Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Hej folkens. Igår havde jeg en dårlig oplevelse med HBWR, og da jeg stadig bærer på en frygtfølelse tænkte jeg et indlæg herinde ville gøre mig mere tryg. Ved ikke helt hvor det burde postes, men jeg håber jeg har ramt rigtigt, for egentlig bragte trippet både noget godt og noget dårligt med sig. Det skal lige nævnes at jeg har prøvet HBWR en enkelt gang før. Well, here we go...

Jeg og en ven bombede 7-8 frø hver ved 23 tiden igår, og de første mange timer gav det nærmest ingen effekt på mig. Kl. 01.30, da min ven havde trippet et stykke tid, redoserede jeg med 2 frø. Efter et stykke tid sparkede det så igang, og vi lå begge to og trippede helt vildt. Jeg havde nogle meget milde visuals, følte en fælles bevidsthed med min ven, og begyndte så at kravle ind i en slags spirituel dimension... Jeg følte jeg kom ind bag kulisserne på virkeligheden - hvis det giver nogen som helst mening. Men jeg kan fortælle at der er meget mørkt, en del rumklang og en ubehagelig stemning af at man ikke er velkommen. Jeg troede lidt jeg var i kontakt med Gud, og det var jeg måske også.
Men så gik det op for mig at jeg ikke var i stand til at vende tilbage til virkeligheden igen - som det ofte er tilfældet når psykedeliske stoffer har taget over én. Min ven kunne se angsten i mine øjne og snakkede en del med mig, men jeg følte ikke at jeg var i stand til at sætte en sætning sammen. Jeg kunne ikke kæde ord sammen med mine indtryk eller følelser, som om jeg havde mistet sans for logisk tænkning. Det var som om at min hjerne smeltede sammen. Jeg var rædselslagen - mere end jeg nogensinde har været før - for jeg følte at jeg blev nødt til at realisere at jeg havde mistet fatningen og var blevet sindsyg. Altså, Syd Barrett-sindsyg, at jeg aldrig ville kunne snakke med nogen igen og måtte få hjælp til at købe ind, osv, osv... Jeg så altså mig selv miste det mest basale og vigtige i mit liv.
Efter jeg havde lagt mig og set lidt tv fik jeg langsomt fatningen igen. Jeg var så lettet! Jeg lovede straks mig selv aldrig nogensinde at røre ved stoffer igen, da jeg simpelthen ikke er villig til at risikere det mest dyrebare jeg har - min forstand. Jeg har aldrig helt forstået hvad det betød når folk advarede mig, jeg har bare himlet med øjnene og valgt at tage nogle chancer. Men efter jeg har "set døden i øjnene og fået en chance til" so to speak, har jeg indset at jeg overhovedet ikke mener det. Det er her trippet blev rigtig smukt - jeg indså at jeg elskede mit liv af hele mit hjerte, hvilket er en følelse jeg har savnet de sidste par år. Idag har jeg værdsat hvert eneste sekund, og det er en helt utrolig følelse at få bekræftet at man ikke er blevet apatisk og død indeni.
Tilgengæld har jeg også følt mig rigtig utryg idag, som om frygten siver meget langsommere ud af min krop end trippet gjorde. Jeg har også følt mig en smule virkelighedsfjern idag - eksempelvis finder jeg det meget svært at formulere mig ordentligt og skabe struktur i dette indlæg - og selvom min fornuft fortæller mig det er eftereffekter og muligvis pga jeg stadig er i chok, så gør det mig stadig nervøs, hvilket jo ikke er særlig rart. Min ven opfordrede mig til at skrive et indlæg her, så det har jeg nu gjort. Jeg håber det er overskueligt og ikke komplet spild af tid.
Tak for at læse det,
VoldeMorten

Senest rettet af voldemorten 11 sep 2008 01:45, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
der er ingen grund til panik, hvis din realisation under trippet er at du elsker livet. så har du jo fået det bedste ud af det man kunne tænke sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
LSA går for at være følelsesmæssigt stærkere end MDMA når det virkelig går løs. Har selv grædt af glæde, og heldigvis ikke oplevet noget der bare var i nærheden den mørke side, som det du oplevede. Jeg har stadig aldrig prøvet LSD, men det lader til at LSA under stærke trips VIRKELIG rykker vildere end det meste - og det kan gå begge selvfølgelig.

