Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 jun 2009 08:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Update:
Har nu brugt magnesium og b1 vitamin-tilskud i et nogle uger. Kan klart mærke en forskel, men har stadig rystelser efter alkohol, dog ikke lige så voldsomme. Men Har også nedsat mit alkoholforbrug kraftigt. Drikker kun 1 gang om ugen max.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2009 17:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Det en ringe tryst, men jeg ryster som du så fint kaldte det; som en afrikaner på nordpolen, efter en bytur med masser af alkohol. Har aldrig indtaget ghb/gbl før.

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2010 22:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
Hej allesammen!

Jeg er for nylig blevet ædru for GHB/GBL!

Det gjorde jeg selv ved hjælp af Phenibut som virker _meget_ farmakologisk som en slags medaton/buprenorphin for GHB. Længere virking, mindre eufori, længere halveringstid osv.

Jeg er kommet ud af mit misbrug og jeg deler meget gerne erfaringer med andre - skriv bare en PM! (Tro mig - GHB er IKKE for sjov!)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2010 08:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Jeg hiver lige tråden frem igen, da jeg gerne vil dele min egen historie med GHB/GBL-misbrug, som kunne have slået mig ihjel. Men jeg slap heldigvis med livet i behold. Jeg deler min historie, da jeg føler, dette emne godt kunne bruge lidt mere fokus, selvom tråden er dejligt informativ i forvejen. Udover det har jeg vel også selv brug for at skrive om emnet for at komme af med en del af de tanker, jeg har tænkt den senere tid. Det er især fordi, min historie er så klassisk i forbindelse med GHB/GBL-misbrug, men samtidig kunne det have slået mig ihjel. Det giver stof til eftertanke.

Jeg begyndte i starten af året med at lave mit eget GHB. Jeg havde før haft fat i få flasker, og det viste sig ikke at være et problem, indtil jeg selv gik i gang med at lave mit eget. Pludselig falder prisen, og allerede da første forsøg var en succes, startede jeg ud med at hygge mig gevaldigt fra dag et. Jeg kendte udmærket til konsekvenserne af et misbrug heraf, men ikke at det i mit tilfælde skulle blive så alvorligt. I starten holdte jeg små pauser for at holde det på afstand. Men jeg havde gået hjemme i lidt over 3 år på kontanthjælp p.g.a. psykiske sygdomme, og jeg fandt hurtigt ud af, GHB/GBL gjorde mit liv langt lettere at leve. Det var jo et fantastisk medikament, det eneste jeg havde prøvet til dato, der rent faktisk hjalp på min depression og angst med stor succes. Så langsomt overtog misbruget mit liv, da det jo gjorde, jeg kunne nøjes med færre timers søvn end de sædvanlige 10-12 timer. Herudover kunne jeg gå ud af min dør og deltage i forskellige familiesammenkomster og imødekomme mine venners forslag, når vi skulle ud. Jeg havde nemlig svært ved at forlade mit hjem før.

Langsomt steg dosen op til omkring 6-8g GHB pr dosis. Men før jeg nåede op på denne høje dosering, havde jeg allerede været indlagt til afgiftning på det somatiske sygehus op til flere gange. Da jeg først begyndte at mærke abstinenserne, blev jeg virkelig bange. Dette førte bare til, jeg forsøgte at slukke min tankegang og fortsætte med misbruget, jeg selv havde mistet al kontrol over. Jeg forsøgte at stoppe flere gange. Bl.a. ved brug af benzodiazepiner og tildels opioider for at trappe ud af og forsøge at holde mig fra det igen. Til trods for dette faldte jeg gang på gang i igen. Jeg havde det så dårligt med mig selv, da jeg ikke kunne stoppe misbruget, at jeg forsøgte at ignorere det med mere GHB/GBL. På dette tidspunkt havde jeg en del indlæggelser på bagen. Men altid hvor jeg havde opsøgt dem på skadestuen først, da jeg kunne mærke abstinenserne komme. Enten fordi jeg ville forsøge at komme ud heraf, eller fordi jeg af andre grunde var løbet tør.

