Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 20:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Som overskriften lyder, vil jeg gerne høre om nogle herinde har haft en narkotika-relateret psykose, det være sig lige fra hash, speed, MDMA eller coke til svampe, LSD eller andre psykedeliske stoffer.

Hvordan var det og hvornår vidste I, at I havde reddet Jer en psykose?
Hvad gjorde I ved det? Søgte professionel hjælp, eller gik det over af sig selv?
Hvad udløste det? En overdosis? En drug-binge? En dårlig psykisk tilstand i tidspunktet I indtog det?
Har I fået varige mén? Eller gjorde I noget dumt, som I fortryder i bakspejlet?

Kom med jeres historie!

(Dog tror jeg, at hverken jeg eller nogen andre gider at høre om Jeres venners og jeres venners venners psykoser - ingen mund-til-mund-historier, tak!)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har haft en længerevarende amfetaminpsykose, som blev udløst af for overdrevet indtag for ofte, da jeg kun var 14... Tog det i mange dage i træk, tog til fest og tog videre i skole, hvor jeg nogle gange bare sad og svedte, og hjertet hamrede afsted. Lige pludselig slog det bare klik, og alle blev fjendtlige og udviklede et sprog, de kunne snakke sammen på mod mig. Blev indlagt på psykiatrisk i Holbæk og fik zyprexa, fordi jeg ikke ville gå uden for en dør, da alle var efter mig. I knap et år troede jeg, at alle havde komplotter imod mig, og de snakkede om mig i aviserne og på chatrooms, droppede selvfølgelig ud af skolen osv. Da jeg blev indlagt, var det ved at gøre mig endnu mere sindssyg, og jeg fik snakket ud om det med min mor, og det hjalp... i løbet af et par måneder var jeg helt normal igen, og nu har jeg fået usædvanligt tjek på, hvordan psyken kan påvirkes og fungerer og har aldrig problemer i den retning, uanset hvad jeg tager, men er god til at støtte op om folk, der har taget for meget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Næææææ... Der er også ting i verden jeg frygter mere, selvom det er noget jeg er opmærksom på i forhold til mit indtag af div. ting

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Har kun oplevet en, og det var på Roskilde. Havde kørt på amfetamin konstant, og røget tæt med vennerne. Jeg havde ikke sovet meget, og jeg begyndte at få følelsen af, at folk snakkede om mig. Jeg sad i vores telt, og baggrundsstøj blev til folk der bagtalte mig, dog kunne jeg ikke høre konkret, hvad det var de sagde, så derfor sad jeg forstenet og lyttede efter den mindste lyd.

Det kulminerede da jeg på vej til en Kashmir koncert, i køen ind til festivalspladsen, kiggede ned for at binde mine sko og derefter kiggede op, og så, at alle kiggede på mig. Det gjorde de ikke.

Mine venner syntes jeg var ret mærkelig, og kunne vist ikke lige se, hvad mit problem var. Jeg lavede ikke meget andet på festivallen, end at sidde i mit telt, eller i min lejr. At bevæge sig udenfor lejren føltes ubehageligt, og angst ville fremkomme.

Symptomerne varede lidt over to uger, dog var ugen efter festivallen, uden nogen former for stoffer, lidt bedre til trods for, at jeg stadig syntes, folk kiggede efter mig, eller snakkede om mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
6 uger i omvendt Wonderland efter et lidt for vildt kombinations eksperiment.
Ingen indlæggelse, valgte at "klare" det selv vha. 5-HTP, men om det er en psykose kan jeg ikke svare på og om jeg er blevet helt normal tror jeg ikke, men min tilstand føles acceptabel og jeg kan, indtil videre, godt leve med det hele bliver lidt mystisk til tider.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tog den del amfetamin og mdma engang, tog der hver weekend og en dag på amf'en, ved ca kl 08 om morgenen slog det mig "Hvad er det jeg laver?", og siden det tidspunkt og 3 måneder frem var jeg tit deprimerede, faktisk hver dag. Gad ikke ud, sad bare der hjemme og skrev lange breve og slettede dem igen i Word. Havde det som om det hele var ved at eksploder der inde, og hver nat, gik min hjerne i tanke trip, og blev nød til at lægge mig til at sove og håbe på jeg havde det bedere i morgen. Fattede ikke en skid skolen, snakkede ikke med mange, gik ud og røg når vi havde frikvatere ellers ikke noget specielt. Et par uger efter om natten vågnede jeg og løb ud på vejen og lagde mig ned, da jeg kom ind igen var det som om det var en drøm, men sket i virkeligheden.. Var lidt skummelt.

