Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 14:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Som i nok ved regnede det en del på dette års roskilde, det er måske årsagen til at jeg fik nedern på de sidste 2-3 dage af festivalen.

For mig blev roskilde en narko-festival, langt mere end jeg havde forventet! og det gik mig virkelig på.

Jeg boede i byggemand bob camp i P. Min lejr havde så meget narko med at det slet ikke var til at fatte, alt handlede om det! Da jeg kom første dag fandt jeg hurtigt ud af at jeg kunne få lige hvad jeg lystede, gratis! I lejren var der; hash, amf, 2-CE,2-CB, DMT, svampe, XTC og noget de kaldte M1 plus en masse andet jeg ikke lige kendte til... da regnen rigtig tog til, så blev folk rigtig fucked! og folk tog jo bare stofferne uden at vide end skid, mange havde slet ikke prøvet de diverse stoffer og jeg prøvede at fortælle dem at man ikke skulle tage psycheliske stoffer på en festival! ihvertfald ikke hvis man ikke havde prøvet det før.. det endte i at nogen fik bad-trip, virkelig sindsyge bad-trip mens andre havde det fedt... den ene dag kom min gode veninde på besøg, hun var sfl os på svampe.. fik virkelig et shock da jeg vidste hun ikke havde prøvet det før, så blev lidt ked af det... heldigvis havde hun et godt trip! Men de sidste dage blev det bare for meget og jeg endte med af blive sådan lidt halv depri, fik simpelthen nok af alle de stoffer og især den måde de blev taget på. Jeg var henne og se Dj tiesto med en ven, men han kunne ikke bevæge sig til koncerten, da han havde glemt han var på svampe og så havde taget en masse e, så han blev helt fucked!

Det var sådan set bare det jeg lige ville fortælle.. ville være fedt hvis andre måske havde oplevet noget lignende, behøver ikke at have noget noget med roskilde at gøre, bare folk som tar stofferne uden at vide noget

Titel:
Dedikeret medlem

Hmmm, næsten underligt vi ikke stødte ind i hinanden. Jeg var tit nede i P sammen med Jago. Til din information er M1 = Methylone som er en mdma-lignende substans.

Jeg kender udemærket godt det der stofpres, eller blot stilen med at der skal hældes mest muligt indenbords. Så voldsomt som du nævner det har jeg aldrg oplevet, og for mit vedkommende omhandler det mest cannabis og alkohol.

Jeg er glad for at du gav dine venner lidt HR i hovedet, det lyder som om at hele lejren ku' trænge til det, måske skulle man lave en HR-lejr næste år :wink:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er kedeligt, når stofferne bliver taget så respektløst, som du skriver DXA og det er med til at give rekreationel brug af stoffer et dårligt ry.
Men sådan går det ofte, når de unge, som kun har fået proppet "narko er forbudt og farligt" ind i hovedet, pludelig befinder sig i Slaraffenland og kan få hvad de peger på. De har ingen kulturel erfaring at tærre på, ingen forældre eller andre institutioner som har sat dem ind i hvordan man omgås og bruger de pågældende stoffer med forsvarlighed. De har kun deres ungdoms mod og oprørstrang, og så går det nemt galt!
Det er til at tude over, når man ser hvordan folk kan svælge i ellers gode og spændende stoffer, som taget med måde, kan give både store indsigter og følelselsmæssige forløsninger.
Godt at du sagde fra over for dem. :tnx:

Mht. en HR-lejr: Det lyder som en rigtig god ide, som jeg selv har tænkt på. Jeg er dog ikke sikker på at den ville få lov til at blive slået op, da Roskildes narkopolitik er nul-tolerance.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Mht. en HR-lejr: Det lyder som en rigtig god ide, som jeg selv har tænkt på. Jeg er dog ikke sikker på at den ville få lov til at blive slået op, da Roskildes narkopolitik er nul-tolerance.

Hilsen Fanny

Faktisk er der allerede noget lignende på festivalen. Bagmændene har haft en stand inde på pladsen i hvert fald i de sidste 4 år, muligvis længere tid. Det er ikke helt så højt niveau som psychedelia.dk, men det er faktisk et ganske fornuftigt initiativ.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender udemærket leden man kan føle, ved at være vidne til kammeraters uvidende misbrug af stoffer og egen krop. I særdeleshed en hvis del af min omgangskreds, kan til tider udvise en uforsigtighed, der i den grad falder mig for brystet.
Imidlertid har jeg med tiden fundet mig til rette med det - jeg gider ikke smide perler for svin, hvis folk ikke vil lytte, gider jeg ikke forklare. Det er skide ærgeligt, at det forholder sig sådan, men det gør det nu engang.

