Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 16:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy..

Jeg har i den grad brug for hjælp.. Jeg er dog meget kritisk overfor hvorhenne det skal være..

Jeg er 22 år og dybt dybt ustabil samt afhængig af hash.. Jeg er rigtig rigtig deprimeret, ulykkelig you name it - i got it..

Er der nogle der kan foreslå/anbefale nogle døgnbehandlingssteder hvor der er ligesindede i samme aldersgruppe som mig selv ?

på forhånd tak

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Mit råd er at du går til lægen og fortæller som det er. Så vil han eller hun sikkert henvise dig til et sted.

Har du prøvet at søge på google? Jeg fandt dem her:
http://www.kabs.dk/

Men ellers er der sikkert andre brugere som har personlig erfaring som kan hjælpe dig bedre end jeg.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg har kun indirekte erfaring med "sydgården" i Haderslev - kender et par stykker der har været i behandling dernede - tjek deres hjemmeside, og få dig en snak evt pr teefon med en medarbejder... Har været på Sydgården et par gange som besøgende og det virker som et rigtig godt og proffesionelt sted, hvor kognitiv terapi er i højsædet....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg har tidligere vaeret i behandling hos foldbjergcenteret, det ligger dog i vraa i nordjylland, og i min forbindelse drejede det sig osse om hash.

jeg valgte dog kun at ugentlige moeder med en psykolog og det hjalp faktisk ufatteligt meget :wink:
man kan osse vaelge at flytte ind paa centeret, men du skal self osse vaere egnet til indlaeggelse.

jeg har i hvert fald kun god erfarring med dem fra foldbjerg, de presser ikke paa eller noget i den dur, men det hjaelper meget ved at have en god paalidelig person at snakke med der har haft adskillige aars erfarring med folk som dig og mig.

held og lykke herfra mester

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den kommune du bori, skal ifølge loven om behandlingsgaranti for "stofmisbrugere", etablere et behandlingstilbud til dig indenfor fjorten dage efter du har henvendt dig til kommunen og bedt om det. Du har som udgangspunkt ikke krav på at komme i døgnbehandling, men krav på i det mindste at modtage samtaler med en socialarbejder (psykolog). Du kan dog ansøge om døgnbehandling. Listen over døgnbehandlingsinstitutioner kan du se her : http://www.danris.dk/0006.asp eller her http://www.tilbudsportalen.dk . Al behandling er gratis for dig. Det er kommunen der skal betale, når de har visiteret dig.
Du kan frit vælge mellem offentlige behandlingstilbud, når du har henvendt dig til kommunen. Så hvis du prøver et tilbud og ikke bryder dig om det, kan du vælge et andet tilbud, f.eks. i nabokommunen. Alle kommuner er forpligtet til på deres hjemmeside at fotælle om hvilke tilbud de har til rusmiddelbrugere. Du kan altid henvende dig til gadejuristen http://www.gadejuristen.dk med henblik på gratis råd og vejledning om hvilke rettigheder og muligheder du har med hensyn til behandling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]