Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 16:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ..
Jeg har læst en del i dette forum, og har fået det indtryk at der er en del som ryger hver dag , men så en gang i mellem holder et par måneders pause.

Hvorfor disse pauser? For at bevise overfor jer selv at i godt kan stoppe hvis i vil? For at få tolerancen ned?

Hvis man ved at man begynder igen dagen efter ens pause er slut, kan jeg ikke helt forstå hvad de er der for..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg holder pause, er det fordi jeg skal noget der kræver at min indlæringsevne ikke er helt fucket,
eller fordi jeg lige synes en pause er passende på en eller anden måde
eller fordi jeg er løbet tør for weed og ikke gider / har råd til mere :P

Titel:
Dedikeret medlem

Nogle ryger hver dag, men jeg tror at siden giver udtryk for at der er flere der gør det end der reelt er.
Pauser er til for nedsat tolerance, bevise overfor sig selv at man kan lade være og at det kan være nødvendigt i forbindelse med skole og arbejde. Derudover er det vigtigt med pauser, for den ryger der ikke vil bruge det som et afslapnings og rutinepræget stof, der blot skal være til for at man kan slappe af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Mine pauser kommer helt af sig selv. Hvis tingene omkring mig ikke fungerer,mister jeg lysten til at ryge. Hash er IMO en dårlig "virkelighedsflugt". Altså at ryge problemerne væk er for mig ikke nogen mulighed. Hvis jeg står dårligt i en periode,ryger jeg ikke før at jeg er ovenpå igen. Det er osse derfor at jeg tror at mange folk står af psykisk på denne substans. Man skal ikke tage fejl af den let psykedeliske del af rusen. Den har ihvertfald taget røven på mig før... Jeg holder pauser efter behov og de har ligget på mellem 9 måneder og den længste på ca. 4 år. I min verden er 14 dage uden røg ikke nogen reel pause.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
de gange jeg har røget hver dag. og holdt pauser. har det været sådan at jeg har holdt pauser lige inden jeg begyndte at blive ordentligt afhængig og det har da været for at få tolerancen ned men allermest for at jeg kan stoppe bagefter uden videre problemer.

Titel:
Junior medlem

Når jeg holder pauser, er det fordi, jeg føler, at jeg ikke rigtig kan styre det mere. Når jeg ikke tager mig sammen i skolen, og hele ens hverdag ligesom bliver en tand for sumpet? Så får jeg en åbenbaring, og siger til mig selv, at jeg skal engarere mig mere, og det hele skal bare ændres, osv osv. Og når jeg ikke har røget i et par dage, kan jeg faktisk allerede mærke det. Og jeg bliver vildt glad. Og så fyrer jeg gerne op for en ordentligt Jay!

Titel:
Junior medlem

Samme her! :) Jeg holder dog minimum 2 måneders pause, når jeg holder pause, typisk ligger mine pauser på 4 måneder, så er jeg renset helt ud, og er som at ryge en joint for første gang, når jeg starter igen! :D typisk er vi nogen venner som gør sådan, for at holde vores forbrug nede! ;)

Mvh

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Holder pauser hvis jeg skal bruge min hjerne ekstra, hvis jeg skal lære noget eller bare hvis jeg synes det tager lidt overhånd.

Eller hvis tolerancen bliver alt for voldsom, for at få den psykedeliske effekt tilbage

Jeg har holdt mange pauser, og det er ihvertfald meget nemmere at stoppe med tjalden end med smøger... Selvom de første par dage efter et stort forbrug kan være lidt irriterende

Titel:
Junior medlem

Netop, man kan godt blive lidt mopset der i starten! ;) Men går hurtigt over! og langt nemmere end smøger, helt sikkert.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Altså mig og 2 af mine venner holder pause lige for tiden. Den letteste måde at forklare hvorfor på er: Når man 3 mennesker kan spise 13 gram i en kage, ryge 20-25 g, og stadig være i stand til at sige "skal vi rulle en godnatjoint?" så er det begyndt at være for meget. Det er min grund ti l at holde pause

