolationstank - sådan en tank med vand man bruger til psykedeliske eksperimenter, og så bliver den ene pludselig til et monster... Det er John C Lilly der har inspieret dem til filmen

Citat:
In our experiments, the subject is suspended with the body and all but the top of the head immersed in a tank containing slowly flowing water at 34.5 degrees C. (94.5 degrees F.), wears a blacked-out mask (enclosing the whole head) for breathing and wears nothing else. The water temperature is such that the subject feels neither hot nor cold. The experience is such that one tactuaHy feels the suprorts and the mask, but not much else; a large fraction of the usual pressures on the body caused by gravity are lacking. The sound level is low, one hears only one's own breathing and some faint water sounds from the piping; the water-air interface does not transmit airborne sounds very efficiently. It is one of the most even and monotonous environments I have experienced. After the initial training period, no observer is present. Immediately after exposure, the subject writes personal notes on his experience.

Citat:
Various LSD pushers at N.I.M.H. were insisting that I take it but I didn't until ten years Ister. I finally took it in the isolation tank in St. Thomas in the Virgin Islands with three dolphins there. I took LSD for the first time, in the tank, with three dolphins under it in a sea pool. I was scared shitless. It was 300 micrograms injected intramuscularly. As I climbed over the wall mto the saltwater, a memorandum, from N.l.M.H. appeared before me:

NIMH er en organisation af Aliens han mener at være i kontakt til i hans ketamin trips. Lige inden han lagde ketamin på hylden, havde de spurgt ham om han ville med over på den anden side... så han kunne se hele sandheden, men han ville hellere pleje sine jordlige forhold, såsom hans kone. rettelse: det var vidst ECCO der var den organisation, ved ik hvem NIMH er så.

Meget spændende læsning, der var en lang skrivelse om hele hans liv inde på hjemmesiden. Kan ikke lige finde den men hvis i har tid, vil jeg helt klart anbefale i kigger lidt nærmere på ham. Utrolig spændende selvom han var halvtosset.
Han har iøvrigt også skrevet en masse om kommunikation med delfiner
"One can imagine dolphins asking, 'Is man a god, a devil, or a lower animal, a creature from outer space, or just a dolphin that failed to get back into the seas?'"
Han havde sat en person sammen med en delfin hvor de skulle leve sammen i en uge i 16 tommer vand:
tryk på INTERSPECIES COMMUNICATION og scroll ned til WOMAN AND DOLPHIN og tryk på den første.

Også Marcia Moore har skrevet spændende litteratur om emnet, bl.a. vedr. egodød.
En gratis bog hun har skrevet:
http://www.futurehi.net/docs/journeys/JourneysBrightWorld.html

Hun døde ved at tage ketamin oppe i et træ og gå i k-hole og falde ned og fryse i hjel, man fandt knoglerne af hende et halvt år efter. John C Lilly var ved at dø på cykel engang han skulle ned og aflevere nogle nøgler til sin kone lige efter han havde taget ketamin.

Så ja jeg kan da sagtens følge Child of Aum når han siger det er heaven & hell, disse to personer har tænkt nogle meget abstrakte tanker, hvilket har medført en masse spændende litteratur og alternative indgangsvinkler til en masse ting. Det er mere sådan jeg ser på det, fremfor at det er at snyde kosmos og få nogle indsigter. Men det er vel også bare en måde at forklare det følelsesmæssige aspekt af situationen. Den følelse af at "der er noget mere.... som vi ikke ved... uha", er gengående i de fleste personer der har været ude i en hæftig omgang ketamin(og/eller syre?? pas), og det er det samme John C Lilly oplever med organisationen der kun finder stede i hans trips, ECCO or "Earth Coincidence Control Office", der har sandheden klar til ham hvis han vil opgive sit jordiske liv.

