Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 05:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa :-)
Jeg har tidligere brugt kratom som pulver af tørrede blade i perioder og har ikke følt nogen form for afhængighed.
Nu er jeg så faldet over noget der hedder 'krypton kratom', som er noget kraftigere, end det man har kunnet få før.
Jeg får en fin virkning af 1/4 gr. eller mindre...især hvis det bliver kombineret med en ganske lille mængde cannabis. En pose med 3 gr. holder nemt 14 dage eller mere med dagligt forbrug.
Jeg har røget for meget cannabis igennem sommeren og synes egentlig det var en fin måde at trappe ned på.

Nu har jeg alle de 'klassiske' tegn på, at jeg er ved at udvikle en form for afhængighed...I ved, man tjekker om man nu har nok til weekenden, har ikke 'lyst' til at løbe tør, glæder sig til sidst på eftermiddagen hvor man ved man skal ha' sit dope, starter tidligere og tidligere på dagen, jeg er begyndt at få hovedpine/muskelsmerter/svedeture (ret kraftige faktisk) indtil jeg tager den første dose, det hele virker lidt 'kedeligt' når jeg ikke er påvirket, dropper venner og aftaler for at kunne nyde min rus optimalt, når jeg ikke tager det sover jeg ikke om natten og sikkert også en masse andre ting.
Alt i alt har jeg kun taget ca 6-7 gr. over en periode på 1,5 måned.
Jeg skal nok slippe af med den 'vane' det er jeg egentlig ikke så bekymret over, så denne post er dels ment som en 'advarsel' (brug det ikke hver dag over en længere periode) og dels for at høre, om der er andre, der har oplevet det samme med kratom eller nogen af de 'nye' ekstrakter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kratom er et opioid og du mærker abstinenssymptomerne efter det. Hold op så hurtigt som muligt, det bliver kun værre jo længere du trækker det ud. Hold et par ugers pause og hvis du har lyst til at bruge det igen så begræns dig til 1-2 gange om ugen, det sørger efter min mening for at du ikke får abstinenser eller tolerance.

Jeg har selv oplevet dette en enkelt gang, og det er meget lidt behageligt. Hvis du fortsætter kan abstinenserne blive ligeså kraftige som efter andre opiater/opioider.

Junior medlem

Tak Jim Fear
Du har helt ret i, at der ikke er andet at gøre end at stoppe. Desværre er det en rus der, ligesom andre opioder, tiltaler mig rigtig meget.
God mad, motion osv. skulle nok hjælpe på det. Det værste er det med ikke at kunne sove, men det er der også råd for...melatonin, 'bedtime tea', meditation...
Dog er der kommet noget godt ud af det - jeg er stoppet med smøger...det giver mig kvalme og hovedpine og siger mig slet ikke noget mere - og det er på trods af, at jeg har røget i 20 år :D skønt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg vil lige tilføje at det kan være vold hårdt at trappe ned/stoppe med at tage opioider som kraton.
jeg har en kammerart som hjalp sig selv med at trappe ned med at skifte den halve kraton dosis ud med en smule morfin og så trappe ned på de to ting derfra.

ikke at jeg siger du skal erstatte det ene helvede med det andet, men det hjalp virkelig ham med at trappe ned på rekord tid.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
kratom er ikke et opioid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Halugenlampe skrev:
kratom er ikke et opioid.

Enten har du intet læst om planten, ellers flueknepper du. Kratom indeholder mitragynin og 7-OH-mitragynin som er µ og delta opioid agonister.

Galskabens gartner: Det er generelt en SUPER dårlig ide at trappe ned med et stærkere opiat som morfin. Kan godt være det virkede for din ven, men for de fleste vil det nok lede til et nyt misbrug.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg flueknepper. de er så stramme i hullet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jim fear -

galskabens-gardner skrev:
ikke at jeg siger du skal erstatte det ene helvede med det andet, men det hjalp virkelig ham med at trappe ned på rekord tid.

men ja, jeg tror gerne han var et lykke tilfælde.

Junior medlem

Tak for jeres feedback :-)
Har nu ikke tænkt mig at starte på morfin igen for at stoppe med kratom...fint det hjalp din ven, men jeg tror generelt det er et dårligt råd.

Ok, er fjolset så stoppet med kratom?, sidder I måske og tænker...sandheden er nej :(
Bliver ved med at finde på 'undskyldninger 'for at tage noget...uvenner med kæresten, så jeg 'trænger' til et par timers fred, jeg har ondt i ryggen og det er helt sikkert meget sundere for kroppen end kodymagnyler fortæller jeg mig selv :roll: osv. osv. det er sgu ynkeligt, men det lykkes jo nok en dag.
Hvis det har interesse, skal jeg nok blive ved med at poste mine 'fremskridt'.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det har vi.. eller jeg har ihvertfald.
hvis det er nogen trøst i kampen kæmper jeg også selv med at stoppe med hash og diverse.
og jeg falder i gang på gang.

men du har den rigtige indstilling, hagen op og tag en dag af gangen.
det er skide godt at snakke med en misbrugskonsulent, det lyder ynkeligt men de er dygtige de fleste og man kan ringe til dem anonymt med ALLE spørgsmål.

- hold dig beskæftiget :peace:

Junior medlem

Tak galskabens gardner :-)
Så vil jeg fortsætte. God idé med en misbrugskonsulent! det kunne jeg godt finde på, hvis man kan ringe anonymt.

