Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 13:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej har prøvet og begrænse mit spørgsmål lidt :?

Så jeg vil godt høre hvordan nogen af disse 6 stoffer virker på hver person, da det som sagt virker forskelligt på hvem det er :wink:

hash/cannabis
ecstasy
kokain
heroin
amfetamin

Og hvis nogen har lyst, må de også meget gerne svare på dette spørgsmål:

Har i et godt liv når i tager stoffer?
(begrund dit svar tak)

På forhånden mange tak og håber jeg har gjordt det lidt lettere end jeg gjorde igår :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Hej Diana
Du kan gå ind under trip rapporter(menu punktet til venstre). Der kan du læse hvordan stofferne virke på folk.

Angående om jeg har et godt liv med stoffer, vil jeg sige det er okay, men det har også haft store konsekvener da mit liv er blevet formet af rusmidler de sidste mange år. Hvis jeg skulle starte forfra på livet med den viden jeg har nu, så tror jeg faktisk jeg ville holde mig fra stoffer, men det er ligesom for sent nu.

venlig hilsen
Martin

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du bliver nød til at vide hvad du spørger om, Hash og cannabis er sådan ca det samme.

Ja jeg har et godt liv når jeg tager stoffer, ellers ville jeg jo ikke gøre det.
Husk at alkohol også er et stof, og hele DK har jo ikke et dårligt liv fordi det drikker :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Diana,
Som Portuz nævnte kan du få meget mere ud af det, hvis du læser triprapporterne her på siden. Du kan finde dem ved at klikke her: http://psychedelia.dk/trips/trips.php . De er delt ind i forskellige slags substandser, så det er nemt at finde hvad man søger.

Skriv også gerne lidt om din egen baggrund for at ville have oplysning (jeg har slettet din anden tråd, så du kun skal kigge her efter svar. Uanset hvad, så meld ærligt ud. Folk vil gerne være behjælpelige.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

hej har fundet ud af at Hash og cannabis var det samme så det var min fejl spør pågrund af at jeg ikke ved en dyt om det og skal nok prøve at kikke på det andet i har henvist til men fare altså lidt vild inde på den her side en gang imellem

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er måske off-topic, men synes det er godt at se, at du søger informationer herfra, i stedet for at tage ned på det lokale bibliotek, ungdomsafdelingen, serien "Værd at vide om...", hvor diverse stoffer er præsenteret med en reseach og seriøsitet der minder om propaganda.

Derudover synes jeg det er ærgeligt, at du ikke beskæftiger dig med de mere "eksotiske" rusmidler, såsom de psykedeliske. Alene i denne gruppe er der tonsvis af underemner, som er vældigt interessante; lige fra maya/inka-rigerne til 1970'ernes flip.

Måske du skulle omforme dit stof-udvalg til kun at omhandle "downers"(hash, opioder, heroin(er hero ikke også et opiod?) etc.), "stimulerende"(MDMA m.v.) eller noget i den stil? Ellers risikerer du nok enten
A) ikke komme dybt ned i emnet, men derimod fremstille det halvt og overfladisk, hvilket bevidner manglende grundighed

B) Favne alt for bredt, så sideantallet bliver overskredet

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor idybdegående det skal være; hvilken årgang og "skoletype" skal det være til?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
:yeah:

Heroin er en semi-syntetisk opiod jo :)

Titel:
Medlem

And skrev:
"stimulerende"(MDMA m.v.)
Et bedre eksempel på en regulær stimulant ville måske være amfetamin. MDMA er for det første ikke specielt kendt under det navn, og for det andet ikke bare en "regulær" stimulant. :P

(Undskylder i øvrigt, men fik lige en trang til at fluekneppe :wink: )

Titel:
Junior medlem

går i normal folke skole i 9 kl

Titel:
Junior medlem

hva syns i at jeg skal skrive om ?
altså skal vende alt "til det gode liv" lidt indviklet og vende enlig dårlig ting til nået godt syns jeg

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
Citat:
altså skal vende alt "til det gode liv" lidt indviklet og vende enlig dårlig ting til nået godt syns jeg

Nu er stoffer jo ikke nødvendigvis en dårlig ting, det burde du da have lært af at læse folks svar :) Af hvad jeg har læst tyder det da på at stoffer har forbedret livet for flertallet herinde. om ikke andet så givet dem noget de ikke kunne få på anden vis. Men kan godt se problematikken for du skriver du går i folkeskole og din lære kunne måske få en forkert opfattelse af det hvis du skrev sandheden, at folk der tager stoffer efter at have sat sig ordentligt ind i tingene har det skide godt med det :)

