Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 10:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har nu indset mit misbrug. Måske ikke det store misbrug, men nok til det har gjort mig deprimeret og har det dårligt psykisk.

Jeg har prøvet nogle natur-lykkepiller i nogle uger nu, men det har ikke rigtigt hjulpet det store.

Jeg har på en måde mistet min snaksagelighed og føler mig indelukket og føler jeg har en diskussion i mit hoved til alt. Jeg siger ikke så meget mere. Jeg tænker for meget over tingene. Jeg arbejder som programmør, så derfor er jeg ikke så meget ude og ikke sammen med så mange mennesker. Jeg har svært ved at skældne mellem jokes og seriøsitet. Jeg har ingen koncentration heller. Får tit bemærkningen: "Det var jo en joke forhelvede..."...

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg vil helst ikke tage til lægen, da jeg allerede ved hvad jeg fejler. Jeg får bare bemærkningen: "Du skal komme noget oftere ud" eller "DU skal stoppe stofferne"... Well done - stopper også nu, for alvor. Og vil helst ikke fortælle nogle at jeg er deprimeret.

I lørdags fik jeg et mindre flip. Begyndte at græde og ringede til min gamle bedste ven og sagde jeg var ked af at det er endt sådan og jeg savner vores venskab. Havde heldigvis min ven til at snakke med.

Hvad kan jeg gøre? Nu har stofferne ændret min sinds-tilstand - kan man på en måde 'fjerne' det jeg har opnået? Lyder mærkeligt, men kan jeg ikke gøre noget i denne situration, eller er det bare 'no bad', nu hvor jeg HAR indtaget stoffer?

Håber på svar - gerne nogle som selv er kommet til denne situration.

På forhånd tak

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
jeg har prøvet og suge bong 4 måneder i træk hver dag flere gram om dagen og jeg havde det lige præcis som dig , jeg kunne ikke engang snakke med min familie uden jeg blev total pist og sur på dem mistede en del venner ( som heldigvis er kommet tilbage efter jeg blev clean ) evt. hvad for nogle stoffer har du mis-brugt , det syntes jeg har lidt at sige til situationen , men jeg droppede bare alle stoffer i lang tid og begyndte at meditere lidt og lære at sætte pris på livets gode ting ( jeg er budhist ) og som budhist skal man jo have god karma så det hjalp mig en del at have noget at gå op i og tro på , jeg begyndte også at styrke træne det gir velvære og selvtilid ( og god krop ) også kan man få tankerne væk når man laver noget fysisk hårdt .håber der var nogle gode råd om hvordan man lige behandler sin psyke når man har , leget for meget med den ( undskyld tegnsætning glemmer tit ,,,,,, )

Junior medlem

Tak for svaret. Jeg har haft weekend og ferie misbrug af amfetamin og dagligt forbrug af cannabis (pot, skunk og hash) - har eksperimenteret med pigæbler, m1, mdma, tabs, dexofaner, salvia, mandrax, GBL (fanta), ryge-heroin, kombinationer, diverse natskygger (milde marzine), efedrin og tjahhh jeg kunne blive ved..

Jeg bliver også let irriteret og sur over ingenting når jeg snakker med mine forældre.

Problemet er jeg har godt nok ting til at træne osv med, men jeg mister lysten efter nogle dage (IGEN PGA. KONCENTRATIONEN OG DOVENHEDEN!)

Så jeg skal vel bare droppe alt? Hash, amf osv og kun holde mig til alkoholen og vente og vente ?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

lige præcis rusmidler kan i værste fald gøre din situation meget værre har selv oplevet det for man opdager det ik selv , det gør ens medmennersker , tag 1 års pause med stoffer og find noget du virkelig godt kan li og gi dig 100% til det ( det kan være at gro en plante eller noget ) bare en beskæftigelse som tager hele din interrese når du har lyst til rus-midler , og for guds skyld lad være og sig til dig selv ; årh jeg kan godt lige tage et sidste trip og måske lige et til , for det er alt for nemt at lade sig friste af alle de dejlige stoffer som findes :D og husk at passe på dig selv især når du har drukket alc. for det er nemlig der de fleste falder i og lige tager en bane eller something fordi man vil ha det skal blive sjovere elle fordi alle andre omkring en lige gør det :D

Junior medlem

Okay det vil jeg prøve. tusind tak for din hjælp.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

det var så lidt :D skriv tilbage når din sitúation bliver bedre , og held og lykke herfra med deppresion , og husk hvis du får meget ireterrende tanker så lav noget for at få dem væk istedet for at gå og tænke på det ( medmindre det er noget vigtigt ) peace

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

-Flyttet fra Generalt til Medaljens Bagside-

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Videnskabenstime skrev:
Jeg har nu indset mit misbrug. Måske ikke det store misbrug, men nok til det har gjort mig deprimeret og har det dårligt psykisk.

