Videnskabenstime skrev:
Jeg har nu indset mit misbrug. Måske ikke det store misbrug, men nok til det har gjort mig deprimeret og har det dårligt psykisk.
Jeg har prøvet nogle natur-lykkepiller i nogle uger nu, men det har ikke rigtigt hjulpet det store.
Jeg har på en måde mistet min snaksagelighed og føler mig indelukket og føler jeg har en diskussion i mit hoved til alt. Jeg siger ikke så meget mere. Jeg tænker for meget over tingene. Jeg arbejder som programmør, så derfor er jeg ikke så meget ude og ikke sammen med så mange mennesker. Jeg har svært ved at skældne mellem jokes og seriøsitet. Jeg har ingen koncentration heller. Får tit bemærkningen: "Det var jo en joke forhelvede..."...
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Jeg vil helst ikke tage til lægen, da jeg allerede ved hvad jeg fejler. Jeg får bare bemærkningen: "Du skal komme noget oftere ud" eller "DU skal stoppe stofferne"... Well done - stopper også nu, for alvor. Og vil helst ikke fortælle nogle at jeg er deprimeret.
I lørdags fik jeg et mindre flip. Begyndte at græde og ringede til min gamle bedste ven og sagde jeg var ked af at det er endt sådan og jeg savner vores venskab. Havde heldigvis min ven til at snakke med.
Hvad kan jeg gøre? Nu har stofferne ændret min sinds-tilstand - kan man på en måde 'fjerne' det jeg har opnået? Lyder mærkeligt, men kan jeg ikke gøre noget i denne situration, eller er det bare 'no bad', nu hvor jeg HAR indtaget stoffer?
Håber på svar - gerne nogle som selv er kommet til denne situration.
På forhånd tak
-Kender kun alt for godt til det du beskriver her. Har lidt af deprisioner op til flere gange, i lange perioder. Mit råd til dig er helt klart, at du skal opsøge din læge, også selvom at du ikke vil. Forklar din læge hvordan du har det psykisk osv, og forhør dig om det antideprisive medicin Cipralex, den forklaring jeg har fået med hensyn til deprisionerne er at det er to "elektroder" i hjernen, som nogle gange ikke kan "nå" hinanden, og det klare Cipralex, det hænger oftest sammen med at man får for lidt lys, varme, input osv. Det vi ellers kalder for en vinterdeprision.
Jeg har selv taget Cipralex i 3 år, startede med 15 mg. om dagen, så 10 mg. om dagen, 5 mg. om dagen og nu har jeg fungeret fint i snart 7 måneder:) Håber det er noget du kan bruge til noget.
(Om det holder eller ej ved jeg ikke, men har hørt fra flere forskellige mennesker, at Lykkepiller er noget man skal holde sig laangt væk fra, har selv prøvet dem før jeg fik Cipralex, og de virkede IKKE! Om lykkepillerne skader en, ved jeg ikke. Men tror lige at jeg vil undersøge det nærmere..Vender tilbage:)