Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Hey.

Nu er dagen altså kommet hvor jeg vil kvitte piben. Ihvertfald i et stykke tid, da jeg synes det har taget overhånd. Jeg har været alt for gode venner med glaspikken de sidste 2-3 måneder, og nu gider hverken jeg eller min pung længere. Jeg besluttede mig for det igår, men jeg sov kun 1-2 timer, pga abstinenser. Begyndte at koldsvede og ryste, og mindfuckede engang imellem.

Så nu kan jeg se på det hele, at jeg her i de næste dage nok får brug for et supplement til at falde ned på om aftenen/natten. Ihvertfald hvis jeg ska gøre mig håb om at få noget nattesøvn, og det er vigtigt at jeg får det i forhold til mit arbejde.

Anyways, jeg ved at Truxal er at foretrække til at knalde abstinenssymptomer ned på, men problemet er bare at jeg ikke kender nogen der får dem længere. Hvis jeg går op til min læge imorgen og siger at jeg har problemer med at sove om natten, kan lægen så udskrive noget til mig med det samme, eller sender de mig bare et andet sted hen? Og hvad koster Truxaler egentlig, hvis nu man sku flirte med tanken om at jeg fik en gylden recept imorgen? Jeg er virkelig nødt til at få noget søvn asap, ellers kan det koste mig mit arbejde.

På forhånd tak.

EDIT: Håber forresten det var det rigtige forum at smide tråden i!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Ved ikke lige noget hvad lægen kan og ikke kan.

Prisen (efter 2 sekunders søgning på google):
15 mg 100 stk. 56,10
25 mg 100 stk. 58,80
50 mg 100 stk. 114,60

Håber ikke det er forkert at skrive priser på sådanne ting :? ? ^

Men pas på med at erstatte et mirbrug med et andet. Er aldrig en god ting.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Aight, ka ikke komme på google, så ku ikke selv søge ..

Det er ikke for at erstatte et misbrug med et andet, det er fordi at jeg ved at de første dage her i starten af rygestop er værst, og det er der jeg har brug for lidt hjælp. Ellers kan det i sidste instans koste mig mit arbejde.

Så vil jeg hellere få lidt hjælp til at ku sove, og beholde mit arbejde, kontra at ha "værdigheden i behold" (hvis man kan sige det på den måde) og miste mit arbejde ..

Titel:
Dedikeret medlem

Vil hellere råde dig til at dyrke en stor mængde motion, så du får din naturlige træthed tilbage. For det første er det sundt for krop og sjæl, og for det andet vil din søvnbalance hurtigere nulstilles.

Bare et råd.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dette er ikke mit første rygestop, og jeg ved af bitter erfaring at motion desværre ikke er nok til at jeg kan komme ovenpå situtationen igen.

Det var deciderede info omkring Truxal jeg eftersøgte.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shit det her rygestop er værre end de foregående. Er mere rastløs end Scoopy Doo pt.

Still going strong :wink:

Titel:
Medlem

har du været hos lægen? hvis ja, hvad sagde han?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har ikke været hos lægen endnu. Jeg tager derned imorgen. Det gik faktisk nogenlunde problemfrit med at falde i søvn igår. Jeg sov en god stabil søvn og det var ikke synderligt svært at falde til ro.

Dagen idag er dog anderledes. Jeg er rastløs, irritabel, mangler overskud og kan ikke finde nogen som helst ro..

Ku godt bruge noget til at motivere mig :shock:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
køb noget kanna ekstrakt

Det hjælper på humøret, rastløshed og den uro/luft i maven jeg får de første dage når jeg stopper/holder pause. Jeg bruger det lige pt. Har ikke røget i 4 dage nu.

Røget virker det af ht synes jeg, smager og brænder dårligt

Insuffleret giver det en dejlig effekt, bliver ikke blæst, men mit humør kommer op på normalt niveau så jeg kan klare arbejde og så videre uden at rive hovedet helt af folk.

Startede et par dage før med små doser. Havde 1g, og har ca. 1/3 del tilbage selvom jeg har taget en del streger om dagen

Doserne ligger på under halvdelen af en streg rigtig god coke. Måske 1-1½cm lang, 2-3mm bred og 2-4mm høj eller mindre. Større doser giver ikke bedre effekt imo. Skal bygges op over lidt tid før det bliver rigtig godt. Dejlig hash-agtig kriller i baghovedet og friske tanker, forhøjet energi og generelt bedre humør. Kanna virker som en naturlig SSRI, så effekten kan måske have noget at gøre med det lave indhold af signalstoffer grundet rygestop. Synes ikke kanne virker særlig godt når jeg ryger nemlig. Prøv det, det er ihvertfald billigt

Men motion er også godt. Det er dog ikke et vidundermiddel. Hvis du arbejder har du ikke tid til at løbe en 4-6 timer om dagen ;)

Held og lykke med det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange tak for det!