Jeg har prøvet nogle natur-lykkepiller i nogle uger nu, men det har ikke rigtigt hjulpet det store.

Jeg har på en måde mistet min snaksagelighed og føler mig indelukket og føler jeg har en diskussion i mit hoved til alt. Jeg siger ikke så meget mere. Jeg tænker for meget over tingene. Jeg arbejder som programmør, så derfor er jeg ikke så meget ude og ikke sammen med så mange mennesker. Jeg har svært ved at skældne mellem jokes og seriøsitet. Jeg har ingen koncentration heller. Får tit bemærkningen: "Det var jo en joke forhelvede..."...

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg vil helst ikke tage til lægen, da jeg allerede ved hvad jeg fejler. Jeg får bare bemærkningen: "Du skal komme noget oftere ud" eller "DU skal stoppe stofferne"... Well done - stopper også nu, for alvor. Og vil helst ikke fortælle nogle at jeg er deprimeret.

I lørdags fik jeg et mindre flip. Begyndte at græde og ringede til min gamle bedste ven og sagde jeg var ked af at det er endt sådan og jeg savner vores venskab. Havde heldigvis min ven til at snakke med.

Hvad kan jeg gøre? Nu har stofferne ændret min sinds-tilstand - kan man på en måde 'fjerne' det jeg har opnået? Lyder mærkeligt, men kan jeg ikke gøre noget i denne situration, eller er det bare 'no bad', nu hvor jeg HAR indtaget stoffer?

På forhånd tak

Har været igennem nøjagtigt det samme pga. et dagligt hash misbrug i længere tid, det eneste der hjælper er at droppe stofferne helt i længere tid (eller for evigt). Jeg kan heldigvis glæde dig med at de tabte evner kommer tilbage efter et stykke tid, man begynder at kunne snakke frit igen uden at alt bliver vendt i hovedet først og man begynder også at kunne mærke sit humør igen, når man ryger er der ingen rigtig dårlige (deprimerede) dage, men til gengæld er der heller aldrig nogen rigtig gode dage.

Jeg havde seriøst helt glemt at de fandtes før jeg stoppede med at ryge og kunne ikke huske overhovedet hvordan det var at have en fed dag, men efter jeg stoppede kom de tilbage igen. Selvfølgelig kan man også mærke de dårlige dage igen men det er de gode dage længe værd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Umiddelbart synes jeg at det med at drikke alkohol lyder som en dum ide, at stoppe med at tage stoffer er svært nok i forvejen og bliver næsten umuligt når noget af fornuften er gået ud pga. alkohol.

God vind fremover - Mvh Puny_pete

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Svært med at stoppe med stoffer :shock: det ikke være meget du tror på dig selv pete.

Videnskab, jeg havde det på præcis samme måde i et halv års tid. Lad vær med at rør noget som helst. Sprut går, men ikke stoffer. Også kom noget mere ud, snak med mennesker det er vejen frem :)

Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
Videnskabenstime skrev:

På forhånd tak

-Kender kun alt for godt til det du beskriver her. Har lidt af deprisioner op til flere gange, i lange perioder. Mit råd til dig er helt klart, at du skal opsøge din læge, også selvom at du ikke vil. Forklar din læge hvordan du har det psykisk osv, og forhør dig om det antideprisive medicin Cipralex, den forklaring jeg har fået med hensyn til deprisionerne er at det er to "elektroder" i hjernen, som nogle gange ikke kan "nå" hinanden, og det klare Cipralex, det hænger oftest sammen med at man får for lidt lys, varme, input osv. Det vi ellers kalder for en vinterdeprision.
Jeg har selv taget Cipralex i 3 år, startede med 15 mg. om dagen, så 10 mg. om dagen, 5 mg. om dagen og nu har jeg fungeret fint i snart 7 måneder:) Håber det er noget du kan bruge til noget.

(Om det holder eller ej ved jeg ikke, men har hørt fra flere forskellige mennesker, at Lykkepiller er noget man skal holde sig laangt væk fra, har selv prøvet dem før jeg fik Cipralex, og de virkede IKKE! Om lykkepillerne skader en, ved jeg ikke. Men tror lige at jeg vil undersøge det nærmere..Vender tilbage:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@Bobbleplast

Lykkepiller er en anden betegnelse for SSRIer, hvilket er den kategori som bl.a. Cipralex hører under.

Junior medlem

Halose skrev:
@Bobbleplast

Lykkepiller er en anden betegnelse for SSRIer, hvilket er den kategori som bl.a. Cipralex hører under.

