Citat:
Jeg er bare nervøs for at få et badtrip, og måske endda komme til at få et badtrip fordi jeg er bange for at få et badtrip, hvis du forstår :p
Ja det er desværre en af grundene til at folk kan udvikle et badtrip, fordi de er bange for at de måske får det
Vær positiv og hav nogle ting du kan holde dig beskæftiget med. Det kan være musik, papir og noget tegneri eller lign.
Badtrippet i sikre omgivelser er normalt udløst af tanker der løber på vildspor, dvs. de mørke tanker gør dig deprimeret i langt højere grad pga. følsomheden foråsaget af stoffet, hvilket udløser tanker som får en selvforstærkende effekt. Hvis du har fortrængt en grusom oplevelse eller har haft det svært, kan de psykedeliske stoffers "klarsyn" gøre dem ubehageligt nære og skræmmende hvis man ikke er klar til at konfrontere sine problemer. Men selv der kan du bryde de onde tanker ved at være bevidst om problemet og tvinge dig selv til at tænke på noget andet. Sørg for at ordne alt du skal have lavet og undgå konfrontationer/diskussioner der kan gøre dig deprimeret i trippet.
Tankerne kan også være gode og føre en strøm af fantastisk gode tanker med sig, ligesom der kan komme dårlige. Tænk positivt hele tiden og smil, grin, le og overbevis dig selv om at du kan styre dine tanker som du vil have det. Så kan du det også. Trippet er hvad du gør det til
Normalt forekommer badtrips i usikre omgivelser hvor personen på psykedelika, grundet den højere følsomhed, reagerer med angst og evt. paranoia pga. fx. høj musik, larm og mange mennesker (specielt mennesker man ikke kender). Hvis dosen samtidig er høj kan det være en yderst ubehagelig situation at være fanget imellem så mange input. Dine sanser er yderst skærpede og høj musik kan være ret så stressende. Det er nemt at undgå dette: Trip i sikre og rolige omgivelser, ihvertfald indtil du har lært rusen at kende. Venner man stoler på og føler sig tryg sammen med, stille/blandet musik, lidt frugt eller smukke naturområder er også fine.
Jeg blev overrasket de første gange jeg prøvede svampe, det var meget nemmere og kontrollere/styre og nyde det end jeg havde troet. En stærk pive hash er betydeligt vanskeligere IMO end et mellem-stærkt svampetrip. Folk er selvfølgelig forskellige men generelt har skræmmekampagnerne gjort sit for at skræmme folk. Jeg kan fx. godt lide at købe ind på 3-4g svampe, de giver gode idéer til aftensmaden. Det er sværere med en 12-pack guld i blodet