Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: yearhouse, 8210 the ghetto!
Det er nu 6 dage siden jeg tog et middelstor dosis mexicanske, og jeg har stadig et kvart trip siddende i hovedet, det er virkelig ved at være frustrerende, da jeg ikke kan overskue min hverdag, er vildt forvirret, husker af helvede til og kan ikk læse om folk er ironiske eller alvorlige, bliver nødt til at opgive mit studie, hvis jeg ikke snart bliver mig selv igen!

Hvad er det?

Hvorfor kom det?

HVad kan jeg gøre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tomler - Jeg er lidt psy -
Lover dig man.. man blir fucked i skallen. havde en psykose/bad trip med amf, kiks, tjald og LSD første gang på hårde psykedeliske hvor jeg fik selvmords tanker og andet klamt. ved ikke om jeg er blevet helt normal igen men damn jeg gik i stå. droppede arbejde, uddannelse og blev fjern for familie og venner. synes ikke du skal droppe dine studier må jeg lige hilse og sige!.. bare se det som et trip hvor du har været lidt fucked :D du skal nok blive god igen.. synes jeg har det fint nok nu selvom jeg kan tænke tilbage på det og stadigvæk i dag tror døde mennesker snakker til mig. eller den hvor jeg er skitzofren og siger alle mine tanker højt osv. Det galt nok man. Men fik afvide det var pga jeg havde en svag psyke. Du ved altså folk der stjæler har svage sjæle/psyker eller noget i den stil =) erikke professor så jeg holder lidt igen.

Håber det hjælper noget af dette 8) Tager stadigvæk en masse stoffer hvis jeg kan komme til det. men det ligger til mit virkelige navn =)

Hyg dig mester og pas på med de psykedeliske. de driller lidt. man bliver sku hjerneblæst så det basker =D din fantasi ligger vidst på 66% når du er påvirket af LSD/Svampe. normalt ligger den på 6-7% mener jeg. er stadig ikke professor men jeg husker sådanne ting. Så det er jo ikke for små børn.
Plus at det skulle være rimelig normalt at få paranoia osv hvis man er rookie til stoffet og ikke helt kan styre det. der er mange ting der spiller en rolle. Setting og de mennesker du omgås imens du er påvirket. hvorvidt du stoler på dem eller ej og alt muligt man. Ved heller ikke hvor meget du har læst om de svampe. virkniger og bivirkninger. nu går jeg ud fra du kan lidt engelsk så jeg smidder lige dette link =) http://www.erowid.org/psychoactives/

Du kan læse om mit trip på side 8 lige pt under "Medajlens bagside" også. Som hedder "Skitzofreni - noget jeg tror eller?" 9. januar '06 mener jeg at jeg skrev det. oh by the way. jeg var kun 17 dengang =) Lige fyldt 19 og ved stadig ikke hvad man skal gøre ved det. men der er nok en grund til man ikke skal tage svampe / LSD så ofte. helst med måneders (i flertal) mellemrum, hvis du forstår? men læs min tråd og få de samme råd som jeg fik. De er mega venlige og virker som experter inde for det meste da de er biologer og jeg ved ikk hvad =) det godt nok.

Mødes i byen! Eller ses på grillen dér =D

over and out. :twisted:

Senest rettet af Corxial 21 okt 2007 23:40, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
vega forstår jeg dig rigtig når jeg læser at du spiste de mexicanske for en uge siden og ja du sidder fast i nogle tankespiraler fra trippet, som ikke rigtig vil slippe dig.
Det gør dig fraværende i din kontakt til omgivelserne og du får herved svært ved at tyde folks signaler fordi du ikke er nærværden men optaget inden i dit eget hovede.

Hvad det er?

Tja jeg vil kalde det for en restituering du skal lige finde dig selv igen - under et trip kan man bilde sig meget ind, som virker sandt bagefter fordi det var en del af trippets " universielle sandhed", men i virkeligheden er det en del af det tankespind som trippet har udløst.

Gør dig selv den tjeneste og ikke lægge for meget i alt hvad Corxial skriver i hans indlæg, for hans meget dårlige oplevelse kan ikke sammenlignes med et enkelt trip på svampe - han havde kørt den sædvanelige Ekstremt dårlige combination af stimulanser (jeg har været lige så dum og jeg var enda et par år ældre end han var dengang), men det kan ikke sammenlignes med det du går og bikser med pt.

