Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey allesammen,

er lige reg'ed herinde fordi jeg har et kæmpe seriøst spørgsmål..:

jeg har lige for nylig fundet ud af at jeg lider af depri.. så var hos psykiatrisk afdeling idag, og fik anti-depri medicin, og så fik jeg taget en blodprøve..
nu vil jeg bare vide, de sku vidst bare tjekke mit stofskifte, men ser de så os om jeg har røget i mange år og taget lidt narko af og til???
er virkelig bekymret på det her emne.. håber der er nogle af jer der vil komme op med et svar der kan hjælpe mig..
på forhånd mange tak, rigtig mange gange tak

-Mig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er temmelig sikker på, at de kun finder hvad de rent faktisk tester efter (hvis det de tester efter ér der, selvfølgelig). Hvis de skal se lidt på dit stofskifte vil de altså ikke samtidig tjekke for div. stoffer.

Dit nick leder en i retning af, at du sandsyligvis er 19 eller 20 år gammel. I den forbindelse skulle man ikke mene, at der er nogen grund til at frygte at de "finder ud af det". Jeg kunne da i hvert fald ikke forestille mig, at det skulle være til andet end gavn, i forbindelse med behandling af din depression, hvis lægerne eventuelt viste lidt om din baggrund, mht. stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er ikke særlig lang tid siden jeg har fået taget en blodprøve på psykiatrisk. De fortæller dig det inden hvis de har tænkt sig at teste for nogen stoffer.
Det SKAL de ihvertfald, men som Homo Superior siger hvis et eller flere stoffer har været med til at give dig problemer kan det være en god ide at være ærlig med det.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Og så har de tavshedspligt, så det kommer ikke ud til andre end dig selv og dem, hvis det er dine forældre du er nervøs over

Titel:
Dedikeret medlem

Nu er en af kendetegnene ved depression jo, at du i alle situationer forventer det værste. Men prøv at vende den om: Tænk hvis de nu fandt ud af det, og det blev til noget positivt :D Jeg vil tilslutte mig de andre og sige, at jeg ikke tro, de finder ud af noget, men hvis de gør, behøver det slet ikke være en dårlig ting. Husk på det!

Titel:
Junior medlem

mange tak for jeres svar allesammen.. lyder meget rigtig det i siger.. rigtig glad for det i siger.. så hvis de nu siger det til mig på tirsdag når jeg skal til samtale dernede igen, at jeg har det i blodet kan jeg jo altid sige at det var pga min mor var med at jeg ik ville sige jeg har rørt de "ting".. og elrs hvis de ik siger noget, lader jeg det bare være det.. for har haft det sådan inden jeg begyndte på at ryge og inden jeg har leget lidt med drugs.. men derfor kan jeg ik udelukke at det var det der så har trykket på den sidste knap.. men vi for se hva de siger.. :)

og igen mange tak for jeres tilbagemeldinger.. virkelig noget jeg ku bruge.. tak..

skal nok lige gi besked om hvordan det gik på tirsdag når det er, så i kan følge lidt med i hva der sker med blodprøven.. :)

-Mig

og ja, Homo Superior, er 19år.. :)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvis du ryger hver dag, kan det sandsynligvis have en særdeles gavnlig effekt på din depression hvis du stopper. Og så er det måske slet ikke nødvendigt med antidepressiver.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror som andre heller ikke at de tester for andet end det lovede.

Dog er jeg ikke så positivt stemt overfor den hypotetiske situation, hvor de evt. fandt ud af dit forbrug eller misbrug af stoffer. Det er KUN en fordel at blive snuppet, hvis du har en psykolog eller psykiater, der er neutralt/positiv overfor stoffer.

I de fleste andre situationer går det simpelthen galt, når behandlerne opdager at deres patient er "på stoffer". Visse psykologer nægter at behandle, da de mener at stofferne er årsag til problemerne og fordi de er bange for at stofferne skal ødelægge terapien (hvilket igen falder tilbage på dem rent fagligt). Mange vil insistere på total afholdenhed under behandlingen.

Det ændrer ikke på, at det kan være sundt at indstille et misbrug, eller i hvert fald begrænse indtaget. Stoffer kan altså godt ved misbrug forværre behandlingssituationen. Mange har blot IKKE en forståelse for det såkaldt "ufarlige rekreationelle forbrug".

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg håber du har en god psykolog der ikke vil nage dig for stof(mis?)bruget!

Men når man er deprimeret er det aldrig en god ide at tage stoffer, selvom du lyder meget fornuftig :)

Du skal ikke bekrymre dig om de finder ud af du har taget stoffer osv. De er der for hjælpe, ikke for at dømme dig.

Jeg ønsker dig al godt med at bryde depressionens onde cirkel, thumps up.

Titel:
Medlem

Har selv været på Psyk. afd. så kender til det.

Gør dig selv en tjeneste og fortæl dem om alt hva du har lavet. De har tavshedspligt og du får udleveret en seddel hvori du kan skrive under på om de må fortælle tingene til din egen læge eller ej. Det kommer ikke vidre når du har fortalt dem det.
Gør det for at hjælpe dig selv. I din depressive tilstand har du brug for så meget hjælp du kan få. Tro mig.. been there.

PM mig hvis du gerne vil have flere svar ang. psyk. afd.

Titel:
Junior medlem

ey allesammen

har åbenbart glemt alt om denne her tråd.. :)

men kan fortælle at de ik tjekkede det fjerneste omkring thc og drugs.. så det var kun godt nok :)

og tak for alle jere replies.

kan forresten lige fortælle at jeg er på antidepri medi nu, og har fået det meget bedre siden jeg var herinde sidst.. så i lige er klar over det :)

-Mig

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Godt at hører... :)

Fortsat held og lykke her fra... :)

Titel: ..
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
held og lykke fremover :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Godt du har fået bedre - har du skåret ned på dit forbrug eller har det hjulpet alene med samtale og den antidepressive medicin.
Har også prøvet det - og jeg syntes at det er lidt interessant at høre: Hvad får du og i hvilke dosier?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]