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
BONHEAD! skrev:
Altså mig og 2 af mine venner holder pause lige for tiden. Den letteste måde at forklare hvorfor på er: Når man 3 mennesker kan spise 13 gram i en kage, ryge 20-25 g, og stadig være i stand til at sige "skal vi rulle en godnatjoint?" så er det begyndt at være for meget. Det er min grund ti l at holde pause

...eller finde noget bedre hash

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BONHEAD! skrev:

Det lyder godt nok som noget virkelig tørt standard I ryger. 13 gram i en kage? Få noget bedre hash.

Titel:
Medlem

BONHEAD! skrev:

Jeg håber desperat at du ikke ved hvor komma knappen sidder?
1,3 og 2-2,5 ville være en del bedre..

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Ryger selv dagligt og har prøvet at holde pauser utallige af gange, men holder den aldig mere en 2-3 dage. Så savner jeg sku bongen for meget :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg holder pauser, ellers bliver jeg for sløv. Jeg ryger også igennem og det bliver sku for dyrt i længden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Tjaa, både fordi jeg bli'r asocial og indelukket, og isolerer mig fra alt der ikke har med hash at gøre, men også fordi jeg kom til et punkt hvor jeg fik en fucking irriterende paranoia, som nogle gange kunne munde ud i at jeg vågnede op efter en skævert og havde gemt alle mulige ting på mit værelse "hvis nu, nogen skulle kigge der osv".. Her forleden troede jeg der var civilpansere efter mig og min kammerat da vi var på vej hjem fra Staden, og det er bare toppen af de dybt, dybt latterlige ting jeg har været overbevist om hehe..

Så er det ligesom federe ikke at være skæv.. 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg kan huske dengang jeg var teenager holdt vi nogle gange pauser med det formål at så virkede det ordentligt når vi begyndte at ryge igen. nutildags kan det godt være jeg holder en enkelt dags pause fra rygningen, men det er mest fordi skafferiet til den daglige klump glipper eller fordi jeg ikke orker at skaffe, men den næste dag får jeg mig altid nosset sammen til at skaffe. Jeg ved at jeg ihvertfald nok skal få skaffet noget imorgen, da jeg kun har røget en lille pibe imorges, og det ægrer mig at jeg ikke fik skaffet idag, sidder og er lidt rastløs, men på den anden side, så slår det bare det bedre imorgen, og så er det desuden en større lettelse at ryge når man virkelig trænger til det, end at man bare ryger for at holde skæverten kørende.

venlig hilsen
Martin

Titel:
Medlem
Brugeravatar

LOL fråder!

Jeg holder pause og har lige rundet 2 måneder, kan huske mere fra dem end jeg kan fra de sidste 2 år. Hele hukommelsen blev til en dårlig sovs og det føltes meningsløst at smide flere dage i den. Hvad lavede du for 14 dage siden joe? Øhh det er uvidst men jeg sad nok her

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
agjoey skrev:
LOL fråder!

Jeg holder pause og har lige rundet 2 måneder, kan huske mere fra dem end jeg kan fra de sidste 2 år. Hele hukommelsen blev til en dårlig sovs og det føltes meningsløst at smide flere dage i den. Hvad lavede du for 14 dage siden joe? Øhh det er uvidst men jeg sad nok her

Præcis! Det er som om, éns liv har været på pause, ikk'?

Titel:
Junior medlem

Chanders skrev:
agjoey skrev:
LOL fråder!

Præcis! Det er som om, éns liv har været på pause, ikk'?

Jeg har røget i et år nu og dagligt i et par måneder. Nu holder jeg en pause og er i gang med studierne igen. Men stopper kun med at ryge et par måneder, det er det sku for godt til at stoppe for altid. Men hold kæft hvor jeg har meget energi nu (og penge på kontoen)!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]