Mit hashforbrug kan jeg jo så tage fat på, når jeg er sluppet af med kratomen... :roll:
Jeg har røget stort set dagligt i over 20 år og det er sgu først nu jeg er ved at få så meget styr på det, at jeg ikke synes det er det store problem mere. Jeg skal ikke ryge ret meget for at blive skæv og når jeg er blevet det, ved jeg at det er ligemeget med at ryge mere, for jeg bliver alligevel ikke synderligt meget skævere. Kan også godt undvære det nu uden at gå i panik.
Ved hvor svært det er at droppe...har prøvet mange gange og de år hvor den fik med bong fra morgen til aften var det sgu en kamp som jeg måtte opgive mange gange.
Hvor stort var/er dit forbrug?
Så i en anden tråd at du havde bestilt noget 'Genie' - du bliver ikke skuffet tror jeg og det vil være fint at trappe ned på.
Held og lykke med det! - og fortæl gerne hvordan det går hvis du har lyst, det kan være vi kan motivere hinanden lidt til at stoppe med det ene eller andet. Vi loosers må sgu stå sammen :wink: hehe
:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

man kan sagtens ringe anonymt, og de er for det meste pisse flinke... det er jo ligesom deres job.
men tag en ting af gangen, som du også selv siger. jeg prøvede en kold tyrker da mit misbrug var på det højeste og da troede jeg virkelig jeg skulle dø, så gå i krig med det kratom og så kan man ligesom tage det hen af vejen, det giver også selvtillid til at komme videre når man allerede er kommet langt.

ja jeg har haft et kæmpe extasy forbrug, hvor jeg til tider også tog ketamin, amf, cola og diverse psykedelika.
men det er jeg helt stoppet med nu, har ikke fyldt piller i hovedet i lang tid fordi jeg næsten ikke kan mærke dem mere og når man er oppe på de der 10-12 stykker af gangen så kan det sku være ligemeget.
jeg har røget hash hver dag i omkrig 2 år, (hash har altid været en del af det hele) men jeg er overhovedet ikke sikker på hvor længe det har stået på.
det har været lidt løst og fast og det var bare - som du skriver - med bong fra mogen til aften.
og jeg kender præcis den der med at man bare bliver skæv af det første hovede, og så er resten egentlig bare ligegyldigt, for man kan ikke blive skævere end det man er, - så skulle den bare holdes ved lige.
alligevel ryger og ryger man i håb om den griner og det ædeflip der alligevel aldrig kommer.

men jeg regner med at blive ved med psykedelika, det er sku noget man kan tage og føle på, der er man også mere tvunget til at holde en god afstand mellem turene og jeg føler at jeg har fået noget ud af det bagefter.
i modsætning til det andet hvor man bare skriger på mere hele tiden.

- arr nu skal jeg også passe på hvad jeg siger for en god streg cola siger jeg sku aldrig nej til, men jeg smider aldrig en krone i det igen.

og ja helt sikkert, det er sku godt at hører fra andre, det er det altid.
når man ikke er alene er det en mere overskuelig kamp af en eller anden mærkelig social afhængig grund.

- og husk, det er okay at falde i, det gør man og man gør det tit igen og igen (det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning for at gøre det - forstå mig ret men) op på hesten igen i stedet for bare at smide det hele ud af vinduet.

Junior medlem

Galskabens gardner
Puha ja, efter et par år på bongen hver dag, så er det langt fra nemt bare at stoppe...ved hvor svært det er.
Har du fået det der 'Genie' smoke? spændt på at høre hvad du synes om det.
De gange jeg har holdt pauser har jeg haft tendens til at blive ret deprimeret - jeg ved ikke om du har det på samme måde, men noget der har hjulpet mig i den situation er St. Johns worth (perikum på dansk) og det kan købes i helsebutikker, matas eller på nettet naturligvis. Kan klart anbefale det, men der går minimum en uge inden det begynder at virke. Det er sgu også godt, hvis man bare lider af almindelig vinter-tristhed.

Psykedelika må jeg desværre holde mig fra pga. et bad trip for 5-6 år siden. Har ikke haft lyst siden og ved faktisk ikke om jeg nogensinde gør det igen. Ikke de første mange år ihvertfald...har sgu fundet ud af hvor meget respekt det kræver. Jeg troede jeg havde meget stor respekt for det, men alligevel blev jeg overrasket og fik mit livs røvtur. Men du har ret, man kan virklig bruge det til noget og det giver en noget.

Er faldet i de sidste par dage, men ikke så meget og jeg synes stadig det går fremad :-) Er også begyndt at sætte pris på, at have overskud til en løbetur og lave noget ordenligt mad og i det hele taget bare være igang og få gjort nogen ting...sådan noget som at forsøge at skaffe et job f.eks :roll:

Håber det går godt med dig Gardner! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nej det er ikke kommet endnu men regner med det kommer imorgen eller mandag.
St. Johns worth... jamen det må jeg da have fat i så :)
for ja man kan godt mærke at det hele ikke ligefremme er lutter lagkage sådan følelses mæssigt når man ikke bare kan drukne det i røg længere.

med hensyn til psychdelika giver jeg dig total ret, det er sku farlige sager, og hvis du ikke føler lyst til det, er der da heller ingen mening i at tage det overhovedet.
alligevel ærgeligt at det var et bad trip der skulle skræmme dig fra det men sådan er det jo med så meget.
jeg stoppede da heller ikke med at fylde piller i kæften før jeg virkelig skrabede bunden.
- så jeg ved hvad du mener.

det lyder fandme godt med hensyn til at det går fremad med stoppet.
man starter jo altid/for det meste med en nedtrapning før man går i krig med selve stoppet.
men at du kan finde mere overskud en normalt er da helt sikkert et skridt i den rigtige retning.
motion er total nice, for det hjælpe med at svede lortet ud af systemet og så tænker man heller ikke så meget på det her drug man længes efter fordi man er beskæftiget med et eller andet.
det går først rigtig galt når jeg er alene og keder mig.

men keep up the good spirit :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]