Men tror det er en dårlig ide og desideret fremprovokere et bad trip ved Fx sætte en maraton optagelse af Pia K. igang og derefeter binde sig til en stol, mens man venter på effekten indtræffer.
På den annden side no pain no gain er et af mine grund principper, men et badtrip kan være decideret ødelæggende for psyken så jeg vil nu også mene at det er mere udviklende og have gode trips, hvor man opbygger et positivt syn på tilværelsen.
Positiv tænkning er for nogen en naturlig ting, men tro mig hvis man mister evnen der til så etr verden sku ikke så fed længere.
Jeg går selv og bøvler en del med dette, jeg kan vende 180 % og alt dør omkring mig, vigtighed af ting forsvinder negativiteten overtager og raseriet bliver til den eneste drivkraft.
Jeg overvejer faktisk og trippe igen efter ca 5 år pause fordi jeg vil gennem et kontrolleret - fokuseret trip se om jeg ikke kan genfinde noget af mit tidligere jeg eller om det simpelthen er biologisk betinget (hjerneskade), som min psykiator fortalte da han skulle forklare hvorfor jeg var uden for medicisk behandlings rækkevidde.
Placeringen af min skade gør nemligt at de negative tanker forstærkes og jeg har altid levet i en verden hvor jeg var forberedet på det værste og ud fra dette tog mine forholds regler, men det kan jeg overhovedet ikke længere pga skaden.
Så nu er den nærmere en grundstemning af verden værende en stor kamp arena og andre mennesker som regel bare vil tage røven på en fordi de ønsker noget man har eller tror man har.
Dettte præger mig meget i min dagligdag - jeg bliver nemt såret og reagere voldsomt på detaljer fordi tankespind indfanger mig og trækker mig ind i mørket.
Jeg ved hvad det ideele ville være, det kaldes kognitiv terapi, men jeg har ikke råd til at betale 8000 kr. i mdr og orker heller ikke gennem flere undersøgelser eller indlæggelser pga praktiske ting så som hus og hund. Kan heller ikke overskue det, hvilket gør jeg ikke vælger den rigtige udvej, men heller gemmer mig og venter på det værstes indtræffen.
Så lad vær med at leg med det negative - fokuser heller på livskraft hvad giver glæde og positivitet i hverdagen forstærk det opsøg det.
Det lyder smukt især når det er skrevet af mig, som ikke er istand til det overhovedet, jeg har problemmer nok med at finde min tlf eller nøgler og ikke mindst mig selv, for jeg må sku ligge et eller andet sted, jeg kan bare ikke huske hvor det var jeg lagde mig sidst, men måske det var en anden.
Relevant literatur i forbindelse med udvikling af personligheden i en sund og positiv retning samt forståelse heraf skrevet på et rimeligt let forståeligt sprog vil være.
Irene Oestrich "Selvtillidstræning og udvikling af sociale færdigheder" 1998 og "Livskraft - hvordan du bruger den positive psykologi" 2004 Irene Oestrich sammen med Antonia Sumbundu.
Begge er udgivet af PsykiatriFondens forlag
jeg har fået meget ud af to bøger- synd jeg har glemt, hvad det var (ikke helt)

.
Jeg gad godt have læst dem for 15-20 år siden og prøvet og leve udfra principperne i dem
Kom nok en anelse væk fra det oprindelige tema, men de gange hvor jeg har overdoseret mængden og haft dårlige oplevelser med trip, dem kunne jeg godt være foruden - jeg synes egentlig ikke jeg fik det store ud af dem. sammenlignet med den lykke følelse som man også kan fremkalde. Det andet har nærmere været en irriterende arg stop nu jeg vil sove gider ikke mere lorte tanker.
jeg havde alligvel ikke overskud til at behandle dem mere var bare træt træt og det blev ved.
Det kan også være at jeg misforstår selv dit udgangspunkt, har du tænklt og skabe et badtrip på lav dosis, så vil jeg også fraråde dig det jf mit indlæg i tråden voldelig på mærker.
Der er helt sikkert en grænse mellem at styre det og lade det komme, men som jeg ser det er et af elementerne i et badtrip, at det er udenfor kontrol, hvilket gør det svært og få noget af det tilsigtede ud af det.
Nok sagt lad dette stå som sidst ord i dette uendelige indlæg.
Du ved djævlen og gud eksistere hvem af dem vil du gøre opmærksom på din eksistens? Hvem vil du vække i dig selv?