Sys det er flot at du har holdt den indtil videre

de første dage er som regel dem der får folk til at falde i igen.
Jeg vil gerne supplere med nogle råd:
- fortæl din tidligere forhandler om dit stop, og få ham til at love han ikke vil sælge dig. Hvis i altså har god kontakt. Det går jeg ud fra siden han sælger dig det helt rent.
- hvis du stadigvæk oplever den pirrende rastløshed, så giv hele huset den store rengøring, løb en tur og så videre.
- en hobby, et dyr eller anden ny interesse du kan gå op i med liv og sjæl er også en god idé for at lede tankerne væk. En hund fx kan til hver en tid fange din opmærksomhed og kræver meget af den tid du ellers ville bruge på at "beklage" dig. Her ville en hobby måske være at foretrække, hvis du ikke er til dyr og den kan også ligges på hylden igen.
- Uanset hvilken grund der kan opstå til at tage en streg igen, så lad være. Nogle er simpelthen dumme nok til at "belønne" sit stop med en streg. Nogle vil mene at de godt kan tage en enkelt fordi de har en hård periode af sit liv. Og det værste, rigtig mange kommer til at hoppe på vognen igen, fordi de bliver tilbudt stoffet i en alkohol rus.
- Undgå at indtage nogle som helst stoffer resten af året. Der findes mange eksempler på folk der bare erstatter deres gamle misbrug, med et nyt. Som regel sker det ved at misbrugeren ligger fx amfetaminen på hylden og dæmper abstinenserne med hashen i stedet. Og når de så ligger hashen fra sig også, mærker de igen abstinens-symptomer, som mange fejlagtigt tolker som amfetamin abstinenser. Og det skaber en undskyldning for at fortsætte hashen.
- Hvis du kan komme til at beskæftige dig med de rigtige misbrugere (fx på en klinik for disse), kan du se hvad et fortsat misbrug kan gøre ved dig.
Ligegyldigt hvad du gør, så kan jeg se at du har erkendt dit misbrug og ønsker at stoppe og det er som regel den hårdeste del af "afvænnigen". Og når du allerede har holdt den et pare dage, så tror jeg også at du vil klarer den hele vejen.
Held og lykke herfra ihvertfald.