@Disaccharidet: Det lyser langt ud af dig, at du har motivationen til at stoppe/holde pause!
Jeg er selv 32 år, har røget meget regelmæssigt siden konfirmationsalderen. Men nu har jeg selv fået drømmejobbet, hvor jeg skal levere kvalitet(ja, det skal man vel i alle jobs...) og har de bedste muligheder for at avancere i "hierakiet". En chance jeg ikke vil lade gå fra mig! Derfor indså jeg også at hverdagsrygning slet slet ikke er vejen frem, hvis jeg skal kunne bestride mit job bare nogenlunde.
Jeg er kommet over det stadie med "æggebøvserne", de natlige svedeture og manglende søvn og jeg fornemmer, at du er helt klar over konsekvenserne ved rygestop.
Derfor er det også "kun" et spørgsmål om at tage endnu et par dage uden røg, før du kan ane de positive sider ved at stoppe....korttidshukommelsen, at lave arbejdsopgaver på den halve tid og at kunne kommunikere et budskab ud...for blot at nævne nogle af "frynsegoderne"
Jeg vil ikke skrive side op og side ned om at holde op, da du kender de gode og "dårlige"(det er jo faktisk "kun" manglende appetit, humørsvingninger og manglende søvn, som er de dårlige) sider ved at holde op. Og de dårlige sider varer allerhøjst 10-14 dage, hvorimod alle de positive effekter varer ved, så længe du er motiveret

Hold hovedet højt og gør dig selv en tjeneste. Jeg kan mærke at du virkelig vil ud af misbruget. og når
jeg kan få kontrol over hashen - og ikke omvendt....tjah, så kan du fandme også...Mester
Glæder mig til at læse om dit stop om en uges tid.
Du kommer til at gå en herlig tid i møde, hvis du fortsætter med et af dine højeste ønsker
Det er sgu fair nok, at slå de værste abstier ned med nervemedicin de første dage, da man lige så godt kan indse de kortvarige konsekvenser ved rygestop, men jeg tror sgu at du bliver gladest for at stoppe vha. egen motivation, da din selvtillid bliver skudt i vejret, som et antiluftsskytsmissil...og ikke med hjælp fra Truxal eller andet psykofarmaka...men man er jo sin egen lykkes smed

Nu vil jeg sgu lave noget mad - ikke af pligt, men af lyst/sult!