Mol skrev:
Har du været til lægen med det? Flere mennesker lider jo af Araknofobi - angst for edderkopper.
Så for et godt stykke tid i tv'et så jeg en udsendelse om Araknofobi - Hvor man så en dame der led i høj grad af Araknofobi..
Fordi hun var blevet bidt af en rigtigt bad ass edderkop (Kan ikke huske hvad det var for en slags, men ikke en af de søde

).
Hun kom i en behandlings form hvor de efter et stykke tid (kan ikke huske hvad de gjorde for at hjælpe hende til det her skridt i behandlingen

) gav hende en form for "virtual reality" briller på.. og satte en virtual edderkop ret langt væk fra hende.
Hun skulle så sidde og se på edderkoppen en del gange.
Senere satte de så edderkoppen tættere og tættere på (fra hver gang hun var til behandling - hun kunne også sige til hvis hun ikke var klar til at få den tættere på sig).. og efter at den ikke var meget længere væk end hun kunne røre den med strakt arm (kan ikke huske hvor lang tid hun havde været i behandling der) fik hun nogle "virtual reality" hansker på .. Hvor hun i slutningen af behandlingen faktisk rørte ved edderkoppen

(edderkoppen kunne bevæge sig mener jeg

).
Jeg er ret sikker på at den form for behandling sikkert koster meget, men var mere for at bidrage med hvordan lægen videnskaben inden for Araknofobi har gjort stort fremskridt

.
Tårnet Der Åd Mennesker skrev:
okay det dér med at flytte tråden... det kan jeg fanme ik hitte ud af

Er også kun admins der kan gøre det

- Vil mene tråden her høre til i "Medaljens Bagside"

.
// Edit: Et par stave fejl og tilføjet det sidste quote

.