Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 06:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
De sidste fire måneder har jeg haft nogle anfald hvor mit hjerte har flippet ud, jeg er blevet svimmel, jeg går i panik og det sumrer i min venstre arm. Styrken af anfaldene har været skiftende, og jeg har ikke kunnet observere et fast mønster i tidspunkterne, de er kommet på, men dog nogle tendenser.

I tirsdags var jeg ude at løbe, men da jeg var nået omkring en kilometer fik jeg ondt i brystet og gik hjem igen. Jeg var til klaver og fik spist før anfaldet kom. Det var det kraftigste anfald jeg har haft - jeg blev meget svimmel, jeg frøs, jeg fik panikfølelse og min venstre arm summede/sov. Vi satte os ud i bilen og kørte mod skadestuen, men da vi kom ud på motorvejen, blev det virkelig slemt. Jeg oplevede en stor smerte i venstre skulder samt i venstre side af brystet. Jeg var ret bange, da jeg længe havde haft disse symptomer og troede, at det måske kunne være noget farligt.

Da der endelig kom en læge og så på mig, havde jeg det fint. Det havde jeg også hele næste dag, hvor jeg var igennem en række tests. Ingen af dem tydede på, at der er noget i vejen med mig (mit hjerte i hvert fald), men jeg havde det heller ikke dårligt på nogen måde.

Jeg har i den sidste tid tænkt på om det i virkeligheden er et psykisk problem jeg har. Disse anfald synes jeg at have observeret hyppigere i stressede situationer og hvis jeg fokuserer for meget på det, bliver jeg bange for at komme ind i det igen og tvivler nogle gange på, om jeg vil få det bare af at tænke på det. Jeg er et meget rationelt menneske, men jeg tror jeg har en tendens til at gøre mig selv bange ved at tænke og fokusere for meget på nogle ting.

Er der nogen af jer der har oplevet noget i samme stil, har nogle kommentarer, inputs eller andet at tilføje må i meget gerne det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 3630
Jeg kan genkede nogle af de symptomer du beskriver, min ven har oplevet noget ligende, pga. stress på arbejdet. Specielt det med smerten i brystkassen og armen, det døjede han selv med. Men det er ofte at disse symptomer forekommer ved stress!

Hved self. ikke om det er pga stress du oplever disse ting

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
ængstelighed og angstneurotiske tilstande antager meget tit dette fysiske udtryk. Jeg havde meget bronkitis som lille og på et senere tidspunkt fik jeg et anfald hvor jeg ikke kunne få luft. Hos lægen fik jeg at vide at det ikke var et fysisk problem, men noget der kaldes globulus effekt. Jeg følte det som om noget spærrede for luftvejene.

Når lægen siger der ikke er noget fysisk i vejen så kan du nok godt stole på det. Kig på om der er en hændelse som stadig præger dig. Er en i familien pludselig død af noget hjerterelateret?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

I dit tilfælde ville jeg i hvert fald søge læge. Du kan jo bare lige kig' forbi...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ud fra din beskrivelse og det at det oftest kommer når du er stresset, gætter jeg på at det er angstanfald. Lyder det helt forkert i dine ører?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Har en veninde der lider af noget angst med anfald og den slags... Og det du fortæller kunne godt lyde som noget af det samme som hun oplever / fortæller om...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det var i hvertfald rigtigt af dig at søge læge. Når det snurrer/gør ondt i venstre arm, skal man tage det seriøst, da dette kan forekomme ved angina pectoris. Se beskrivelse her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... ctoris.htm

Du skriver at lægerne testede dig, så jeg må gå ud fra at de har gjort hvad de kunne. Men vær opmærksom på om det opstår igen når du laver noget fysisk hårdt.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for svarene alle sammen. Jeg tager den med ro for tiden og har ikke haft nogen anfald, siden jeg blev indlagt. Bare det, at jeg har fået at vide, der ikke er noget i vejen med hjertet, tror jeg også er med til at berolige mig.

Jeg er ret overbevist om, at det er noget psykisk, så nu prøver jeg at skabe nogle gode rammer for min dagligdag.
Jeg tror bestemt på, at det nok skal gå fremad :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Godt at høre at du har det bedre :)

Pas på dig selv.
Hilsen Fanny

the-red-pill skrev:
De sidste fire måneder har jeg haft nogle anfald hvor mit hjerte har flippet ud, jeg er blevet svimmel, jeg går i panik og det sumrer i min venstre arm. Styrken af anfaldene har været skiftende, og jeg har ikke kunnet observere et fast mønster i tidspunkterne, de er kommet på, men dog nogle tendenser.

