Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 21:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Har lige været til lægen i anden anledning, prøvede ved samme lejlighed at nævne noget om mit forbrug af hash, og spurgte lidt mulighederne for at få noget hjælp til at aflægge vanen.

Lige som sidste gang jeg forsøgte at nævne det, bliver de (har to forskellige læger) fjerne i blikket, undviger spørgsmålet og siger god bedring og søg evt på nettet. Det er jo ikke nemt, for mig i hvertfald, at fremlægge et sådan problem så jeg er sgu lidt skuffet og overrasket over hvor lidt støtte og hjælp der er at få. Det ville sgu da være helt galt hvis man VIRKELIG havde problemer, så ville man da få lov at sejle derudaf til job, familie og venner var helt væk og staten skulle overtage ens forsørgelse!!.
Nu er mine problemer heldigvis ikke større end jeg stadig har hovedparten af kontrollen men fordårligt er det sgu da.

Oplever I noget tilsvarende??

Freud

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er da sikker på, at hvis du kom hen og sagde, at du virkelig havde problemer med dit hashforbrug, så ville han da helt sikkert hjælpe. Det SKAL han jo også.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det hjælper nok hvis du henvender dig rette sted.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, så jeg kan ikke give dig helt præcise steder i dit område du kan henvende dig, men her er et tlf. nummer til klinik hope, som jeg dog ikke ved så meget om, men har hørt positive ting om; 75 56 66 55

Ellers ta et kig på http://www.psykologcentret-city.dk/

Hvis du insisterer på hjælp gennem din læge, så bare vær up front med det. Fortæl du har store problemer med hash, og du manger ham til at sende dig videre i systemet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Der er en eller anden regel der definere hvor længe der må gå fra du søger behandling til du bliver tilbudt noget. Det kan der læses om i et af Stof bladene kan jeg huske. Men også de beskriver hvor grotesk en regel det er, eftersom der langt fra altid er substans i det som man bliver tilbudt. Jeg tror faktisk at man kunne have bedre held ved at melde sig på kommunen, men der vil det selvklart blive skrevet i ens journal, ligesom at de i modsætning til lægen sikkert ikke ved noget som helst om det, og derfor måske vil sætte dig i samme gruppe som personer der har sprøjtet sig med opiater i adskillige år...
Du skal i hvert fald ønskes held og lykke til hvis du har behov for at trappe ned/stoppe!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]