Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 08:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: undervægtig
Junior medlem

hej folkens. jeg har et problem. efter mit lange misbrug har jeg tabt mig . jeg vejer 60 kg og er 190

jeg begyndt at styrketræne hver 2 dag. men problemet er at jeg har ingen fedtmesse til at omdanne til muskelmesse

nogle der har nogle gode råd til at tage på i den sags skyld .

(og lad vær med at sig "bar spis" for for jeg gør stortset kun det)

men det hjælper mig intet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
hvorfor spørge du ikke bare lægen eller kostvejlederen der er knyttet til den institution du er på.

Junior medlem

hør på mig

min læge har skrevet til min institution at jeg ku ha noget med noget fedt i. 3 gange har hun sagt det og mine forældre har os. men fordi institutionen mener at det ikke er godt for børn med damp at få usunde ting så kan det ikke lade sig gøre. når vi får bøf f.eks får vi bøf uden sovs. resten er salat. så det ikke så nemt. jeg tænkte mere på nogle tips til en cocktail eller nogle drink man ku få ligesom ældre mennesker får hvis de ikke kan spise

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
testestoron?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det lyder som en fed ide at du er begyndt at træne.Men du er nødt til at begynde at spise ordentligt hvis du vil have noget ud af det.Du trænger godt nok til noget mad. :D
Men det skulle blive bedre,hvis du begynder at spise ordenligt,og træner.Det bedste du kan gøre er at melde dig ind i et center.Det ER bedre og giver meget bedre resultater på lang sigt.
Held og lykke med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.bodybuilding.dk er der et forum samt et artikel arkiv hvor de diskuterer bl.a. kost og kostplaner. Du kunne forsøge dig derind og se om du kunne finde en der kunne underbygge din træning og ville give muskelmasse og dermed mere vægt.

Artikler vedr. kost:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/

Hvis du synes det hele går lidt for langsomt tror jeg også der er god chance for at komme i kontakt med en steroide-bride eller 2 derinde...

(Baudelaire 1860).

Site Admin

Man kan altså sagtens få større og stærkere muskler uden at have fedt på kroppen først. Bare bliv ved med at træne i lang tid (dvs hold ud mere end 3 mdr. - så skal du nok se resultater) og spis fornuftigt. Jeg kan varmt anbefale HST træning: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _traening/ til at tage på i muskelmasse.

MVH
KenIshii

Junior medlem

Pivo_Cerveza skrev:
http://www.bodybuilding.dk er der et forum samt et artikel arkiv hvor de diskuterer bl.a. kost og kostplaner. Du kunne forsøge dig derind og se om du kunne finde en der kunne underbygge din træning og ville give muskelmasse og dermed mere vægt.

Artikler vedr. kost:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/

Hvis du synes det hele går lidt for langsomt tror jeg også der er god chance for at komme i kontakt med en steroide-bride eller 2 derinde...

jeg har også spurgt der.

men ja du har ret steroide drenge og det eneste de siger er bar æd

så jeg tænkte måske at herinde hvor folk har eller har haft et misbrug med stoffer . vidste lidt om vægtab da man taber sig meget a stoffer. pga kokain osv er fedt opløsende. det netop derfor man taber sig a stoffer.

Junior medlem

KenIshii skrev:
Man kan altså sagtens få større og stærkere muskler uden at have fedt på kroppen først. Bare bliv ved med at træne i lang tid (dvs hold ud mere end 3 mdr. - så skal du nok se resultater) og spis fornuftigt. Jeg kan varmt anbefale HST træning: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _traening/ til at tage på i muskelmasse.

MVH
KenIshii

ting kommer ikke a ingen ting

men tak for tippet;)

Medlem

Selvfølgelig kan du tage på i muskel masse uden så meget fedt på kroppen, men det hele bliver altså en del nemmere hvis du har lidt extra kilo. Og kenshii det gør det altså MEGET sværre at blive større hvis din fedt procent ikke er højere end 6% f.eks.

men vil anbefale et produkt som hedder weightgainer. Virker rigtig godt. Min kammerat tog ca 3-5 kilo på, på en måned. Men du skal så også tage din træning seriøst og spise rigtigt.
Og at steroide drengene siger "bare æd" så det sku nok fordi der er noget om det, det her sted et ikke det rigtige sted at spørge.
Hvis du vil tage på er det kun en vej frem ÆDDD!!!!!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
InTranceWeTrust skrev:
så jeg tænkte måske at herinde hvor folk har eller har haft et misbrug med stoffer . vidste lidt om vægtab da man taber sig meget a stoffer. pga kokain osv er fedt opløsende. det netop derfor man taber sig a stoffer.

Det jeg har fremhævet er noget vrøvl. Man taber sig af kokain fordi det hæver metabolismen og sænker appetitten - ikke ulig det nu hedengangne slankemiddel Letigen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg kører selv lidt på at være undervægtig efter et multi-overforbrug af psykedeliske stoffer i sommers. Det eneste der er at gøre er virkelig at spise, spise, spise og det korrekt - dampbørn må ikke få usunde ting.

Men man kan sagtens tage på ved ikke at spise usundt... Du kan bare spise sundt fedt.... Ingen der siger du skal æde det usunde lort vel og det der med at i ikke får sovs. Hvad fanden er det for et sted du er anbragt, lyder som en degraderet udgave af en tysk KZ-lejr...!!! Sovs feder sgu da ikke - korrekt - hvis du tager stegefedtet fra bøffen, så feder det... Men lav en sovs på boullion og majsmel - feder ikke og smager kanon, så kan man altid tilsætte ganske lidt stegefedt for at få lidt smag fra kødet.... Forstår da heller ikke at i ikke må få fedt, hvordan skal i så holde på de vitaminer som sidder i fedtstoffet? Forstår det overhovdet ikke, lorte sted du er, har sgu helt ondt af dig der.

