Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Odense city
Jeg er afhængig!
Afhængig af energien, overskuddet til andre mennesker og mig selv. Morgenen starter med at jeg indtager amfetamin...

Min historie
Er vokset op i det mørke Jylland og altid haft de "gode bekendtskaber" og undgået "de dårlige kammerater" både i folkeskelen og gennem gymnasiet.. Godt nok gik vi i byen og drak hver weekend, men havde alligevel fået 2 nætters søvn når jeg mødte op mandag morgen.
I slutningen af 3.g begyndte jeg at kede mig. Selvom vi tog i byen var det ligesom alting bare var det samme som sidste wekend. Der var altid nogen, der så ud til at have det sjovere end jeg.
Da den sidste eksamen var overstået og jeg var blevet student fik jeg en ny veninde, der var meget mere spontan og grænseoverskridende end mine andre veninder.
En aften inden vi skulle i byen blev vi enige om at prøve amfetamin/speed..
Oplevelsen var det vildeste, sjoveste, fedeste jeg nogensinde havde oplevet og jeg ønskede aftenen aldrig ville slutte.
Herefter gik det hurtigt. Byturene havde fået nyt liv og omgangskredsen ændredes til dem der i manges øjne "ikke var guds bedste børn".. Vi blev begge kærester med fyre indenfor samme miljø og havde faktisk et brag af en sommer 2002, hvor vi gav den for vildt gas på New York i Løkken.

Men alting har en ende og forholdene røg sig en tur og da jeg skulle starte min uddannelse i Odense og derfor måtte flytte fra provinsbyen i Jylland til Fyn, blev det aldrig rigtig det samme.

Jeg kom ind i et andet miljø og lovede mig selv ikke at falde tilbage i gamle vaner, da dette var en god mulighed for at starte på en frisk i en by, hvor ingen kender dig...

Min fortid lod sig dog ikke glemme og fandt selvfølgelig en veninde med nogenlunde samme baggrund som jeg.. Da vi begge var ude af det og ikke havde "gjort det" 2 år, fik vi den geniale idag at arrangere en bytur, hvor vi sammen skulle give den gas..

Det blev naturligvis ikke kun til en gang..

----------------

Idag er jeg snart bachelor på uni og er ikke i byen hver weekend, men vil for første gang være hudløs ærlig og erkende, at jeg tager amf hver dag!!! og er afhængig af stoffet!

Om jeg er misbruger? Hvem bestemmer, hvad der er rigtigt og forkert?
-Kun dig selv! Bare du kan leve med dit valg og være ærlig overfor dig selv!
Min filosofi er, at man selv må tage ansvar for sit liv..
Træffer jeg det valg at tage stoffer, må jeg leve med det næste dag og måske resten af livet..

Har jeg det godt? er jeg lykkelig?
Jeg klager ikke og piver ikke når det hele er surt..
Synes jeg er heldig at være beriget på mange måder, har mange mennesker jeg holder af og som holder af mig, jeg har ofte følelsen af at "jeg kan hvad jeg vil" og det lykkes, når jeg arbejder for det. Har arbejde og studie og en ok økonomi.

Håber på, der er nogen af jer, der finder min historie interessant at læse!
Ville gerne fortsætte historien og uddybe min livsberetning nærmere, men det må blive en anden gang!

So long! :D

Kiss and smile from a happy girl

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Spændende læsning... Har selv været ude i et slemt misbrug af amfetamin for år tilbage...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Spændende indlæg. Selv er jeg lige færdig med 3.g, og ryger netop nu hash for 4. gang i mit liv. Jeg har gjort mig nogle af de tanker, som du så fint gør rede for her. Altså om at have en hverdag mens man jævnligt tager stoffer, og om ens viljestyrke er stærk nok til at tøjle stoffet.

Jeg er selv vokset op i Nordsjælland, og jeg har indtil Roskilde Festival i år ikke taget andet end alkohol, og det heller ikke i så store mængder som andre. Jeg tror jeg har kastet op af alkohol to eller tre gange i mit liv.

Jeg tror, at et stofforbrug som dit godt kan lade sig gøre at have sideløbende med en uddannelse, så længe man har penge til det -- og det kan jo godt være et problem, netop i studieperioden. Jeg har aftalt med mig selv aldrig at lade mit eventuelle forbrug overstige en vis mængde penge hver måned. Du skriver, at du har arbejde og en ellers OK økonomi, og det er jo også fint nok -- så længe dit forbrug ikke overstiger din afsatte sats af din månedlige indkomst.

