Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 23:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 maj 2008 02:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Hér er noget jeg skrev ned i halvfuld og træt tilstand. Håber at I kan bruge det til noget...

"Bliver ved og bliver ved og bliver ved
De positive effekter er for længst forbi, og nu er der kun paranoia og fysisk ubehag tilbage
Men bliver ved?
Hvorfor?
Fordi min reptil-hjerne har magten over mig. Fordi man aldrig skal prøve at argumentere logisk med djævlen på skulderen… for følelserne vinder altid. Fordi jeg ikke kan stoppe når jeg først er startet.

Det kunne jeg engang. De første 5-10 gange kunne jeg vente over 1 time mellem hver line, jeg kunne stoppe inden posen var tom, og når jeg drak mig fuld fik jeg ikke den dér vanvittige trang til at ringe til det forkerte nummer.

Hvad ændrede sig?

Det bed sig fast. Det er ikke selve rusen – udbyttet og rushet – man bliver afhængig af. Det er noget langt dybere. En stemme indeni i én som siger at man SKAL og ikke giver nogen grunde.

Robert Downey Jr. Sagde i retten efter at være dømt for gentagen kokain-besiddelse: “The only way to respect the white lady is by not seeing her at all”. Kort tid efter blev han taget i at sidde alene på et motel-værelse og ryge crack.
Det er uforklarligt og ulogisk. Når folk spørger ”hvorfor” kan jeg ikke svare. For man ved det kun, hvis man har været der.

Aristoteles skrev i ”Etikken”, at hvis man vidste hvad den gode handling var, så udførte man den. At dårlige handlinger skyldtes uvidenhed. Det tror jeg ikke.
Man kan godt på ét plan vide det er forkert, men alligevel gøre det ”mod sin vilje”.
Der er en lang kamp fra at indse at noget er forkert og ville forbedre sig til at ændre sig aktivt."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2008 02:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
Halvfuld og træt tilstand? Du var ikke påvirket at coke?

Er det tilfældet, håber jeg du ikke gør det næste gang fordi du kender udfaldet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2008 20:07 
Offline
MEGATRON

Tilmeldt: 25 feb 2007 23:03
Indlæg: 404
Interessant - på et tidspunkt havde jeg det på samme måde med amfetamin.

De mange morgenfester hvor man var helt kokset, men alligevel lige skulle suge posen tom. Eller de mange gange man drak sig fuld og så endte med at bestille et par gram på trods af at det ødelægger ens brandert (og bytur) og ultimativt ender i forfærdelige tømmermænd.

Er glad for at jeg ikke er på det punkt i mit liv længere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2008 21:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Fedt indlæg!

Zarathustra skrev:
Der er en lang kamp fra at indse at noget er forkert og ville forbedre sig til at ændre sig aktivt."


Et vigtigt spørgsmål ku' være: Hvilke værdier/grænser skal man overtræde før man går aktivt ind? Hvad skal ens forbrug gå ud over, før man ikke ka' leve med det og vælger at stoppe?

Som jeg har det for tiden skal der ikke megen stofinduceret ubalance i hverdagen til før jeg siger fra. Min største djævel er cannabis, så den er kommet godt på afstand netop fordi jeg vægter min skarphed og mit overskud større end den befriende stener.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008 00:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
dopamin skrev:
Interessant - på et tidspunkt havde jeg det på samme måde med amfetamin.

De mange morgenfester hvor man var helt kokset, men alligevel lige skulle suge posen tom. Eller de mange gange man drak sig fuld og så endte med at bestille et par gram på trods af at det ødelægger ens brandert (og bytur) og ultimativt ender i forfærdelige tømmermænd.


Coke er det eneste stof der har haft den effekt på mig - at jeg blev ved med at tage det selvom jeg bare fik det værre og værre (ok har måske taget en enkelt redosering for meget på MDMA nogle gange, men så ikke flere derefter).
Synes det er meget skræmmende hvor selvdestruktiv man kan blive (ubevidst - for det var jo ikke et ønske om at skade mig selv) og hvor lidt kontrol man egentlig har over sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008 00:29 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Cubensis skrev:
Fedt indlæg!

