Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 15:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: deprimerret
Medlem

hej så er jeg startet til psykolog og vi er blevet ening om at jeg åbenbart er deprimeret men at jeg ikk har en deprisoin.. har været der En gang end til videre skal gå der hver uge! hm han første indskyldes til det her var at jeg nok skulle gå på lykkepiller... HELL no sagde jeg...

det jeg gerne vil frem til med det her (altså gå tiil psykolog) er at få LIVSGLÆDEN tilbage og oversku i min hverdag.. det har åbenbart taget rigtigt hårdt på mig at været spærret inde det meste af min ungdom (har været på over 22forskællige steder / de fleste for unge kemille / problembørn.. men jeg har altid været sådan noge steder som endeligt ikke burde være dvs fejlanbragt... mine hverdage har for det meste været fuld af tæsk af dem som havde de steder.. jeg vil ikke sige at jeg har været Svær at have med at gøre fordi jeg endeligt bare ikke finder mig i at folk skal tage fat i mig eller være nedlagde over for mig... derfor har jeg været umulig fordi alle bare har været voldlig eller bare nederen over for mig

jeg er blevet meget indelukket fordi jeg ikke rigtigt har haft noge at gå til og få hjælp så efter jeg blev sat fri på min 18årig dag så var tingene jo meget meget anderledes ind jeg har været vant til... og det har jeg åbenbart ikke kunne forholde mig til. Jeg vil ikke sige at det er pga stoffer at jeg er blevet depri fordi det eneste jeg sådan rigtigt har haft det vilde misbrug med er hash og det har jeg været claen for snart et år her til den 12nov !!!! men ka det muligvis havde været det ????

jeg vil bare gerne have oversku til et liv med penge og på et tidspunkt en famile og børn. jeg har en kæreste som jeg tror er den eneste ene vi snakker om børn og fremtid hele tiden så det er jo som det skal være...

jeg ved det er vigtigt at dyrke meget sport osv men 10 år med vold på min krop har smardet min ryg og jeg har tit ondt i mine led nok også en af grundene til at jeg kom ud i et hashmisbrug pga det fjerne den fysiske smerte og psyiske...

Jeg vil gerne have mig en udd men er meget bange for at jeg ikke kan genneføre den... lig nu skal jeg bare have et arbejde så jeg kan få min gæld væk fra banken det er kun 20.000kr så et fast job og det er væk på 3måneder ca.

jeg ved ikke hvorfor jeg skriver dette

Men ja læs og giv mig noget...
God weekend!! hilsen Mig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg krydser fingrer og tæer for dig!

Jeg har godt nok ikke noget jeg rigtigt kan give dig, udover et klap på skulderen!

Så humøret op, min ven.. Det skal nok blive godt :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har prøvet en del forskellig psykofarmika efterhånden, og det har haft ingen virkning whatsoever på mig. Men hey, det kan nemt virke for dig, der er ikke to der er ens. Det kan nemt give dig det sidste skub du mangler i hverdagen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Synes at det er rigtig fornuftigt at du gør det du gør...Og at du tænker frem af og sætter dig et mål med hensyn til uddannelse og den slags... Krydser fingre for at det lykkes for dig...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det er en lortesituation du står i, men du har gjort noget ved det, så du er jo ikke uden værdifulde ressourcer.
Lykkepiller kan virke som en skræmmende tanke, men jeg vil råde dig til ikke at afvise ideen totalt, for som Fog skriver så kan det give dig et overskud i hverdagen, som unægteligt vil gøre tingene lettere. Det er om ikke andet en overvejelse værd.
Held og lykke med det hele :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Jeg vil umiddelbart give dig en bigg upp mht din afstandtagen til piller...har oplevet for mange folk der er blevet ligeglade med alt pga en medicin der burde have den modsatte virkning. Men hey, det ka jo være forskellige hjerner reagerer på forskellige måder, hvad ved jeg.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår ikke, at han vil give dig lykkepiller, hvis du ikke har en depression. Troede kun at det gav mening at indtage den slags, netop hvis man har en depression.

