DyrMedBønner skrev:
Forstår ikke helt din beskrivelse af den her skal, men den måde du beskriver det på og fordi du nævner det er værst om morgenen, vil jeg anbefale dig at undersøge begrebet "søvnlammelse".
Vil du beskrive det som et psykotisk øjeblik, eller nærmere et øjebliks indadvendthed med meget abstrakte tanker? og sker det i et splitsekund, eller er det noget der kommer i løbet af et minut?
hvor gammel er du?
Man skal ihvertfald ikke være bange hvis ens sind slår lidt krøller engang imellem, især ikke hvis du er i puberteten(hormoner/hjernekemi der vrøvler kan være ret ubehageligt).
Men det du oplever lyder jo lidt ubehageligt.
Den her "skal" går jeg med hele tiden, den påvirker mig på den måde at jeg har det som om tingene ikke er virkelige på samme måde som før, som om jeg går i en konstant lammelse, men stadig er vågen og normal. Som om jeg er lukket inde og ikke rigtig føler mig ordentlig tilstede som jeg gjorde en gang.
Kan måske godt tilføje jeg er meget tæt, men det underlige er bare at jeg føler mig fraværende på en eller anden måde, og når jeg så koncenterer mig enormt meget og f. eks fokuserer på min arm kan jeg vågne op og få et kort øjeblik (sekunder) hvor jeg har den samme fornemmelse og følelse som jeg havde en gang, da jeg ikke var i den her "skal" - det behøver ikke være min arm, det kan være jeg bare stirrer ud i luften og så bliver "normal" igen et øjeblik.
Mine følelser er heller ikke så stærke mere som de var en gang. Står også beskrevet i rapporten, men alt det her er bare underligt for mig, og skrammer mig virkelig meget!
Ang. det andet du snakker om, formoder du skriver om mine tanker. Det er ikke et split sekund jeg har dem i, det er måske 15 min. og måske en time. Det afhænger meget af hvad jeg gør, om jeg tager noget "medicin" eller om jeg bare ligger i sofaen eller whatever jeg nu kan finde på.
psykotisk eller indadvendthed med meget abstrakte tanker? hmm ved jeg faktisk ikke, det er tanker som på et eller andet plan kan "banke" mig helt i gulvet og kan forvandle mig til en lille dreng på 6 der ikke ved hvad han skal gøre. Men det her med tankerne jeg får eller "panisk" anfald, det kommer ikke ret tit mere. Det er mere den her med skallen jeg er bange for, har nu haft det i godt og vel et ½ år, og det svinger meget om de her "paniske" anfald kommer, men skallen er der hele tiden, og gør mig faktisk bange, for hvis det nu var noget med puberteten, hvorfor er den her så længe? Og hvor længe kan den blive? Min alder, 18. Og om det så har haft nogen skade at jeg har røget hash i mens jeg har været i det her pubertet noget.
Men det med panisk anfald, kommer f. eks ikke hvis jeg har været glad eller været "lykkelig" eller positivtladet. Da jeg i sådan nogle tidspunkter kan føle mig rimelig sikker og virkelig godt kørende. Men mangler helt sikkert noget glæde i hverdagene. 100%!