Tag du og slap af helst sammen med en enkelt god ven eller to - hold en positiv stemning og prøv og sætte ord på de ting som flyver gennem dit hovede - skriv dem ned.
Stille og roligt vil du opdage at du har ændret dig lidt måske helt små ting, men du vil kunne sige hov sådan gjorde jeg ikke før, hvorfor har jeg ændret min tænke/handle måde? Det kan du sikker ikke svare på, men jeg er sikker på at du kan svare på hvorfor gjorde du det på en anden måde før trippet og her lige griber du aktivt ind og vender tilbage til handle/tænke måden fra før trippet.
Dette har ihvert fald hjulpet mig før i tiden, hvis jeg havde været lidt for langt væk fra planeten jorden - jeg kaldte det for at luge ud i hovedet.

For at fremskynde tilbagevendingen så er det godt og gøre ting man gjorde før derved får man lettere øje på de små forskelle - genlæse bog som har betydet meget for dig og finde tilbage til de ting som du lærte af bogen - kan også sagtens være en film.

Op med humøret det er en fase sm du nok skal klare, hvis du stadigt har det på samme måde om en 7-10 dages tid uden nogen bedring i din tilstand så synes jeg du skal gå til din læge, som også kan hjælp dig, og tilstanden må ikke blive kronisk så heller ned til lægen.

Ved ikke helt om du kan finde hoved og hale i mit indlæg, det er lidt tidligt på dagen.
Tag og skriv en PM til Fanny administratoren for medaljens bagside, hvis jeg har efterladt dig mere forvirret end før :wink: .

vi ser

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Har selv været ude i noget halvpsykose fra hash. Det er om få dage 2 år siden jeg fik smidt det i hovedet. Tankerne er det stadig, men bliver da mere og mere normal. Har ikke røget hash siden den dag. Da jeg er bange for at det kommer tilbage igen.

Jeg var skærmt fra hvid og sans. Jeg turde ikke at drikke en øl, da jeg var bange for at det ville tricke det. Den dag i dag har jeg det helt fint. Men det har været et langt helvede.

Mit råd til dig, hold da fra alle stoffer. psykedelia stimulanser hash osv. Det er kun med til at gøre det værre. Dyrk noget motion, spis sundt, og sørg for at komme lidt uden for.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Vega> For at forstå hvad der er sket med dig må du prøve at fortælle lidt mere om hvordan trippet gik. Var det første gang du trippede?
Hvis man ikke kommer ordentlig ud af sit trip, dvs. hvis man hænger fast i nogle uafklarede og uforløste konflikter, kan det godt føles som om man ikke kommer rigtig tilbage. Prøv at gå tilbage i tankerne og se hvad der skete på trippet. Var det et godt trip? Eller ville du bare gerne ud af det?
Var du sammen med mennesker du følte dig tryg ved, eller var det under forvirrende omstændigheder du tog svampene?

Uanset hvad, så lad være med at gå i panik og drop dine studier! Du skal nok falde på plads igen, men det kræver at du giver dig selv tid til at fordøje din psykedeliske oplevelse og ikke bare blokerer for den.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg er klar over at mange herinde vil være uenige med mig i det her. Men hvis det føles som en begyndende psykose, vil jeg anbefale dig at tage kontakt til din læge og få noget antipsykotisk medicin.

Jeg havde selv en begyndende psykose, som blev sat i stå af Truxal i sin tid. Det skyldtes dog ikke udelukkende svampe, men en OD på THC, efter at jeg og en ven kogte en bærepose med topskud ind til to kopper potcai.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Syn|tese skrev:
jeg og en ven kogte en bærepose med topskud ind til to kopper potcai.

Shiiiit bro, jeg har engang røget en affaldssæk fuld af topskud på en aften og jeg fik bare herre æderen....hvad sker der lige der?

vega,
enig med Fanny, du burde skrive noget mere konkret om hvad du oplevede under trippet (hvilke tanker du havde), så kan folk her give dig meget bedre feedback.

Junior medlem

Fanny skrev:
Vega> For at forstå hvad der er sket med dig må du prøve at fortælle lidt mere om hvordan trippet gik. Var det første gang du trippede?
Hvis man ikke kommer ordentlig ud af sit trip, dvs. hvis man hænger fast i nogle uafklarede og uforløste konflikter, kan det godt føles som om man ikke kommer rigtig tilbage. Prøv at gå tilbage i tankerne og se hvad der skete på trippet. Var det et godt trip? Eller ville du bare gerne ud af det?
Var du sammen med mennesker du følte dig tryg ved, eller var det under forvirrende omstændigheder du tog svampene?

Jo klart, havde faktisk også skrevet en lang detaljeret forklaring, men den forsvandt lige da jeg sku til at poste, og så orkede jeg ikke forfra.

