Portuz skrev:
Jeg nyder flashbacks, når jeg en gang i mellem har tid og lyst, sætter jeg mig og prøver at genskabe nogle af de følelser som man har på et stof, så kan jeg godt få det man kan kalde et flashback.
Men som Resist siger: Hvordan man vælger at tackle/se på det.
Ja der er vi jo så forskellige

Jeg har haft god erfaring med det samme.
Under de rigtige omgivelser og den rigtige musik har jeg været i stand til at fremkalde kraftige varmebrusen og kriblen helt ud til fingerspidserne, samt nystagmus.
Jeg antager at dette er resultatet af nogen meget intense MDMA oplevelser.

http://thedea.org/hangover.html skrev:
'Flashbacks'
MDMA sometimes produces a form of flashback. A 'flashback' is a triggered memory, and can be the result of any strong experience. In the case of drugs, flashbacks are the result of something reminding you of the drug experience, causing your mind to bring up a memory of the experience. Where things get interesting is that your brain doesn't simply store memories as data; you 'remember' mental states and ways of processing information as well. As a result, if you have an intense MDMA experience at a rave, you might at some later time start to feel euphoric when you hear the same sort of music again. These events are infrequent, and the probability of experiencing such a 'mental state' memory declines with time as the memory of the drug experience fades. The probability of experiencing such a 'flashback' seems to be linked to the frequency of use and/or the intensity of an experience (since both strengthen the memory of being high.)