Når det så er sagt mener jeg også, at ens forbrug (uanset økonomi) aldrig må få overtaget -- og netop det kan jo godt være svært hvis økonomien rækker til den mængde stoffer, man forbruger. Så det er lidt hønen og ægget, eller rettere, en svær balancegang, og min holdning er at man skal holde sig på "the safe side." Personligt synes jeg at amfetamin hver dag er lidt meget.

Titel:
Junior medlem

Fsv. økonomien.. så er det vel et valg..

Selvfølgelig givet at man ikke bruger mere end man tjener..

- hvad jeg månedligt bruger til stoffer, er ikke mere end mange fyrer af i byen.. Med den tendens til overforbrug som præger den vestlige verden idag, kan man blot konstatere at det er en ren prioritering af, hvad man ønsker at bruge sine penge på..
Hvorvidt det kan antages at være mere rationelt at bruge 4000 kr til en LV taske beror vel på et individuelt syn.
Mener når man er ude over minimumslevestandard, ja så handler det vel blot om, hvad der for mig er værd at bruge mine penge på, hvordan jeg vil forkæle og berige mig selv..

Om hvorvidt andre synes det er meget at tage hver dag, så er det igen en subjektiv vurdering..
Personligt tåler jeg ikke hash.. har prøvet et par gange og får kun kvalme..
At et hashmisbrug offentligt er mere "anerkendt" eller "almindeligt" end amfetamin(misbrug), gør ikke at jeg føler mig "længere ude" om man vil, end folk der jævnligt ryger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Hej Sillepige,
jeg er sådan set enig i meget af det du skriver med, at enhver må tage ansvar for sit eget liv og de valg man træffer + at det kan være rigtigt svært at se det rationelle i mange socialt acceptable handlinger som at købe en taske til flere tusind kroner f.eks.

Jeg kan bare ikke se at det skulle retfærdiggøre et dagligt forbrug af et stof som amfetamin, som er kendt for at være neurotoksisk i høje doser + der er risiko for amfetamin-psykose. Kunne du ikke skrive lidt mere om, hvor stor dosis du tager samt hvad det er for en type oplevelse du søger? Er det euforien eller er det et generelt humørløft, energien?

Det følgende er spekulation - men det er jo muligt at du faktisk medicinerer dig selv mod en depression - og i så fald ville det nok være mere fornuftigt at gå til lægen, og høre om du kan komme i en SSRI-behandling i stedet (hvis du insisterer på at dit velbefindende afhænger af en daglig kemisk regulering af din hjerne :-D).

Artiklerne herunder har en masse info brug af amfetamin.

Chronic Amphetamine Use and Abuse

Erowid: Amphetamine (& Methamphetamine)
Health Issues

Pas på dig selv :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Vil på ingen måde dømme dig, eller dit forbrug/misbrug(?) og dit valg af livsstil. Har selv haft perioder med kraftigt misbrug af GHB og senest GBL.
Det spørgsmål, der dukkede op i mit hoved er, om du aldrig crasher helt? Kender flere der er, eller har været, amfetamin-misbrugere, og har set dem alle gå helt i kuldkælderen i perioder, hvorefter misbruget blev genoptaget igen. Har ingen erfaringer på egen krop angående et misbrug af speed, men kan mærke hvor gennem-tævet min krop er, hvis jeg en sjælden gang har taget det 2 nætter i træk.
Men forkellige menneskers kroppe har vel forskellige tolerancer. Undrer mig bare.
Hvor længe har du taget amfetamin hver dag? Du sætter jo spørgsmålstegn ved, om du er misbruger, men det er man vel hvis man har oplevet den grumme nedtur man kan få. Så er bare nysgerrig efter at vide om du har oplevet et crash?
Held og lykke fremover. Håber du passer på dig selv :)

Vh. SpuN-

Titel:
Junior medlem

Skinny sweaty man...

Tror du misforstår mig.. Prøver ikke at retfærdiggøre noget, blot konstatere og erkende at sådan er de..
Det har intet at gøre med retfærdigørelse, blot en erkendelse af, at du selv er herre over dit liv og hvis du leger med ild må du være bevidst om risikoen for at brænde dig...

Titel:
Junior medlem

SpuN-

..Kan godt være rigtig rigtig træt og udmattet i kroppen, men efter en lang søvn er jeg frisk igen..

Elller hvad tænker du på?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Er lidt nysgerrig efter at vide hvor længe har du kørt det show med at tage Amf hver dag ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sillepigen skrev:
I slutningen af 3.g begyndte jeg at kede mig. Selvom vi tog i byen var det ligesom alting bare var det samme som sidste wekend. Der var altid nogen, der så ud til at have det sjovere end jeg.

Det du skriver her, er den centrale i dit indlæg. Du keder dig, er utilfreds og misundelig. Stærke følelser, men hvor kommer de fra?

