Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 08:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Godaften Psychedelia.dk. Efter og have fulgt med på forummet herinde besluttede jeg mig endelig og oprette en bruger fordi jeg virkelig føler der er tusinde ting jeg skal have sagt, men alligevel får i kun de ting som jeg føler jeg skal ud med nu!

Lige siden starten af 9 Klasse har jeg ændret mig meget iforhold til før. Da jeg var mindre sad jeg inde på mit værelse og spillede Counter-Strike, hyggede socialt med klassekammeraterne, men livet tog satme en vending da jeg ligepludselig sad og hapsede kix og drak igennem til vi skulle til haldbal m.m. (HAR INGEN IDE OM HVORFOR DET SKETE, MEN VIDERE DET SKAL JEG)

Først nu har jeg fået øjnene op for hvor jeg egentlig er på vej hen, hvis det fortsætter sådan. Det jeg mener er at når det bliver den første og lønnen summer ind, så skal der satme festes - får hævet et par tusind, så der ikke kommer til og mangle en skid til denne weekend, og prøver så og få fat i endten, kix,amf eller coke, hvor weekenden ellers går på og brænde den total af, og fucke alt muligt op. Og så når man møder i skolen med alle kammeraterne så snakker man lige om de ting der er sket i weekenden, og jeg plejer tit og sige til mig selv - hva fanden har jeg fået ud af det? ... Har selvfølgelig fået en masse fede oplevelser som jeg aldrig vil glemme såvel som venner, men står bare med den følelse at det ligesom var spild af penge og bruge 1000 - 2000 på en weekend, når man kun tjener gennemsnit 3000,- om måneden.

Og nu føler jeg så sandeligt det er tid til og komme videre, efter og have læst en masse om depressioner, selvtillid, angst osv. Har det ihvertfald sådan at når jeg er på amf, så er jeg så pisse snaksagelig og glad(alt det der når man er på amf). Men det værste er nok bare når virkningen går over i et andet stadie, altså når happy feelingen er væk og man bare har total nedtur på, ingenting æder. Så føler jeg virkelig at det nu det tid til og åbne øjnene op for det "Rigtige" verden. Og da jeg ikke går i skole pga. Jeg ingen lærerplads har så ser jeg dette som en ekstra svær opgave da jeg ikke laver andet end og sidde derhjemme og vente på vennerne får fri fra arbejde/skole.

Så fra allerede imorgen begynder jeg og løbe, spise sundt, stoppe med hash i hverdagen, generalt bare prøve og få de gode sider frem i mig igen :roll:

Undskyld hvis det hele er lidt mudret, men har lige røget min sidste piwe, så er lidt væk lige pt, men klar til et nyt livsstil fra min side af :oops:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder til, at du godt ved hvad du skal gøre for at komme på ret køl igen. Godt at du har fået øjnene op for, hvor du var på vej hen!
At motionerer er rigtig godt. Det giver en velværefølelse med det samme, og en lyst til at leve sundt.

Har du nogen planer for fremtiden? Er der en uddannelse du kunne tænke dig at give dig i kast med? et job du har haft lyst til at søge?, eller kunne det være at du skulle tage ud og rejse? Mulighederne er mange for at skabe sit liv.

Skriv gerne videre i denne tråd om hvordan det skrider frem med dig. Det kan være meget motiverende at dele sine små sejre og nederlag med andre.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et par af mine venner har været ud i noget af den samme forandring i løbet af tiden fra 9. klasse og et par år frem. De ændrede sig fuldstændigt og droppede kontakten fuldstændig til at os gamle venner. I perioden derefter rendte de rundt og legede med feta og kiks osv. og opbyggede en omgangskreds gennem det af alle mulige "hårde" typer (gangstere) som jo i virkeligheden egentlig ikke havde styr på særlig meget inde under den obligatoriske bullrot rustning... Efterhånden fandt de ud af at det egentlig ikke var så fedt, og at det måske alligevel ikke var nogle "nice dudes" de var begyndt at hænge med. Så vendte de langsomt tilbage den gamle omgangskreds (selvom det var lidt pinligt), og lader nu til at hygge sig væsentligt bedre... Så det havde nok ikke så meget med rusmidler at gøre men lige så meget om at finde sin identitet og være sig selv. Dog blev rusmidlerne lidt en del af det forholdsvis tvivlsomme fællesskab. Men de vendte som sagt stille og roligt tilbage og jeg tror egentlig ikke de har fortrudt det...

(Baudelaire 1860).

har utrolig mange kammerater som er ude i det samme som dig.
Nogle stykker har droppet det, mens de fleste kun snakker om det.
Du lyder til at være klogere end de fleste jeg har mødt i "brian" miljøet, så du skal nok klare den :)
Jeg kunne også nemt slev havde faldet i, men jeg har altid stået på sidelinjen og kigget på, nok pga min opdragelse.

Held og lykke med det!

Junior medlem

Jeg er igang med tømrer uddannelsen, er færdig med grundforløbet så mangler sådan set bare en lærerplads.

Tror ikke det bliver svært for mig og stoppe det hele, da min Far er afhængig af amfetamin, lider af psykoser osv. Har ikke set ham i 12 år, og det er sku hårdt når man ved han lever. Men har altid sagt til mig selv, jeg ikke ender som ham.

Når drenge, nu vil jeg ud og løbe en tur med en kammerat som støtter mig :)

<3 ski underbukser :D

Junior medlem

Men jeg dropper sku ikke mine kammerater, de har været der siden folkeskolen og forbliver mine venner/brødre. Kan sku ikke uden dem, det er bare dem jeg trives bedst med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Vil lige give dig en lille advarsel. Det begyndte at gå rigtig galt da jeg startede som tømrer, alle de svende der var i firmaet var langt væk på coke og amf og det endte også med at jeg tog rigtig meget amf. Jeg har indtrykket af at der er mange håndværkere der lever sådan. Mit råd er at når du skal til samtale i et firma så kig på med arbejderne somregel kan mand godt se hvad for nogen typer der kører den hårde stil, det er selvfølgelig ikke altid, men kan øge chancen for ikke at komme ind i et narko firma

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]