Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 05:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil prøve det gøre det kort. I ca. 2 år har jeg tget diverse psykedeliske stoffer, med et par måneders til ugers pause i alt mellem 5-15 gange om året.

Det sidste stykke tid, et halvt år måske er mine CEV's dog udeblevet, selvom jeg har været oppe i temmelig høje doser, især med lsa. Det er som om jeg på forhånd har set hvad der skulle ses, og ikke gider længere, eller tør måske ikke. Også i ædru tilstand har jeg nu sværere vd at visualisere tanker. Jeg tror det startede med at jeg begyndte at tænke over at mine øjne er åbne hele tiden i princippet, og at øjenlågene bare skygger for udsynet; og det er måske grunden til at jeg har svært ved at lukke af for "den ydre verden" og nyde det indre blik. Før mit sidste trip havde jeg holdt pause i over en måned hvilket jeg som regel gør, så det burde ikke være dét der var i vejen. Jeg får mine hbwr frø fra EP, og har også overvejet om de sælger dårligere frø nu end førhen, men jeg tror det ikke for alvor.

Håber at der er nogle af jer der ved hvad, jeg snakker om, og om og hvordan jeg får det indre blik tilbage for jeg vil have det lidt underligt med at gå til mn læge, for at få ham til at forbedre mine trips.

Er det virkelig muligt at jeg har set så meget at jeg har brændt mine hjerne af?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Nu er CEVs jo ikke en garanti ved trips. Jeg kender en del der aldrig får CEVs når de tripper. Jeg tror ikke du har "set så meget at du har brændt din hjerne af". Jeg tror bare du oplever andre ting nu.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja et trip er jo meget andet end at se visuals. Jeg kender også flere som ikke oplever et visuelt trip, men som alligevel tripper psykisk. Jeg læste engang at visuals forsvinder fra folk som bliver ved med at tage ayahuasca. Dvs. synet holder op med at blive påvirket så de ikke længere ser mønstre i luften o.lign. men psykisk er de stadig på trip. Dog har de stadig oplevelsen af at se energien i træer, sten, andre væsener når de bruger synet.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

jeg er på det seneste blevet betydeligt bedre til at visualisere, uden stoffer. Du skrev at du var begyndt at tænke på det med at dine øjne jo altid er åbne, så du ikke rigtig tillader dine egne tanker. Man kan også sagtens visualisere med åbne øjne. Du kan øve dig med at forestille dig noget for så at tegne præcis dét. Det du ser til dagligt er alligevel betinget af din fantasi, så du kan et stykke hen ad vejen også ændre dit normale syn, foreksempel trække usynlige snore mellem punkter eller lave en dør eller noget andet et sted hvor det ikke er der. Det lød på mig som, at du har nægtet din "fantasi" at ændre på det du tror er det sandfærdige indtryk.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Stanislav Grof snakker om, at den psykedeliske oplevelse har mange lag, og at man sagtens kan få dybe, følelsesemættede oplevelser uden nævneværdige visuals. Mit råd til dig er at lade være med at fokusere for meget på de visuals du får eller ikke får, og istedet gå ind i oplevelsen med et åbent sind, og lade stoffet tage dig hen hvor det vil.

Jeg har selv haft ekstremt dybe trips hvor der ikke var andre visuals end et lidt skarpere synsfelt end normalt. Og hvor der sjovt nok først kom visuals da virkningen var ved at klinge af. Som om jeg var gået dybere end blot den "visuelle overflade" mens trippet var på sit højeste.

Dog var opfattelsen/tolkningen at verden omkring mig stadigt helt anderledes end normalt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Moonage daydreamer skrev:
Også i ædru tilstand har jeg nu sværere vd at visualisere tanker. Jeg tror det startede med at jeg begyndte at tænke over at mine øjne er åbne hele tiden i princippet, og at øjenlågene bare skygger for udsynet; og det er måske grunden til at jeg har svært ved at lukke af for "den ydre verden" og nyde det indre blik.

Dette kan jeg sagtens følge dig i! Føler selv at hvis jeg tænker for meget over at jeg stadig "ser" med lukkede øjne kan man ikke tænke så "flydende". Det er underligt og svært at definere tankernes spin med lukkede øjne kontra åbne øjne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for svarene.

Odden skrev:
Nu er CEVs jo ikke en garanti ved trips. Jeg kender en del der aldrig får CEVs når de tripper. Jeg tror ikke du har "set så meget at du har brændt din hjerne af". Jeg tror bare du oplever andre ting nu.

Fanny skrev:
Ja et trip er jo meget andet end at se visuals. Jeg kender også flere som ikke oplever et visuelt trip, men som alligevel tripper psykisk. Jeg læste engang at visuals forsvinder fra folk som bliver ved med at tage ayahuasca. Dvs. synet holder op med at blive påvirket så de ikke længere ser mønstre i luften o.lign. men psykisk er de stadig på trip. Dog har de stadig oplevelsen af at se energien i træer, sten, andre væsener når de bruger synet.

