Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 00:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej kære forum.

Det er ved at være længe siden jeg har været aktiv herinde.. Savnede jer lidt og tænkte jeg lige ville skrive en hilsen og sende en advarsel.

Jeg bor pt. i Amsterdam og besøgte i går byens centrum "Dam Square", med min kæreste.. Hun tog et kvart shiva mærke og jeg 6-8 gram friske philospher stone (psilocybin holdige svampe "rødder").
Min kæreste er ikke den store fan af at sidde på hendes flade derhjemme og lade stoffet køre uden påvirkning udefra..
Jeg er ikke den store fan af at bruge psykedelika som et party-drug, men i går gjorde jeg en undtagelse.

Hun var helt oppe at køre over en største forlystelse ved det lamme navn "Booster Maxx". Et skræmende stort stativ der skyder en gruppe af 16 mennesker op og ned i en lodret cirkel bevægelse hvoraf man udsættes for 3 eller 4.6 g-force.
Jeg var redselslagen og gav et tydeligt standpunkt om ikke at prøve netop denne forlystelse fordi den virkede usandsynligt skræmende. Især fordi jeg ikke stoler på "sigøjner-sikkerheds-kontrol" :oops: .
Hun fik mig dog overtalt til at prøve en anden forlystelse der skræmte mig lidt i starten, men ikke voldsomt. Vi røg lidt pot og besluttede os for at hoppe på, hvad der lignede en lettere ekstrem pendul spindetur..
Vi kom op at gynge og fandt hurtigt ud af at g-forcen også var halv intens her.. Jeg følte lidt at den bedste måde at handle med min frygt var at skrige "fucking hell" 100 gange.. Min kæreste, som var 100% for at prøve denne "lille gyngetur" sad bare og klamrede sig til sin stol uden et ord.. Da vi kom ned var hendes øjne ved at poppe ud af hovedet af skræk.. Hun brugte de næste 10 timer på at komme over det og betegner gårsdagens oplevelse som et bad trip..
Jeg brugte også nogen tid til at takle oplevelsen. Det virkede somom presset flerdoblede styrken af stoffet vi havde indtaget..

Jeg tror hvad jeg vil sige med korte ord er:
hold jer til de små harmløse forlystelser hvis i tripper i tivoli..!!
-for jeres egen sikkerheds skyld! Det kan ende ret traumatisk..

/Cope aka Lila

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ked af at høre det gik i den forkerte retning, håber i kommer oven på igen.

-Flyttet fra Generalt til Medaljens Bagside-

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det lyder også en smule tosset at udsætte sig selv for så hårde fysiske oplevelser på trip. Jeg har selv været en del af et fantastisk "rædselstrip" hvor vi i en mindre gruppe satte os for at gå dybt ind i frygtens univers på DOB, men det var jo en mental og emotionel udfordring og i den situation var jeg taknemmelig for at jeg havde et blødt sted at ligge ned.

Men godt at I er kommet helskindet igennem og tak for advarslen :)

Senest rettet af Andrusha 27 apr 2008 17:03, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Minder mig om den gang jeg (for første gang) blev udsat for Valhalla i Tivoli på 4 Hofmann... noget af en oplevelse, som dog ikke afstedkom et badtrip som i din kærestes tilfælde.

Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Lyder godt nok vildt.

Har selv overvejet at tage i Tivoli eller Bakken på mdma. Ved godt det langt fra er det samme, men kan det være en dårlig idé?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Smiling Faces skrev:
Lyder godt nok vildt.

Har selv overvejet at tage i Tivoli eller Bakken på mdma. Ved godt det langt fra er det samme, men kan det være en dårlig idé?

Det skulle der da ikke være noget iforvejen for da det ikke er et psykedelisk stof medmindre man overdoserer. Semipsykedelisk vil nogle måske kalde det.

Medlem
Brugeravatar

Smiling Faces skrev:
Lyder godt nok vildt.

Det er da ikke en dårligere idé end at gøre det på LSD/svampe. Dosis skal nok bare ikke være i den høje ende, både for din egen og andres sikkerhed.

Jeg kender 3 som tog på bakken på Ecstasy. Tror de tog 2 piller hver og det fungerede helt fint. Forlystelserne havde været 100 gange federe end normalt, men nu er bakkens forlystelser heller ikke blandt de mest skræmmende i verden :P. Personligt kan jeg slet ikke lide ting der snurrer rundt eller ting som det gyldne tårn, hvor jeg sidder fast LANGT oppe i luften uden på et tårn :shock: , så det ville jeg heller ikke overveje at prøve under påvirkelse af MDMA. Men alt der er sjovt for dig normalt, burde kun blive sjovere på MDMA.. Det får jo ikke ligefrem din hjerne til at fungerer på et andet plan, som kraftigere ting gør. Hvis dosis altså er taget under forbehold af at du befinder dig i en forlystelsespark, med mennesker over det hele ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er der slet ikke nogen som går op i set og setting mere? For mig er det ligeså vigtigt på mindre psykedeliske substanser

