Hej, jeg har været vant til at ryge hash ca. 1 gang om ugen. I de sidste par måneder (sommerferien) har det så været dagligt. Så her for 1½ uge siden til en fødselsdagsfest, hvor jeg drak, uden at ryge, begyndte jeg at få det ubehageligt. Jeg havde slet ikke lyst til at være til stede til festen, følte mig utryg, og havde ikke lyst til at snakke eller blot hilse på personer jeg ellers kender godt. (Dette er meget atypisk mig, eftersom jeg normalt og også efter oplevelsen er en meget snakkende og åben person). Da jeg så senere på natten tog i byen, gik det i mindre grad over igen. Så igen i denne weekend hvor jeg sad sammen med 10 af mine gode venner og drak, uden at ryge, begyndte jeg at få det ubehageligt igen, hvor jeg sad i en halv - hel time hvor jeg ikke ville snakke med nogle, men i stedet sad skrev sms'er til mig selv, omkring verdenen, religion, stoffer, liv & død og andre ting som jeg ikke just plejer som opvarmning til en bytur. Jeg har altid været meget åbent og snakket om meget personlige ting med både familie og venner, hvilket jeg også har gjort med disse to oplevelser. Jeg har altid været hypokonder og meget "tænkende" over mange ting, men aldrig på en måde der har mindet om disse. Desuden har jeg en far og en bror som begge har haft alvorlige psykoser efter lang tids forbrug af hash. En ting som kan have haft indflydelse disse 2 oplevelser kan være, at jeg i den seneste tid er begyndt at se livet fra en lille lidt anderledes vinkel end hidtil, efter jeg har læst en del om buddhisme og lignende. Vil høre om nogle af jer, har haft nogle af de samme oplevelser, og om i mener det kan have noget med en meget mild begyndende psykose at gøre?
|