Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 22:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Hey alle,
Som jeg måske har skrevet før, så har jeg været en meget flittig bruger af fed og kratom i de sidste 1 og et halvt års tid, måske mere (kan sgu ik huske HVOR lang tid fordi jeg har bevæget mig i et tågelandskab). Det har været daglig brug af disse to rusmidler, og jeg valgte at stoppe pga de økonomiske omkostninger; det endte med at jeg skulle bruge syv til 9 spiseskefulde go kvali kratom leaf for overhovedet at mærke noget/falde i søvn.

Det startede med at gå galt anden dag clean, mens jeg var på arbejde. Jeg er kirkegårdsassistent og blev sat til oprydning af et mausoleum. Gik HELT i panik da jeg skulle feje støv af nogle børnekister og var ved at besvime. 2 timer senere kom det tilbage, hvor jeg var ved at falde ned på røven eftersom jeg blev gennemstrømmet af angst/frygt og knapt kunne gå.

Men det der mest går på mig er den surrealistiske følelse jeg går og bærer rundt på; at alt er fjernt, mærkeligt og urealistisk, som en tåget drøm. Der gir en følelse af afmagt og desolation, som om jeg sidder fast i mit eget hoved.

Der har efterfølgende været to panikanfald, senest i dag (pænt forståeligt da jeg sad og læste om en eller anden seriemorder der spiste lig, DUMT jeg ved men var jo ikke klar over at angsten ville komme), og det er vel egentlig lidt mærkeligt når man siger at kratom withdrawals burde være færdige efter en uges tid?

Det er vel ok mærke ikke HELE tiden jeg går og tripper sådan over tingene, har den typisk hyperaktive følelse man får i tiden uden tjald med masser af tankespind og gode ideer.

Men seriøst, hva sker der? Kan slet ik overskue det her, vil bare falde tilbage til virkeligheden!

Titel:
Ok, uden at være læge ville jeg gætte på at det er dit overforbrug af fed og kratom der er skyld i at du ikke har det godt.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Psylvester skrev:
Ok, uden at være læge ville jeg gætte på at det er dit overforbrug af fed og kratom der er skyld i at du ikke har det godt.

haha, det mener han jo også selv, men godt input :P

Hvis jeg har forstået det rigtigt er du stoppet, hvor længe er det ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Alting føles uvirkeligt fordi det på sin vis er uvirkeligt, da din virkelighed indtil for nylig er blevet oplevet gennem et slør af stoffer. Det er det slør du er ved at kaste af dig og det kan godt være svært at forholde sig til i starten.
Tag den med ro, spis sundt og varieret og få lidt motion, så skal du nok komme på højkant igen, men vær forberedt på at det kan tage tid.
Belønningen er dog det hele værd, så hæng i med alle kræfter.
Bobler til dig herfra :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg stoppede for godt 6 dage siden, og det er derfor jeg er lidt urolig. Har nemlig før kørt en kold tyrker på krat og plejede at være på toppen allerede efter 3 dage!

Men jeg kan da godt følge jer i at tålmodighed gør mester. Skal dog også siges at det sådan set ikke var for sjov jeg brugte kratom og tjald på denne måde, men som en dulmer for nogle psykiske problemer (angst, tvangstanker, noia og tungsind generellt).
Jeg ved godt at de fleste af jeg vil synes at jeg er en klaphat for at medicinere disse psykiske vanskeligheder med substanser der kan gøre det potentielt værre; og sandt nok får jeg det meget værre af at ryge tjald, men comboen tjald/krat fjernede det for mit vedkommende meget bedre end NOGEN psykofarmika eller alkohol og var på den måde en slags metode hvorpå jeg kunne ånde ud hver aften, især også efter en fysisk hård dag på jobbet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tomler - Jeg er lidt psy -
tror bare du blir fucked i et stykke tid som med alt andet. det går vel over. og hey. smil du i live :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@Bloodfyiah:
Den måde du har brugt THC/kratom på er bestemt ikke ny og jeg tvivler på at nogle vil kalde dig klaphat for det, for du er tydeligvis smerteligt klar over at det ikke er en holdbar situation.
Hvis stadig har de psykiske problemer bør du virkelig tage til lægen med og snakke med hende/ham, for der skal gøres noget ved det, så du ikke behøver at selvmedicinere dig på den måde du har gjort indtil videre.
For det er ikke holdbart i længden. Du skal have gjort noget ved din angst, det kan lade sig gøre, men ikke før du selv gør noget ved det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Den følelse du har af surrealisme, afmagt of desolation kender jeg alt for godt. Den har jeg haft det meste af i dag.

Det går dog over når jeg holder op med at ryge fed.