I tirsdags var jeg ude at løbe, men da jeg var nået omkring en kilometer fik jeg ondt i brystet og gik hjem igen. Jeg var til klaver og fik spist før anfaldet kom. Det var det kraftigste anfald jeg har haft - jeg blev meget svimmel, jeg frøs, jeg fik panikfølelse og min venstre arm summede/sov. Vi satte os ud i bilen og kørte mod skadestuen, men da vi kom ud på motorvejen, blev det virkelig slemt. Jeg oplevede en stor smerte i venstre skulder samt i venstre side af brystet. Jeg var ret bange, da jeg længe havde haft disse symptomer og troede, at det måske kunne være noget farligt.

Da der endelig kom en læge og så på mig, havde jeg det fint. Det havde jeg også hele næste dag, hvor jeg var igennem en række tests. Ingen af dem tydede på, at der er noget i vejen med mig (mit hjerte i hvert fald), men jeg havde det heller ikke dårligt på nogen måde.

Jeg har i den sidste tid tænkt på om det i virkeligheden er et psykisk problem jeg har. Disse anfald synes jeg at have observeret hyppigere i stressede situationer og hvis jeg fokuserer for meget på det, bliver jeg bange for at komme ind i det igen og tvivler nogle gange på, om jeg vil få det bare af at tænke på det. Jeg er et meget rationelt menneske, men jeg tror jeg har en tendens til at gøre mig selv bange ved at tænke og fokusere for meget på nogle ting.

Er der nogen af jer der har oplevet noget i samme stil, har nogle kommentarer, inputs eller andet at tilføje må i meget gerne det.

Jeg tror også, at det kan være noget psykisk, som har haft indflydelse på din tilstand. Jeg har selv haft en meget grænseoverskridende oplevelse her igennem den sidste uges tid, hvor jeg led af angst, som så også resulterede i, at jeg kunne mærke smerte forskellige steder fysisk, følte kvalme, fik rysteture osv. Men nu er jeg ovenpå igen, og det skyldes udelukkende, at jeg havde selvkontrol nok til at tænke positivt. Det kan man virkelig komme langt med. Det er i hvert fald min stærke overbevisning. Selvfølgelig kan lægerne dæmpe ens symptomer med medicin osv. - men jeg tror nu stærkt på, at den rette helbredelse kommer indefra ligesom mange af de fysiske symptomer også stammer derfra. Så mit bedste råd er: Tænk positive, glade tanker og vær opmærksom på destruktive adfærds- og tankemønstre, for de kan ødelægge meget for selv den bedste.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Jeg har prøvet noget ligende, hvis jeg ryger får jeg altid min puls meget højt op, og nogen gange får jeg lidt smerter her og der, jeg har fået taget blod prøver og været til hjerte læge, og jeg er blevet tjekket for alt stortset, og lægerne siger jeg intet fejler.. er næsten 100% på at det har noget med min hash rygning at gøre :)

skal også snart stoppe med det fis

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Prøv at ryg mindre dosiser.

Start med et par gode hiv og så vent 10 minnutter med at ryge mere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nogen der ved om det virkelig er muligt at få smerter i kroppen pga. af noget psykisk?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kredes skrev:
Nogen der ved om det virkelig er muligt at få smerter i kroppen pga. af noget psykisk?

Det er ganske veldokumenteret. Det kaldes psykosomatiske smerter. Googl det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde det for 5 dage siden, det jeg havde føles lidt som om jeg var i gang med at trippe, forstå mig ret, lige inden trippet, typisk en 2C-X det er voldt hårdt og bestemt ikke sjovt.

Det er som om kroppen er fyldt med bly

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, lyder interresant.. det vil jeg da lige google

Titel:
Medlem
Brugeravatar

The-red-pill, din hjerte banken skal du ikke være bange for! der er intet farligt i at dit hjerte banker hurtigt, et menneske kan leve et fuldt ud liv med en puls på 200, det normale er 50-80.. og grunden til at du bliver svimmel og får snoren i armen, er nok fordi du fik panikangst og derfor prøver kroppen at falde i søvn (besvimme) .. så bare tag det roligt :) i've been there!

et godt råd.. når du endelig får hjertebanken, så træk vejret dybt og lad vær med at fokuser på din hjerte banken! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er altid dejligt at høre fra andre, der har oplevet noget lignende. Det er også med til at berolige mig. Jeg har ikke haft de store symptomer siden mit hospitalsbesøg, og jeg prøver at slappe så meget af som muligt (psykisk).

Jeg håber på langsomt at få genoprettet en mere stabil sindstilstand, der uanset situationen tager den med ro. Indre ro er svaret på mit "problem" er jeg sikker på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Tjek din PM!!

Og god bedring.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Luca-main: Nu ved jeg jo ikke hvad du skriver i pm til the-red-pull, men hvis du har prøvet noget lignende så kunne det være interessant at høre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]