Den udvikling som ThirdEyeFlood beskriver er jeg også ret enig i, jeg tør bare ikke helt tro på den fordi at i og med jeg kun har hørt den fra folk der har taget ketamin, er den lidt farvet/subjektiv.
Man bliver ihvertfald konfronteret med en masse gode spørgsmål inde i sit indre, som man selv kan bruge til noget.
Tit føler man ketamin er for godt til at være sandt, men der er mange bivirkninger når man først får øje på dem. Især aspektre der vedkommer ens personlighed. Hørte et radiointerview fra BBC med en daglig ketajunkie igennem 3 år sige; "People tend to get really arrogant when used keta for longer periods, but not arrogant in that coke way, talking all the time - But in a more quiet and supercilious way" det var ca det han sagde, ihvertfald var hans pointe at man blev arrogant på en bedrevidende måde.
Og den bedrevidenhed kan jeg også godt se i nogle personer der har haft et misbrug af ketamin.
Depression er også muligt, og diverse identitetsproblemer.
Og syntese har jo lige delt historien om hans blære med os... av.
Man kan også få tør hud, og blive snottet. Og man taber sig rigtig meget på det, ved ikke hvorfor. Måske fordi man ikke spiser noget.
Ved ikke lige om der er flere bivirkninger. Hvad har i at nævne?

tilføjelse: Pony/Child of Aum, må vi ikke høre hvad for nogle illusioner i oplevede?

Senest rettet af DyrMedBønner 10 sep 2008 17:31, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
DyrMedBønner skrev:
Hvis i nogensinde har set en film, hvor der er 2 skøre forskere der ligger sig ned i en deceptionstank/isolationstank - sådan en tank med vand man bruger til psykedeliske eksperimenter, og så bliver den ene pludselig til et monster... Det er John C Lilly der har inspieret dem til filmen

Filmen hedder "Altered State", på dansk kaldes den "Eksperimentet".

DyrMedBønner skrev:
NIMH er en organisation af Aliens han mener at være i kontakt til i hans ketamin trips. Lige inden han lagde ketamin på hylden, havde de spurgt ham om han ville med over på den anden side... så han kunne se hele sandheden, men han ville hellere pleje sine jordlige forhold, såsom hans kone. rettelse: det var vidst ECCO der var den organisation, ved ik hvem NIMH er så.

Jeg tror at National Institute of Mental Health ville tage det ilde op at blive forvekslet med en organisation af aliens som kommunikerer med folk på ketamin.

DyrMedBønner skrev:
Hun døde ved at tage ketamin oppe i et træ og gå i k-hole og falde ned og fryse i hjel, man fandt knoglerne af hende et halvt år efter. John C Lilly var ved at dø på cykel engang han skulle ned og aflevere nogle nøgler til sin kone lige efter han havde taget ketamin.

Jaeh, og Lilly druknede ved at tage ketamin i et badekar. Man skal i hvert fald sørge for at holde sin setting safe med det stof.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Hehehe Prometheus er på banen, kniv skarp! Og dælme hurtig er han.
Tak fordi du lige kunne sætte de ting på plads som jeg havde glemt, og ikke vidste.

Vildt at tænke på at national institute of mental health har prøvet at lokke john c lilly til at tage lsd. Det må være tilbage i 60'erne eller 70'erne?

Medlem
Brugeravatar

Citat:
tilføjelse: Pony/Child of Aum, må vi ikke høre hvad for nogle illusioner i oplevede?♦

De fleste der har prøvet ketamin kender nok den tilstand hvor hele selskabet lige pludselig snakker om dig, og det hele drejer sig om en selv. I starten af mit ketamin eventyr syntes jeg det var et utroligt spændende aspekt af stoffet. For mig var rusen meget eksistentialistisk. Jeg opfattede sammenhænge i relationer mellem mennesker og hændelser, og hvordan jeg passede ind i de sammenhænge. Jo dybere ned jeg kunne komme i oplevelsen jo bredere blev perspektivet, jeg så mig selv og min plads i relation til hele universet.

Efter ca. 21/2 til 3 måneder begynder jeg at opleve nogle personlige problemer. I det første stykke tid ca. en måned, virkede det sådan at jeg under rusen godt kunne se en vej ud af problemerne, jeg havde stadig en vigtig rolle at spille så at sige. Efter ca. en måned mere begynder jeg at se min omgangskreds snakke om mig, og overvåge mig. Hvis jeg eksempelvis, brændte en aftale af fordi jeg havde været blæst på ketamin, så troede at der blev ringet rundt og snakket om mig. Denne tilstand bredte sig til flere og flere niveauer i mit liv, og i større og større grad gjorde de sig også gældende når jeg ikke var på stoffet.

Det mest underlige er at jeg ikke kan huske hvornår skiftet mellem at jeg i ædru tilstand, godt kunne se at det bare var stoffet, og til det punkt hvor jeg inddrog det i mit virkelige liv. Det var en mærkeligt glidende overgang. Det går dog op for mig at min paranoide tilstand skyldes stoffet, og jeg beslutter mig for at holde mig fra det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]