Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Hey. Jeg har proppet mig med stoffer i snart et år.. det hænger mig ud af næsen, hader det! hader ikke at gå amok på det, da det nu ik rigtig ka lade sig gøre og hader at gå amok på det. bestemte mig for at stoppe for et par mdr. siden, men det er bar gået mere og mere amok siden!
Jeg har to gode nætter i ugen, hvilket er fredag lørdag nat, og resten af ugen er jeg ked af det og deprimeret over jeg faldt i igen, igen. Jeg tripper mest på kokain, amf, ecstasy og MDMA.
I sidste weekend tog jeg mod til mig og fortalte alle mine venner jeg har snakket med om det, og som jeg selv tager med, at jeg ville stoppe og alle var rigtig glade for min beslutning, men da vi så kom i byen var der ik gået en time før jeg havde spist de første to knalder, og købte senere et gram kokain. indenfor de sidste to mdr. har jeg haft 5 ture på mdma. Ved det er pissehamrende usundt, men gør det alligevel. Jeg har en kæreste det slet ik tolerer det, dem der holder af mig kan ik lide mig for det, hvilket jeg heller ik selv kan, men hva fanden gør jeg? kan åbenbart ikke stoppe på nogen måde så hvad skal jeg gøre? har også sagt til mig selv jeg stopper med at tage i byen for en tid, men det kan jeg heller ik holde

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Hvis du ikke selv kan stoppe, og lade være med at gå i byen. Så kan jeg kun se en udvej,.- Misbrug center.. - Og hvis du ikke vil det, så må du tage dig fucking sammen! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg synes at finde et paradoks mellem hvad du skriver og din signatur ("hvorfor leve 70 stille år, når man kan leve 30 vilde").

Hvis du vil stoppe skal du måske i højere grad revurdere din tilgang til livet og finde ud af, hvorvidt det betyder noget for dig om du stopper eller ej, og hvilke konsekvenser der vil være af et eventuelt stop. Det kan f.eks. nævnes, at du formodentlig vil blive mere end 30 år, hvis du drejer af din nuværende destruktive stig.

Mht. stoppet:

Du har allerede taget et stort skridt, ved at indrømme overfor dig selv, at det ikke kan fortsætte, som det gør nu. At du falder i igen og igen, må på et eller andet punkt tilskrives et manglende incitament for at stoppe helt. Du kan måske se, ud fra hvad andre siger, at du ikke kan forsætte sådan her, men personligt føler du ikke du vinder noget, men derimod taber noget ved at stoppe. Hvis du ønsker at stoppe, skal du fokusere på de ting du vinder ved at stoppe, som f.eks. et længere liv.

Du nævner også byturene. Som det nok er gået op for dig, er det en ret god idé at lade vær med at tage i byen, når nu du vil holde dig fra party drugs. Men som du også har erfaret, er det svært at bruge en fredag hjemme, når man er blevet glad for at hoppe rundt på et dansegulv. Umiddelbart er der jo intet problem ved stadig at tage i byen så længe du bare holder dig fra alt "det gode", men det finder du svært og udfordrende, når du står i situationen og du skal sige nej. Jeg går stærkt ud fra, at du substituere med alkohol når du nu går i byen, hvilket jo er kendt for at sløre og svække dømmekraften. Jeg tror bestemt, at alkoholen har en stor finger med i spillet, når nu du vælger at se bort fra dine løfter til dig selv og dine kære og alligevel fylder dig med proletariatets forlystelsestableter (Ecstasy). Et råd på denne front ville da helt klart være at droppe alkoholen, i hvert fald i store mængder, altså holde op med at substituere, men derimod se bylivet i øjnene i en tilstand, hvor du er i stand til at træffe de rigtige valg. Hvis du følger denne stig, vil du nok også, forholdsvis hurtigt, miste lysten til at danse rundt hver weekend.

