Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 04:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet at læse lidt om flashbacks, men det er svært at finde en god og pålidelig kilde.
Nogle der kan sige noget om det? Forekommer de tit? For man et helt trip eller hvordan?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har haft en slags tror jeg. Efer et heftigt ecstasy forbrug, fik jeg pludselig et af de såkaldte lyn, stød i hjernen og jeg følte at jeg sad hos min gamle ven totalt skudt af på kiks, som om at jeg fik et syn tilbage fra en af de nætter. Og jeg vågnede pludselig opmed sindsyg hjertebanken og svedte som en hest.Det var sku mystisk. Det skete imens jeg lå i min seng.

Medlem
Brugeravatar

Lyder ikke rart :s
Men jeg tænkte mere på svampe flashbacks

Medlem
Brugeravatar

Det var fandme også vildt, det var virkelig som om at jeg var blæst. Nå okay, det har jeg ikke prøvet :) Tror ikke rigtig at det findes. Det sygeste var at jeg så mine venner ud fra min egen øjenkrog stå og snakke og der var højt techno. Det varede måske 3 sek.

Medlem
Brugeravatar

3 sekunder?
wierd, men det var da altid noget det var så kort
Svampe flashbacks findes,

Medlem
Brugeravatar

Ja. Okay troede bare det hørte sammen med evighedstrip og alt det fis (lsd). En pige fra min by, blev fundet på et toilet i byen med en nål i armen, hun har været en grønsag siden. Ligger bare og stirre ud i luften, så synd, hun fik noget lort af en eller anden. Hun ligger på et plejehjem nu. Hendes forældre besøger hende stadig. Hun ligger bare der, man ved ikke om hun ved at hun er sådan, eller hvordan hun har det. Så forfærdeligt. Det er over 20 år siden det skete, min mor har fortalt det.

Medlem
Brugeravatar

Det er lidt en skrøne det med flashbacks.. MEN. Hvis oplevelsen er meget kraftig kan du godt komme til at opleve et tilbagefald senere i livet hvor du genoplever lidt af det, hvis du fx bliver udsat for stor stress eller ubehag.. Ligesom med alle mulige andre traumer.

Det er i hvert fald hvad jeg har hørt, correct me if I'm wrong ;)

Medlem
Brugeravatar

Flashback, er det ikke mere hvis man har været blæst tidligere på dagen og så når man ryger hash, kommer det tilbage. Det plejer at sætte skub i det. Tror ikke rigtig at det kan vende helt tilbage uden hjælp.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Det jeg har oplevet efter at have indtaget svampe 4 gange fordelt over ½ år, er at jeg er blevet mere modtagelig over for farver. De er klarere og fascinationseffekten er højere.

Hvis jeg er træt og jeg kigger på en ujævn væg kan den godt begynde at bule og flyde sammen. Det er noget jeg kan slukke og tænde for. Til tider er det faktisk rigtig rart.

Hvis du holder dig til lave doser og kun lejlighedsvise trip er der no worries. Det kommer selvfølgelig også an på personen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan man få traumatiske/livsrørende fede oplevelser uden brug af psykedeliske stoffer, der kan give flashback? Ja.

Kan man få traumatiske/livsrørende fede oplevelser ved brug af psykedeliske stoffer, der kan give flashback? Ja.

Hvis en oplevelse er intens nok, kan den sidde ved i en. Tænk f.eks. på soldater der drager i krig.

Hvordan man vælger at tackle/se på det, er så noget helt andet. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg nyder flashbacks, når jeg en gang i mellem har tid og lyst, sætter jeg mig og prøver at genskabe nogle af de følelser som man har på et stof, så kan jeg godt få det man kan kalde et flashback.

Men som Resist siger: Hvordan man vælger at tackle/se på det.