Når det er er sagt, så vil jeg, lige som de andre, også ønske dig alt held fremover. Du kan jo evt. gå til en studievejleder, der måske kan inspirere dig til at vælge en uddannelse som skulle være noget for dig?

Held og lykke!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: hjemme
du kan osse prøve at høre på kommunen om du kan få noget hjælp (ekstra penge) til at ta en uddannelse, hvis du tror det blir lettere at overskue på den måde.

held og lykke!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Synes godt om dit valg med at holde dig fra lykkepillerne, men skal ikke kunne svare på om det er det bedste for dig.
Du lyder sgu som en fin fyr og er glad for du har fundet dig nogle mål i livet, synes helt sikkert du skal starte på en uddannelse og i det mindste forsøge at gennemføre den.

Alt held og lykke herfra :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Som nogen af de andre også siger , så kan det jo være at lykkepillerne kan give dig det sidste vindstød i hverdagen til at den vil fungere bedre. men jeg har dog også hørt nogen der har haft det godt de første måneder , også har de fået det værre igen , pga lykkepillerne.. men som de andre siger , medicin virker forskelligt på folk - sådan er det jo bare..

men jeg også give dig en stort skulderklap og held og lykke. det er godt du har sat nogle mål ..

God vind : )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det ser ud til at publikum elsker og hader lykkepiller.
Sport kan være rigtig godt,da træning er kroppens lykkepille,samtidig med at det er sundt, og oftest inspirerende (vælg noget du kan li). Med hensyn til rygsmerter osv. skal du selvfølgelig ikke overbelastes.. En joggetur er udemærket, og oftest nok til at udløse en go slat indorfiner.

Held og lykke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det giver ingen mening at give dig lykkepiller.
Lægerne ved ofte ikke, hvad de skal gøre, så en pille er den nemmeste måde at få dig ud af døren på.

Planten perikon (engelsk: St.John´s Wort, latin: Hypericum perforatum)
virker godt i tilfælde af f.eks nedtrykthed, tristhed, vintertræthed/vinterdepression.

Folk der anvender den hver dag i perioder mærker et "løft" i humøret og energiniveauet.
Lettere at overskue og overkomme livets genvordigheder.
Ingen bivirkninger og ingen afhængighed
- dog vigtigt at understrege at perikon ikke må anvendes sammen med f.eks hjertemedicin,
da den ændrer halveringstiden af hjertemedicinen.
Check din helsekostforretning
Evt kan rosenrod (Rhodiola) også bruges.

Godt at du går i terapi, men husk på at hvis din psykolog snakker for meget om de lykkepiller,
som du ikke vil have, findes der andre terapiformer....

Og husk på at ingen planter (f.eks. perikon) kan erstatte terapi,
som jeg tror vil være godt for dig, for at komme videre og lære at leve med din historie
og måske endda kunne sætte dig ud over den.

Anyway - god bedring og nyd kæresten :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Jeg vil gerne kraftigt advare mod perikon!
Det er en lykkestimulans, der kan deprimerer kraftigt og i længere tid når man stopper med at tage det. Erowid.org beskriver det ikke videre positivt i brugertest.
Jeg har selv en pose med det, men ved faktisk ikke om jeg tør bruge det andet end en gang indtil videre. Det har jeg stadig til gode.

Kort sagt beskrives det som at ens negative tanker blot forsvinder, men ikke bliver erstattet af positive følelser. Altså man mister evnen til at føle for noget som helst, og det lyder sgu ikke rart. Så er det op til en selv om man helst vil føles lidt tom indeni, eller have depritanker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Aj Lakhippie, nærlæs lige dine kilder og vær velinformeret, før du starter en debat om urtemedicin, for det har jeg tilfældigvis forstand på!

Hvis du nærlæser den tekst du frit har oversat – så har han indtaget op til 8,5 gange daglig dosis i 14 dage. (Typisk drugaddict måde at bruge urtemedicin på!)
+ at han havde en ”severe depression” – tung depression (hvor perikon ikke anbefales).
Og det er jo ikke tilfældet for trådstarter her.
@Kbhfyren : brug du trygt perikon, ligesom rigtig mange andre, der vil undgå lykkepillerne.

