Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 12:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Hey Allesammen.

Nytårsaften tog jeg lidt for meget amf tror jeg. Jeg har hvertfald indtil nu haft problemer med at sove hver nat, sover max 4-5 timer, og er så skide træt igen når jeg vågner.
Det værste er når jeg er ved at falde i søvn, tænker på mange, og rimelig træls ting :/
Har valgt at jeg skal stoppe med at tage stoffer fra her efter nytår, men nu ligger jeg bare og skammer mig over at jeg har taget det, overhovedet.
Synes ikke det er fair overfor min mor, og den opdragelse jeg har fået føler at jeg lidt skider på hende, har overvejer at fortælle hende at jeg har taget stoffer, men hun har selv lidt psykiske problemer for tiden, så tror bare det gør det værre for hende - og jeg tør næsten heller ik!
Ligger og føler mig ligegyldig, jeg er slet ikke glad når jeg skal sove. Men tænker virkeli meget over det med min mor, synes ik hun fortjener en søn der har taget stoffer, men jeg kan jo ikke ændre på det nu - ved sgu ik lige hvordan jeg skal tackle situationen.

Kan godt være det lyder lidt forvirrende, men ved sgu ik lige hvordan jeg ellers skal få det skrevet :/

Mvh David

Titel:
Dedikeret medlem

Tror kun der er det gode gamle råd med at spise sundt, få noget motion, finde nogle ædru venner at være sammen med at nyd livet på de måder du nu engang kan.
Du skal nok få det godt igen, det kan være det bare tager lidt tid, og det hjælper dig jo heller ikke ligefrem på vej at skamme sig.

Hvis du til en anden gang vælger at tage stoffer, så have styr på dine dosiser og hvor ofte det ikke er fornuftigt at indtage!

Jeg tror desuden ikke det vil hjælpe hverken dig selv eller din mor noget at fortælle på nuværende tidspunkt. Muligvis en gang i fremtiden, hvor du er faldet mere til ro og kan fortælle hende at du har lært af dine fejl.

Hvor gammel er du? Eftersom du stadig bor hjemme.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Vil nu mene det at skamme sig også kan være positivt nok, hvis det derved kan være en hjælp til at holde stofferne på afstand bagefter.

Det har da været en hjælp for mig en gang. At skammen så ik har holdt stik siden hen er anden side af sagen. Men det har så nok mere noget med vilje og holdning at gøre.

Titel: same
Junior medlem

Har samme problem, har intet problem med at falde i søvn. Men når jeg vågner, bryder helvede løs. Fra det tidspunkt jeg tager hjemmefra til på arbejde kan jeg ikke tænke over ligegyldige ting er.

Det skal siges jeg kun tog en 185 mg methylon og det er 10 dage siden, og har problemer med en god veninde.

På hjemmefronten synes de jeg isolere mig, men min veninde har intet tilovers for mig når jeg er depressiv. Føler mig forladt på en måde. Og skal jeg ikke det?

Det kan også være det bare er fordi jeg er skuffet over hende? og ikke selver stoffet.

Så er spørgsmålet, bliver det bedre? For har virkelig overvejet at gå til psykolog. Men ved ikke. Kan sundkost og motion virkelig gøre det normalt igen?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Sharepirat,
Godt at du reflekterer over dit forbrug af stoffer, men for at råde dig bedst muligt må du lige oplyse om:
-din alder
-hvor stort dit amfetamin forbrug her været
-hvor meget amfetamin du ca tog nytårs aften

Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke tror det vil gøre det bedre for hverken din mor eller dig, hvis du fortæller hende om det nu. Ligenu er du nede, og din mor vil blive forskrækket over at se hvad stofferne har gjort ved hendes søn. Vent hellere med at fortælle det til en dag hvor du har fået det på afstand og udstråler overskud.

Polibork skrev:
Citat:
Har samme problem, har intet problem med at falde i søvn. Men når jeg vågner, bryder helvede løs. Fra det tidspunkt jeg tager hjemmefra til på arbejde kan jeg ikke tænke over ligegyldige ting er.

Det skal siges jeg kun tog en 185 mg methylon og det er 10 dage siden, og har problemer med en god veninde.

Jeg skal lige have dette rigtigt: Skyldes din søvnløshed at du tog 185 mg methylon for 10 dage siden, eller ligger der et større forbrug/misbrug bag?
Hvis du har søvnproblemer efter at have taget den mængde methylon for 10 dage siden, tror jeg problemet er noget andet. Du burde forlængst have kommet dig over den dosis!

Du skriver videre:
Citat:
På hjemmefronten synes de jeg isolere mig, men min veninde har intet tilovers for mig når jeg er depressiv. Føler mig forladt på en måde. Og skal jeg ikke det?
Det kan også være det bare er fordi jeg er skuffet over hende? og ikke selver stoffet.
Så er spørgsmålet, bliver det bedre? For har virkelig overvejet at gå til psykolog. Men ved ikke. Kan sundkost og motion virkelig gøre det normalt igen?

Og igen må jeg spørge: hvad er dit problem? Er det stofferne som fucker dit liv op (det skriver du intet om) eller har du "bare" samlivsproblemer? Ud fra dine sparsomme oplysninger er det meget svært at give nogen råd, endsige svare på om det bliver bedre.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Tak for svarene, jeg er 20, og har ikke rigtig haft noget forbrug, tog omkring 2g gadeamf der nytårsaften.
Tog hjem og snakkede med min far idag, fortalte ham det hele osv, som det var, han tog det rigtig pænt. Det hjalp meget at snakke med ham, og tror det er rigtigt nok at lade være med at fortælle min mor noget nu. Kan være hun skal have det af vide engang senere, men det er ikke tidspunktet nu.

Men tak for svarene allesammen, tror det hjalp rigtig meget at snakke med min far. (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har haft det præcis på samme måde som du har! Så forstår godt du ikke turde fortælle din mor det. Havde det også sådan. Jeg kunne heller aldrig sove et par dage efter, lå og tænkte på de mest mærkelige ting, som holdte mig vågen! :evil:

Men nice, du har snakket med din far om det. Og er kommet videre :wink:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ingen grund til at vække en så gammel tråd til live :) . Det er bedre at holde sig til de aktuelle.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]