Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 21:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
På et andet forum (som jeg ikke nævner, da jeg ikke ved om det strider mod regelsættet), det var amerikansk, der spurgte jeg om der var chancer for at se ting man havde fobier for, og der skrev de alle at det gjorde man ikke...

Ved jeg nu snart ikke... jeg har en enorm angst for edderkopper og har af og til voldsomme mareridt om dem. Jeg frygter at jeg en dag på psykedeliske stoffer pludselig ser en kæmpeedderkop igang med at æde mig eller sådan noget. Er bange for at det vil tage livet af mig, bogstavelig talt.

Hvor mange af jer ser egentlig ting som I er meget bange for? Vil gerne vide om min frygt for at stå ansigt til ansigt med min araknofobi under et trip er rationel...

på forhånd tak

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis ikke det er et hvor-finder-jeg-medicin-og-narko-på-nettet-forum, skal du bare linke løs :)

Medlem
Brugeravatar

Forkert forum du har postet i. Dette høre vel til under "Generel diskussion" eller "Medaljens Bagside" - men det vil jeg lade de andre om at bedømme! :P

Tårnet Der Åd Mennesker skrev:
jeg har en enorm angst for edderkopper

Har du været til lægen med det? Flere mennesker lider jo af Araknofobi - angst for edderkopper.

Anyway... Det kommer helt an på hvilket stof du har tænkt dig at indtage.

Hvis du normalt er angst, og flipper ud når du ser en edderkop vil jeg ikke anbefale hallucinogener, da det imo godt kan frembringe nogle kraftige reaktioner.

Men omvendt... Ethanol (alkohol) kan jo gøre det samme :roll:

Snak med din læge! Det er ikke umuligt at behandle og hvis du er så angst som jeg fornemmer - hold dig fra stoffer!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De eneste tidspunkter jeg er angst på, er når jeg skal ind gennem byen en fredag eller lørdag aften ædru. Det bryder jeg mig ikke om. Og ja, edderkopper.

Om jeg flipper ud afhænger af hvor store de er. De små giver ingen problemer, men de store sataner har jeg det svært med.

Har ikke været meget for at gå til lægen med min araknofobi, for jeg er bange for at den eneste løsning er en konfrontation med mig og det otte benede bæst, og det har jeg ikke mod på. Men jeg ved godt at det er en frygtelig irrationel tankegang. Jeg har prøvet lidt selv at komme over det, men det går ufatteligt langsomt.

Udover det så er jeg meget rolig og stabil oven i hovedet. Har ikke nogen psykiske problemer, eller tilsvarende alvorligt.

Jeg har tænkt mig at prøve at svampe. Har ikke prøvet psykedeliske stoffer før.

Hm, tror du har ret angående placeringen af denne tråd. Jeg prøver om jeg kan flytte den.

PS.: Forummet som jeg ikke ville nævne først er http://www.toolnavy.com under Interact og så Self Medication. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay det dér med at flytte tråden... det kan jeg fanme ik hitte ud af :?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Mol skrev:
Har du været til lægen med det? Flere mennesker lider jo af Araknofobi - angst for edderkopper.

Så for et godt stykke tid i tv'et så jeg en udsendelse om Araknofobi - Hvor man så en dame der led i høj grad af Araknofobi..
Fordi hun var blevet bidt af en rigtigt bad ass edderkop (Kan ikke huske hvad det var for en slags, men ikke en af de søde :)).
Hun kom i en behandlings form hvor de efter et stykke tid (kan ikke huske hvad de gjorde for at hjælpe hende til det her skridt i behandlingen :() gav hende en form for "virtual reality" briller på.. og satte en virtual edderkop ret langt væk fra hende.
Hun skulle så sidde og se på edderkoppen en del gange.
Senere satte de så edderkoppen tættere og tættere på (fra hver gang hun var til behandling - hun kunne også sige til hvis hun ikke var klar til at få den tættere på sig).. og efter at den ikke var meget længere væk end hun kunne røre den med strakt arm (kan ikke huske hvor lang tid hun havde været i behandling der) fik hun nogle "virtual reality" hansker på .. Hvor hun i slutningen af behandlingen faktisk rørte ved edderkoppen :) (edderkoppen kunne bevæge sig mener jeg ;)).