Først et link til en af verdens ledende urtemedicinere (David Hoffmann):
http://www.healthy.net/scr/Article.asp?Id=1518
http://www.healthy.net/scr/Article.asp?Id=1518&xcntr=2

Nedenfor er lidt ekstra fra erowid :
(først den tekst du så frit oversætter..)

I've been suffering from depression for quite a number of years. I'm usually very emotional, I cry a lot, I easily get angry, etc..

Anyway, so I was walking around aimlessly in my local pharmacy and I stumbled upon St. John's Wort. I've read that it's used for depression but being OTC, I didn't really think much of it. I was bored so I decided I'd give it a try.

The recommended dose is 900mg a day. One dose in the morning, afternoon and evening. My first dose was 3 300mg caps. Then for the next few days I was taking maybe 1200mg a day. I wouldn't say I was feeling better, but the sadness wasn't there. I wasn't thinking about anything.

I Googled the lethal dose, and being that there isn't any documented, I just started taking caps whenever I saw the bottle in front of me. Some days I would take 25 caps a day (7500mg).

OK, it has been about two weeks now. I feel VERY emotionless. I feel like a zombie. I can't tell if this is good or not. I don't cry anymore, I'm not sad.. but I'm very empty. I find myself in bed for 18 hours a day. I feel extremely extremely bored. My mind is just blank.

As a side note, I need very little Marijuana to get really high, and when I do, it's almost too much to handle. My heart also tends to race faster when I'm high.

Overall, I wouldn't really call this a mood enhancer. It doesn't make me happy, it just removes some of the negative feelings, leaving me neutral. Being relatively safe and OTC (in the States anyway), it's probably worth a try. They say this is not for severe depression (which I have) but for moderate/mild depression. I now understand why. YMMV.

Så til det mere seriøse fra erowid:

Author(s) :Steven Bratman
BACK COVER #
“Looking for a safe, reliable treatment for depression? Then you should know about St. John's wort. This amazing herb is comparable to Prozac and other prescription drugs in treating mild to moderate depression -- without the drugs' drastic side effects.“

Beat Depression with St. John's Wort:

Hypericum & Depression
Can Depression Be Successfully Treated with a Safe, Inexpensive, Medically Proven Herb Available without a Prescription?
Harold H. Bloomfield, Mikael Nordfors, Peter McWIlliams

BACK COVER #
Barbara Walters: Next, an absolutely amazing medical discovery. A simple herb that could change the lives of millions of Americans who suffer from depression. Dr. Timothy Johnson with a medical revolution in the making.

Hugh Downs: Now a truly startling medical breakthrough, one that could affect millions of people who suffer from mild depression. Right now many of them are treated with drugs like Prozac, but there may be a better way. Researchers say an amazing herb is proving to be safer, cheaper, and just as effective as prescription drugs in treating depression. Traditional medicine is slowly holding out a hand to some alternative therapies, and as Dr. Timothy Johnson will show you, all of us may reap the benefits.

Barbara Walters: Tim, I think this is one of the most important stories that we have done in years . . . But a lot of doctors, I'll bet, don't know about this herb, and how do you know about dosage?

Timothy Johnson, M.d.: Well, that's a very important question. We point out that [doctors] don't {know about hypericum], and what I would recommend is Dr. Bloomfield's book -- it's a practical source of dosage and information that both you and your doctor can learn from.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Lakhippie: At nogen (i dette tilfælde en deprimeret potentiel stofmisbruger) har skrevet et indlæg, gør dem ikke til en autoritet på området.
-Og da slet ikke når de bliver mangelfuldt oversat.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Luca-main skrev:
Det ser ud til at publikum elsker og hader lykkepiller.

Ja, og det bør vel få alarmklokkerne til at ringe lidt, ikke sandt?

Jeg har set lykkepiller virker fantastisk mod fødselsdepression, og jeg har set lykkepiller virke dårligt og have bivirkninger overfor andre psykisk syge. Én af mine venner fik det i længere tid uden nogen synderlig virkning, men så blev han diagnosticeret korrekt og fik anti-psykotika, og det var bare det helt rigtige.