Ville skrive noget klogt, men bør smutte i seng nu. Hvor gammel er du, og har du ellers sørget for lidt genopbyggelig 5-HTP og glade tanker/værdier? God 'bedring' :)

"Why do we fall? - So we can learn to get up again!" :D (Så tilfældigvis 'Batman Begins' i går.)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Voldemorten,
Det lyder til at du har haft en rigtig intens oplevelse både i positiv og negativ retning! Jeg vil starte med at sige, at den negative retning du beskriver, er et rigtigt type-eksempel på hvordan et trip kan dreje sig, hvis man begynder at blive bange for de ting der sker. Prøv at tænke på, at et trip altid går den retning som dine følelser dikterer. Hvis du oplever at "din hjerne smelter sammen" er det ikke selve oplevelsen af at hjernen smelter der er slem, - det er den måde du reagerer på og stritter imod oplevelsen. Hvis du er ude på motorvejen og kører 140 km i timen, nytter det ikke at du pludselig stikker foden ud af døren, for at prøve at standse bilen, fordi du bliver bange for farten. Enjoy the ride og følg med energien! Så slår du dig ikke. Ved højere doser ville det ikke bare være din hjerne som smeltede men sandsynligvis hele din krop! Det kan være en vidunderlig følelse for den, som forstår at værdsætte oplevelsen, og det kan være et helvedes mareridt for den som stritter imod. Du bestemmer selv. Men selvfølgelig er det noget de fleste af os kommer igennem, når vi gør vores psykedeliske erfaringer.

Det der kan være så helvedes svært at "sluge" på trip er, at verden er dit spejl og alt hvad du indeholder ser du i verden (jeg bliver til stadighed overrasket gang på gang!). Dette gælder sådan set også for den "normale" tilstand, - her ser man bare knap så skarpt, men al den modstand du føler indeni, vil manifesterer sig omkring dig og bekræfte din modstand. Derfor: hvis du er bange vil verden opfører sig rædselsvækkende, hvis du er kærlig vil verden være elskelig osv... forstår du?

Ovenstående er absolut ikke skrevet for at overtale dig til at turde tage et trip igen, men mere for at opbløde din angst og langsomt mærke at verden, i normaltilstanden, også opfører sig sådan, omend bare langsommere. Det er ikke alle der bryder sig om den psykedeliske oplevelse, hvor virkeligheden som vi kender den bliver brudt brutalt ned, så man begynder at skue ind i de mekanismer som ligger bag. Men skulle du alligevel få blod på tanden om et eller 20 år, så forsøg at flyd med, og forstå at begrebet "egodød" ikke blot er en teoretisk størrelse, men et nødvendigt redskab for at kunne bevæge sig ud over disse almindelige dimensioner vi kalder virkelighed :wink: .