Titel:
Junior medlem

altså kan da godt se stoffer ikker er så dårlig som man tror men mange betagner jo enlig stoffer til dårlig ting og har da os tit hørt at folk der har taget stoffer har det jo skide godt men når de stopper igen indser de squ enlig det nået lort de har gjordt fordi de har fået dårlig hukomelse men selvf er det jo and på hvor langt man er kommet ud i det og hvor meget man har taget

men ved ikke rigti hvad jeg sådan set skal skrive om da jeg syns det jeg har skrevet ind til nu som så ikke er så meget er nået kedlig pis og er bare i helle taget meget forveret ovet det

Titel:
Junior medlem

Portuz

hva er grunden enlig til du tager stoffer hvad får du ud af det ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
diana skrev:
hva syns i at jeg skal skrive om ?

Så læs Brave New World, hvis du magter det.

Derudover synes jeg, at du skal give dig i kast med de psykedeliske, da de forvandler ens verdensopfattelse, hence the name psychedelics, og derved også "det gode liv". Hvis det da er dit mål?(kan ikke rigtigt læse hvad du mener, grundet de grammatiske fejl og generelle stavefejl).

Mht. hvorfor man tager stoffer kan man også spørge: Hvorfor drikker du dig fuld? Hvorfor køber du nye bukser, går i tivoli, dyrker sex?

Senest rettet af And 19 feb 2008 22:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

diana skrev:
Portuz

hva er grunden enlig til du tager stoffer hvad får du ud af det ?

Jeg tager stoffer at flere grunde, det kommer også an på hvilke stoffer, men jeg er heller ikke en af dem som går i byen og gør det. Jeg holder af at samles nogle venner eller med min kæreste og så hygge os med et roligt stof eller to. Det ændre jo en lidt, igen kommer det an på hvilket stof vi taler om, men man kan have det sjovt på mange anderledes måder og med psykedeliske stoffer, kan man få en utrolig indsigt i sig selv og det kan åbne mange porte, dårlige såvel som gode.

Håber det var svar nok, og du spørger selvfølgelig bare løs :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg vil ihvertfald ikke ligefrem anbefale nogen at begynde tage stoffer. Men ja man kan få nogle oplevelser for livet på godt og ondt. Lidt afhængig af din person osv.

Hvis du virkeligt gerne vil prøve det syntes jeg du skulle vente til du ældre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Diana..

Jeg undskylder på forhånd hvis min post er lidt indviklet, er ret træt, men følte lige som jeg skulle svare på denne post.

Jeg tager div. stoffer fordi jeg syntes det er en oplevelse for livet (Iær psykedeliske). Jeg føler mig tit som en andet mennske efter fx jeg har røget en god joint, man får et andet syn på livet. Ind til videre har jeg prøvet amfetamin, MDMA, Methylon, Hash, kokain og andre små ting, har droppet det syntetiske fordi jeg føler jeg ikke kan styrer det når jeg først er i gang, så holder mig til hash, som er i bund og grund en fantatisk plante. Håber du fik lidt input til din opgave.

Kan ikke udtale mig om andre psykedeliske stoffer end hash, da jeg ikke føler for ex. svampe. har dog i tankerne at prøve Kratom snartest muligt

Mvh.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Incase skrev:

Jeg føler mig tit som en andet mennske efter fx jeg har røget en god joint, man får et andet syn på livet.

Mvh.

Afhængighedsparadoks?

Det er en grænse jeg bliver nød til at respektere. For at tage stoffer fornuftigt skal der netop ikke involveres nye måder at tænke og opføre sig på? Hold fast i naturen. Du skal ikke være et andet menneske?

Gavner det nye syn, på livets samlede høst?

Ikke for mig ihverfald. Stærkt individuelt hvis jeg tør sige det

Titel:
Junior medlem

ikke får nået men hvilket stoffer er de psykedeliske?

undskyld vis jeg roder rundt i det men det ikke det helle jeg fatter :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
psykedelika er de bevidsthedsudvidende stoffer så som svampe og LSD. Hash og Ecstasy er også til en vis grad psychedeliske. Det betyder bl.a. en ændret tankegang og man kan se og høre ting der ikke er der i virkeligheden

venlig hilsen
Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]