Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 17:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Håber det er godt at komme ud med, for tør stadig ikke rigtig tænke på det. For en halv times tid siden lå jeg i min seng og sov. Jeg lå lige ved mit vindue, og netop der fandt den sidste del af min drøm sted. Jeg lå i min seng, og lige ude for vinduet (man kan kun lige se ud mellem karmen og gardinet) stod en mand (som jeg åbenbart kendte) og kastede tændte cigaretter ind imens vi hele tiden har øjenkontakt.

Jeg vågner så (troede jeg) ved at noget trækker i min hånd. En skiggelse rejser sig langsomt op ved siden af min seng, imens det trækker og klemmer i min hånd. Jeg tænker med det samme: Det kan ikke være så virkeligt! - Jeg ved ikke om jeg vidste det ikke var virkeligt. Jeg var paralyseret af skræk. Jeg river (det hele sker i mit hoved) hånden til mig, og ser skiggelsen lidt længere væk. Jeg kommer til mig selv og ser at skiggelsen (det sidste sted den var - længest væk) var min stol, bord og skærm. Jeg forstår først der, at jeg sov.

Flere af mine venner har også oplevet dette fænomen, hvor man er sikker på man er vågen og der kommer nogle "ånder" og gør sådanne ting.
Er det noget i har prøvet?
Lige nu ville en videnskabelig forklaring være FUCKING NICE! da jeg virkelig føler det var en ånd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
værsågod ;) -> http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yes sir. Taxa

Titel:
Jeg har også prøvet det rigtig tit :)

Det er faktisk ret sjovt når man har prøvet det et par gange

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stangss skrev:
Jeg har også prøvet det rigtig tit :)

Det er faktisk ret sjovt når man har prøvet det et par gange

Heh, ok. Kan ikke lige forestille mig, hvordan det kan være sjovt. Man kan jo føle det på sin egen krop. Så skal man fandeme være bevidst om, at det ikke er "virkeligt".

Titel:
Jeg har prøvet det rigtig mange gange..

Sker næsten kun hvis jeg sover om dagen.
Det er ikke så scary når du har prøvet det et par gange

Titel: ..
Medlem

ja jeg har også prøvet præcis det samme, jeg blev også totalt skræmt :P fordi det føltes så virkeligt, men så drømte man åbenbart stadig eller noget :S

meget sjovt og tænke tilbage på;)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det behøver ikke være skræmmende oplevelser som udspiller sig i sådan en tilstand. Jeg oplevede engang at få "besøg" af min kæreste, som lå og nussede mig på ryggen og viskede søde ord, men da jeg så blev rigtig opstemt, og ville vende mig om mod ham, var han der ikke! Lidt scarry, men også en fed oplevelse! :P

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
har prøvet det flere gange... men det har som regel altid sket under eller efter påvirkelse af rusmidler..

en skræmmende... jeg jagtede min mor med en kniv, og forsøgte at stikke hende ned... :shock:

en lidt mindre skræmmende som jeg tydeligt husker... efter at have taget nogle snitter, kedede mig så valgte at lægge min til at sove... faldt på et tidspunkt i søvn eller vågen noget, hvor jeg tror at jeg dealer drugs på det lokale pizzaria..og tog mig selv i da jeg vågnede op, hvor jeg slyngede min arm rundt og hilste på div. mennesker og sagde her her... :shock:

og har haft et utal af lignende drømme...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
har prøvet det flere gange... men det har som regel altid sket under eller efter påvirkelse af rusmidler..

en skræmmende... jeg jagtede min mor med en kniv, og forsøgte at stikke hende ned... :shock:

en lidt mindre skræmmende som jeg tydeligt husker... efter at have taget nogle snitter, kedede mig så valgte at lægge min til at sove... faldt på et tidspunkt i søvn eller vågen noget, hvor jeg tror at jeg dealer drugs på det lokale pizzaria..og tog mig selv i da jeg vågnede op, hvor jeg slyngede min arm rundt og hilste på div. mennesker og sagde her her... :shock:

og har haft et utal af lignende drømme...