Har du problemer med nattesøvnen også Xpert? Igår røg jeg ekstra mange smøger og drak et par øl, og det gik faktisk ret fint med at falde i søvn.

Jeg havde forestillet mig at dagen ville gå nogenlunde under dette rygestop og så at nattesøvnen ville være en anden historie. Men i nat/ i dag har det vist sig at være lige omvendt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Trehalose skrev:
Har du problemer med nattesøvnen også Xpert? Igår røg jeg ekstra mange smøger og drak et par øl, og det gik faktisk ret fint med at falde i søvn.

Jeg har trappet voldsomt ned i dagene op til, så det var ikke så slemt. Normalt har jeg ikke så store problemer med at sove undtagen første dag. En enkelt øl eller to og en smøg gør helt sikkert underværker. Motion er godt for søvnløsheden...

Citat:
Jeg havde forestillet mig at dagen ville gå nogenlunde under dette rygestop og så at nattesøvnen ville være en anden historie. Men i nat/ i dag har det vist sig at være lige omvendt.

Mine dage plejer at være værre end nætterne, jeg får en irriterende følelse i maven og føler mig generelt utilfreds. Lidt ligesom hvis man får æggebøvser, bare uden lugt/smag blandet med en irriterende appetitløshed

Den første dag er den værste for mig, den anden bedre, men dårligt humør, og derefter går det bare op af bakke

Virkelig mærkeligt at tænke klart. Jeg føler mig mere beruset uden THC, end hvis jeg havde røget en ordentlig bønne dagene efter stoppet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yeah, kan bare huske fra mine tidligere rygestop at nætterne har været værst. Men den her gang er det ganske omvendt.

Jeg håber også at det vil begynde at gå op af bakke fra i morgen af. Og at jeg kan holde den. Må indrømme at jeg godt nok synes det er svært lige nu :?

Håber også snart jeg begynder at ku mærke ændring i mit humør!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Vil du ikke skrive hvad doktormanden sagde når du har været dernede :) ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Trehalose skrev:
Yeah, kan bare huske fra mine tidligere rygestop at nætterne har været værst. Men den her gang er det ganske omvendt.

Jeg håber også at det vil begynde at gå op af bakke fra i morgen af. Og at jeg kan holde den. Må indrømme at jeg godt nok synes det er svært lige nu :?

Håber også snart jeg begynder at ku mærke ændring i mit humør!

Det er svært at stoppe. Eller, jeg er aldrig "stoppet" men jeg har holdt mange pauser af varierende længder. Fra 2 timer til 10 måneder ;)

Hold det, du skal bare igennem. Det værste er ubehaget og visheden om at der kun skal et sug på en joint til at få det til at gå væk.

Jeg selv har det meget bedre i dag, har fået appetiten tilbage. OK maden var så også utrolig lækker i kantinen i dag, men alligevel ;)
Har lige taget en lille streg kanna, hjalp på humøret. Det jeg har er der lidt "kviste" i, så det er ikke så behageligt at sniffe. Nyser gerne efter nogle sekunder, hvilket føles som om det blæser det ud i alle hjørner af næsen, det virker ihvertfald bedre når jeg nyser end når jeg ikke gør...
Stregerne ER små, man kan næsten ikke se når man tager en fra glasrøret jeg har det i (kan indeholde præcis 1g pulver af div. slags)

Held og lykke med stoppet...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Xp3rt, sniffer du det der brune pulver?
Mvh

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Xp3rt, sniffer du det der brune pulver?
Mvh

Jups

Det virker af ht at ryge det... Man kan næsten ikke se at der er blevet taget en dose fra røret når det er insuffleret, men effekten er god.

Skal prøve at lave et ordentligt ekstrakt af pulveret, men jeg kan så godt lide at nyse :)

/edit: haha og jeg skærer selvf. lidt i det først så det bliver nogenlunde størrelse.

Billede
Billede

Jeg glæder mig til jeg når bunden, der ligger lidt godt coke ;)

Senest rettet af Xpert 14 aug 2007 17:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Canax skrev:
Vil du ikke skrive hvad doktormanden sagde når du har været dernede :) ?

Det skal jeg gøre!

Xpert skrev:
Det er svært at stoppe. Eller, jeg er aldrig "stoppet" men jeg har holdt mange pauser af varierende længder. Fra 2 timer til 10 måneder

Hold det, du skal bare igennem. Det værste er ubehaget og visheden om at der kun skal et sug på en joint til at få det til at gå væk.

