Jeg synes at finde et paradoks mellem hvad du skriver og din signatur ("hvorfor leve 70 stille år, når man kan leve 30 vilde").
Hvis du vil stoppe skal du måske i højere grad revurdere din tilgang til livet og finde ud af, hvorvidt det betyder noget for dig om du stopper eller ej, og hvilke konsekvenser der vil være af et eventuelt stop. Det kan f.eks. nævnes, at du formodentlig vil blive mere end 30 år, hvis du drejer af din nuværende destruktive stig.
Mht. stoppet:
Du har allerede taget et stort skridt, ved at indrømme overfor dig selv, at det ikke kan fortsætte, som det gør nu. At du falder i igen og igen, må på et eller andet punkt tilskrives et manglende incitament for at stoppe helt. Du kan måske se, ud fra hvad andre siger, at du ikke kan forsætte sådan her, men personligt føler du ikke du vinder noget, men derimod taber noget ved at stoppe. Hvis du ønsker at stoppe, skal du fokusere på de ting du vinder ved at stoppe, som f.eks. et længere liv.
Du nævner også byturene. Som det nok er gået op for dig, er det en ret god idé at lade vær med at tage i byen, når nu du vil holde dig fra party drugs. Men som du også har erfaret, er det svært at bruge en fredag hjemme, når man er blevet glad for at hoppe rundt på et dansegulv. Umiddelbart er der jo intet problem ved stadig at tage i byen så længe du bare holder dig fra alt "det gode", men det finder du svært og udfordrende, når du står i situationen og du skal sige nej. Jeg går stærkt ud fra, at du substituere med alkohol når du nu går i byen, hvilket jo er kendt for at sløre og svække dømmekraften. Jeg tror bestemt, at alkoholen har en stor finger med i spillet, når nu du vælger at se bort fra dine løfter til dig selv og dine kære og alligevel fylder dig med proletariatets forlystelsestableter (Ecstasy). Et råd på denne front ville da helt klart være at droppe alkoholen, i hvert fald i store mængder, altså holde op med at substituere, men derimod se bylivet i øjnene i en tilstand, hvor du er i stand til at træffe de rigtige valg. Hvis du følger denne stig, vil du nok også, forholdsvis hurtigt, miste lysten til at danse rundt hver weekend.
Jeg håber noget af det jeg har skrevet er brugbart, og jeg uddyber det meget gerne, hvis det kan være til bare den mindste hjælp for dig. Jeg håber du går bedre tider i møde nu og fremover. Held og lykke