Mange tak for svarene.
Odden skrev:
Nu er CEVs jo ikke en garanti ved trips. Jeg kender en del der aldrig får CEVs når de tripper. Jeg tror ikke du har "set så meget at du har brændt din hjerne af". Jeg tror bare du oplever andre ting nu.
Fanny skrev:
Ja et trip er jo meget andet end at se visuals. Jeg kender også flere som ikke oplever et visuelt trip, men som alligevel tripper psykisk. Jeg læste engang at visuals forsvinder fra folk som bliver ved med at tage ayahuasca. Dvs. synet holder op med at blive påvirket så de ikke længere ser mønstre i luften o.lign. men psykisk er de stadig på trip. Dog har de stadig oplevelsen af at se energien i træer, sten, andre væsener når de bruger synet.
Hilsen Fanny
Ja, men jeg har da såmænd også haft nogle helt gode stunder psyre-land, men jeg synes helt klart at visuals betyder meget, både underholdningsmæssigt og for trippet som helhed. Jeg vil faktisk sige at jeg føler det som noget af en trip-blokering at jeg ikke er istand til at nyde de hjernekunstner som førhen hensatte mig i en "wow- det er fedt"- tilstand.
fingre skrev:
jeg er på det seneste blevet betydeligt bedre til at visualisere, uden stoffer. Du skrev at du var begyndt at tænke på det med at dine øjne jo altid er åbne, så du ikke rigtig tillader dine egne tanker. Man kan også sagtens visualisere med åbne øjne. Du kan øve dig med at forestille dig noget for så at tegne præcis dét. Det du ser til dagligt er alligevel betinget af din fantasi, så du kan et stykke hen ad vejen også ændre dit normale syn, foreksempel trække usynlige snore mellem punkter eller lave en dør eller noget andet et sted hvor det ikke er der. Det lød på mig som, at du har nægtet din "fantasi" at ændre på det du tror er det sandfærdige indtryk.
Jo det er lige sådan jeg har det. Det lyder som et godt råd i det små at prøve at visualisere lidt med åbne øjne, og samtidig forsøge at slappe af og lade være med forcere tankerne for meget. Som en advarsel vil jeg sige at også jeg var blevet rigtig god til at visualisere mine tanker, ædru og idet hele taget, på et tidspunkt, men det sattes der så en stopper for, relativt pludseligt.
Blå time skrev:
Moonage daydreamer skrev:
Også i ædru tilstand har jeg nu sværere vd at visualisere tanker. Jeg tror det startede med at jeg begyndte at tænke over at mine øjne er åbne hele tiden i princippet, og at øjenlågene bare skygger for udsynet; og det er måske grunden til at jeg har svært ved at lukke af for "den ydre verden" og nyde det indre blik.
Dette kan jeg sagtens følge dig i! Føler selv at hvis jeg tænker for meget over at jeg stadig "ser" med lukkede øjne kan man ikke tænke så "flydende". Det er underligt og svært at definere tankernes spin med lukkede øjne kontra åbne øjne.
Ja det ødelæger fuldstændig flowet, og når man først bliver opmærksom på at det, er det svært at ignorere. Det er kommet til det punkt hvor mit indre blik snurrer så hurtigt rundt som en tørretumbler at je må åbne øjnene for ikke at ..., ja jeg åbner i hvert fald øjnene. Tørretumbleren får først rigtig mulighed for at køre når jeg er hashpåvirket, men den ligger og summer i bagrunden konstant.
Fra nu af vil jeg behandle psyre med lidt mere respekt, og tage det i lidt mindre doser, så håbe jeg at den lette og frie visualiseringevne vender tilbage stille og roligt.