Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 03:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey Psy!

Som nogle på forummet nok har læst, har jeg et stort forbrug af eks. speed, og som har givet mig en del angst når jeg generelt ikke er blæst.

Dog ikke det tråden skal handle om. Men når jeg ryger en pind, så oplever jeg tit at jeg får nogle mærkelige tanker. Ofte noget med Ødelæggelse, død og virkelige sorte tanker! Det er ret træls, for det ødelægger min rus, og jeg bliver lidt bange og skræmt i det jeg er i rusen, med disse tanker.
Det er som den ene hjernehalvdel VIL tænke dårligt, dystert og skummelt, og den anden vil være glad.. Er det rent tågesnak? :hm: Håber i forstår tråden..

Kan det være angsten fra mit speed forbrug, som går ind over og giver mig det sådan?

Noget der har oplevet det samme?

Bl0dpump

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er helt sikkert at, du med et dagligt speed indtag, før eller sigen vil opleve både psykiske og fysiske komplikationer...
At du så oveni ryger tjald, kan dette meget vel katalysere dine negative tanker - har disse tanker udviklet sig gennem tiden, evt startet i det små og blevet mere og mere alvorlige/realistiske gennem tiden? - Hvor meget gallar ryger du?

Er du paranoidt anlagt?

Jeg tror godt at jeg kan sætte mig ind i din situation, til dels - men har ikke selv oplevet det du beskriver....

=) Go' søndag?

btw - en speedspykose er satme en alvorlig sag - håber du vil tage dit speedforbrug op til en revurdering, måske er disse destruktive tanker et tegn på, at en pause vil gøre dig godt... Dette har du garanteret hørt før - ved ikke om du har oplevet en med en speedspykose, det har jeg - det ønsker du ikke!!!

Go' vind herfra!!

:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det startet ikke så slemt, men det er stille og roligt blevet værre op igennem tiden. Det sku træls!

Jeg ryger ikke tjalle hver dag, men en gang imellem finder jeg det meget hygge at ryge en pind. Tror helt bestemt at mit speedforbrug er skyld i nedturene/tankerne når jeg ryger. Nogle idéer til hvad jeg kan gøre?
Kunne 5-htp give en bedre og mere positiv virkning oven i hatten, på en hash rus?

Jeps, har hørt det en milliard gange før. Problemet er bare det, at jeg ikke kan stoppe. Og har egentlig heller ikke lyst. Hvis du forstår.

Tak for seriøst svar meistro! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter at have læst en del af dine posts, vil jeg tro at grunden til du oplever dette er at du har nogle problemer. Altså seriøse problemer. Hvis det var mig ville jeg ikke ryge hvis jeg fik det sådan :S Men tror det du kan gøre når du skal ryge er at være meget opmærksom på set og setting.

Bare mine 3 cents.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, ved det godt burde ikke ryge når jeg har det sådan. Men det kan jeg ikke lade vær med en gang imellem, da jeg syntes det er lækkert at slappe af på en pind somme tider. Men leder ikke efter råd til hvad jeg skal og ikke skal lige nu mester. Bare om i havde nogle tips hvad jeg kunne gøre, for at jeg kunne nyde min rus ordentligt ???

Bl0dpump

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lige nu mester, skal du nok holde lidt igen på narkoen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Go with the flow bl0dpump...

Du kan ikke på nogen måde, kontrollere de faresignaler som din underbevidsthed sender til dig.. Sådan ville jeg ihvertfald vælge at se de tanker du beskriver. En slags underbevidste symbolske billeder på hvilken ødelæggende adfærd du udøver på din krop og dit sind. Det eneste du kan kontrollere, er din reaktioner herpå, dvs. dine følelser/meninger om disse billeder og tanker. Det gør du bedst ved ikke at dømme dem som "gode" eller "dårlige" for når du dømmer dem som dårlige, så vil du reagere negativt på dem. Betragt dem istedet som en film!?

Men som andre så fint påpeger, bør du nok lægge speeden på hylden. Eller som minimun skære ned, ville det være helt umuligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg kender kun alt for godt dit problem med hash. Jeg for ikke præcist de samme tanker som dig. Mine er mere af paranoid karakter, kan ikke lide der er mange mennesker omkring mig og bryder mig ikke om fremmede mennTsker. Jeg har røget meget hash igennem nogen år og disse tanker startede for ca. et år siden. Til sidst blev det så slemt at jeg også havde tankerne flere dage efter jeg havde røget. For et par måneder siden besluttede jeg der for at stoppe mit hash forbrug (misbrug} og det hjalp.
Jeg tror ikke det er speedén men hashén der gør det, så mit råd er at stoppe med at suge pinde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er bare mærkeligt hvis det ikke skulle være speeden?
For da jeg røg pinde for 5 år siden, da jeg ikke var startet på speeden, der fik jeg det ikke sådan. Der kunne jeg nyde min rus, uden disse mærkelige "billeder", tanker..

Men i har nok ret, jeg burde ligge speeden på hylden og passe bedre på min krop, og opfange de dårlige signaler den tydeligt viser mig.

Jeg vil ihvertfald prøve at skære drastigt ned i forbruget.