Holder du pause længe nok skal du nok få mod på det hele igen Bloodfyiah.
Jeg ved intet om kratom så det kan jeg ikke skrive noget om.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem

Bloodfyiah -> Du lader umiddelbart til, at være klogere end den sædvanlige "OMGHVEMERJEG???HVORERJEG??KÆFTJEGERTOTALTBLÆST??HVORDANSTOPPERMANDETHER??!?!?!?!?"
Så du ved nok hvad der skal til for at komme tilbage! :wink:

Ligegyldigt hvilke rusmidler der er tale om (inkl alkohol) har jeg altid så vidt muligt holdt det til en weekend-ting. Dermed ikke sagt, at jeg ikke lige engang imellem får et glas rødvin i hverdagen. Når det er sagt, så har jeg da også selv før i tiden kunne mærke på mig selv hvis jeg liiige havde været forbi en kammerat en onsdag og bare nuppet en lille smule et eller andet, fordi jeg ER bare ikke lige så klar i hovedet dagen efter som hvis jeg ikke havde taget noget. Og det gør sig selvfølgelig også gældende hvis jeg tog noget alle de andre dage i ugen. :roll: Pointen er, når du i over et år har brugt kratom/hash som en hverdagsting, så TAGER det selvfølgelig tid at komme tilbage til overfladen og fungere 100%. Du må bare op på hesten igen i stedet for at 'dingle' på siden af den! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Først og fremmest vil jeg gi en Bigg Up til jer der har kommet med replies, det har givet en vis tryghedsfornemmelse at høre samme historie fra mennesker der har været samme sted, og man kan vel derfor godt sige at forummet har formået at opfylde sit formål.

Følelsen af at leve i et tåget drømmelandskab er nu mere medgørlig; dette skyldes jo nok en kombination af at virkeligheden liiige så stille er ved at blive overskuelig, og dels at jeg herinde fik en forklaring på det fucked up symptomer som jeg har gennemgået.

Er nu nået til den del af processen hvor akutte withdrawals og total forvirring ikke mere er de dominerende elementer, men må stadig slås med en del tungsind; men hey, det er jo klart at den normale hverdag er en hård satan at begive sig ud i kamp med efter et år hvor man har beskuet omgivelserne med to flåede tomater til øjne ;-) Jeg skal nu være meget påpasselig med ikke at falde for fristelsen, men jeg vil dog tilægge at jeg stadig har tænkt mig at drikke noget kratom og ryge noget fed når det er weekend og jeg føler at jeg har gjort en god indsats for at forbedre min situation i ugedagene.

Før øvrigt virker det som om kratom har en MEGET forskellig effekt afhængig af hvilken person man er. Kender masser der kun følte sig lidt døsede og blev træt af det efter første gang, mens der er en minoritet af mennesker så som mig der bliver hooked af det lynhurtigt. Måske fordi det har den evne at fuldstændig fjerne de psykiske spøgelser der hersker i hovedet på visse mennesker?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
OFFTopic, Syret job alligevel.

Titel:
Medlem

Hvis jeg var dig ville jeg vente..
Desuden kan der godt gå op til 2 uger før man virkelig mærker et rygestop.. Det ville altså hjælpe dig meget mere hvis du kan vente lidt..

Hvor hurtigt blev du hooked?
Selv har jeg ikke haft problemer, har haft 50g ekstrakt liggende jeg helt kunne glemme jeg havde.. Tror det var væk på 2mdr ca.. For en sikkerheds skyld venter jeg dog altid med at bestille til en måned efter, så det ikke bliver et fast ritual i weekender, eller når der skal chilles..

Selv får jeg en rigtig behagelig følelse i kroppen, meget bedøvende, varm, og bliver lettere ligeglad..

Kombineret med bare en joint, kan det nemt blive lidt for meget for mig.. Kan nemt få søvnproblemer hvis jeg kombinere disse inden sengetid..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

McPuffy:
Jamen det var også min plan at først røre kratom igen om 3-4 uger, og her snakker vi selvfølgelig rekreativt, en god weekend efter en god uge. Hash ryger jeg ikke uden en krat combo eftersom det giver ubehagelige flashbacks til en potchai OD for godt to år siden. Kratom lægger nerverne på køl sådan at THC'ens gode sider kan udfolde sig, samtidig med at krat'ens egne euforiske sider kommer frem og det er sweet, måske FOR sweet eftersom det jo var dette der fik mig hooked til at begynde med. Hvad angår det med at blive for lammet så kender jeg følelsen, det er derfor jeg sjældent ryger 90'er under disse seancer.

Jeg blev mere eller mindre hooked efter første gang jeg rørte det (forstå mig ret), måske fordi det chillede mig ud mere end noget andet jeg har prøvet før.

Titel:
Medlem

Jeg synes ærlig talt det ville være en god idé at vente mere end 3-4 uger med at starte igen. Du har efter eget udsagn været afhængig af kratom/hash over længere tid og tror stadig det vil hænge ved dig om et par uger. Better safe than sorry.