Ofte kan det også føre til en ubehagelig art nervøsitet, på mine venners vegne, når jeg f.eks. i fællesskab med en el. flere skal indtage et stof for første gang. Det er ubehageligt at vide, at man selv er den med størst viden om det givne stof, og om hvad man kan forvente - for mit vedkommende følges denne idé ofte af en tank om hvorvidt "den anden nu kan klare det".
Naturligvis kan man tildels informere sig ud af dette problem, men jeg kan have svært ved helt at lægge følelsen af ansvar fra mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Homo Superior skrev:
...men jeg kan have svært ved helt at lægge følelsen af ansvar fra mig.

HØRT!

På den anden side, man kan ikke være ansvarlig for 110000 menneskers anti-HR relaterede opførsel.
HR er desværre ikke noget der hører Roskilde-Festival til (...heldigvis).

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Petter skrev:
Citat:

Hvad mener du med "heldigvis"? HR er ikke rådgivning som betyder: Lad være med at tage stoffer overhovedet!" HR er læren om at omgås stoffer forsvarligt uanset om du er på en festival, i byen med vennerne, eller har forberedt dig mentalt i en uge på det store trip, og fastet de sidste 12 timer. Harm Reduction er omtanke for, at du også skal have en krop der virker imorgen, og at du ikke er udødelig. Og Harm Reduction er den holdning, som måske engang vil revolutionerer verdenssynet på stoffer og omvende dine forældre!
Stoffer virker så langt bedre, hvis du har ærefrygt og respekt for deres virkning.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Petter skrev:
Citat:

Hvad mener du med "heldigvis"? HR er ikke rådgivning som betyder: Lad være med at tage stoffer overhovedet!" HR er læren om at omgås stoffer forsvarligt uanset om du er på en festival, i byen med vennerne, eller har forberedt dig mentalt i en uge på det store trip, og fastet de sidste 12 timer. Harm Reduction er omtanke for, at du også skal have en krop der virker imorgen, og at du ikke er udødelig. Og Harm Reduction er den holdning, som måske engang vil revolutionerer verdenssynet på stoffer og omvende dine forældre!
Stoffer virker så langt bedre, hvis du har ærefrygt og respekt for deres virkning.

Hilsen Fanny

Jeg ved skam godt hvad HR. er :) ved godt at det ikke er "alt narko er dødsnarko, lad være med at tage det".
Jeg mener at hvis alle ikke overskred den grænse der er for "max. antal genstande på en uge" , holdte lange pauser mellem deres stofindtag osv. så ville Roskilde festival i mine øjne ikke være det samme.
Nogle gange skal HR, efter min mening, ikke være i højsædet, men derimod skal man bare koncentrere sig om at "gå amok" og have det møg skægt.
- Jeg mener heller ikke at man skal droppe HR fuldstændigt under festivallen, man skal altid have lidt omtanke bag ens handlinger, men jeg fokuserer i hvert fald langt fra ligeså meget på HR på rusgilde, som jeg gør alle andre steder, hvis det ikke er det sted jeg tænker MINDST på det.

Titel:
Junior medlem

Til DXA :)

I kunne bare ha smuttet ned til s tårnet ( lige ved siden af ) der manglede vi.. det er sgu HR !!! :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Hey DXA
Håber da lidt at det 2c-e I havde i jeres lejr er godt, for en af vores fælles venner, havde 120 mg med hjem af det :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Petter skrev:
Jeg mener at hvis alle ikke overskred den grænse der er for "max. antal genstande på en uge" , holdte lange pauser mellem deres stofindtag osv. så ville Roskilde festival i mine øjne ikke være det samme.
Nogle gange skal HR, efter min mening, ikke være i højsædet, men derimod skal man bare koncentrere sig om at "gå amok" og have det møg skægt.

Selvfølgelig skal man ikke holde sig til de anbefalede genstande om ugen til Roskilde festival. Der er undtagelsestilstande for overdreven fornuft! Men det er heller ikke sådan HR virker. Man kan sagtens planlægge en weekend på roskilde hvor man "går amok" i diverse stoffer og alligevel bruger hovedet. Problemet opstår når folk bare skovler hvad de kan få fat på ind i snudeskaftet, uden at have tanke for hvor langt de maximalt vil gå.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Petter skrev:

Det er selvfølgelig rigtigt, men det kan lige pludselig gå hen og være knap så møgskægt, når en totalt stof-novice får hældt stoffer i hovedet og får det ondeste bad trip og lige pludselig skal holdes i hånden de næste 3-4 timer.

