Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 11:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej

Jeg har efterhånden røget et par gange dagligt i 1 års tid ca.. Her på det sidste er jeg begyndt at se MEGET tydelig syner når jeg er skæv, ligemeget hvor god eller dårlig røgen er. Jeg skal bare fokusere på et sted, og straks begynder jeg at se alverdens ting og sager, små animationer osv.. Desuden er de 2 samme irriterende stemmer begyndt at komme når jeg er skæv.

Det starter somregel med at jeg sidder og tænker. Så pludselig begynder de 2 stemmer at gentage mine tanker. Så bliver det til, at de tager et ord hver som de så bliver ved med at gentage. Og til sidst bliver alle lyde og stemmer omkring mig hurtigt gentaget i mit hovede med 2 rigtig uhyggelige stemmer, som ikke går væk ligemeget hvor højt jeg skruer op for musik og tv osv. Det eneste der rigtig hjælper er at starte en samtale med en anden person, og håbe på mine tanker kommet et andet sted hen.

I starten tænkte jeg ikke så meget mere over det, tænkte at jeg vel bare havde røget lidt for meget. Men så begyndte det at ske hvergang jeg røg, og da jeg så fortalte det til en af mine venner mens vi var skæve, sagde han at det var tegn på psykose.

Har også oplevet at stemmerne kommer svagt når jeg ikke er skæv, men der er de somregel ret lette at få væk igen.

Men har min ven ret i det han siger? Har jeg fået mig en psykose? Synes selv det lyder latterligt, og har ikke mærket meget til det ellers, udover her i lørdags. Jeg havde røget en joint med en ven. Så kom jeg hjem ca 4 timer efter, og følte mig ikke skæv på nogen måde, men havde lidt paranoia hele aftenen. Holdte mig inde i stuen hele tiden fordi der var lys og tændt fjernsyn, og turde(?) ikke rigtig gå ud og børste tænder osv fordi resten af huset var helt mørkt og stille.. og det stod på fra jeg kom hjem til jeg gik i seng (ca 4-5 timer). meget svært at forklare det helt, men håber i forstår.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder ikke behageligt, jeg kender selv til det, fik det ca på samme måde dengang jeg røg dagligt, jeg stoppede hurtigt da det der begyndte, så jeg vil råde dig til det samme.

Håber du får det godt igen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Sådan har jeg det i perioder, kommer an på hvordan jeg har det psykisk.

Tør sgu knap nok gå ud og pisse nogle gange:)
Frygt er en forunderlig ting, mit kommer så uden at indtage noget og har haft det sådan, så længe jeg kan huske......

Men hvis dit kommer af hash, vil jeg da nok selv overveje at holde en pause med tjalden for at se om det går væk. Dog er det nok smartest lige at få det tjekket...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Lyder lidt som skitzofreni, imo.
Den med stemmer ihvertfald.

Hvis du har svært ved at kontrollere dine tanker, eller det på nogenmåder hænger ved/påvirker din dagligdag, så drop hashen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr.Divinator skrev:
Lyder lidt som skitzofreni, imo.
Den med stemmer ihvertfald.

Hvis du har svært ved at kontrollere dine tanker, eller det på nogenmåder hænger ved/påvirker din dagligdag, så drop hashen.

Vist lige hårdt nok at sige, jeg har selv hørt stemmer ved forskellige lejligheder, men skitzofren er jeg dog ikke :)

Medmindre du selvfølgelig kan stille diagnose ud fra så lidt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan jeg ikke, men da det er et HR forum, og manden siger han hører stemmer, også i ædru tilstand, så ville det være dumt at fortælle ham at det er 100 procent normalt, for det er det ikke.
Det kan da godt være i har det på samme måde, og at det er harmløst, men hvorfor risikere at finde ud af noget andet.