Jeg tror ikke vi taler om det samme. Dette var ikke en drøm men Hypnagogia (se ConfusioNs link). Kender godt den halvdrømmende tilstand man kommer i når man "sover" på stimulanser. Den kan jeg faktisk godt lide.

Fanny skrev:
Det behøver ikke være skræmmende oplevelser som udspiller sig i sådan en tilstand. Jeg oplevede engang at få "besøg" af min kæreste, som lå og nussede mig på ryggen og viskede søde ord, men da jeg så blev rigtig opstemt, og ville vende mig om mod ham, var han der ikke! Lidt scarry, men også en fed oplevelse!

Hilsen Fanny

Gid det havde været en sådan oplevelse. Det lyder faktisk rigtig nice. I stedet oplevede jeg noget i den her stil:

Wikipedia skrev:
Experienced qualities vary, and include fear, awareness of a "presence", chest or back pressure, and an inability to breathe (hence the folkloric notion of mara-like creatures tormenting sleepers)

Jeg måtte tvinge mig selv til at tænke over det der var sket selvom jeg ikke turde, for jeg var bange for at mine tanker om dette "mare-like creature" (for jeg var næsten sikker på at det var en virkelig ånd) ville fange dets opmærksomhed. - Min undskyldning er at jeg var meget træt og ikke kunne tænke klart.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det lyder som en ret intens oplevelse. Jeg har aldrig prøvet andet end almindelig forvirring, og jeg er da egentlig heller ikke helt sikker på jeg har lyst.
Det særeste jeg har prøvet med drømme var efter 500mg tramadol, hvor jeg lagde mig til at sove, drømte, vågnede og så en film samtidig med at jeg drømte videre i baghovedet og fortsatte med den samme drøm da jeg faldt i søvn en halv time senere. Som jeg havde en slags dobbelt bevidsthed, hvoraf den ene drømte, mens den anden var helt vågen.

Titel:
Medlem

Har ikke oplevet lige det, men det vildeste jeg NOGENSINDE har oplevet var en drøm jeg havde som var så virkeligt og fantastisk at efter jeg vågnede sad jeg i mange minutter og bare stirrede ned i gulvet for at fatte hvad der var sket.
Den følelse jeg havde under drømmen kan jeg på ingenmåde genskabe men jeg have den de første minutter efter jeg vågnede og sagde til mig selv at dette er den vildeste oplevelse i hele mit liv! Ingen stoffer var involveret. Ville give min højre klunke for at opleve det igen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hvis jeg sover 2 gange på et døgn, oplever jeg det. Det er altid problemer med at trække vejret og det er rimelig belastende, men hvis jeg siger til mig selv at jeg skal vågne, så går det langsomt væk.

Det er stadigvæk skræmmende.

Titel:
Medlem

Well... jeg har en rigtig uhyggelig én af slagsen faktisk.

Jeg drømte at var ude i havet sammen med min mor og far. De var langt fra mig og til hver deres side. Jeg skulle redde dem fra at komme længere ud, men jeg kunne kun nå at redde én af dem. Den forfærdelige oplevelse at skulle vælge én af sine forældre frem for en anden var rigtig klam.
Jeg prøvede at samle alle mulige gode og dårlige grunde for at vælge den ene frem for den anden, og det hele faldt i sidste ende på at jeg måtte vælge min mor. Jeg havde jo voldsomt travlt
Hun var yngst, svagest(kvinde) og nogle meget få andre personlige grunde. Jeg håbede inderligt på at min far havde kræfter nok til at klare den selv.
Da jeg når min mor ser jeg efter min far, og aner at han forsvinder under vandet... her vågner jeg så med et sæt og ser forvirret rundt.. Jeg er voldsom i tvivl om det virkelig er rigtig og jeg bliver pisse ked af det, da det går op for mig at det virkelig ER rigtigt. Jeg rejser mig fra min seng og går ind i stuen hvor jeg græder lidt mere.
Herefter ringer jeg (af ukendte årsager) min fars nummer op. Tro lige på når jeg siger at jeg fik et chok af den anden verden da min far tog telefonen. Kæft jeg græd bare snot i lange baner mens jeg fortalte ham om den hæslige mareridslignende drømmetilstand.
Det var godt nok klamt... Der går faktisk ret lang tid før man føler man er helt ved sig selv igen. Op til en halv time for mit vedkomne.

