Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Valium
Dedikeret medlem

Jeg har tabt en dag, måske to. En af ugedagene imellem mandag og torsdag er på mystisk vis forsvundet, takket været Valium.
Jeg fik fat på en 20 pak (5 mg) Søndag aften, og har spist dem løbende som slik siden.
Dosering? Ikke nødvendig. Man tager en når man har lyst til det, når virkningen af den oprindelige dosis er ved at tage af, men her kommer det vidunderlige ved benzodiazepiner.
Ved tilstrækkelig store mængder lader det til at virkningen akumeleres, så man mærker rusen selv når man vågner om morgenen, og et godt stykke op ad formiddagen.
Sagde jeg rus? Rus er ikke det rigtige ord. En slags ligegyldighed måske, selvom ligegyldighed som den rammer en i forbindelse med benzodiazepiner, snarere er en velsignet tilstand af at være hævet over hverdagen.
Man er for det meste munter. Let besvær med motorikken, men ikke anderledes end at have drukket et par øl.
Lykke? Nej, men man dvæler lettere ved øjeblikke.
Og så tidsfornemmelsen.
Det er torsdag morgen, men jeg sværger at det kun føles som tirsdag, højst onsdag. Hvilket bringer mig tilbage til, hvordan fanden kan det være at det allerede er torsdag?

Titel:
Dedikeret medlem

ved ikke helt hvor meget du ønsker at fortælle med dette, men sådan som du synes at huske dagene, ville jeg da tro at indlærings proccesen ligger ret lavt.. eller er det bare fordi du stadig er "weekend" frisk helt hen på torsdagen ?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Oh ja - Valium ligegyldighed! Der har jeg også været- og det er et helvede at blive fanget i tror jeg - jeg løb heldigvis tør for Diazepam, og jeg har ikke tænkt mig at gøre det igen uden grund - for det er simpelthen for dejligt!

Take care!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hvis man så bare kunne tage på arbejde påvirket af Valium, det kunne være lækkert.. for de hverdage er godt nok lange, der er jo oceaner af tid mellem weekenderne :/

Titel:
Dedikeret medlem

Et eller andet sted, så er det jo nok meget godt! Valium er et groft sidespor, og såvidt jeg ved- er det at være benzo-afhængig noget af det værste man kan ende som!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Er det nu også en smart ting at spise benzo'er på en hverdag?
Jeg holder min personligt fra det, hvis der ikke mindst er én dag at komme sig på, før man skal i skole igen.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Benzoer på hverdag?
Fungerer faktisk overaskende godt, medmindre der er tale om de store intellektuelle udfoldelser.
Til manuelt arbejde, eller arbejde hvor man skal have med mange(irriterende) mennesker at gøre er det faktisk perfekt.
Man er forbløffende produktiv, og alt er bare la-la-la ;)

Faktisk tror jeg det ville være en meget bedre verden hvis de hældte valium i drikkevandet inde hos vandværkerne.
Meget roligere ihvertfald. Ingen der bliver irriterede, ingen chefer der skynder på en....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej det fungerer faktisk ikke ret godt.Du lægger nok ikke mærke til det,men din indlæringsevne er betydeligt nedsat.Og til folk der går i skole,glem det!

Det er efter min mening en meget farligt vej du har begivet dig ud på.Grænsen du holder,er sikkert meget velment,men efter et stykke tid,begynder den at vandre.Lige så stille og roligt,uden du lægger mærke til det.

Og sidst.Den der skrev at Benzoer er noget af det værste har helt ret.Heroin og lign. er vand ved siden af.
Pas meget på hvordan du tackler det her.Hvis jeg skulle give dig et godt råd.Drop dem fuldstændigt,og gem et par stykker til,hvis du gerne vil ned fra et stærkt svampetrip eller lign.
Benzoer kan være til gavn,men kun af og til.Generel daglig indtagelse VIL,efter et stykke tid, føre til nedtur og dårlig funktion blandt andre mennesker.

Titel:
Dedikeret medlem

Præcis sådan dér Gonzo!

Jeg nåede aldrig at blive afhængig pga. den lille mægnde jeg havde tilgængelig (500mg) - men fuck hvor var det lækkert, no stress! Det er skræmmende så svært det er at mærke når man er ved at drifte, men pas på - det er FOR let!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeps.. men tåger rundt på en lille sky, og ligger faktisk ikke rigtigt mærke til at man er påvirket.

før man mere eller mindre har været påvirket dagen lang i et stykke tid, og så kommer nedturen.

been there done that.. og så åd man hele lortet på en aften (100+ mg) og kan stort set ikke huske hvad man lavede i et døgns tid :wink:

Titel:
In our memories

Jeg kan ikke helt genkende det som de andre beskriver, men jeg har dog selv haft problemer efter for lang tid med valium. Den sidste del af vinteren 02 og de første par måneder af 03, fik jeg guffet ca. 2000mg. diazepam, tilsvarende 400, 5mg. piller. I en kortere periode på 14 dage, var det hverdag, men ellers med nogle dages mellemrum.
I weekenderne af og til i kombination med alkohol og andre stoffer.
Jeg besluttede mig til at stoppe lidt inden posen var tom, da jeg simpelthen følte mig super retarderet. Jeg kunne ingenting huske, folks navne var væk, jeg tågede bare rundt og altsammen var sket uden at jeg havde lagt mærke til det. Nogen egentlig nedtur var der nu ikke og det gik da også relativt smertefrit at stoppe (bortset fra at de tvangstanker som jeg oprindeligt havde taget valium'en imod, fik friere spil). Alt i alt føltes det dog som en gevinst at stoppe.