Jeg håber noget af det jeg har skrevet er brugbart, og jeg uddyber det meget gerne, hvis det kan være til bare den mindste hjælp for dig. Jeg håber du går bedre tider i møde nu og fremover. Held og lykke :)

Titel:
Junior medlem

Syntes det er meget brugbart. har selv tænkt over at man skulle droppe alkoholen, men jeg kan ikke tage i byen uden den, sådan er det bar. Jeg ved det er svagt, men jeg har brug for alkohol når jeg går i byen, grundet at jeg tit laver en masse lort og derfor ikke har lyst til at blive konfronteret af folk jeg har banket i ædru tilstand. derfor må jeg endnu engang igen i næste week prøve at blive hjemme.

er ik klar til at fortælle mine forældre det, så et misbrugscenter er ik en mulighed, men du har ret, må bar tage mig fucking sammen. det skal jeg

Titel:
Medlem

Undskyld mig, men herregud hvad sker der for dig?

Din undskyldning for at drikke alkohol er så langt ude at jeg dårligt kan rumme det. Du er den type stofmisbruger jeg HADER allermest, du vil gerne spille smart med slangord, vold og smartass-attitude - men ikke gammel nok til at Mor derhjemme må vide om dit forbrug.

Du er sikkert ældre end mig og derfor piner det mig at sige - jeg håber du bliver klogere med alderen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
depri skrev:
Syntes det er meget brugbart. har selv tænkt over at man skulle droppe alkoholen, men jeg kan ikke tage i byen uden den, sådan er det bar. Jeg ved det er svagt, men jeg har brug for alkohol når jeg går i byen, grundet at jeg tit laver en masse lort og derfor ikke har lyst til at blive konfronteret af folk jeg har banket i ædru tilstand. derfor må jeg endnu engang igen i næste week prøve at blive hjemme.

er ik klar til at fortælle mine forældre det, så et misbrugscenter er ik en mulighed, men du har ret, må bar tage mig fucking sammen. det skal jeg

Så lad være med at gå i byen.. :)

Når du går i byen, SKAL du ha' alkohol. Når man drikker mister man hæminger og er lettere at friste, og jeg ved fra mig selv at jeg har meget mere tendens til at tage stimulanser hvis jeg er stiv...

Er selv "stoppet" flere gange med at tage stoffer.. Det er hårdt og man har brug for meget støtte.

Hvad med din kæreste..? Er hun ikke til at snakke med om det?
Prøv at forklar hende dit problem og bed hende hjælpe med at holde dig væk fra byen og de venner der tager stoffer..

Ved godt at det lyder som noget en forælder burde have sagt, men faktum er at miljøet man befærdes i er den væsentligste faktor.

Hvor gammel er du og har du tidligere haft kontakt til din sagsbehandler?
Kom selv ud af et voldsomt amfetamin og hash misbrug med økonomisk hjælp fra kommunen.

BTW var det ikke helt værst.. ½ år i Caribien med dykkercertifikat gjorde det lidt lettere at stoppe ;) Men det var nu hårdt alligevel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Moowgli skrev:
Du er den type stofmisbruger jeg HADER allermest, du vil gerne spille smart med slangord, vold og smartass-attitude - men ikke gammel nok til at Mor derhjemme må vide om dit forbrug.

Slap af en gang :D

Det var godt nok den hurtigste psykoanalyse og generalisering jeg har set !? :shock:

@Moowgli - Manden skriver for at få hjælp, ikke for at få at vide hvilken type mennesker du HADER.

Hvis ikke du kan tilbyde ham hjælp, så lad dog være med at skriv ?

Mvh. blazR

Titel:
Junior medlem

har for første gang fortalt mn kæreste om det i den her uge, men hun blev mere ked af det og skuffet hvilket jeg udemærket forstår.. men er sikker på hun nok skal hjælpe mig en del.. kan selvfølgelig slappe af med hende meget i fremtiden, men vil selvfølgelig ikke påløgge hende den byrde at skulle tilbringe stille og roligt.. skrev bar herind for at få råd osv. fordi jeg bliver ved med at falde i og konstant går og er depri på grund af for meget mdma tror jeg, og det har sgu været godt at snakke lidt med nogen om det.

