Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 06:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 dec 2007 21:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2007 19:42
Indlæg: 153
hej. min kæreste og jeg er lig gået fra hianden! jeg har ikke røget i 1år 2 måneder- men det eneste jeg kan tænke på lig nu er at selvmidicere mig med hash ego jeg skal ryge jeg skal ryge jeg skal ryge... min eneste tanker går på det ... og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv er blevet meget trist. det var på tale vi skulle giftes... :( og nu er det slut


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2007 21:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:07
Indlæg: 650
Du skulle tage at lade være, hvis du ikke betragter dig selv som en person med en så stor karakter, at det ikke fører dig ud i et misbrug. Selv hvis du tror du er det, vil jeg fraråde dig at ryge dig ud af problemerne, for hvad hjælper det dig i sidste ende hvis du evt. ikke kan komme ud af det nye problem du skaber?

Hvis jeg var dig, og bare var trist og nede, ville jeg sku nok tage til familie eller nære "ædru-venner".

Hvor lang tid er det siden? Hvis du giver folk mere information, kan de altid hjælpe mere og du kan løftet byrden fra dit hjerte.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2007 22:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
Hvis du er i tvivl om det fornuftige i at ryge, så skal du lade være.

Gå en tur, tag hen til nogle gode venner eller prøv at få redet tråden ud med damen.

Beskæftig dig selv, og se om du ikke har et lidt mere positivt syn på sagen i morgen, efter du har sovet. Hvis du ikke har det, så se om du ikke har et lidt mere positivt syn på sagen i overmorgen efter du har sovet. Hvis ikke, så fotsætter du bar den rytme fortsætter du bare sådan. :)

GL med at holde dig fra selvmedicineringen. Tænk på, at du bare er endnu mere nede når du vågner i morgen efter at ha' røget.

Sov godt :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2007 23:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jul 2002 01:01
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Hash vil intet hjælpe på din situation, det eneste du vil opnå er at udskyde det uundgåelige.
Din kæreste er gået fra dig, det er noget rigtigt lort, men du bliver nødt til at forholde dig til det, for hvis du ryger i dag for at få tankerne på afstand, er der en stor chance for du også gør det imorgen, og så lige en dag til, und so weiter. Når du engang får brudt den cirkel har du stadig rodet i dine følelser at skulle forholde dig til og måske (formentligt) også en masse andet lort der vil gøre det endnu sværere at stoppe, men meget nemt at fortsætte.
Stoffer er ikke vejen ud af din situation, så hold dig fra dem indtil du har fået ryddet op i dit følelsesliv. Træk på nogle gode venner, find en du stoler på og som er villig til bare at lytte. Mange gange skal man bare have udtrykt sig verbalt for at få tingene på afstand, så snak med en rigtigt god ven.
Men hold dig for din egen skyld fra både hash og andre psykoaktive stoffer, de vil ikke gøre dig noget godt på lang sigt.
Bobler herfra...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2007 12:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 okt 2007 15:47
Indlæg: 40
Geografisk sted: Midtjylland
Sig til dg selv han hun fandme ikke skal være grunden til du fucker dig selv op.. det er der ingen der er nok værd til at gøre ved dig! hvad du ik dør af gør dig stærkere, og overkommer du det her, står du rimelig godt til livets andre udfordringer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2007 20:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Det gør mig ondt at høre, men jeg tror at det vil være rigtig dumt af dig at ryge, hvis du har problemer med at holde op igen.
Som andre råder dig til, er det en god ide at være sammen med en ven lige nu, som du kan fortælle dine følelser til. Det er godt at få sat ord på sin smerte.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007 01:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 apr 2006 14:10
Indlæg: 87
Geografisk sted: Hinsides godt og ondt
lige en general bemærkning.. : Det er enormt fedt at man har lavet diskussions forummet "Medaljens Bagside", og at man på den måde vinkler tingene. Men jeg mener samtidig, at det er at lege med ilden! I denne sitiation har vi med en mand at gøre der, med alt respekt, muligvis kan have brug for LIDT mere, end "bare" råd fra folk, som muligvis selv har noget med euforiserende stoffer at gøre. Der er ingen her (så vidt jeg ved) der er læge/psykologer, og derfor mener jeg at det nok, ihvertfald i denne situation, er forkert at råde, men istedet henvise til folk, som har en faglig ekspertise indefor dette område.


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 28 dec 2007 03:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 apr 2007 06:18
Indlæg: 105
Geografisk sted: Nordsjælland
Handling efter konsekvens!

Tænk dig om, det er alt hvad du behøver...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007 08:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
deaz skrev:
lige en general bemærkning.. : Det er enormt fedt at man har lavet diskussions forummet "Medaljens Bagside", og at man på den måde vinkler tingene. Men jeg mener samtidig, at det er at lege med ilden! I denne sitiation har vi med en mand at gøre der, med alt respekt, muligvis kan have brug for LIDT mere, end "bare" råd fra folk, som muligvis selv har noget med euforiserende stoffer at gøre. Der er ingen her (så vidt jeg ved) der er læge/psykologer, og derfor mener jeg at det nok, ihvertfald i denne situation, er forkert at råde, men istedet henvise til folk, som har en faglig ekspertise indefor dette område.


Han har mistet en kæreste, han spørger ikke om han skal vælge kemo eller forlade sig på krystalmagi i kampen mod cancer...

Jeg tror de fleste af os har været der, og flere af os har sikkert også prøvet at drikke/ryge/sniffe lidt rigeligt i perioden efter et brud. Naturligvis kan han bruge gode råd og klap på skulderen til noget i den situation. I would!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007 15:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jun 2004 17:06
Indlæg: 830
deaz skrev:
Men jeg mener samtidig, at det er at lege med ilden! I denne sitiation har vi med en mand at gøre der, med alt respekt, muligvis kan have brug for LIDT mere, end "bare" råd fra folk, som muligvis selv har noget med euforiserende stoffer at gøre. Der er ingen her (så vidt jeg ved) der er læge/psykologer, og derfor mener jeg at det nok, ihvertfald i denne situation, er forkert at råde, men istedet henvise til folk, som har en faglig ekspertise indefor dette område.


Faglig ekspertise indenfor at miste sin kæreste, og have lyst til at ryge sig skæv?
At han bliver rådet til at lade være, og sætte ord på sine følelser, er sgu ikke ligefrem noget, der virkelig kan sætte nogle uheldige hændelser i gang.
Hvis han skulle vise sig at få brug for en psykolog, er det vel et meget fint første skridt at følge et råd om at tale med en kammerat.

Citat:
Han har mistet en kæreste, han spørger ikke om han skal vælge kemo eller forlade sig på krystalmagi i kampen mod cancer...


:yeah: :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2007 14:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, jeg tror nok at de fleste mennesker kan give gode råd med på vejen i hvordan man takler et brud med en kæreste, og jeg tror at de fleste psykologer ville være enige i de svar som er blevet givet i denne tråd.

Noget helt andet er, at kbhfyren ikke har svaret siden sin første post.
Hvordan går det med dig?

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team