Det vidste jeg ikke, har heller ikke kunne finde noget at pege på...Under alle omstændigheder, så virkede lykkepillerne ikke på mig, hvor imod Cipralex hjalp. Taler ud fra egen erfaring, og flere andre som jeg kender..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så må du komme med navnet på de gamle 'lykkepiller' du fik som ikke virkede, for som sagt hører Cipralex under SSRI hvilket også bliver kaldt lykkepiller.

Junior medlem

Halose skrev:
Så må du komme med navnet på de gamle 'lykkepiller' du fik som ikke virkede, for som sagt hører Cipralex under SSRI hvilket også bliver kaldt lykkepiller.

Hmm jeg støder ind i et kæmpe :?: så vidt jeg ved, så er en af bivirkningerne når man dagligt indtager "lykkepiller" angst.
På mine Cipralex stod der; "1 pille morgen, mod angst".
-Det modsiger lidt dine informationer, men kan selvfølgelig også være mig der tager fejl, har mine oplysninger fra The Royal College of Psychiatrists.

Kan ikke huske hvad de hed de piller jeg fik, det eneste jeg husker fra den periode var, at min mor gik utrolig højt op i at det var rene naturmidler uden nogen form for tilsætningsstoffer osv. bla bla bla, og at de lugtede af en blanding af ølgær og god dårlig, og at plasticbøtten var GRIM fesen hvid med grøn og hvis emballage med planter..Og et grimt grønt låg.... :whogives:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Modsiger mine informationer? Jeg har aldrig sagt at en af bivirkningerne ved lykkepiller er angst.
Til gengæld har jeg prøvet at fortælle dig 3 gange nu, at dine Cipralex er lykkepiller. Det er en nyere udgave af Cipramil.

Okay, kan ikke lige genkende piller udfra en beskrivelse af bøtten de lå i. Kunne bare være rimeligt interessant at høre navnet på dem. Det kunne jo være brugbar information.

Junior medlem

Halose skrev:
Modsiger mine informationer? Jeg har aldrig sagt at en af bivirkningerne ved lykkepiller er angst.
Til gengæld har jeg prøvet at fortælle dig 3 gange nu, at dine Cipralex er lykkepiller. Det er en nyere udgave af Cipramil.

Okay, kan ikke lige genkende piller udfra en beskrivelse af bøtten de lå i. Kunne bare være rimeligt interessant at høre navnet på dem. Det kunne jo være brugbar information.

Nej det har du ikke direkte sagt, men det ændre ikke på at en af de mange bivirkninger ved at være på lykkepiller er angst, altså så stider det imod min information/eller din!? Jeg fik jo netop Cipralex for angst, derfor ser jeg det ikke som "lykkepille-medicin" eftersom at jeg havde prøvet lykkepiller uden positiv effekt...

Ja men kan fandme ikke huske det, prøver lige at forhøre min mor når jeg ser hende på et tidspunkt i løbet af næste uge, det var trods alt hende som ville fodre mig med dem...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu dækker navnet Lykkepiller/SSRIer over en stor gruppe antidepressiva, og det burde ikke komme bag på dig at nogen af dem har forskellige egenskaber, som de andre ikke har. Troede du at de alle var ens?

Lykkepiller = SSRI
Cipralex = SSRI

Cipralex = Lykkepiller.

Du kan selv slå op at Cipralex hører under SSRI, og bagefter kan du slå op hvad lykkepiller er :).

Junior medlem

Nej er godt klar over at de er forskellige, ligesom så meget andet...Min pointe er bare at jeg ikke før nu, også selvom at Cipralex høre under betegnelsen SSRI, har hørt at Cipralex er en lykkepille, men et helt almindeligt stykke anti-deprissiva. Alle de steder jeg har gårt til psykolog henne, psykiatere og hvad de ellers kalder sig for, har de gjort meget ud af at fortælle mig at Cipralex ikke var en lykkepille, men medicin af rene kemiske stoffer. Og de har så efterfølgende fortalt mig, at lykkepiller typisk indeholder naturlige stoffer, nogle flere end andre...

prøver ikke at være på tværs, vil bare gerne informeres rigtigt, tjekker op på det starter med google :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Cipralex hører til en gruppe af medicin med navnet SSRI (selektive serotonin genoptagshæmmere)"
citat: http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/anme ... pralex.htm

"Lykkepiller er en betegnelse der undertiden bruges om en række lægemidler mod depression, nemlig lægemidler tilhørende SSRI-gruppen (Selektiv Serotonin Reuptake Inhibitor)"
citati: http://da.wikipedia.org/wiki/Lykkepille

Så er den ged vidst barberet :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]