Mit bedste råd var bare at slappe af med hashen, hvis det påvirkede hans dagligdag.
Det var ikke for at lege læge.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr.Divinator skrev:
Det kan jeg ikke, men da det er et HR forum, og manden siger han hører stemmer, også i ædru tilstand, så ville det være dumt at fortælle ham at det er 100 procent normalt, for det er det ikke.
Det kan da godt være i har det på samme måde, og at det er harmløst, men hvorfor risikere at finde ud af noget andet.

Mit bedste råd var bare at slappe af med hashen, hvis det påvirkede hans dagligdag.
Det var ikke for at lege læge.

Brygs: Jeg har efterhånden røget et par gange dagligt i 1 års tid ca..

Hvornår er det han er ædru?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Endnu en grund til at holde igen.

Er du uenig i at det ville være sundt med en pause?

Som jeg ser det, er det et individ, som ryger hash alt for ofte, og døjer med stemmer i hovedet, også når han/hun ikke er skæv.

ville jo ikke genere nogle.
Formentligt er det ikke skitzofreni, men uanset hvad er det bedst at passe på knolden.

Mvh.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej er slet ikke uenig i han skal holde en pause, ses også tydeligt i mit første indlæg.

Men det er nok ikke sjovt at få af vide man måske er skitzofren når det måske er et overforbrug

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Det siger vel sig selv! du ryger for meget og siden hash er et mildt psychedelia påvirker det din psyke... dette her er et rigtig tydligt tegn på at du skal holde en GOD pause... psykoser er ikke sjove..

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, du skal selvfølgelig holde op med at ryge hash. At ryge to gange om dagen er alt for meget, og hvis du får stemmer i hovedet (som er ubehagelige vel at mærke) er der ingen undskyldning for ikke at holde op!
Jeg har aldrig selv røget så meget, så jeg ved ikke hvordan min psyke ville reagerer hvis jeg røg lige så meget i et par år. Men hvis jeg begyndte at få det dårligt af det, ville jeg kraftigt overveje at holde op.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Fanny skrev:
Ja, du skal selvfølgelig holde op med at ryge hash. At ryge to gange om dagen er alt for meget, og hvis du får stemmer i hovedet (som er ubehagelige vel at mærke) er der ingen undskyldning for ikke at holde op!
Jeg har aldrig selv røget så meget, så jeg ved ikke hvordan min psyke ville reagerer hvis jeg røg lige så meget i et par år. Men hvis jeg begyndte at få det dårligt af det, ville jeg kraftigt overveje at holde op.

Hilsen Fanny

Hvorfor kun hvis de er ubehagelige? Der er tale om eventuel skitzofreni, det er noget skidt uanset om det er gode eller dårlige stemmer. De kan, såvidt jeg husker, også ændre sig fra god til ond, vice versa.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
And skrev:
Hvorfor kun hvis de er ubehagelige? Der er tale om eventuel skitzofreni, det er noget skidt uanset om det er gode eller dårlige stemmer. De kan, såvidt jeg husker, også ændre sig fra god til ond, vice versa.

ja, du har ret, -han skal selfølgelig holde op, for at få styr på sit hovede. Jeg tænkte bare på, at de behagelige tanker mere var et udtryk for ens egen livlige fantasi, som optræder på hash. Jeg er også i tvivl om hvorvidt det er "ægte" stemmer i hovedet på ham (hvad det så end er?), eller det bare er tvangsmæssige tanke-loops han ryger ind i. Bevidstheden kan blive meget kreativ på hash og tvangstanker kan opfører sig som om de er selvstændige. Men dybest set tror jeg kun de eksisterer som et spejlbillede på hans egen frygt, og vil blive tavse, hvis han kan forholde sig følelsesneutralt over for dem.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Her kan i læse om hvad skizofreni er og ikke er http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/skizofreni.htm

Ps. hvis du ser animationer osv. så brug dem til noget nu du ser sådanne ting. Fx begynd at tegne eller male. Især ved maling det er god meditation for sjælen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]