Laphippien skrev:
Citat:
og har du ellers sørget for lidt genopbyggelig 5-HTP

5-HTP behøves kun hvis man har taget MDMA, da serotonin-depoterne i hjernen her kan blive ret så slunkne. Ved brug af psykedeliske stoffer af 5HT2A-agonist typen (f.eks. LSD/LSA eller psilocybin) er det ikke kroppens egen serotonin som bliver forbrugt, men det psykedeliske stof som efterligner serotonin og tricker de pågældende receptorer.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Mit indlæg var ikke ment helt så panisk som det muligvis fremstod, da det mere bare er en følelse af chok - jeg følte meget at det ville give en terapeutisk virkning hvis jeg skrev det hele ned og fik lidt respons, hvilket det bestemt også har haft. Jeg har fået noget fantastisk ud af trippet, men det har også fået mig til at indse jeg ikke vil tage stoffer igen da jeg simpelthen er for bange. Jeg indså at jeg ikke var usårlig på sin vis, og selvom det er trist, da jeg finder psykedeliske oplevelser så eventyrligt og... vigtigt på en måde, så føler jeg desværre jeg bliver nødt til at tage det valg. Det skal lige nævnes at jeg ikke ét sekund fortryder hvad jeg har gjort, da det har betydet meget for mig på utroligt mange måder. Jeg er klar over at det jo bare var et bad trip, men netop det har inspireret mig og fået mig til at tage afsked - jeg synes altid at et trip bringer noget skelsættende med sig. Jeg var usikker på om det skulle postes som en trip rapport eller et skrig efter hjælp, da det nok er en smule begge dele.
Forresten, så er jeg 19 år, og jeg ved ikke helt hvad 5-HTP er - det lyder en smule ekstremt, da jeg bare tror jeg skal have det gennemarbejdet - og jeg gør hele tiden noget jeg kan lide og tænker på rare ting :0)
Tak for svarende, it really means something.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
5-htp er et kosttilskud der fremmer serotonin reproduktionen

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Fanny skrev:
Laphippien skrev:
Citat:
og har du ellers sørget for lidt genopbyggelig 5-HTP

5-HTP behøves kun hvis man har taget MDMA, da serotonin-depoterne i hjernen her kan blive ret så slunkne. Ved brug af psykedeliske stoffer af 5HT2A-agonist typen (f.eks. LSD/LSA eller psilocybin) er det ikke kroppens egen serotonin som bliver forbrugt, men det psykedeliske stof som efterligner serotonin og tricker de pågældende receptorer.
Hilsen Fanny

Oh ja, så ret du har. Det med at LSA simulerer serotonin kan jeg let forestille mig, men havde ikke tænkt tanken før nu. Må være derfor jeg rendte rundt i flere dage efter LSA, høj af lykke uden nedtur.

Og god beskrivelse af egodøden mm. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Lad dig flyde med strømmen, og lad være med at stritte imod.

Medlem

Min første psychedeliske oplevelse var også på 10 HBWR frø, det endte også med et heftig badtrip for mig og min kammerat hvorpå min kammerat måtte køres på hospitalet. :/

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
LSK: det lyder ikke godt! Havde i sat jer ordentlig ind i set and setting?
Håber at din kammerat har det godt idag, og ikke blev slået helt ud af sin oplevelse!
Hvad gjorde de for ham på hospitalet? Det er min opfattelse, at de ofte slet ikke ved hvordan de skal behandle folk på trip, så det kan gå hen og blive en endnu værre oplevelse man får, end hvis man havde blevet hjemme, og evt. havde ringet til en god kammerat.

Hilsen Fanny

Medlem

Fanny skrev:
LSK: det lyder ikke godt! Havde i sat jer ordentlig ind i set and setting?
Håber at din kammerat har det godt idag, og ikke blev slået helt ud af sin oplevelse!
Hvad gjorde de for ham på hospitalet? Det er min opfattelse, at de ofte slet ikke ved hvordan de skal behandle folk på trip, så det kan gå hen og blive en endnu værre oplevelse man får, end hvis man havde blevet hjemme, og evt. havde ringet til en god kammerat.

Hilsen Fanny

Nej vi havde ikke sat os ind i noget som helst :/ vi var ikke ret gamle da vi faldt over dem på nettet, vi så at man fik visuals og det ville vi gerne prøve så vi købte 10-15 stks pr person. Da vi troede at trippet var overstået (efter 2-3 timer) fandt vi ud af at de først lige var startet og på det tidspunkt var der ingen af os der sådan rigtig havde lyst til at være blæst længere så det blev hurtig til et badtrip for os begge. Da jeg gerne ville prøve at sove smuttede jeg hjem og lidt efter blev jeg ringet op og fik at vide at han var kørt på hospitalet og at de skulle bruge navnet på det vi havde indtaget med det samme! det var tæt på at fløget på Rigshospitalet da de jo ikke vidste om de var noget man kunne dø af, men det blev hurtig bedre så han kom vidst ikke under behandling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]