Men:
Jeg har trippet svampe ca 5 gange før, er blevet total hippie-glad hver gang.
Det var middel stærkt trip, og jeg følte ikke jeg mistede orienteringen eller kontrollen, undtagen over min talestrøm, men det var jeg forberedt på.
Det var i trygge omgivelser med en gut jeg syns er venligheden selv.

Det ska siges at jeg havde grovt meget alkohol i kroppen fra dagen før, drukket yderligere et glas rom og puffet lidt på runde'n i timen inden svampene.
Jeg er før blevet anbefalet at skylle svampe ned med en øl, og ryge en joint under trip'et, men efter at have læst nogle fakta her på siden, virker det som ret uansvarligt?
Har ikk indtaget noget som helst 'giftigt' siden, undtagen et halvt glas kvali-øl, som et vennepar meget gerne ville dele med mig da jeg var til middag hos dem.

Jeg har ingen angst eller tvangstanker, så på den måde føler jeg ikke jeg "sidder fast" i trip'et, og ser det ikk som 'psykose' men her er de ting jeg bemærker:

* Svært ved at planlægge eller overskue mere end én ting af gangen.
Madlavning tager fx pæn lang tid, da jeg lissom kun kan holde styr på én ingrediens af gangen. At pakke en taske er svært, og bagefter vide hvad jeg har med eller har glemt er rigtig svært!

* Dårlig korttildshukommelse - hvis min kammerat laver et sidespring i en samtale, kan jeg dårlig huske, hvad vi egentlig var ved at snakke om.

* Socialt uintelligent - har svært ved at læse små signaler, især når jeg snakker med folk jeg ikke kender (buschauffør, venners forældre ect). Svært ved at skelne om de joker eller ej, og om jeg ska være formelt høflig eller mere jovial og grov overfor dem.

* sanserne er en anelse forstærket (/forvirrede?)
Ting smager lidt anderledes, ikke dårligere.
Jeg dufter ind i mellem ting, som andre ikke gør; eller JEG syns det dufter af noget andet end de synes. Cigaretrøg generer mig mindre.
Musik er bedre - også fx klassisk, som jeg ellers syns er kedeligt.
Raslen fra en pose foran mig lød forleden som en rå stemme bagfra, som sagde "hej".
Er især utrolig glad for farven grøn. Det var jeg også før trippet, men under trippet var fascinationen af netop denne farve ekstra stor, så man kan godt sige, det er en ting der hænger fast.
Og så jeg er i hvert fald dygtigere til at glo længe på folks kedelige feriebilleder.

* Min appetit er mindre end før, og jeg føler mig hurtig proppet, det gir en tryggende følelse i øverste del af maven. Er ellers meget madglad :(

* Har oplevet kvalme og ubehag, samt lette smerter i baghovedet (mest højre side, hvis det gør en forskel?) mest i de første dage.
Dog føler jeg stadig væmmelse ved snak om kød, knogler, fostervand, altså ting indeni kroppen.
Intet af dette var en del af trip'et.

* Væmmelse ved at se folk, der kysser, eller anden seksuel kontakt. Følelsen var markant under trippet, men er der stadig lidt.
Til gengæld har jeg lyst til at kramme meget og 'sidde i klump' med vennerne, så det er ikke selve den fysiske kontakt der er ulækker.

Jeg har overvejet psykiater el læge, men er bange for deres råd vil være ekstremt præget af forbud og løftet pegefinger, og har set for mange venner blive sære og ulykkelige af psykofarmaka.
Desuden har jeg ingen læge her i byen, da jeg ikke har nogen adresse.

Men vil prøve at kontakte studenterrådgivningens psykiatere, hvis jeg ikke bliver hjulpet tilbage af Jer nice folk herinde og andre i miljøet, som ved, hvad de har med at gøre.

Og tak for alle Jeres svar, selvom det er skræmmende at høre om, hvor galt det er gået for andre. Er ikk sikker på jeg kunne lære at leve sådan.
Jeg håber virkelig det bedste for Jer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tomler - Jeg er lidt psy -
Lol man det cool :P shit sker men livet går videre. bare ikke sikkert man er ligeså dum anden gang. hehe :lol: Smil til verdenen og verdenen vil smile igen.. men der skal vel ske noget griner før man gider at smile som dreng :twisted: Ellers ville jeg nok have skrevet en roman med mit lidt gebrokken dansk. men jeg fatter brik i forhold til de andre. det var dem der hjalp mig så vidt som overhovedet mulig. men den læge jeg var hos grinte bare og sagde MISBRUGSCENTER! også tænkte jeg bare. nu er jeg fucking rask og glemte det så hurtigt som muligt :D

Og det med psykoser. tja har vidst haft mange af dem. i hvertfald et par paranoide og depressive. håber da ikke det vare ved resten af livet. psykopharma som du nævnte. men jeg tror det er muligt at udelukke det efter ens trip hvis man altså stadig kan huske hvordan alting var før og hvordan man selv var. Synes min hverdag er fin nok. men jeg tager stadig stoffer så har stadig bivirkninger og det shit konstant. nu ved jeg ikke det vilde om mine nye kammerater men de arbejder da stadig.