Jeg selv har det meget bedre i dag, har fået appetiten tilbage. OK maden var så også utrolig lækker i kantinen i dag, men alligevel
Har lige taget en lille streg kanna, hjalp på humøret. Det jeg har er der lidt "kviste" i, så det er ikke så behageligt at sniffe. Nyser gerne efter nogle sekunder, hvilket føles som om det blæser det ud i alle hjørner af næsen, det virker ihvertfald bedre når jeg nyser end når jeg ikke gør...
Stregerne ER små, man kan næsten ikke se når man tager en fra glasrøret jeg har det i (kan indeholde præcis 1g pulver af div. slags)

Held og lykke med stoppet...

Det er nemlig lige præcis det. Tanken om en enkelt joint eller et hovede gør bare at man mister modet endnu mere. Men jeg holder igennem. Skal bare holde en pause på nogen måneder, og så holde det til et mildt/moderat forbrug.

Glæder mig til min korttidshukommelse vender tilbage, så kan man mærke at det var det værd :D

Skriver løbende herinde hvordan det går undervejs!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg får Nimadorm (10 mg) for at kunne sove. Det er ikke en egentlig sovepille, men det man kalder en indsovningspille. Det gode ved den er, at den ikke er så afhænghedsskabende, og man er klar i hovedet dagen efter, modsat stærkere sovemedicin.

Hvis lægen udskriver sovepiller, synes jeg du skal spørge efter førnævnte istedet. Bivirkningerne er meget mindre.

Jeg har ikke fået dem i forbindelse med rygestop, men som led i en behandling for depression og alkoholmisbrug. Alkohol har jeg gennem mange år brugt som sovemedicin, men man sover faktisk ikke særlig godt med alkohol i blodet. Man falder i søvn, men søvnen bliver ikke ligeså "opfriskende" som i ædru tilstand.

Held og lykke, og god kamp!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert> Bruger du det kun i de første dage efter et rygestop? Altså de værste dage?

BullLee> Virker de fortrinligt mod søvnbesvær? Husk at have in mente at jeg har røget rigtig meget bong de sidste par måneder, så det skal være en bombastisk substitut hvis det skal gøre det ud for hvad jeg ellers plejer at indtage for at falde i søvn. Til sidst var mit bongmisbrug på det plan hvor man ryger for at falde i søvn, ryger for at holde folk ud osv.

Men faktisk gik det overraskende fint med at falde i søvn igår! Ser hvordan det går i nat, og så tager jeg til lægen imorgen!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
@Disaccharidet: Det lyser langt ud af dig, at du har motivationen til at stoppe/holde pause!

Jeg er selv 32 år, har røget meget regelmæssigt siden konfirmationsalderen. Men nu har jeg selv fået drømmejobbet, hvor jeg skal levere kvalitet(ja, det skal man vel i alle jobs...) og har de bedste muligheder for at avancere i "hierakiet". En chance jeg ikke vil lade gå fra mig! Derfor indså jeg også at hverdagsrygning slet slet ikke er vejen frem, hvis jeg skal kunne bestride mit job bare nogenlunde.
Jeg er kommet over det stadie med "æggebøvserne", de natlige svedeture og manglende søvn og jeg fornemmer, at du er helt klar over konsekvenserne ved rygestop.
Derfor er det også "kun" et spørgsmål om at tage endnu et par dage uden røg, før du kan ane de positive sider ved at stoppe....korttidshukommelsen, at lave arbejdsopgaver på den halve tid og at kunne kommunikere et budskab ud...for blot at nævne nogle af "frynsegoderne" :wink:

Jeg vil ikke skrive side op og side ned om at holde op, da du kender de gode og "dårlige"(det er jo faktisk "kun" manglende appetit, humørsvingninger og manglende søvn, som er de dårlige) sider ved at holde op. Og de dårlige sider varer allerhøjst 10-14 dage, hvorimod alle de positive effekter varer ved, så længe du er motiveret :)

Hold hovedet højt og gør dig selv en tjeneste. Jeg kan mærke at du virkelig vil ud af misbruget. og når jeg kan få kontrol over hashen - og ikke omvendt....tjah, så kan du fandme også...Mester :wink:

Glæder mig til at læse om dit stop om en uges tid.
Du kommer til at gå en herlig tid i møde, hvis du fortsætter med et af dine højeste ønsker 8)

Det er sgu fair nok, at slå de værste abstier ned med nervemedicin de første dage, da man lige så godt kan indse de kortvarige konsekvenser ved rygestop, men jeg tror sgu at du bliver gladest for at stoppe vha. egen motivation, da din selvtillid bliver skudt i vejret, som et antiluftsskytsmissil...og ikke med hjælp fra Truxal eller andet psykofarmaka...men man er jo sin egen lykkes smed :!:

Nu vil jeg sgu lave noget mad - ikke af pligt, men af lyst/sult!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 71 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]