Jeg er ret sikker på at den form for behandling sikkert koster meget, men var mere for at bidrage med hvordan lægen videnskaben inden for Araknofobi har gjort stort fremskridt ;).

okay det dér med at flytte tråden... det kan jeg fanme ik hitte ud af :?

Er også kun admins der kan gøre det :) - Vil mene tråden her høre til i "Medaljens Bagside" :D.

// Edit: Et par stave fejl og tilføjet det sidste quote :).

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
har ikke oplevet det endnu, desuden er jeg ikke bange for det skulle ske. Hvad størrelse edderkopper snakker du om når du siger store? tarrentel størrelse lidt i stil med fugleedderkopper?, for nogle af de mere normale danske edderkopper syntes jeg er lidt klammere :)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har ikke selv været ude for at se edderkopper, som jeg ikke selv er så glad for. Hvis vi ikke taler en kæmpe dosis svampe, så har du med største sandsynlighed ikke noget at være bange for.

Faktisk havde jeg en sjov oplevelse på 2cb. Jeg lå ude i naturen, og pludselig kravlede der en edderkop rundt på mig. Men i stedet for at blive bange udbrød jeg: "Jeg kan li' edderkopper!!!" Jeg havde faktisk lyst til at lege med den. Så blev den godt nok væk, så det kunne jeg ikke rigtigt. Men pointen er, at jeg tilsyneladende overhovedet ikke er bange for den slags, hvis jeg tripper på milde doser.

Hvis du under trippet graver ned i din fobi, er der nok en god chance for, at du kan mindske den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg har selv været mega ræd for edderkopper, dog nok uden at have egentlig araknofobi. I dag holder jeg selv fugleedderkopper og er overhovedet ikke bange for dem længere.
Jeg tror som du selv siger at det bedste du kan gøre er langsomt at nærme dig edderkopper, indtil du selv kan holde dem og pludselig forsvinder din angst mere eller mindre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved jeg nu snart ikke... jeg har en enorm angst for edderkopper og har af og til voldsomme mareridt om dem. Jeg frygter at jeg en dag på psykedeliske stoffer pludselig ser en kæmpeedderkop igang med at æde mig eller sådan noget. Er bange for at det vil tage livet af mig, bogstavelig talt.

Jeg har gjort mest i hash, men sådan som jeg forstår det, så er det ikke alle hallucinationer, der tager magten totalt fra én. Dvs. man får vrangforestillinger og ser underlige ting, men tit er der en snert af rationalitet tilbage, så man ikke tror sig tabt i "stof verdenen".

Men angst kan optræde og bare det at du kommer med en indstilling om, at du IKKE vil se edderkopper kan være problematisk i sig selv. Så små doser og pas på dig selv. Der er dog rigtig mange stoffer, der har et dopamin og serotonin aspekt, og begge har en evne til at fremme "gode følelser" enten af meningsfyldhed eller af samhørighed. Det er ikke utænkeligt, at du ville opfatte edderkopper mere positivt på diverse stoffer. Det kan dog være en lidt farlig hypotese, hvis du virkelig er ekstremt angst for edderkopper (jeg blev selv overrasket over Kirsten Jacobsen, Fremskridtspartiet, som brød totalt sammen da et smart TV hold tvang hende til at omgås fugle - som altså var hendes fobi).

For mit eget vedkommende var jeg engang virkelig ræd for edderkopper, men en dag sumpede jeg TV og blev totalt fascineret af deres evne til at spinde spind i vægtløs tilstand og i centrifuger, hvor de trak store G. Så gik min irrationelle frygt i store træk væk. Synes ikke de ligefrem er lækre, men jeg frygter dem ikke længere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Med hensyn til svampe, så agter jeg at tage nok til at se farver og alt det der. Tænkte på at man vel også kan forebygge det? Hvis jeg i en lang periode prøver at lede mine tanker væk fra min fobi, og sørge for at set og setting er iorden, så kan det måske gå an?

