I skal læse lidt om John C. Lilly: [url]http://www.johnclilly.com/
[/url]
Hvis i nogensinde har set en film, hvor der er 2 skøre forskere der ligger sig ned i en deceptionstank/isolationstank - sådan en tank med vand man bruger til psykedeliske eksperimenter, og så bliver den ene pludselig til et monster... Det er John C Lilly der har inspieret dem til filmen
Citat:
In our experiments, the subject is suspended with the body and all but the top of the head immersed in a tank containing slowly flowing water at 34.5 degrees C. (94.5 degrees F.), wears a blacked-out mask (enclosing the whole head) for breathing and wears nothing else. The water temperature is such that the subject feels neither hot nor cold. The experience is such that one tactuaHy feels the suprorts and the mask, but not much else; a large fraction of the usual pressures on the body caused by gravity are lacking. The sound level is low, one hears only one's own breathing and some faint water sounds from the piping; the water-air interface does not transmit airborne sounds very efficiently. It is one of the most even and monotonous environments I have experienced. After the initial training period, no observer is present. Immediately after exposure, the subject writes personal notes on his experience.
Citat:
Various LSD pushers at N.I.M.H. were insisting that I take it but I didn't until ten years Ister. I finally took it in the isolation tank in St. Thomas in the Virgin Islands with three dolphins there. I took LSD for the first time, in the tank, with three dolphins under it in a sea pool. I was scared shitless. It was 300 micrograms injected intramuscularly. As I climbed over the wall mto the saltwater, a memorandum, from N.l.M.H. appeared before me:
NIMH er en organisation af Aliens han mener at være i kontakt til i hans ketamin trips. Lige inden han lagde ketamin på hylden, havde de spurgt ham om han ville med over på den anden side... så han kunne se hele sandheden, men han ville hellere pleje sine jordlige forhold, såsom hans kone. rettelse: det var vidst ECCO der var den organisation, ved ik hvem NIMH er så.
Meget spændende læsning, der var en lang skrivelse om hele hans liv inde på hjemmesiden. Kan ikke lige finde den men hvis i har tid, vil jeg helt klart anbefale i kigger lidt nærmere på ham. Utrolig spændende selvom han var halvtosset.
Han har iøvrigt også skrevet en masse om kommunikation med delfiner
"One can imagine dolphins asking, 'Is man a god, a devil, or a lower animal, a creature from outer space, or just a dolphin that failed to get back into the seas?'"
Han havde sat en person sammen med en delfin hvor de skulle leve sammen i en uge i 16 tommer vand:
tryk på INTERSPECIES COMMUNICATION og scroll ned til WOMAN AND DOLPHIN og tryk på den første.
Også Marcia Moore har skrevet spændende litteratur om emnet, bl.a. vedr. egodød.
En gratis bog hun har skrevet:
http://www.futurehi.net/docs/journeys/JourneysBrightWorld.htmlHun døde ved at tage ketamin oppe i et træ og gå i k-hole og falde ned og fryse i hjel, man fandt knoglerne af hende et halvt år efter. John C Lilly var ved at dø på cykel engang han skulle ned og aflevere nogle nøgler til sin kone lige efter han havde taget ketamin.
Så ja jeg kan da sagtens følge Child of Aum når han siger det er heaven & hell, disse to personer har tænkt nogle meget abstrakte tanker, hvilket har medført en masse spændende litteratur og alternative indgangsvinkler til en masse ting. Det er mere sådan jeg ser på det, fremfor at det er at snyde kosmos og få nogle indsigter. Men det er vel også bare en måde at forklare det følelsesmæssige aspekt af situationen. Den følelse af at "der er noget mere.... som vi ikke ved... uha", er gengående i de fleste personer der har været ude i en hæftig omgang ketamin(og/eller syre?? pas), og det er det samme John C Lilly oplever med organisationen der kun finder stede i hans trips, ECCO or "Earth Coincidence Control Office", der har sandheden klar til ham hvis han vil opgive sit jordiske liv.
Den udvikling som ThirdEyeFlood beskriver er jeg også ret enig i, jeg tør bare ikke helt tro på den fordi at i og med jeg kun har hørt den fra folk der har taget ketamin, er den lidt farvet/subjektiv.
Man bliver ihvertfald konfronteret med en masse gode spørgsmål inde i sit indre, som man selv kan bruge til noget.
Tit føler man ketamin er for godt til at være sandt, men der er mange bivirkninger når man først får øje på dem. Især aspektre der vedkommer ens personlighed. Hørte et radiointerview fra BBC med en daglig ketajunkie igennem 3 år sige; "People tend to get really arrogant when used keta for longer periods, but not arrogant in that coke way, talking all the time - But in a more quiet and supercilious way" det var ca det han sagde, ihvertfald var hans pointe at man blev arrogant på en bedrevidende måde.
Og den bedrevidenhed kan jeg også godt se i nogle personer der har haft et misbrug af ketamin.
Depression er også muligt, og diverse identitetsproblemer.
Og syntese har jo lige delt historien om hans blære med os... av.
Man kan også få tør hud, og blive snottet. Og man taber sig rigtig meget på det, ved ikke hvorfor. Måske fordi man ikke spiser noget.
Ved ikke lige om der er flere bivirkninger. Hvad har i at nævne?
tilføjelse: Pony/Child of Aum, må vi ikke høre hvad for nogle illusioner i oplevede?