Det kommer fuldstændig an på kroppens behov og om den reagerer fornuftigt på præparatet.

Jeg FATTER simpelthen ikke at folk er så skrækslagne overfor at tage lykkepiller på et narko-board?

Perikum virker (i min husstand) ganske fint mod vinterdepression (Seasonal Affective Disorder), og der har ikke været nogen negative bivirkninger. Og bestemt ikke flere end ved SSRI præparaterne. Det er sgu også en tilsnigelse at kalde det en "lykkestimulans", som Lakhippien kalder det. Det mener jeg er en grov forvanskning af fakta, når man tænker på at tage produktet i rolige, terapeutiske doser. Den bruger jeg kender er sgu ikke "lykkelig" af at tage perikum, men det giver lige den vind i ryggen, som skal til for at gøre det hele den tand mere overkommeligt.

Men som med AL medicin så er det uendeligt klogt at lægge sin religiøse "god vs. ond"-model fra sig. Newsflash: vi lever ikke længere i middelalderen!

Det er bare ikke enten-eller, og folk reagerer forskelligt. Så hvad folk end tager, så gælder det jo om at være opmærksom på sin krop - og giver det flere negative bivirkninger med SSRI end positive, så er det jo så enkelt, at man holder op med at tage medicinen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
Malkavian skrev:
Det er sgu også en tilsnigelse at kalde det en "lykkestimulans", som Lakhippien kalder det. Det mener jeg er en grov forvanskning af fakta, når man tænker på at tage produktet i rolige, terapeutiske doser. Den bruger jeg kender er sgu ikke "lykkelig" af at tage perikum, men det giver lige den vind i ryggen, som skal til for at gøre det hele den tand mere overkommeligt.

I mine øjne er det generelt ufatteligt misvisende at kalde det for lykkepiller, da det er så langt fra sandheden, at det dårligt kan komme længere.

Der er (forhåbentlig) en grund til at man får udskrevet en recept til det, hvilket har intet med lykke at gøre, men som i mit tilfælde, bare at kunne få en hverdag til at hænge sammen.

På trods af, at jeg har sagt det to gange allerede, vil jeg lige pointere igen, at dette er udelukkende mine erfaringer, intet andet.

Jeg fik Zoloft i godt og vel tre måneder, med så slemme bivirkninger, har aldrig oplevet noget lignende.

Med det sagt, så kender jeg flere, som har haft en utrolig god oplevelse med netop Zoloft. Det er ikke rigtig til at gøre sig klog på ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
@ banisteriopsis, Malkavian.
Ok jeg var nok for hurtigt ude -jeg bøjer mig, men jeg henviste ikke til en bestemt depri-bruger af perikon, jeg læste flere rapporter på erowid der beskrev den omtalte tomhed.
Så i har helt sikkert ret - jeg blev bare lidt skræmt af rapporterne, og skrev det lidt kategorisk, sorry.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
jammen tillykke med den ny fundet renhed, livet er hårdt men man kan ikke bestemme over det, men man kan gi det en drejning, der er ikke så mange ting man kan sige hvor det virkelig rør dig.

men hvor ung er du,? er du lige startet på livet ung og uden hjælp?

men det bedste du kan gøre lige nu vil jeg tro er at nyd livet så godt det nu er muligt,

og så lyt til bobby mcferrins Don't Worry — Be Happy

Here's a little song I wrote
You might want to sing it note for note
Don't Worry — Be Happy
In every life we have some trouble
But when you worry you make it Double
Don't Worry — Be Happy
Ain't got no place to lay your head,
somebody came and took your bed
Don't Worry, Be Happy
The landlord say your rent is late,
he may have to litigate
Don't Worry — Be Happy
Ain't got not cash, ain't got no style,
ain't got no gal to make you smile
Don't Worry — Be Happy
Cause when you worry your face will frown
and that will bring everybody down
Don't Worry — Be Happy

smuk sang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Får god virkning ud af Sertralin (Zoloft).
Tager jeg det ikke har jeg lyst til at hænge mig.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]