Titel:
Medlem

Schizophreniak skrev:
6 uger i omvendt Wonderland efter et lidt for vildt kombinations eksperiment.
Ingen indlæggelse, valgte at "klare" det selv vha. 5-HTP, men om det er en psykose kan jeg ikke svare på og om jeg er blevet helt normal tror jeg ikke, men min tilstand føles acceptabel og jeg kan, indtil videre, godt leve med det hele bliver lidt mystisk til tider.

Vil du fortælle din historie?

Flæmming - Paranoia er en psykose. Tjek linket :)

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/p ... 7_42_50701

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg fik en meth-psykose på roskilde et år, havde ikke sovet i 4-5 dage da jeg ikke havde det store tav på at eyeballe forsvarlige doser. Jeg blev satans paranoid og var sikker på folk i lejren bagtalte mig og at de af en eller anden årsag havde meldt mig til panserne. Så jeg brugte et par dage på at være konstant på flugt fra pansere og campingvagter derovre. Kunne høre i folks ghettoblastere rundt omkring i lejrene at jeg var efterlyst og de sataner som stod i vagttårnene havde kig på mig konstant. Det endte så med jeg sneg mig hjemaf søndag nat, mens jeg regnede med de fleste ville være optaget af en Brian Wilson koncert, men næh nej, der stod pansere ved busstoppestedet og garanteret ventede på mig. Efter et snedigt tøjskift fik jeg mig alligevel sneget forbi dem og kom ind på banegården og med et tog. Folk i toget havde åbenbart hørt jeg var efterlyst, da jeg så flere af dem ringe til politiet såeh jeg hoppede af ved hver station og gemte mig lidt, og tog så det næste osv. Det tog mig phreaking 1,5 dag at komme hjem da jeg endte med at strande i en lille flække somewhere, og gik ikke flere tog. Jeg havde allerede kylet det meste af min bagage væk, da jeg var klart overbevist om jeg havde hørt de var på udkig efter én med den og den farve taske etc. Jeg havde dog en del knark på mig endnu, men tænkte jeg nok ikke havde lang tid på fri fod endnu, da folk i de huse der var lys i med garanti havde tilkaldt panserne, såeh jeg besluttede mig for at gemme knarken hvilket også gik bedre end ventet (det lykkedes mig aldrig at finde det igen heh) og røg en satans masse skunk rent fordi det jo nok var den sidste fed jeg fik længe. Tilsidst blev jeg dog skide træt af at vade rundt i byen og lede efter mit knark igen, så besluttede mig for at jeg ligeså godt kunne melde mig selv. Jeg vadede så hen til et hus og ringede på og spurgte manden der åbnede om jeg måtte låne deres telefon, efter 5mins jabben med hans kæreste fik jeg lov at komme indenfor. Jeg ringede så til Roskilde politi og fortalte at det var mig de havde efterlyst i nyhederne bla. bla. den kære betjent kendte dog ikke lige noget til sagen, så han bad mig ringe et andet sted hen, heldigvis glemte jeg nummeret jeg fik ligeså hurtigt som han sagde det, så fik aldrig forsøgt at få en anden til anholde mig. Men nå, så begyndte togene at gå, og jeg tog hjem, fandt ingen betjente i min lejlighed, og efter en go nats søvn var verden knap så ondskabsfuld igen. Men fårking nasty oplevelse mens det stod på....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg havde en episode under en heftig hashrus hvor jeg var overbevist om at min nabo havde installeret mikrofoner i sin væg så han kunne høre mig, da jeg kom til mig selv kunne jeg godt se hvor åndsvagt det var, men har været bange for at få sådan en oplevelse igen lige siden.