Har også oplevet at min far jagtede min kæreste med en brødkniv og i sidste ende fik fat i ham og stak ham ned. Derefter vågnede jeg også og fik et chok da jeg så min kæreste ligge og sove ligeså sødt ved siden af mig. Så er det godt nok lækkert at kunne ligge sig tæt ind til ham og bare være total lykkelig over at han lever. Hehe

Har også som Fanny, oplevet de lidt mere "kærlige" versioner. Hehe...

Titel:
Dedikeret medlem

Dette sker tit for mig efter lidt for meget mdma, og det eneste man kan gøre er at sige små lorte lyde :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
jeg havde faktisk hele pakken af fucked up hjerne aktivitet her for en uge siden.

jeg havde undersud på søvn fronten, og havde drukket tæt.
branderten var væk, og jeg skulle pakke til roskilde.

Min dag forløb således:

kl.10 eftermiddag: ligger mig ti at sove. sover halvt da min mor fortæller mig nogle ting jeg skal huske.

kl.12 eftermiddag: vågner op fordi min lillebror larmer oven på. Jeg beder ham dæmpe sig, men han svarer trodsigt igen (9 år gammel), og vi kommer i et lettere hidsigt skænderi, da han både bander og larmer. vi fører en lang samtale.

falder i søvn...

vågner op med et sæt, jeg er forsent ude af busken, jeg skal mødes med en ven på den anden side af sundet. ingen tid at spilde.

kl. er 5 og jeg skynder mig ud af døren. jeg når frem i tide, men har glemt bagage... tror jeg.

med et sæt vågner jeg op, puuha, bare en utroligt virkelig drøm. kl. er 6 og jeg har skide travlt, for den aftale er reel nok.

jeg kommer ud af døren. jeg har endnu engang glemt bagagen.
kører i bus over en meget smal bro om forbinder dk med sverige. der er kæmpe store bølge-generatorer i vandet, om skaber tsunami bølger. spørger en med passager hvorfor de er sat op. angiveligt for at mindske iltsvind. smart, tænker jeg. Jeg ankommer ved roskilde. er åbentbart fadet i søvn i bussen. har hverken tlf eller penge eller bagage.

kl. 8 eller 9: min mor rusker mig i skuldrene . jeg kom aldrig ud af døren, og min bror var på intet tidspunkt hjemme. broen findes ikke. den tre etagers bu findes ikke. Min bagage står i indgangen.

troede på daværende tidspunkt at jeg var blevet rablende skør.
at bølge generatorerne ikke fandtes opdagede jeg først tre eller fire dage senere da jeg forsøgt at forklare ham at der ikke kunne komme iltsvind grundet de kæmpe tsunami maskiner :oops:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det var godt nok noget af en drøm, Luca main! Den lyder bestemt ikke rar, men det må alligevel have været interessant at have været igennem den.

Drømte du den drøm om søndagen den 1. juli? Det var nemlig fuldmåne den nat, og det kan godt påvirke mine drømme.

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 10 jul 2007 13:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja sikke da en oplevelse, eller hvad skal kalde det luca-main. Lyder ret så skræmmende.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 15:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, jeg prøvede det selv på festivalen, men har også prøvet det før. Det var dog ikke særlig skræmmende, bare weird.

Vi ligger på en luftmadras om formiddagen og snakker, en pige og jeg, og hun spørger mig om noget. Jeg er åbenbart døset lidt hen efter at have hørt spørgsmålet, for oppe i mit hoved udspiller samtalen sig som om jeg havde vidt åbne øjne; Jeg svarer, hun svarer tilbage, og jeg svarer yderligere en gang. Vil tro jeg ligger sådan i 10-15 sekunder, før pigen ved min side udbryder: "Sig mig engang, har du tænkt dig at svare eller hvad?"
Må indrømme, der blev jeg godt nok lidt konfus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]