Fatter heller ikk hvad jeg har rodet mig ud i igen... Tjald, Salvia divinorum 40x extract, Kiks (6 stk som vi dobbeltklaskede hver gang af 3 forskellige), amf, øl og lidt sprut samt smøger i en weekend hvor nogle kammerater tog noget Valium oveni og blev helt kogte man, nogen på 10 dimser og ja det var vildt. Mener faktisk vores vært røg på hospitalet =S fucked up verden :shock:

men hey, der er det der er værre. på den anden side, der hvor græsset er grønere: jeg lever endnu! woo og jeg kan starte min com og lege mr. smart og spille computer spil der er teknisk svære stadig. dvs World of Warcraft og det der. fixe hardstyle i baggrunden og være glad men ikke helt som før. Det er sandsynligt at jeg savner min home-town og mine venner hvor jeg boede sidst og at den skillsmisse nok heller ikke hjalp på mit humør. minder lidt en en bum der er ung og frisk til utider. skal helst igang med noget snart før jeg ryger helt ud i den lukrative rendesten man og sidder fast i et kloak dæksel eller sådan noget :!: hygge og god bedring man selvom det virker som om du er depri =D bare relax, tag en pause og opsøg en sød pige der kan holde dig i ørene. whoop

undskylder for fejl og det der. min dansklære var jeg ikke ligefrem fan af man.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Corxial> Jeg tror ikke at man umidelbart kan sammenligne din situation med Vega´s da han slet ikke fylder så mange stoffer i sig som du. Prøv at holde dig lidt til emnet istedet for at benytte lejligheden til at fortælle om dine egne uforsvarlige udskejelser med stoffer.

Vega> Det lyder i mine øre som om din hjerne er blevet fyldt op med så mange nye ting fra trippet, at du har lidt svært ved at finde hverdagen igen (at kunne koncentrerer dig om enkle ting som f.eks. at lave mad). Det med at have dybere smagsoplevelser, at kunne lugte bedre og se farver klarere, kan jeg godt selv nikke genkendende til efter et trip. Det er helt naturligt at sanserne kan blive skærpet i dagene efter.
Også det at posen sagde "hej" behøver ikke at være en indikator for at du er på vej ud i en psykose. Fantasien efter et trip kan godt blive en del livligere.
Men jeg vil anbefale dig at få noget god motion, for at stramme din krop/psyke op igen, samt at holde dig fra alle stoffer i den næste tid(alkohol, hash og svampe). Det virker lidt som om din koncentrationsevne er blevet svækket af dit trip, og du trænger til at bygge dig selv op igen. Gå/løb nogle lange turer, giv tankerne frit løb og se så om det ikke hjælper.

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

tak fanny, for de beroligende ord.
'boblen' jeg er inde begyndte at briste af sig selv i går morges, det var bare or'nli' syg dejlig, var ellers ved at miste modet.

Nu savner jeg bare en del viden om, hvad det konkret er sket i min hjerne/krop?
hvad sker der derinde ligenu?
og hvornår er den genoprettet -hvis den kan det?

Da det forhåbentlig ikke er sidste gang jeg leger med euforiserende ting, vil jeg også godt vide, om der er særlige forholdsregler jeg bør tage?

Regner med at holde pause fra tjald, svampe osv til et stykke tid efter jeg føler mig som mig selv igen, men hva med alkohol? Savner lidt en brandert med vennerne, eller bare smagen af øl, men kan alko'en tricke den der 'bobel' tilbage? (Ellers må jeg jo feste på Superlight!)

Hvis du/I ikk gider forklare mere til mig, så vil jeg også være glad for et link eller en henvisning til et andet sted på siden, hvor der står noget.

hygge

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg er enig med Fanny.

