InTranceWeTrust skrev:
hej folkens. jeg har et problem. efter mit lange misbrug har jeg tabt mig . jeg vejer 60 kg og er 190
jeg begyndt at styrketræne hver 2 dag. men problemet er at jeg har ingen fedtmesse til at omdanne til muskelmesse
nogle der har nogle gode råd til at tage på i den sags skyld .
(og lad vær med at sig "bar spis" for for jeg gør stortset kun det)
men det hjælper mig intet.
Ehm, man kan
IKKE omdanne fedt til muskler! Det er bare noget som folk tror og der er, undksyld mig, det dummeste jeg nogensinde har hørt og fatter ikke at folk tager det til sig. Det du skal bruge for at tage på i muskler er kalorier. Man siger som tommelfingerregel at man skal have 2g protein per kilo du vejer, som "byggeklodser" for kroppen. Derudover skal du selvfølgelig også have kulhydrater og fedt (vegetabilsk helst) For meget protein er ikke nødvendigt, det meste det vil resultere i er at du bliver møg rådden

. Så i dit tilfælde omkring 120g protein om dagen.
http://www.getbig.dk er en rigtig god side, hvor der er masser af kostplaner og træningsprogrammer, også til weight gaining.
Husk at spise godt 2-3 timer før du træner og LIGE efter. Jeg plejede da jeg trænede at spise en halv pakke rosiner fra netto, samt drikke en protein shake lige efter træning (altså i mens jeg stadig var i træningscentret), sådan at du har noget at arbejde med inden du får lavet mad. Det er utrolig vigtigt for kroppen at få noget energi, efter at du har nedbrudt muskelvæv (som jo er det du gør, når du træner). Rosiner smager efter min mening fremragende og de koster 4 kr. for en pakke og indeholder KÆMPE mængder af kulhydrater.
Mvh Benjamin
EDIT: tilføjelser