Mikropsykose tror jeg det hedder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg ved ikke om det er en rigtig psykose og om den virkelig er udløst af narko

Men jeg har efter en nytårsdkombo været rigtig sløv i 2-3 uger hvor jeg har fattet hat af alting og midt inde i det hele fik jeg et angstanfald hvor jeg rystede kraftigt og troede aldrig nogensinde jeg skulle få styr på mig selv og jeg skulle være en zombie resten af mit liv.. Jeg har engang imellem flashbacks dertil hvor jeg bliv er virkelig depri får kvalme og ikke kan spise, det sker mest når jeg ikke har sovet så meget om natten..

Det har så udløst en ny drejning i mit liv hvor jeg spiser meget sundere end før, dyrker motion hver 2. dag, for at ruste min krop bedre til fremtidige stofture og for at holde min krop og hjerne i form.. Desuden har jeg droppet alle stoffer indtil 1. april

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg kunne høre folks tanker i flere år fra jeg var en 19-20 stykker og frem til jeg var en ca 25 - selvfølgelig meget af dæmpet tilsidst men kan stadigt til tider høre dæmpet støj.
Mareridtet var da det var høje stemmer tilhørte omkring værende folk naboer og lignende - plus der var en god og en ond stemme - de var begge sandfærdige men så verden i hvid eller sort godt skidt. De to kunne råbe igennem.
De sidste tanker som påvirkede mig var var nogle højt udviklede væsner som jeg til tider kunne tune mig ind på og her ved opnå bevidsthed om det uforklarlige - bevidstheden forsvandt selvfølgelig for mig da kompleksiteten var ekstrem.
Da jeg ikke kunne komme i psykolog behandling medmindre jeg stoppede med at ryge så valgte jeg og ryge det tog nok lige et par år ekstra på den bekostning.
Det der fik det løst var en meditations teknik (fandt jeg ud af senere at det var) som jeg brugte til og tømme hovedet og dermed kunne falde i søvn - hvilket ellers var et stort problem.
De udløsende stoffer var nok kombinationen af amfetamin - exstacy og hash.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Badblindboy skrev:
Jeg kunne høre folks tanker i flere år fra jeg var en 19-20 stykker og frem til jeg var en ca 25 - selvfølgelig meget af dæmpet tilsidst men kan stadigt til tider høre dæmpet støj.
Mareridtet var da det var høje stemmer tilhørte omkring værende folk naboer og lignende - plus der var en god og en ond stemme - de var begge sandfærdige men så verden i hvid eller sort godt skidt. De to kunne råbe igennem.
De sidste tanker som påvirkede mig var var nogle højt udviklede væsner som jeg til tider kunne tune mig ind på og her ved opnå bevidsthed om det uforklarlige - bevidstheden forsvandt selvfølgelig for mig da kompleksiteten var ekstrem.
Da jeg ikke kunne komme i psykolog behandling medmindre jeg stoppede med at ryge så valgte jeg og ryge det tog nok lige et par år ekstra på den bekostning.
Det der fik det løst var en meditations teknik (fandt jeg ud af senere at det var) som jeg brugte til og tømme hovedet og dermed kunne falde i søvn - hvilket ellers var et stort problem.
De udløsende stoffer var nok kombinationen af amfetamin - exstacy og hash.

Det dér lyder skummelt meget som skizofreni!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Ja, det gør det faktisk. Men det må have været "mildt"(forstå mig ret), eftersom det forsvandt uden videre psykiatrisk behandling?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Jeg har haft mange narko psykoser og husker cola psykose som den værste.. Kan stadig den dag idag få den igen hvis jeg tager cola. Jeg har ofte socialforbi og tror fra det ene øjeblik til det andet at alle står og stirre på mig. Det er dog blevet meget bedre og kommer sjældent nu da jeg passer meget bedre på mig selv.