Noget der også undrer mig er, at folk sjældent skriver om deres fobier under et trip synes jeg, så måske jeg bare blæser det op.

Sekstoi, du spørger hvor store de skal være før jeg er bange for dem? Når jeg kan se de er lodne i hvert fald. Eller hvis benenes omkreds er på størrelse med et almindeligt glas. Og taranteller, og det er jeg ikke stolt af, der løber jeg min vej - næsten skrigende. :oops:

I tror da vel ikke de starter behandlingen af araknofobi med en stor krabat?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Noget der også undrer mig er, at folk sjældent skriver om deres fobier under et trip synes jeg, så måske jeg bare blæser det op.

...
I tror da vel ikke de starter behandlingen af araknofobi med en stor krabat?

Helt ærligt tror jeg ikke, at de fleste har så stærke fobier, som du lader til at have. Der er jo mange, som mest har "hygge fobier", og det er blandt andet den slags, der gør at "de fleste" har svært ved at forstå omfanget og styrken af en rigtig voldsom fobi.

Angående behandling, så tror jeg ikke, at du skal være bange. Pointen er jo ikke at skræmme livet af dig, men langsomt vænne dig til tanken i sikre omgivelser.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

tidligere i mit liv havde jeg et voldsomt fobi overfor bier og hvepse, men da jeg prøvede på et massivt 2cb-trip at se/høre dem alle vejne ca. gjorde det mig på ingen måde bange, selvom jeg til tider tvivlede lidt på om de alle sammen var en del af mit trip, eller om de rent faktisk var der (var udendørs).
lige siden har jeg ikke haft bare tæt på så let til panik når jeg ser dem, som før det trip.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det ender nok med at jeg prøver svampe alligevel... om jeg så ser edderkoppe eller ej skal jeg nok skrive i min triprapport :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Tårnet Der Åd Menesker skrev:
Sekstoi, du spørger hvor store de skal være før jeg er bange for dem? Når jeg kan se de er lodne i hvert fald. Eller hvis benenes omkreds er på størrelse med et almindeligt glas. Og taranteller, og det er jeg ikke stolt af, der løber jeg min vej - næsten skrigende. Embarassed

okay syntes det lyder til det er lidt halvslemt du skal nok ikke herhjem hvis du ikke vil se nogen :), men det ikke særligt tit man høre fyre(går ud fra du en fyr ret mig hvis jeg tar fejl) nærmest løber skrigende væk. Så det lyder sku da ikke helt godt?, havde du tænkt dig og gå i behandling? og ja det med svampene skal sku nok gå så længe du tar det stille og roligt :wink: , kan da lige tilføje jeg godt kan røre ved fugleedderkopper de er ikke lækre men heller ikke såå slemme igen kan jo altid kvase dem hvis det er :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg så min vens hovede svulme op og blive nærmest trekantet og op delt i store pixels ligesom hvis man zoomer in på noget med lav kvalitet..
Bag efter så jeg ham som om han havde fået tæsk...
Temmlig skræmmende nedtur....
P.s Var på kex den aften...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
På et andet forum det var amerikansk, der spurgte jeg om der var chancer for at se ting man havde fobier for, og der skrev de alle at det gjorde man ikke...

på forhånd tak

man skal aldrig udelukke muligheden for at man ser de mindre behagelige ting/fobier og lignende når man tripper.

I begyndelsen da jeg startede med de bevistheds udvidende stoffer, tilbage i 1992, spurgte jeg en god ven, hvordan jeg skulle forberede mig.

Han svarede kort og kontant, du skal være i mental ballance, og så skal du søge at gøre dig til ven med dine visuals/halluer, det lyder måske som noget frygteligt hippi pladder, men et langt stykke hen af vejen havde manden ret.
Han pointerede også, er du bange for stoffet..
så lad det ligge.