Dig der HADER folk som mig, hvorfor skriver du til mig? hvad vil du med din beksed? tror du ik jeg er pisseligeglad med at du hader folk som mig, som du tror du kender? du kender ik en skid til mig eller hvilke problemer jeg har gennemlevet eller hva det er for ting jeg lever i?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

depri skrev:
men jeg har brug for alkohol når jeg går i byen, grundet at jeg tit laver en masse lort og derfor ikke har lyst til at blive konfronteret af folk jeg har banket i ædru tilstand

:roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Moj0 skrev:
depri skrev:
men jeg har brug for alkohol når jeg går i byen, grundet at jeg tit laver en masse lort og derfor ikke har lyst til at blive konfronteret af folk jeg har banket i ædru tilstand

:roll:

Tror desværre ikke han kan bruge en rolleye til noget. Du er nødt til at komme med en konklusion på dit smileyvalg. Og komme med et lidt mere konstruktivt svar fremfor et svar som kun indeholder en enkelt smiley.

:wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

depri skrev:
har for første gang fortalt mn kæreste om det i den her uge, men hun blev mere ked af det og skuffet hvilket jeg udemærket forstår.. men er sikker på hun nok skal hjælpe mig en del.. kan selvfølgelig slappe af med hende meget i fremtiden, men vil selvfølgelig ikke påløgge hende den byrde at skulle tilbringe stille og roligt.. skrev bar herind for at få råd osv. fordi jeg bliver ved med at falde i og konstant går og er depri på grund af for meget mdma tror jeg, og det har sgu været godt at snakke lidt med nogen om det.

Det er som regel en lettelse at få det fortalt til dem man skjuler det for.. Og også kangt det bedste for jeg begge :)
Taler af erfaring her ;)

Det jeg tænkte lidt på var om ikke din kæreste og dig kunne tage væk fra byen i 14 dage og slappe af og have det hyggeligt..?

Din omgangskreds er en stor del af dit stof(mis)brug, og jeg vil anbefale dig at undgå kontakt med dem så vidt muligt. Om ikke andet, så i weekenderne i hvert fald.

Kender godt det med at man sidder og tænker "fuck mann, det her går aldrig godt.. Det er ved at gå helt galt.. Er fandme nødt til at stoppe nu! Jeg tager hverken det ene eller andet indtil d. xx/x 20xx"
Og uden man ved af det nærmest, sidder man pludselig med blæser på fordi en eller anden lige er kommet forbi med noget..

Når jeg beslutter mig for at stoppe og der kommer stoffer på bordet, glemmer jeg at tænke mig om.. :(

Det virker som om du er ret fornuftig... Tænk tingene igennem og gør det helt klart med dig selv hvornår du vil stoppe.
Selvom dit misbrug nok ikke er det værste af slagsen er det slemt nok at komme ud af.

Derfor er det meget vigtigt at du tager det seriøst og gør nogle uvante ting for at blive "clean" :)

1 idé kunne være at besøge famile eller en ven/veninde i weekenderne de første par måneder. Løb en tur når trangen til stoffer er værst.

Men aller vigtigst; tænk dig om !;)
Hvis du skal stoppe selv, kun med støtte fra din kæreste, skal du have en "plan B" når fristelsen er der. :)

Håber det er forståeligt og brugbart.. Og held og lykke med det!

Titel:
Junior medlem

har spurgt hende om det og det vil hun gerne. har tænkt på flere af tingene og prøver dem også nu.. kan godt nikke genkendene til mange af de ting du skriver..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Du må meget gerne holde os opdateret herinde om hvordan dit stop går.