Det vores liv vi leger med så man skal fandme huske alt med måde.

Titel:
Medlem

tribe79 skrev:
Jeg har ofte socialforbi og tror fra det ene øjeblik til det andet at alle står og stirre på mig
Jeg tror du har misforstået begrebet "fobi". Det er ikke noget man "ofte har". Enten har man det eller også har man ikke. Og en fobi er mere end bare en lille smule noia.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Jeg tror du har misforstået begrebet "fobi". Det er ikke noget man "ofte har". Enten har man det eller også har man ikke. Og en fobi er mere end bare en lille smule noia.

Det er nok socialangst han mener, det kan godt variere i niveau.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
ja socialangst

Titel:
Medlem

Da mit hash misbrug var på sit aller højeste kunne jeg som andre, høre folk snakkede, pegede og grinede af mig.
Det kom der et par virkelig ubehagelige episoder ud af.
Fik dog tænkt tingene igennem og holdte en pause. Den kommer dog tilbage en sjælden gang imellem når jeg er helt nede i kuld kælderen.
Alt hvad man kan lære af det er at lytte til sin krops signaler og ikke bedøve sig i divs. ting.
Bliver også paranoid til tider men det er i småtings afdelingen og ikke hvad jeg vil definere som psykose.
Dog har jeg lige mistet en kæreste (sammen halvandet år) pga. manglende tillid og indlevning i andre menneskers følelsesliv og tankegang. hvilket jeg er ret sikker på hashen har været med til at frembringe.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: ude ved saturn
Hurby skrev:
Da mit hash misbrug var på sit aller højeste kunne jeg som andre, høre folk snakkede, pegede og grinede af mig.
Det kom der et par virkelig ubehagelige episoder ud af.
Fik dog tænkt tingene igennem og holdte en pause. Den kommer dog tilbage en sjælden gang imellem når jeg er helt nede i kuld kælderen.
Alt hvad man kan lære af det er at lytte til sin krops signaler og ikke bedøve sig i divs. ting.
Bliver også paranoid til tider men det er i småtings afdelingen og ikke hvad jeg vil definere som psykose.
Dog har jeg lige mistet en kæreste (sammen halvandet år) pga. manglende tillid og indlevning i andre menneskers følelsesliv og tankegang. hvilket jeg er ret sikker på hashen har været med til at frembringe.

det med kæreste tingen har haft præcis det samme og er os sikker på det er hashen skyld. vi er så heldigvis stadig rigtig gode venner idag og også mere ind det :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: ude ved saturn
har også haft en psykose på amf tror jeg.
mig og en ven havde været på noget markeds noget og taget amf i 2-3 dage uden og sove og vi sad tilbage med 15 g og selfølgelig bliver vi ved med af suge, da klokken bliver en 11 stykker beslutter vi os for af gå i seng, da jeg endelig falder i søvn vågner jeg med 2 mins mellemrum en 20-30 gange tror jeg og er stadig på den der fest plads (i hoved) og så begynder vægen og blive gennemsigtig og jeg er dybt panisk, oppe i hjørnet af løftet begynder en sort masse og trække mere og mere ind over rummet og jeg får det dårligere og dårligere + hans trøje er meget sur på mig, tror jeg fordi vi har taget dens amf og tror den vil slå mig ihjæl jeg ringer i dybt gråd til min mor og hun henter mig så selfølgelig og kommer hjem og et par timer efter er det væk igen. men de 20 min jeg stod uden for i under bukser og ventede på min mor dybt panisk var godt nok slemme. så hele tiden ting der kom efter mig og ting på tagene der holdte øje med mig. og ville dræbe mig det var ikk sjovt og skal lige siges var 15 på det her tidspunkt ?
har det været en lille psykose ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]