Et vigtigt spørgsmål ku' være: Hvilke værdier/grænser skal man overtræde før man går aktivt ind? Hvad skal ens forbrug gå ud over, før man ikke ka' leve med det og vælger at stoppe?

Som jeg har det for tiden skal der ikke megen stofinduceret ubalance i hverdagen til før jeg siger fra. Min største djævel er cannabis, så den er kommet godt på afstand netop fordi jeg vægter min skarphed og mit overskud større end den befriende stener.


Tak.

Jeg tager stadig coke engang imellem, men selvom der er gået mange måneder siden sidste gang er det som om min "fiending" er lige så slem og aldrig gået væk. Det er ikke som med MDMA hvor man kan genvinde noget af magien ved at vente.

Jeg kan tage et halvt år uden coke og hvis jeg så får en pose, er jeg ikke til at styre.

Ved ikke om det er et spørgsmål om neurokemi og sociologi at nogle misbruger et stof frem for et andet (det er faktisk en interessant diskussion).
Men min personlige erfaring er, at coke er det der er sværest at styre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008 00:34 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
En ting hvor coke er "bedre" end alle andre stoffer jeg har prøvet er, at det er det suverænt "nemmeste" stof.

Rusen er kortvarig, der er ikke de store tømmermænd (ved moderat indtagelse) - i modsætning til f.ex. amf, og den beskrivelse jeg kan finde på der bedst karakteriserer rusen er "at være i sit es":
Man er frisk, opmærksom, snakkesagelig, har selvtillid, glad osv. osv..

Jeg tror også dette er en af grundene til at coke er vokset så meget i popularitet og "social accept" blandt unge - at det er et stof der "går sammen med druk", at man "ikke bliver helt fucked af det", at man "ikke har de vilde tømmermænd" osv..
Jeg synes ihvertfald at jeg har kunnet spore en holdningsændrig i ungdommen fra ca. 2000 til nu. I 2.g-årsballet på mit gym hørte jeg intet om coke. Til 3.g-årsballet var stortset ALLe de "seje drenge" på coke.

Jeg er vokset op nord for KBH, og der har coke status af overskud, overklasse og "noget der hører med til festerne", mens amf, kix, MDMA osv er "taber-stoffer".

Coke kan nærmest bruges overalt - til at danse på til raves (med druk), til privat-fester hvor man snakker lort, til tætte samtaler med ens gode venner hvor man åbner op og deler ting man ikke har turdet sige før (her minder det nærmest om MDMA-terapi), til sport, arbejde osv. osv.

Jeg har heldigvis aldrig rigtig arbejdet eller studeret på coke - er for bange for at det ville være for svært at lade være, hvis det forbedrede mine resultater.
Men synes faktisk også jeg får mest lyst til at feste, snakke med mine venner og høre elektronisk musik når jeg er påvirket af det :D ... så faren er måske ikke så stor.


Senest rettet af Zarathustra 09 maj 2008 00:42, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008 00:37 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
... endnu en coke-anekdote...

den amerikanske komiker Richard Pryor (der nærmest opfandt "stand-up"-genren) var på coke, og har på et tidspunkt fortalt om hvordan han sad kun iført boxershorts i værelset i sit kæmpe palæ, med en forhammer knuget i hænderne, mens han lyttede til væggen for at høre hvornår SWAT-teams'ene ville bryde ind og tage ham.
(denne scene minder SKRÆMMENDE meget om en kort periode i mit eget liv hvor jeg var helt ude og skide).

... de kom vist aldrig, men tilgengæld formåede han vist at tænde ild til sig selv mens han var på crack.