Held og lykke :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Min ydmyge mening:

GÅ TIL LÆGE! :-) De dygtige læger skal nok tage dig seriøst, hvis du er 100% ærlig over for dem. Tro mig, det er rart at få talt ud om problemet med en fagmand!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Jeg ville nok nærmere foreslå et misbrugscenter som der også er skrevet tidligere. Det er bestemt ikk alle læger der lige har den store forståelse for misbrug.. Ring til kommunen du bor i og bed om at tale med misbrugskonsulenten. Han/hun kan i samarbejde med dig finde ud af en løsning som er god for dig.
Det er SUPERsvært at stoppe og det er ikke fedt at "falde i" hele tiden og få fiaskofølelser den vej. Man får nærmere lyst til at sige fuck det hele.

Jeg undrer mig godt nok også lidt over din signatur. Synes ikke lige den passer med der hvor du gerne "vil hen".

Mht. Ikke at ville se de folk du har banket i ædru tilstand, så helt ærligt... Når du får lagt dit liv lidt om, så kan du også se dem i øjnene. Måske stikke dem en undskyldning, hvis sådan en er på sin plads. Er nærmere et spørgsmål om hvordan du har det med dig selv herognu, end hvad du har lavet førhen.

Håber det giver mening og et ønske om held og lykke til dig.

Tiff

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
depri skrev:
Dig der HADER folk som mig, hvorfor skriver du til mig? hvad vil du med din beksed? tror du ik jeg er pisseligeglad med at du hader folk som mig, som du tror du kender? du kender ik en skid til mig eller hvilke problemer jeg har gennemlevet eller hva det er for ting jeg lever i?

held og lykke med det først og fremmest makker :wink: det bliver en hård omgang, men hvor der er vilje, er der styrke.

men en anden ting er, det er en undskyldning du bruger til at tage stoffer(altså hva du har gennemlevet) jeg har heller ikke just haft det nemt, men det hjælper ikke at flygte fra din verden ved hjælp af div. rusmidler.. det er kun endnu et tegn på afhængighed.. sad but true.

der findes ingen undskyldning.. du må stoppe og det er nu..! drop bylivet i tre måneders tid og få styr på dit liv.. du bliver glad for det senere hen..

har selv været igennem en tur, og ja det er fucking nedern.. men opdager det først når det er for sent..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
depri skrev:

Jeg tror måske, at en psykiater ville være det rigtige for dig. Det lyder på mig, som om du har en ide om, at det er okay at lade, hvad der er overgået dig i dit liv gå ud over andre. Det er det ikke!

Det lyder som om, at du kanalisere et hårdt liv fyldt med svigt og usikkerhed gennem dit stofforbrug (måske er dette netop grunden til, at du ikke er i stand til at holde dig væk?) og en trang til at udøve vold (måske er dit gennemsnitlige offer den halv langhårede gymnasie fyr, som du ved ikke kan banke dig?).

Som det allerede er nævnt, har du formodentlig brug for professionel hjælp. På mig lyder det i hvert fald ikke som om, at du vil være i stand til selv at håndtere et stop.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som TheBo siger, så prøv at få snakket ud om det med en ekspert. Det hjælper virkelig at komme ud med det, tro mig. Jeg har selv prøvet det - dog ikke noget med stoffer at gøre - og det er virkelig rart.

Titel:
Junior medlem

Sys i har skrevet mange ting jeg vil tage med mig og prøve. Igen tak for råddene der sgu var tiltrængt. Følte eller føler mig rimeligt langt ude at skide og sys ik nogen kunne komme med noget brugbart, bortset herine fra, så det skal i have tak for.
tror jeg har overskredet det der hvor man siger fuck det hele, men er kommet lidt til fornuft! er også ved at være træt af at bruge alle mine penge og tid på fucking stoffer

Titel:
Psychedelia Sponsor

Hvis du skal have renset op og ud, så må du gøre noget drastisk. Hvad med en alenetur i bjergene i et par uger med en pose kaktusser?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]