Jeg tror ikke du skal vaere nervoes for noget. Jeg har selv vaeret udsat for noget lignende hvor jeg i to maaneder ikke kunne se noget som helst lys i tilvaerelsen, efter et lidt haardt svampetrip. Jeg gjorde saa det dumme, at jeg drak for mange oel. Heldigvis for mig skete det i en sommerferie, saa det gik ikke ud over mine studier. Kunne heldigvis samle mig om den ene eksamen 14 dage efter det begyndte at gaa nedad.
Man kan ofte, som Fanny skriver, ende med at sidde lidt fast i trippet, og opleve, at ens sanser og tankebaner er anderledes. Men det loesner sig med lidt indadskuen og tid.
Det der virkede for mig var et lidt kraftigt syretrip, hvor jeg ikke havde drukket oel i over en uge, og ugen efter det syretrip, et til for at faa ordentligt loesnet op.
Jeg holdt herefter lidt pause, og tonede forbruget af psykedelika ned, og nu, 3-4 aar efter, nyder jeg stadig en gang imellem en dosis psykedelika.
Vi har nok alle nogle moerke sider, som kan udtrykke sig i forvirring naar man konfronterer dem, og faar man ikke set dem hele vejen igennem imens man er aaben paa sit trip, kan de drille i noget tid efter.

Men godt, at du har faaet det bedre!
Om der er sket noget med din hjerne som saadan ved jeg ikke. Men dit sind har vel faaet lidt skade. Og jeg gider ikke lige ind paa en diskussion om hjernen producerer sind og bevidsthed, eller den anden vej, eller om de sam-opstaar i interdependens.

Jeg tror du skal give dig selv lidt tid inden du indtager noget mere. Og naar du foeler dig klar til en oel, og ikke frygter tilbagefald, saa kan du roligt drikke lidt med dine venner. Dog ved jeg hvor traelse toemmermaend kan vaere, isaer de moralske. De kan maaske godt trigge boblen. Hehehe ;). Men tror roligt du kan slappe af og nyde en genstand eller to.

Har ikke lige nogen links til noget. Bare lige mine erfaringer lidt hurtigt plottet ned.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Odden skrev:
Jeg er enig med Fanny.

Jeg tror ikke du skal vaere nervoes for noget. Jeg har selv vaeret udsat for noget lignende hvor jeg i to maaneder ikke kunne se noget som helst lys i tilvaerelsen, efter et lidt haardt svampetrip. Jeg gjorde saa det dumme, at jeg drak for mange oel. Heldigvis for mig skete det i en sommerferie, saa det gik ikke ud over mine studier. Kunne heldigvis samle mig om den ene eksamen 14 dage efter det begyndte at gaa nedad.
Man kan ofte, som Fanny skriver, ende med at sidde lidt fast i trippet, og opleve, at ens sanser og tankebaner er anderledes. Men det loesner sig med lidt indadskuen og tid.
Det der virkede for mig var et lidt kraftigt syretrip, hvor jeg ikke havde drukket oel i over en uge, og ugen efter det syretrip, et til for at faa ordentligt loesnet op.
Jeg holdt herefter lidt pause, og tonede forbruget af psykedelika ned, og nu, 3-4 aar efter, nyder jeg stadig en gang imellem en dosis psykedelika.
Vi har nok alle nogle moerke sider, som kan udtrykke sig i forvirring naar man konfronterer dem, og faar man ikke set dem hele vejen igennem imens man er aaben paa sit trip, kan de drille i noget tid efter.

Men godt, at du har faaet det bedre!
Om der er sket noget med din hjerne som saadan ved jeg ikke. Men dit sind har vel faaet lidt skade. Og jeg gider ikke lige ind paa en diskussion om hjernen producerer sind og bevidsthed, eller den anden vej, eller om de sam-opstaar i interdependens.

Jeg tror du skal give dig selv lidt tid inden du indtager noget mere. Og naar du foeler dig klar til en oel, og ikke frygter tilbagefald, saa kan du roligt drikke lidt med dine venner. Dog ved jeg hvor traelse toemmermaend kan vaere, isaer de moralske. De kan maaske godt trigge boblen. Hehehe ;). Men tror roligt du kan slappe af og nyde en genstand eller to.

Har ikke lige nogen links til noget. Bare lige mine erfaringer lidt hurtigt plottet ned.

Hmm.. Mener du også at han har taget "skade", hvis han får bearbejdet oplevelsen? Accepter og forstår hvorfor han har fået det sådan her. For her mener jeg lidt det omvendte. Jeg mener at det kan være sundt i det lange løb at blive afklaret med sit sind og underbevidsthed.

Dette er ikke ment som offense, er åben for konsktruktiv kritit og personlige meninger ang. psykedelika og sindet :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hov, nej, kluntet formulering og forkert ordvalg.
Mente bare mere, at han har oplevet nogle saar paa psyken. Ikke taget skade som saadan.
Og saa er jeg enig i at en bearbejdelse af saadanne oplevelser og moede sine moerke sider paa fornuftig vis er en sund process.
Saa er enig med dig, Resist.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]