God vind herfra.

Titel:
Medlem

Okay, troede du skrev du ville benytte det igen i weekenden..

Så er det måske endnu bedre at vente længere.. Min erfaring fortæller mig, at man som regl meget hurtigt ryger i igen, hvis man stadig går og savler hver gang man tænker på fed/kratom/whatever..
Skal det være helt godt, skal man vente til man har fået stoffet helt ud af hovedet, og ikke syntes ens hverdag er kedelig uden det..
Selv dér kan man meget let falde i, og sikkert endnu nemmere hvis det har været brugt til selvmedicinering, og der har været reelle abstinenser ved withdrawal..

Du bestemmer self selv, det er bare hvad min erfaring siger mig :)

Desuden ville det være en rigtig god idé, at få løsnet op for nogle af de symptomer du har medicineret.. På den måde vil effekten fra kratom heller ikke være befriende, og det vil derved også være lettere at holde nallerne fra stoffet..

Håber sgu du får klaret problemerne! :)
Misbrug kan være utrolig dræbende for ens person/udvikling...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg gir dig helt ret puffy, og når jeg i forvejen har kendskab til min karaktærs svaghed vil jeg ikke tage nogen chancer.

Men jeg kan beklageligvis konstatere at de heftige angstanfald har kommet tilbage her i aften; mine hænder sveder og ryster sgu også pænt meget lige nu på grund af dette. Mit spørgsmål er nu om dette også "bare" er et symptom på at mit sind/krop mangler noget (dope) og har svært at vænne sig til hverdagen, eller KAN det tænkes at jeg rent faktisk har taget skade af lortet? Btw det er 8 dage siden jeg røg hash og 7 dage siden jeg tog min sidste slurk kratom. Det skal også tilføjes at jeg i forvejen er en meget nervøs person, men dette har i nok allerede luret.

Det er som om jeg er blevet ekstremt sensitiv og skal tænke på alt hvad jeg læser eller tager mig til, da det kan give ubehagelige associationer. Disse episoder er alle sket mens jeg har været alene; lever et ganske isoleret liv når jeg ikke er på arbejde uden den store kontakt til omverdenen. Jeg har altid haft svært ved at få knyttet tætte bånd til andre mennesker (de venskabe jeg har haft har alle været meget overfladiske) og dette har selvfølgelig resulteret i at min vennekreds ikke er den største. Dog har jeg altid hængt ud med to personer, men det er nogen rigtige "fuck-ups" undskyld udtrykket (men de er altså om muligt mere langt ude end mig, bare på forskellige måder) og jeg har derfor valgt at slette al kontakt til dem. Mit grundlag for dette er at det eneste der kommer ud af hvores venskab er druk og hash; netop DERFOR mener jeg at de ville være kritisk at hænge ud med sådanne typer når situationen nu er som den er.

Titel:
Medlem

Muligvis, men kan forestille mig dine symptomer bliver værre, efter du har bedøvet dem i 1år+ uden behandling.. Men kan ikke sige det sikkert, jeg er ikke læge.. Tvivler på du har fået varige mén af dit forbrug, tror nu bare du skal have THC, og kratom helt ud af systemet? Hvis du er bange for at blive mere angst, kan det jo også forværre dine symptomer..

Fanny skrev en tråd om angst engang, jeg er ret sikker kan hjælpe dig lidt.. Finder den lige og laver et edit :)
EDIT:http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6850&postdays=0&postorder=asc&start=0

Jeg syntes du skal snakke med din læge om at finde en psykolog.. Derudover tror jeg bestemt de 2 bøger kan hjælpe:
"Selvtillidstræning og udvikling af sociale færdigheder" og
"Selvværd og nye færdigheder"
Begge af Irene Henriette Oestrich.. Badblindboy skrev i en tråd han havde fået meget gavn af disse 2. Forhandlere kan findes på google..

Og jo' det er sgu godt du har droppet dine tidligere venner..

Prøv evt. at meditere lidt, det kan give meget ro i sindet. PM hvis det har interesse, og du vil have nogle simple teknikker, det er ikke specielt svært :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du havde ret, det link du gav mig var en stor hjælp-tak for det!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Glad for at du kan bruge min tråd om angst :) , Jeg vil blot ikke anbefale dig, at tage psykedeliske stoffer til at dykke ind i angsten. I dit tilfælde kan det vist gøres fint fra base-line!

Jeg har ikke selv nogen erfaring med hash og kratom misbrug.. derfor forholder jeg mig lyttende :wink: Men rart at høre at svarene i tråden kan hjælpe dig.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Haha ja jeg tror nu ikke jeg behøver ekstra hjælp af diverse psykedeliske stoffer (et for hurtigt dyk), dog vil jeg ikke forholde mig kritisk til det når det hele engang er lettet! Men ja helt klart, din post har gjort et stort indtryk på mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]