Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 20:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har igennem 2 år røget meget tæt, vi taler (bong, chillum, tjubang, joints, pibe) alt jeg lige ku finde der ku dampe :D

men så her for 3 måneder siden begyndte min venstre arm at snurre når jeg røg, jeg har altid ku snige en del i mig uden problemer andet end en god griner og en lammert, men min arm blir tung, sløv og prikker nogle gange det ikke særlig nice for man ka ikke rigtig slappe af når det føles som om venstre arm er _væk_.

ville bare høre om andre har haft lignende problem af hash rygning, om der nogen der ved hvad det kan være? eller om det mig der er helt gal på den?

Junior medlem

Nu må i ikke hænge mig op på noget, men at der er en prikkende følelse i din arm, og den føles tung?
Er det ikke tegn på et hjerte anfald eller noget i den stil?

Igen - nu må i ikke hænge mig op på noget. Det var bare lige den første tanke der kom.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
TriXX skrev:
Nu må i ikke hænge mig op på noget, men at der er en prikkende følelse i din arm, og den føles tung?
Er det ikke tegn på et hjerte anfald eller noget i den stil?

Må indrømme at det var også det første jeg kom til at tænke på. Det kan sagtes være det ikke er så slemt, men jeg ville nu være ret opmærksom på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder meget som optakten til en blodprop. Det starter nemlig nøjagtig sådan jeg vil råde dig til at gå til læge med det samme og fortæl i telefonen om din snurren i armen. Meld gerne tilbage her

Medlem

Ja meld endelig tilbage :!:

Junior medlem

Det lyder jo knap så godt, men har været til en "læge vagt" tror jeg de hedder, på sygehuset.
Han sagde at der intet var galt og det sku gå over i løbet af et par dage, men det er stadig godt igang et par gange om dagen, så jeg satser os stærkt på at tage derop igen her en af dagene.

det skal siges min egen læge er på ferie.

men tak for svarene det da i hvert fald værd at give en tanke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Jeg vil sige du ikke skal være bange på nogen måde.. jeg får tit noget lignende, prikken i håndes underflade, eller lidt oppe i armen.. har været til læge mange gange, nok også fordi jeg led/lider af noget angst, en mild grad dog, kan ikke finde ud af om det er væk endnu, nåår fuck det. alle de gange jeg var hos lægen og sagde de samme ting om og om igen, og fik taget blodprøver og alle former for "blodprop" og hjerte sygdomme tester, fik jeg altid afvide jeg intet fejlede fysisk, men lægen fortalte mig så at det evt. kunne være noget psykisk. har også søgt lidt rundt omkring, og har efterhånden læst mig til at "mange" hashrygere kan få disse slags symptomer.. (correct me if im wrong :lol:)

meen, ja.. smut da bare til lægen, hvis du ikke allerede har været det :), det kan aldrig skade.

PS. Giv endelig svar tilbage!

- Kredes

Medlem

Tror ikke det er noget, der er mange der får prikkende følelser i fødderne, armene osv når de ryger (plejer dog kun at være de første par gange indtil man er vant til det).

Hvis det var hjerteanfald, så var det nok sket, for det med armen sker lige inden selve anfaldet kommer.

Medlem
Brugeravatar

En anden mulighed kunne være RLS( REst less legs syndrome) Kender selv nogle stykker som døjer med det inklusive mig selv. Det bliver rigtig meget forværret af hash, alkohol, koffein, nikotin ja alle slags stoffer. Har du brugt andre ting end hashen?