Eller som de siger: "it's all good and fun until someone loses an eye" ...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay, har måske ikke udtrykket mig helt klart. Jeg mener bestemt at man altid skal have en smule HR i baghovedet, selv på steder som Rusgilde. Men med det sagt at, alm. Harm Reduction, såsom en måneds mellemrum mellem hvert MDMA-trip, helst ikke flere end 2 svampetrip på en uge, den førnævnte alkohol-grænse osv. mener jeg selv skal være kastet langt væk.
Jeg stiftede selv bekendtskab med Salvia under roskilde, dog stoppede jeg med at suge flere hoveder da jeg fik en nogenlunde virkning, netop fordi jeg stadig havde lidt HR i hovedet. Fik da også blandet alkohol+GHB, trods alle de advarsler jeg har læst, men drak dog ultra-langsomt, for at der ikke skulle ske noget super-ubehageligt, så det eneste der skete var altså at jeg sov i 4 timer.
Dvs. jeg fik da gjort nogle ting jeg ikke ville have gjort under normale omstændigheder, men havde dog altid en lille HR-tanke flyvende i tænkeren, et sted derinde.

Men rigtigt som i skriver, når folk ikke ved en skid om det de indtager og bare skovler ind, er det på ingen måde fedt, men det vil sku blive ved med at ske, indtil vi slipper for regeringens lorte-propaganda. Desværre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jeg havde en røvfuld af et hawaiiansk svampe trip derovre... i min lejr blev der røget tjald og drukket øl, og jeg (som den eneste) tog et svampe trip.. ingen andre i lejreren er til stoffer på den måde..

Jeg havde en voldsom oplevelse.. men vil ikke lige kalde det et badtrip, tilgengæld vil jeg sige det var vildt og lærerigt..

Jeg boede i S og så byggemand bob lejren op til flere gange.. havde i LSD i jeres lejr? det var jeg på jagt efter hele festivalen.. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Delysid skrev:
Jeg havde en røvfuld af et hawaiiansk svampe trip derovre... i min lejr blev der røget tjald og drukket øl, og jeg (som den eneste) tog et svampe trip.. ingen andre i lejreren er til stoffer på den måde..

Jeg havde en voldsom oplevelse.. men vil ikke lige kalde det et badtrip, tilgengæld vil jeg sige det var vildt og lærerigt..

Jeg boede i S og så byggemand bob lejren op til flere gange.. havde i LSD i jeres lejr? det var jeg på jagt efter hele festivalen.. :P

Nop vi havde nada lsd.

Vi havde hawaiiansk, cubensis og mexi svampe. En Lille smule 2c-e, og lidt 5-Neo-Dipt. + stimulanser.

Den måde DXA beskriver campen er jeg ikke helt enig i. Der var et par stykker der gav den gas med M1 og amf. Der i blandt mig selv. Og jo det virkede nok remlig scary. Nu kender jeg de fleste af dem DXA hentyder til. Ingen af dem, har taget stoffer siden roskilde. Og de ved alle sammen hvad der er at vide om M1.

De kix der var i campen. Tjekkede jeg på pillreports. De skulle blandt andet have indholdt, efedrin, koffein og Mdma. Så dem holdte vi os så vidt muligt fra. Og de der ikke gjorde, fik det pænt dårligt.

Mht. omgangen med psycedeliske stoffer. Jo der var en der fik et badtrip. Jeg tror dxa ved bedst hvor det var staklen fik de svampe fra.

Personen kom sig over trippet. Og jeg fik trippet med ham den sidste aften, efter jeg havde sat ham ind i tingene, han fik en lille dose, og fik et mildt trip, som han var godt tilfreds med.

Så vidt jeg ved, var der 2-3 andre end mig, der osse var til psycedelia, Alle med erfaring.

Dog kendte jeg ikke alle i lejeren. vi var jo trods alt 35 personer. + dem der hang ud.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
CamelJJ> 5-meo-dipt :P

Jeg var også en del forbi byggemand bob campen, og kan slet ikke forstå DXA's billede af den, så slem synes jeg på ingen måde den virkede, men ok, var der jo heller ikke hele tiden :)

Jeg tog også methylon sammen med nogen der fra, og dem ved jeg har rigeligt godt styr på det, da jeg selv også har fortalt dem meget :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Fanny skrev:
, og fastet de sidste 12 timer.

Hmmm... ved man skal gøre det med ayahuasca, men er der andre psykedelika hvor det er godt at gøre?

Titel:
Medlem

for mig lyder dte lidt som om du ikk inderst havde lysten til rigtigt oh være på pladsen med alle de fuckt up mennesker... på 1 punkt kan jeg vel godt følge dig.... hvordan fanden håndterer man det kæmpe pres... men hvis det var mig der havde følt som dig havde jeg nu nok taget hjem noget tidligere selvom det var crappy... og forberede sig lidt bedre på det til næste år....

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nord Sjælland
Jeg har det tit på sammen måde - der er så mange af mine venner der har en respektløs holdning til stoffer. De ved virkelig ikke hvad de laver. De prøver at gøre sig kloge på det og går rundt og fortæller alle mulige løgn-historier om hash osv. Det går mig virkelig på nerverne. Det er det der giver stoffer et dårligt image.

Fx. sagde en af mine venner alt muligt til hans vennekreds om MG og HBWR, uden at vide en skid om det. Det er virkelig noget pis, sådan noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]