Ja der er vi jo så forskellige :)

Medlem
Brugeravatar

Nå okay, troede det var langt mere konkret.
Så er der jo ikke noget at være så bange for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[quote="Arius"]Ja. Okay troede bare det hørte sammen med evighedstrip og alt det fis (lsd). En pige fra min by, blev fundet på et toilet i byen med en nål i armen, hun har været en grønsag siden. Ligger bare og stirre ud i luften, så synd, hun fik noget lort af en eller anden. Hun ligger på et plejehjem nu. Hendes forældre besøger hende stadig. Hun ligger bare der, man ved ikke om hun ved at hun er sådan, eller hvordan hun har det. Så forfærdeligt. Det er over 20 år siden det skete, min mor har fortalt det.[/quote]

Det er sjovt som forældre kender til så mange tilfælde, hvor stoffer har gjort folk sindssyge, mens man selv ingen psykoseramte kender. Tsk tsk, bukserne flyver :roll:

Medlem
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Arius skrev:
Ja. Okay troede bare det hørte sammen med evighedstrip og alt det fis (lsd). En pige fra min by, blev fundet på et toilet i byen med en nål i armen, hun har været en grønsag siden. Ligger bare og stirre ud i luften, så synd, hun fik noget lort af en eller anden. Hun ligger på et plejehjem nu. Hendes forældre besøger hende stadig. Hun ligger bare der, man ved ikke om hun ved at hun er sådan, eller hvordan hun har det. Så forfærdeligt. Det er over 20 år siden det skete, min mor har fortalt det.[/quote]

Det er sjovt som forældre kender til så mange tilfælde, hvor stoffer har gjort folk sindssyge, mens man selv ingen psykoseramte kender. Tsk tsk, bukserne flyver :roll:
[/quote]

Ej den her er god nok. Men ved godt hvad du mener, med at hash gør en til narkoman osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Portuz skrev:
Jeg nyder flashbacks, når jeg en gang i mellem har tid og lyst, sætter jeg mig og prøver at genskabe nogle af de følelser som man har på et stof, så kan jeg godt få det man kan kalde et flashback.

Jeg har haft god erfaring med det samme.

Under de rigtige omgivelser og den rigtige musik har jeg været i stand til at fremkalde kraftige varmebrusen og kriblen helt ud til fingerspidserne, samt nystagmus.

Jeg antager at dette er resultatet af nogen meget intense MDMA oplevelser. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Portuz skrev:

Jeg har haft god erfaring med det samme.

Under de rigtige omgivelser og den rigtige musik har jeg været i stand til at fremkalde kraftige varmebrusen og kriblen helt ud til fingerspidserne, samt nystagmus.

Jeg antager at dette er resultatet af nogen meget intense MDMA oplevelser. :)

http://thedea.org/hangover.html skrev:
'Flashbacks'

MDMA sometimes produces a form of flashback. A 'flashback' is a triggered memory, and can be the result of any strong experience. In the case of drugs, flashbacks are the result of something reminding you of the drug experience, causing your mind to bring up a memory of the experience. Where things get interesting is that your brain doesn't simply store memories as data; you 'remember' mental states and ways of processing information as well. As a result, if you have an intense MDMA experience at a rave, you might at some later time start to feel euphoric when you hear the same sort of music again. These events are infrequent, and the probability of experiencing such a 'mental state' memory declines with time as the memory of the drug experience fades. The probability of experiencing such a 'flashback' seems to be linked to the frequency of use and/or the intensity of an experience (since both strengthen the memory of being high.)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
...............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:03, rettet i alt 1 gang.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Arius skrev:
Ja. Okay troede bare det hørte sammen med evighedstrip og alt det fis (lsd). En pige fra min by, blev fundet på et toilet i byen med en nål i armen, hun har været en grønsag siden. Ligger bare og stirre ud i luften, så synd, hun fik noget lort af en eller anden. Hun ligger på et plejehjem nu. Hendes forældre besøger hende stadig. Hun ligger bare der, man ved ikke om hun ved at hun er sådan, eller hvordan hun har det. Så forfærdeligt. Det er over 20 år siden det skete, min mor har fortalt det.

Jeg synes du blander lidt tingene sammen her. Du taler om LSD og evighedstrip, og så fortæller du en historie om en pige som skød sig i armen med en nål og blev en grøntsag. Man skyder sig ikke med LSD, og man bliver ikke en coma-grøntsag af flashback, så det er en underlig sammenligning. Pigen har højest sandsynligt skudt sig med heroin som var skamcuttet med noget som stoppede hendes blodårer til i hjernen, så hun fik et slagtilfælde. Det har intet med flashback at gøre.

Emnet har været oppe ganske mange gange. Søg lidt i søgemaskinen, eller her i Medaljens.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]