Men hvis du lige er kommet ud af et misbrug, hvorfor er du på institution?? Har en kammerat der lige er kommet ud af afvænning, han fik da lov til at træne osv - han lider også ret slemt af ADHD, men fik da det mad han kunne spise. Måske vi jyder bare er flinkere imod fortabte unge end sjælland.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Her er en let fedekur:

Tage et stort glas og hæld følgende i:
1/4 l piskefløde
1 dl kærnemælk (vigtigt! Ellers smager piskefløden for vammel)
en økologisk æggeblomme (du kan fjerne evt. salmonellabakterier fra æggets skal ved at hælde kogende vand over før det slås ud)
2-3 tsk sukker.

Dette indtages hver aften en til to timer inden sengetid. Så skal du nok tage på (jeg har selv brugt kuren i perioder.. ikke pga narko, men fordi jeg har svært ved at tage på).

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny: Det der er, undskyld jeg siger det, KLAMMO.... men kan man få det uden kærnemælk og med frosne jordbær er jeg ret klar.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Fanny skrev:
Her er en let fedekur:

Tage et stort glas og hæld følgende i:
1/4 l piskefløde
1 dl kærnemælk (vigtigt! Ellers smager piskefløden for vammel)
en økologisk æggeblomme (du kan fjerne evt. salmonellabakterier fra æggets skal ved at hælde kogende vand over før det slås ud)
2-3 tsk sukker.

Dette indtages hver aften en til to timer inden sengetid. Så skal du nok tage på (jeg har selv brugt kuren i perioder.. ikke pga narko, men fordi jeg har svært ved at tage på).

Hilsen Fanny

Jeg har på samme måde som dig svært ved at tage på. Kunne godt overveje at prøve din metode - men får man ikke et usundt stort indtag af mættet, animalsk fedt på den måde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det kommer vel an på om man tror på at animalsk fedt er usundt. Mit bedste råd må være at spise sundt og så lade det tage den tid det tager, kroppen skal nok indstille sig til den naturlige vægt. Det er ikke super sundt at nuke kroppen med sådan en gang kalorier den ikke kan forbrænde, især ikke hvis man så supplerer op med en solid dosis raffineret sukker.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vender lige tilbage med en kostvejledning jeg fandt, som for mig virkede rigtigt godt lidt senere. nu er jeg ikke meget skinny som dig, men med en god omgang træning tror jeg også den kan virke for dig. Det skal lige siges at jeg ikke trænede specielt meget vægttræning, men istedet trænede kampsport intensivt i en periode op til et stævne.

Det kunne godt lyde som om du er et skoleeksempel på en Ectomorph kropstype. Her er en hurtig gennemgang af de 3 forskellige typer.
http://www.intense-workout.com/body_types.html

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
InTranceWeTrust skrev:
hej folkens. jeg har et problem. efter mit lange misbrug har jeg tabt mig . jeg vejer 60 kg og er 190

jeg begyndt at styrketræne hver 2 dag. men problemet er at jeg har ingen fedtmesse til at omdanne til muskelmesse

nogle der har nogle gode råd til at tage på i den sags skyld .

(og lad vær med at sig "bar spis" for for jeg gør stortset kun det)

men det hjælper mig intet.

Ehm, man kan IKKE omdanne fedt til muskler! Det er bare noget som folk tror og der er, undksyld mig, det dummeste jeg nogensinde har hørt og fatter ikke at folk tager det til sig. Det du skal bruge for at tage på i muskler er kalorier. Man siger som tommelfingerregel at man skal have 2g protein per kilo du vejer, som "byggeklodser" for kroppen. Derudover skal du selvfølgelig også have kulhydrater og fedt (vegetabilsk helst) For meget protein er ikke nødvendigt, det meste det vil resultere i er at du bliver møg rådden :P. Så i dit tilfælde omkring 120g protein om dagen.

http://www.getbig.dk er en rigtig god side, hvor der er masser af kostplaner og træningsprogrammer, også til weight gaining.

Husk at spise godt 2-3 timer før du træner og LIGE efter. Jeg plejede da jeg trænede at spise en halv pakke rosiner fra netto, samt drikke en protein shake lige efter træning (altså i mens jeg stadig var i træningscentret), sådan at du har noget at arbejde med inden du får lavet mad. Det er utrolig vigtigt for kroppen at få noget energi, efter at du har nedbrudt muskelvæv (som jo er det du gør, når du træner). Rosiner smager efter min mening fremragende og de koster 4 kr. for en pakke og indeholder KÆMPE mængder af kulhydrater.

Mvh Benjamin

EDIT: tilføjelser

Medlem
Brugeravatar

Spis masser af groft brød, nødder,bananer og advocado.
PEANUTS I LANGE BANER! Nødder er generalt fyldt med en masse sund fedt.
Peanutbutter-advocado-sandwich er mit svar. :-)
Hvis du kan udstyre dig med en 'dunk' må du arbejde for det. ;)
Søg evt. på 'Bulking' at 'Bulke' = at tage på for at senere lave det om til muskler.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

In trance we trust: Du vil gerne tage på og få lidt muskler... Få dig et job. Fysisk arbejde, noget der virkelig sparker dig igang om morgenen og tvinger dig til at æde sove og leve..... du får ikke muskler af fedt..... muskelvæv og fedtvæv er to forskellige ting - muskler vokser ved du bruger dem og har et energioverskud iform af næring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]