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Portuz skrev:
Er der slet ikke nogen som går op i set og setting mere? For mig er det ligeså vigtigt på mindre psykedeliske substanser

Tjaeh, godt nok er det en noget kaotisk setting, men for nogen kan en forlystelsespark altså være en spektakulær oplevelse under forskellige grader af psykedelisk påvirkning. Jeg har da selv haft en fantastisk tur på Bakken på MDMA/svampe engang - det blev både et ganske meningsfyldt trip, og SÅ meget sjov. Det er ikke altid til at sige hvilken setting som fungerer bedst for alle. Stille omgivelser uden alt for mange "udenforstående" personer er som regel at foretrække, men der er altså også mulighed for nogen interessante oplevelser ude i verden - så længe man kender sin påvirkning, og holder dosen forholdsvist lavt.

Medlem
Brugeravatar

Har engang kørt radiobiler på MDMA, det endte med vi betalte for 10 ture fordi vi ikke kunne stoppe, det var fanme nice :D

Medlem

Geografisk sted: På flugt
En af de ting der står på min "To do list" er helt sikkert en tur i dæmonen på 2c-b.

Har prøvet forskellige forlystelser under påvirkelse af cannabis og det gjorde dem da klart bedre.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Prometheus skrev:
Portuz skrev:

Tjaeh, godt nok er det en noget kaotisk setting, men for nogen kan en forlystelsespark altså være en spektakulær oplevelse under forskellige grader af psykedelisk påvirkning. Jeg har da selv haft en fantastisk tur på Bakken på MDMA/svampe engang - det blev både et ganske meningsfyldt trip, og SÅ meget sjov. Det er ikke altid til at sige hvilken setting som fungerer bedst for alle. Stille omgivelser uden alt for mange "udenforstående" personer er som regel at foretrække, men der er altså også mulighed for nogen interessante oplevelser ude i verden - så længe man kender sin påvirkning, og holder dosen forholdsvist lavt.

Nu er jeg ikke i en position til at belære nogen om brugen af psykedelika, men jeg vil alligevel påpege at en umiddelbar 'common-sense' indvending imod psykedelika og forlystelser er at man er spændt fast, og derfor ikke har nogen umiddelbar mulighed for at skifte setting, hvis det skulle gå hen at blive for meget.

Medlem

Jeg vil sige at det lyder tillokkende med den slags oplevelser i påvirket tilstand - så længe man stadig bruger sund fornuft og ikke udsætter sig selv eller andre for noget direkte farligt. Det må dog efter min menning været et must at man er godt bekendt med det stof man har indtaget. Det at man kender både sig selv og sit stof gør nok den slags oplevelser mere kontrolerbare eller forudsigelses faktoren for sin egen reaktion må alt andet lige blive større.

Det vil ihvertfald være bedre at tage en tur i tivoli end at skulle køre ræs i bil eller betjene maskiner hvor man udsætter andre for farer.

Jeg er ikke selv til de fleste fornøjelser i tivoli normalt, men tror faktisk godt radiobler kunen blive sjov på mdma.

Uanset hvad, Pas på jer selv og andre.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder da fantastisk sjovt at tage en tur i tivoli påvirket af en meget lav dose svampe ect. surt det dog endte sådan for trådstarter... jeg synes ikke det er noget problem at bruge svampe som party drug, hvis man holder dosen lav.. men det er pt også det eneste jeg har prøvet. har en trampolin i haven, og det er fandeme ligesom at flyve (mere end normalt :wink: ) når man hopper på den mens man er påvirket. men jeg snakker kun 1 g eller lign. jeg er stadig en psykedelisk noob :D

Jeg var 9 eller 10 år dengang valhalla i tivoli åbnede og jeg var ved at dø af skræk da den der jette kom op af brønden. så jeg tonsede ud af bagindgangen hehe

Junior medlem

Havde en lignende oplevelse her i DK. Det var bare med Sativa, og en af de der forlystelser hvor man sidder i en rund ring og bliver skydt frem og tilbage højt oppe i luften som en gynge.
Da jeg kom ned satte jeg mig ned min kammerat, vi var begge to meget bange bagefter (tvivler dog på g-kraften var så voldsom) og så gik vi ellers ud og kastede op og gik ned, sov den ud og røg videre. Troede aldrig jeg ville komme ned fra den forlystelse. :)

Medlem
Brugeravatar

Skeletor skrev:
Har prøvet forskellige forlystelser under påvirkelse af cannabis og det gjorde dem da klart bedre.

Tivoli er fænomenalt under god påvirkelse af cannabis, indeed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]