BadGer : Jeg kan heller ikke være sammen med flere mennesker af gangen når jeg ryger, altså 1 person er acceptabel. Men hvis der er flere bliver jeg paranoid, og dårligt tilpas. Det vil sige det sociale i at dele en pind et par stykker er ligesom forsvundet.

Hvordan kan det være?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke hvorfor det er sådan. Jeg kender et par stykker der har oplevet det samme, måske er det fordi jeg har taget andrer stoffer. det startede hvert efter mit forbrug af hårde stoffer blev stort. Jeg kan sagtens undvære at ryge fede, det eneste tidspunkt jeg savner det er når jeg har være i byen hele natten, så er det sku ret at falde ned på en pind.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Igen er det, det samme her!
Det startet også efter jeg begyndt på Speed, Coke, Mdma osv. Især Speed!

Hvor stort et forbrug har du af diverse stimulanser?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.. jeg er sømand. Så jeg arbejder en måned og har fri en måned. Der for har jeg en måned´s pause, men når jeg så er hjemme for den gas . Det svinger meget , men omkring 2-3 gange er jeg fucked på noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså 2-3 gange om ugen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
En anden ting er, hvis tanker om død, ødelæggelse og sleeeeemme ting ikke tiltaler dig. Kan en måde at omgåes dette være at droppe voldsfilm/spil, gangsterforbilleder, dagspressens historier om terror og meningsløse konflikter generelt. Fyld dit sind med rare ting istedet!

Bl0dpump skrev:
Det er bare mærkeligt hvis det ikke skulle være speeden?
For da jeg røg pinde for 5 år siden, da jeg ikke var startet på speeden, der fik jeg det ikke sådan. Der kunne jeg nyde min rus, uden disse mærkelige "billeder", tanker..

Det er OGSå speeden, det er kombinationen af dit misbrug af begge. Tænk over det, når du ruger hash så gearer din tankevirksomhed ned under baseline (ædru tilstand) når du derimod sniffer speed, så gearer du dit sind op. Dvs. du udsætter dit sind for temmelig høj bølgegang... Op nEd op Ned oP neD - Dit sind bliver uroligt eller søsyg om man vil, pga. den markante temposkift du udsætter det for.
Det burde derfor være let at forstå hvorfor det har været lettere at styre et hashmisbrug alene. Hvis du startede med speed ville det på lige fod være lettere, end når du blander disse to stoffer. Det er kortsagt en rigtig rigtig usund blanding som mange desværre bukker under for.

Det samme gælder for dig badger, din bølgegangs timeline er dog længere. Jeg har en ven hvis storebror også var sømand, han kørte samme stil, med at komme hjem en måned og give den gas med coke, whisky og massere af joints. Han nåede aldrig at bliver 30 år. :(

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Mine tanker bliver bestemt ikke gearet ned af hash - det booster mine tanker i en dejlig retning. Specielt når jeg er ved at falde i søvn, der kan jeg godt ligge 1 - 2 timer, hvor man sover, men drømmer helt vildt - også i billeder :D. - det booster faktisk mine tanker mere end LSD gør (der går mine tanker næsten helt i stå.

Men har også venner, hvis tankegang går helt i stå når de ryger.

Medlem
Brugeravatar

Det lukker lidt op ned til underbevidstheden så man har lettere ved at føle/se hvad der sker dernede :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sway skrev:
Mine tanker bliver bestemt ikke gearet ned af hash - det booster mine tanker i en dejlig retning. Specielt når jeg er ved at falde i søvn, der kan jeg godt ligge 1 - 2 timer, hvor man sover, men drømmer helt vildt - også i billeder :D. - det booster faktisk mine tanker mere end LSD gør (der går mine tanker næsten helt i stå.

Du siger dine tanker går i stå af LSD? Nogen gange er min hjerne ved at brænde sammen af tanker, når dette sker har jeg gode erfaringer med at drikker et par øl. det gør som regel at jeg kommer lidt mere til mig selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hmm, du har indtaget amfetamin alt for ofte, i alt for lang tid, og så undrer du dig over hvad der er galt?

Stop med ALLE rusmidler i et givent tidspunkt, f.eks. 3 måneder.

Hvis dette er et problem, er det et misbrug og ikke et forbrug, og derfor bør det stoppe, da det æder dig op indefra, som du er ved at føle nu.

Til jer andre : Hold nu jeres kæft med jeres forhelligelse af rusmidlerne, hvad får i ud af at lyve over for ham? får i det bedre af at han kommer længere og længere ud?!
Rusmidler er ikke legetøj, det skal behandles med respekt, hvis det bliver misbrugt, skal det nok sørge for at bagkneple dig og bolle dig dybt i røven, til du sprækker og dør af blodmangel.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
BadGer skrev:
Sway skrev:

Du siger dine tanker går i stå af LSD? Nogen gange er min hjerne ved at brænde sammen af tanker, når dette sker har jeg gode erfaringer med at drikker et par øl. det gør som regel at jeg kommer lidt mere til mig selv.

Jeg nyder det faktisk, fordi jeg ingen bekymringer har - sidder bare og har det godt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuck jeg hader alle jer pisse hellige røvhuller. Du ved ikke om jeg har et misbrug der gør jeg kun selv. Du skal sku ikke tro du er bedrer end mig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]