Jeg vil lige tilføje at jeg selv lider af Araknofobi, tidligere var det selv meget små ederkopper der næsten kunne lamme mig med en ubegribelig frygt, jeg har lært at kontrolere det ved gradvist at tage edderkopper og flytte dem med hænderne, jeg er dog ikke nået til de rigtig store endnu men der er dog sket fremskridt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Det er jo altid et pluds at få konfronteret/overvundet de ting man frygter, den følelse der kommer når man har givet lip er helt ubeskrivelig, meget fri, især hvis man tripper.. Fx. var jeg meget bange for store hunde tidligere, indtil at jeg under et svampetrip mødte tre securitasmænd(!) som var ude og lufte deres hunde om aftenen, først var jeg meget skræmt, men tvang jmig selv til at klappe en af hundene da de kom tæt på, og da jeg havde klappet den var frygten meget meget mindre, næsten vælk, og samtidigt var selvtilliden helt i top..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
Tårnet Der Åd Menesker skrev:
Sekstoi, du spørger hvor store de skal være før jeg er bange for dem? Når jeg kan se de er lodne i hvert fald. Eller hvis benenes omkreds er på størrelse med et almindeligt glas. Og taranteller, og det er jeg ikke stolt af, der løber jeg min vej - næsten skrigende. Embarassed

okay syntes det lyder til det er lidt halvslemt du skal nok ikke herhjem hvis du ikke vil se nogen :), men det ikke særligt tit man høre fyre(går ud fra du en fyr ret mig hvis jeg tar fejl) nærmest løber skrigende væk. Så det lyder sku da ikke helt godt?, havde du tænkt dig og gå i behandling? og ja det med svampene skal sku nok gå så længe du tar det stille og roligt :wink: , kan da lige tilføje jeg godt kan røre ved fugleedderkopper de er ikke lækre men heller ikke såå slemme igen kan jo altid kvase dem hvis det er :P

Din formodning er korrekt... jeg er en fyr. Hehe. Føler mig sgu heller ikke så smart når jeg stikker af på grund af en edderkop. Men nu har jeg lært at tage en avis og klaske dem en. Jeg er også kommet dertil, at jeg kan tage dem med et stykke køkkenrulle, og det er et stort fremskridt.

Det undrer mig tit hvor jeg har den fobi fra. Tror jeg vil sætte mig ned en aften og kontemplere over det. Prøve og vende og dreje min fobi i hovedet.

En sidste ting: Har naturligvis tænkt mig at starte fornuftigt ud med stofferne, og som jeg har det nu er det ikke stofferne jeg er bange for...

Tak for svarene, de kunne bruges :D

Titel:
Junior medlem

Hej
Jeg er 36 år og har først for nylig stiftet bekendskab med hallucinogene svampe.
Egentlig var jeg ikke skræmt ved tanken om at skulle blive påvirket af dem, men jeg havde vel en naturlig skæpsis over for en type rus, jeg ikke havde prøvet før. Af samme grund har jeg ladet idèen modne i løbet af nogle (ca. 5) år.
Så faldt jeg over The philosopher's stones (Psilocybe mexicana A).
Og dem kan jeg klart anbefale over for førstegang brugere. De er meget nemme at dosere bare spis lidt af gangen (start med 3-5g) og lad rusen komme stille og roligt. Jeg er næsten sikker på du ikke vil få "farlige" visuals med disse "trøfler". Til gengæld vil du føle en nærmest "coke-høj" på vej ned :-),
Som en anden skrev: Du må ikke være bange for stoffet. Prøv istedet at få en følelse af at du glæder dig til trippet!! Tænk på at du er ved at åbne en ny verden af indtryk, som du ikke har haft adgang til før... Dèt er sgu da noget at glæde sig til... En positiv indgang og et positivt sind giver et positivt positivt trip hver gang... er min påstand. Så bare glem de edderkopper eller glæd dig til at se dem som farvefulde mosaikker på din væg!!

Tvebakken

Senest rettet af Tvebakken 27 okt 2006 17:23, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]