Det er i øvrigt ikke specielt unormalt, at man på et tidspunkt begynder at synes, at drukturene bare er "mere af det samme". Jeg kan ikke se, at der som sådan er noget galt i at krydre byturene med noget andet end lige alkohol - men hvad der ikke fremgår klart af dit indlæg, er hvor i koblingen mellem det at "give den gas" og så et hverdagsforbrug af amfetamin kommer fra? Er det så simpelt, at du er blevet "bare" fysisk afhængig af amfetaminen? Måske bidrager det, men jeg tvivler meget på, at det er hele historien.

Men igen, jeg tror nøglen til det hele ligger i "den ting", der sker inde i dit hoved i slutningen af 3. g. Måske var det et tidspunkt, hvor du havde muligheden for at komme videre eller tilegne dig nye værdier? Måske skete der noget, der deprimerede dig? Måske aktiverede en skjult del af din DNA og har skabt en ubalance i din hjerne - som du nu selvmedicinerer på risikabel vis? Måske valgte du bevidst at binde dine værdier tilbage til din 3. g livsstil - blot boostet med stoffer - i stedet for at forandre dig og glide ind i en ny situation? Måske styrkede du dine 3. g. livsstil, fordi du var bange for forandringen og bevægelsen mod det nye?

Hvem ved? Jeg synes i hvert fald ikke, at jeg helt har nok til at regne ud, hvad der er sket i dit liv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror Malkavian har fat i noget af det rigtige. Jeg nægter at tilskrive dit problem stoffet selv( selvom det unægteligt er et slemt vanedannende et der har fået tag i dig) - Det farlige ved den slags brug er jo netop at på det tidspunkt i dit liv hvor du skal lære nye ting om dig selv, udvikle dig og blive et modent menneske kan stoffer hæmme dig, og hvis det Malkavian gætter på - at du måske har en psykisk lidelse som der mildnes af at du tager amfetamin - så er det så meget desto vigtigere at du søger hjælp før du forværrer situationen permanent.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
sillepigen skrev:
SpuN-

..Kan godt være rigtig rigtig træt og udmattet i kroppen, men efter en lang søvn er jeg frisk igen..

Elller hvad tænker du på?

Okay.. Det er vildt nok. Kender flere, som kører et speed-misbrug på den måde, at de kører 3-4 dage uden søvn, for derefter at crashe helt, og ligge på langs og kigge ud i luften i 1-2 døgn.

Men vi er jo meget forskellige. Håber du føler du har styr på det :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
synes det er en meget spændende måde du inleder dit indlæg på, og meget fint skrevet. men det ændre ikke på det faktum at et hverdags speed misbrug ender med at klynge dig op mod en mur og voldtage dig hårdt og brutalt, før eller siden. speed har utrolig stor psykose potentiale, jeg forstår ikke at folk kan håndtere at tage det stads bare en uge i træk. Personligt synes jeg at jeg er god fin underlig oven i skallen bare efter 1 søvnløst døgn i selskab med amfetamin, nu skal jeg heller ikke komme og spille hellig. Ryger hash hver dag, og har vel gjort det i en 3-4 års tid nu her. Det ender måske også med at fucke mig op før eller siden, men nu må vi se. Jeg har bare personligt utrolig stor respekt for speed, men øh held og lykke med det hele. Håber det kommer til at gå dig godt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det er en godt at du har indset at du er afhængig og at det er dit eget valg osv.
Der jeg studser lidt, er når du får et amfetaminmisbrug til at lyde så rosenrødt som du gør. Det kan godt være at du intet har mærket til de negative effekter, men det er bare ikke sådan at nogle mennesker er heldige at de kan have et længerevarende misbrug uden bivirkninger. Hvis ikke det er fordi at bivirkninger fra hårde stoffer er så ukontrolérbare og skræmmer mig så sindsygt meget, havde jeg nok ikke stoppet imens legen var god, men det gjorde jeg.

Tro mig, amfetaminen svarer igen og ødelægger vandvittigt meget lige pludseligt, sikkert når du mindst venter det.

Mit råd er at du må tage dig selv i nakkehårene og starte langsomt med blot at tænke på at skære ned. Læs om afhængighed, og om bivirkningerne. Prøv så at skære ned derefter, langsomt. Når du ikke tager det hver dag kan det være at du langsomt indser at amfetamin ikke er noget man tager hver morgen.

Jeg ved udmærket at det er ufatteligt svært at få sig selv overbevist om at man skal bytte ud i vennerne og droppe noget man har så kært, derfor så gør det langsomt.

Jeg håber at du tænker din situation igennem, lidt mere kritisk end du giver udtryk for at du hidtil har gjort.

Mvh. Søren.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]