Så pas på derude!

Mvh. Psyko

Ps. Måske burde denne tråd flyttes til Medaljens bagside?
Synes ihvertfald meget godt den illustrerer bivirkninger af et benzodiazepin (mis)brug.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeps.. denne tråd er vidst drejet mere og mere ind på medaljens bagside.. nogen der gider flytte den?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TJiLLe skrev:
nogen der gider flytte den?

Arh, så skidt da! ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
n_dk skrev:
Jeg nåede aldrig at blive afhængig pga. den lille mægnde jeg havde tilgængelig (500mg)...

Hej n_dk
jeg vil bare lige påpege at 500 mg diazepam på ingen måde kan kaldes en lille mængde! da min mor fik det fik hun 5 mg om dagen (hexalid eller stesolid), og det vil altså sige at du havde 100 piller af den slags = 3 måneders forbrug.
Men afhængig kommer ikke af at tage nogen få høje doser diazepam, det kommer af at tage det dagligt, selv i små doser, over flere måneder.

Jeg vil godt lige anbefale jer det her link:
http://www.benzoinfo.dk/
der står en masse om benzodiazepin-afhængighed.

Take care allesammen.

Titel:
In our memories

Fenriz > 5mg. om dagen er da en ret lille dosis? Er helt sikker på at den gængse døgndosis er 15mg.

Jeg synes heller ikke at man skal gøre benzodiazepiner farligere end de er, også selvom mange tilsyneladende brænder nallerne. Jeg er måske ikke den bedste agitator for benzo'ers "uskadelighed", da jeg selv har ret store huller i min hukommelse, når det kommer til nogle af mine oplevelser. Men men, man behøver altså ikke blive en hjernedød zombie af lidt valium en gang imellem.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg er rimelig let til at falde i mht. afhængighed, og den kommer typisk når jeg er i besiddelse af store mængder. Jeg tog væsentlig større mængder Diazepam, og ikke specielt i forbindelse med min hverdag, selvom der da opstod et par enkelte smuttere! Jeg kunne tydeligt mærke forskel på dagene hvor jeg tog det, og hvor jeg ikke tog det! Weekenden var oftes det tidsrum hvor jeg brugte min diazepam - og det blev for nemt at skyde en omgang tømmermænd ned med diazepam, gang på gang.

Men de mængder jeg tog af diazepam og de omstændigheder det skete under kan næppe sidestilles med det Eleusis har gang i, da det er vidt forskellige scenarier.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko skrev:
Fenriz > 5mg. om dagen er da en ret lille dosis? Er helt sikker på at den gængse døgndosis er 15mg.

Som jeg skrev før er det ikke så meget dosen, men det at du bliver ved med at tage det på daglig basis. Du kan ikke sige noget om at den gængse dagsdosis er 15 mg, den svinger fra 2*2 mg for anspændthed og stress til 3*10 mg for abstinenssymptomer og psykotiske patienter.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

En meget go tommelfinger-regel, er vel bare at man skal holde depresanter til weekender og ferier, og gennerelt bare holde forbruget lavt.

Jeg har aldrig mødt nogle som tog depresanter igennem længere tid som fik noget positivt ud af det!

Men Men det er jeg heller ikke den bedste til at udtale mig om? :?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Min far var afhængig af stedsolid i ca. 30 år. Først idag har jeg lært ham at kende. Jeg vil advare jer på det kraftigeste mod benzodiazepiner. Det er noget af det værste at komme ud af. Min far havde abstinenser i 4-5 år, og det er lang tid!
Mennesker på benzoer føler de kan klare alt. Der er intet der hidser dem op. Og de er hævet over almindelige følelser som skyld, skam og etisk sans. Følelser som normalt er med til at "opdrage" på os, og gøre os ansvarlige over for hinanden. Derfor kan man let komme til at fucke sine venskaber og famile op, hvis man bliver misbruger.

Titel:
In our memories

Fanny > Kunne du om muligt generalisere lidt mere? Nu har du en personlig oplevelse med din egen far, og det er sådan set også fint nok at du står frem med den. Men men, der er altså tale om en subjektiv oplevelse. Jeg mener f.eks ikke at jeg har oplevet forringelse af min etiske-sans de gange jeg har været på benzo'er.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]