How low can you go...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2008 16:12 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Coke er i mine øjne også det stærkeste stof at lege med og det sværeste at kontrollere. Jeg synes ikke, at det på nogen måde er positivt, at det bliver mere og mere udbredt at bruge. Sig goddag til et nyt behov, som om sex, mad og søvn ikke var nok... De påstår, at cigaretter er lige så vanedannende som coke, men nu går folk heller ikke rundt overalt og sniffer streger foran dig, ligesom de gør med smøger - plus man ikke normalt er påvirket af det konstant, ligesom man fx er af nikotin.. I virkeligheden kan vanedannelsen ikke sammenlignes i mine øjne, coke er meget værre.

Som jeg ser det, så er den eneste måde at holde sig fra cokelysten/coketrangen på, når man har lært det at kende, at man ikke skruer tankerne for meget hen på det. Som du også siger, så slår reptilhjernen over på et vist tidspunkt, og det er næsten umuligt at kæmpe imod.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2008 11:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
Coke er IMO det sværeste at holde hus med. Jeg gør som så mange andre, bliver ved og ved til posen er tom. Når posen går jeg tæller mine penge og overvejer at hente mere.

Jeg kan ikke styre coke, bliver ved til jeg løber tør for penge eller til der ikke er mere.
Men så snakker vi også god cola, ikke det skamcuttet lort som er overalt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2008 00:06 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
FlæmMing skrev:
Jeg kan ikke styre coke, bliver ved til jeg løber tør for penge eller til der ikke er mere.
Men så snakker vi også god cola, ikke det skamcuttet lort som er overalt.


Jeg har det på samme måde.

Forstår ikke dem der siger, at god coke ikke giver trang til næste bane/at slikke posen tom. Jeg synes netop jeg har allermest trang og fiending når jeg har noget rigtig lækker coke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2008 00:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Kærlighedsdigt

Jeg har savnet smagen af dig, min elskede.
Den dér helt specielle følelse af uovervindelighed jeg får, når jeg er sammen med dig. Af at alting summer af energi, og jeg svæver frit omkring med et ubrydeligt smil på læben. Farverne bliver mere intense, og alting opleves kraftigere. Jeg er i mit es når jeg er sammen med dig – fuld af energi, veloplagt og skarp.
Din lugt, følelsen af dig mod huden, og dit rene, hvide og perfekte udseende. Du er unik – du giver mig en følelse som ingen andre kan give mig. Selvom nogle ting kommer tæt på, er du helt speciel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2008 09:48 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2001 02:01
Indlæg: 3348
Geografisk sted: Danmark
Nu har jeg aldrig være ude i seriøse misbrug, men det eneste stof jeg kender som har givet mig noget i retning af hvad du snakker om er meth.

Jeg tror det handler om at indse og absolut slå fast at ingen pille og intet pulver er nok værd til at sænke sin livskvalitet for.

Jeg tror desværre ikke der er nogle nemme genveje. For mig var det ganske simpelt at benægte mig selv muligheden ved ikke at have det liggende og ikke skaffe mere.

Jeg kan sagtens følge dit syn med at coke er nemt og derfor dejligt (og meget populært), men er det ikke også netop dette der gør det så skide farligt?

Det sidste digt du har skrevet syntes jeg netop udtrykker problemet. Burde det ikke være Conny, Lise eller måske Johny det digt handlede om? :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2008 14:32 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
mmmm... ja, flødeskum.

Er det ikke lidt kvalmt, det digt?

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2008 20:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Halugenlampe skrev:
Er det ikke lidt kvalmt, det digt?


Måske, men det var sådan jeg havde det.

De dér "jeg-har-været-ude-i-noget-lort-og-fortryder-intet"-agtige historier har det med at blive banale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2008 23:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2007 13:33
Indlæg: 688
Geografisk sted: Farveladeland
Zarathustra skrev:
Halugenlampe skrev:
Er det ikke lidt kvalmt, det digt?


Måske, men det var sådan jeg havde det.

Citat:
De dér "jeg-har-været-ude-i-noget-lort-og-fortryder-intet"-agtige historier har det med at blive banale.



True shit!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team