Oplever du, når du sidder eller ligger ned, en ubehagelig kriblende, krablende fornemmelse i benene (nogen gange også i andre dele af kroppen) koblet til en samtidig næsten uimodståelig trang til at bevæge dig?
• Opstår denne ubehagelige fornemmelse eller dette behov for at røre sig i perioder, hvor du hviler eller ikke bevæger dig? Får du symptomlindring, når du bevæger dig?
• Er disse symptomer og denne trang til at røre dig forbundet med større ubehag om aftenen og om natten i forhold til i dagtiden?
• Har du ofte problemer med at sove, og vågner du flere gange i løbet af natten?
• Siger din sengepartner ofte til dig, at du sparker med benene (og måske også har rykninger i armene), når du sover? Har du ind imellem ufrivillige benspark, når du er vågen?
• Føler du dig ofte træt og uoplagt i løbet af dagen?
• Er der nogen i din familie, som har de samme symptomer og behov for at røre sig?
Har undersøgelse hos lægen ikke givet nogen forklaring på dine symptomer?

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Rocco Siffredi skrev:
En anden mulighed kunne være RLS( REst less legs syndrome)...
Slap da lige helt af, mand! Stort set hele dit indlæg er taget fra "Restless Legs-portalen" på http://www.restlesslegs.dk/ -- måske skulle du i første gang have overvejet en kilde på det? Det er bestemt ikke god stil at videregive information på den måde.

Domænet restlesslegs.dk tilhører Restless Legs-Patientforeningen, hvori Stig Eric Weibel er sekretariatsleder. Lidt research (http://www.bedremedicin.dk/nyt_fra_bedremedicin_029.html#286 viser at denne patientforening har modtaget ret store summer penge:
Bedre Medicin, 2004-10-13 skrev:
Den nyeste succes er Restless Legs-patientforeningen, en forening for personer med uro i benene, der er grundlagt af Stig Eric Weibel. Pengene kommer fra Boehringer Ingelheim der har betalt 50.000 kroner, og GlaxoSmithKline, som arbejder på at få myndighederne til at godkende deres parkinsonmedicin til urolige ben, har indtil videre lovet foreningen 50.000 kroner.
Når en "patientforening" der er så ny får tildelt så store summer penge fra medicinindustrien, så er der grund til at tvivle på hvad de siger.

Jovist, RLS findes da formentlig hos nogle, men der er langt fra at ryste lidt med benene og så til at have en sygdom der er så alvorlig at den kræver medicinsk behandling.

Institut for Rationel Farmakoterapi, der hører under Sundhedsstyrelsen, har lidt mere information om RLS på deres hjemmeside: http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_bedste_behandling/smerter/urolige_ben.htm.

God søndag!
-RuneK

Bonusinfo: Stig Eric Weibel bor i nummer 666!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
det kan som nogen siger skyldes hjertet. Når man ryger hash så stiger ens puls og blodtryk. Hos nogen mere end hos andre, hvis det er voldsomt kan det nogen gange mærkes ud i venstre arm. prøv at tag din puls og blodtryk næste gang, hvis du gør det igen.

det kan jo også være noget andet, derfor er det nok smartest at spørge en læge.

Medlem

fåkd bæver skrev:
det kan som nogen siger skyldes hjertet. Når man ryger hash så stiger ens puls og blodtryk

Nej.
Pulsen stiger, og blodtrykket falder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har det som om jeg får en masse luft i den øvre del af maven når jeg ryger og min ryg og (især venstre) bryst bliver meget sensitiv. Især når jeg sidder eller ligger ned. Det virker som om at det for det meste kommer når jeg tænker på det.

Når jeg løber eller går er der absolut ingen problemer, men det kan af og til være svært at falde i søvn. Overvejer at gå til lægen men gider ikke rigtig.

Det er sgu ikke sundt at ryge tjalde hver dag :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder altså meget som en blodprop.
Det er et sympton som peger med i retningen af blodprop, men blodpropper kan komme så pludseligt.
Du oplever måske ikke summen i armen i nogle dage, da den muligvis kan gå over, men blodproppen kan stadig komme helt spontant.

Så overvej at få snakket det ordentligt igennem med en læge (evt. få taget nogle røntgenfotografier, eller hvad man bruger).

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]