Hilsen Fanny

Ja, men jeg har da såmænd også haft nogle helt gode stunder psyre-land, men jeg synes helt klart at visuals betyder meget, både underholdningsmæssigt og for trippet som helhed. Jeg vil faktisk sige at jeg føler det som noget af en trip-blokering at jeg ikke er istand til at nyde de hjernekunstner som førhen hensatte mig i en "wow- det er fedt"- tilstand.

fingre skrev:
jeg er på det seneste blevet betydeligt bedre til at visualisere, uden stoffer. Du skrev at du var begyndt at tænke på det med at dine øjne jo altid er åbne, så du ikke rigtig tillader dine egne tanker. Man kan også sagtens visualisere med åbne øjne. Du kan øve dig med at forestille dig noget for så at tegne præcis dét. Det du ser til dagligt er alligevel betinget af din fantasi, så du kan et stykke hen ad vejen også ændre dit normale syn, foreksempel trække usynlige snore mellem punkter eller lave en dør eller noget andet et sted hvor det ikke er der. Det lød på mig som, at du har nægtet din "fantasi" at ændre på det du tror er det sandfærdige indtryk.

Jo det er lige sådan jeg har det. Det lyder som et godt råd i det små at prøve at visualisere lidt med åbne øjne, og samtidig forsøge at slappe af og lade være med forcere tankerne for meget. Som en advarsel vil jeg sige at også jeg var blevet rigtig god til at visualisere mine tanker, ædru og idet hele taget, på et tidspunkt, men det sattes der så en stopper for, relativt pludseligt.

Blå time skrev:
Moonage daydreamer skrev:
Også i ædru tilstand har jeg nu sværere vd at visualisere tanker. Jeg tror det startede med at jeg begyndte at tænke over at mine øjne er åbne hele tiden i princippet, og at øjenlågene bare skygger for udsynet; og det er måske grunden til at jeg har svært ved at lukke af for "den ydre verden" og nyde det indre blik.

Dette kan jeg sagtens følge dig i! Føler selv at hvis jeg tænker for meget over at jeg stadig "ser" med lukkede øjne kan man ikke tænke så "flydende". Det er underligt og svært at definere tankernes spin med lukkede øjne kontra åbne øjne.

Ja det ødelæger fuldstændig flowet, og når man først bliver opmærksom på at det, er det svært at ignorere. Det er kommet til det punkt hvor mit indre blik snurrer så hurtigt rundt som en tørretumbler at je må åbne øjnene for ikke at ..., ja jeg åbner i hvert fald øjnene. Tørretumbleren får først rigtig mulighed for at køre når jeg er hashpåvirket, men den ligger og summer i bagrunden konstant.

Fra nu af vil jeg behandle psyre med lidt mere respekt, og tage det i lidt mindre doser, så håbe jeg at den lette og frie visualiseringevne vender tilbage stille og roligt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Ja, men jeg har da såmænd også haft nogle helt gode stunder psyre-land, men jeg synes helt klart at visuals betyder meget, både underholdningsmæssigt og for trippet som helhed. Jeg vil faktisk sige at jeg føler det som noget af en trip-blokering at jeg ikke er istand til at nyde de hjernekunstner som førhen hensatte mig i en "wow- det er fedt"- tilstand.

Det er jo bare en fixering du har. Det er bedre hvis du slipper den fixering, og kommer videre. Ellers ender du bare din "proces" der, og det ville da være synd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Kender mange der ikke oplever direkte visuelle trips - til tider gør jeg heller ikke selv.

Nogle gange sidder jeg med et fullblown visuelt trip, men det jeg oplever som meget størrer end det der sker udenfor - er det som sker indeni - nyder meget mere tankemylderet end jeg nyder det visuelle - til tider kommer det visuelle i vejen for det indre, hvilket kan irritere mig til tider, dog heldigvis aldrig under selve trippet.

EDIT

Forny din setting - det hjælper tit på trippet - derfor jeg nogle gange sætter en ny stringart op i mit rum:)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Måske kan det hjælpe dig hvis du opfatter de visioner du får, som noget der sker i andre dimensioner, som du får adgang til gennem trippet. På den måde kan du godt "tillade" begge virkeligheder: både den fysiske "normale" virkelighed, og den flydende, energi-verden du opfatter gennem Visuals. Det er vel egentlig sådan jeg selv opfatter det.

Child of Aum skrev:
Forny din setting - det hjælper tit på trippet - derfor jeg nogle gange sætter en ny stringart op i mit rum:)

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at se det stringart du laver :) . Nu har du snakket så meget om dem. Er det noget du kunne poste som billede?

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Offtopic: Fanny Jeg vil da oprette et topic i art og fluks finde en måde at uploade billeder på - men garanteret for der står noget i guidelinen. P.L.U.R der

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for rådene og svarene. De har givet mig troen på livets skønhed tilbage; letheden, klarheden og visheden om at idéen er noget der skal slippes fri og ikke fængsles. Jeg tripper først i næste uge, men ved allerede nu at det bliver en nice oplevelse.

:gud:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]