Dette misbrug stoppede heldigvis for få uger tilbage. Jeg havde siddet hos en god ven og set film hele dagen. Den sidste film, vi ser, påvirker mig gevaldigt. Jeg gik direkte i delirium for første gang, uden jeg havde optaget kontakt med sygehuset forinden. Min ven bemærker godt, jeg var lidt underlig, da jeg gik. Jeg havde set filmen, mens jeg langsomt gik i delirium, og helt glemte at dosere min GHB/GBL. Det ender så med, jeg tror dele af filmen er virkelighed, og at jeg er involveret heri. Med auditive såvel som visuelle hallucinationer. Meget kort fortalt var jeg sikker på, jeg blev jagtet for en grusom forbrydelse, jeg havde gjort. Jeg forventede, at min ven og senere andre venner ville forsøge at slå mig ihjel. Dette ville de gøre ved at indføre en pistol i min mund og skyde hjernen ud på mig. Så jeg forsøgte at flygte, men over alt så jeg mine venner (de af dem, der var involveret) jagte mig. Jeg græd næsten og råbte undskyld og ville væk. I dette delirium fik jeg flere black-out, så resten er historien er bare opsummering af de få glimt, jeg kan huske. På et tidspunkt opdager jeg, dem der vil slå mig ihjel ifølge mine hallucinationer sidder i en bil, og af frygt for at skulle afvente dommen og få blæst min hjerne ud hopper jeg ud foran bilen. Den kom med 50km/t, ramte mig, jeg snittede herefter en anden bil og faldte ned på asfalten. Dette hører jeg ifølge vidner.

Jeg husker ikke meget, før jeg pludselig er bæltefikseret i en ambulance, og politiet har tvangsindlagt mig på røde papirer. Fordi jeg nægtede at tage med ambulancen og helt klart var til fare for mig selv. Jeg troede politiet og ambulance-folkene var med dem, der ville slå mig ihjel. Denne gang forventede jeg, de ville lade dem få adgang til mig på skadestuen og skyde mig i hovedet med et oversavet jagtgevær. Men herefter bliver tilstanden bedre (sandsynligvis p.g.a. medicinering - det hele er ret uklart for mig). Jeg er indlagt på somatisk i 2-3 døgn og får at vide, hvad der er sket og er ganske chokeret. De skruer herefter ned for medicineringen. Jeg beder dem om at give mig mere, da jeg begyndte at hallucinere igen. Men jeg får ikke mere medicin. Den selvsamme aften tror jeg, filmen bliver til virkelighed igen - med mig som hovedperson - dog helt forskruet i forhold til filmens egentlige plot, har jeg nu fundet ud af. Jeg troede sygeplejerskerne, min mor og min fætter, der var på besøg, alle var med. Jeg begyndte at hallucinere kraftigt og hørte stemmer, der bad mig holde op med at snakke om den forbrydelse, jeg troede, jeg havde udført. Men så fortæller jeg om det, sygeplejerskerne går direkte i gang med medicinering. Et forsøg på at slå mig ihjel, tror jeg. Jeg sviner dem til, ser bylder komme ud af kroppen på mig og er sikker på, de har forgiftet mig. Jeg var på isoleret stue, forsøgte at smadre vinduet med knyttede næver uden held. Men efter et stykke tid lykkes det mig at flygte fra den isolerede stue. Hvordan aner jeg virkelig ikke. Jeg råber om hjælp, da jeg tror det blot er sygeplejerskerne og min familie, der forsøgte at afslutte mit liv, da jeg fortalte om 'hemmeligheden'. Jeg smadrer nogle ting under min flugt. Jeg forsøgte at smadre vinduer, så jeg kunne hoppe ud af dem og mit lig ville blive fundet, og verden ville vide om de ting, der foregik på sygehuset. Men da ingen reagerer på mine råb om hjælp, tror jeg hele sygehuset er imod mig.

Det hele ender med at to portører får godt fat i mig og tager mig tilbage til den isolerede stue, hvorefter de giver mig mere medicin, som jeg bare tror er gift - og denne gang tilføjer anti-psykotika. Pludselig 'vågner' jeg op og finder ud af, de bare har forsøgt at hjælpe mig, og jeg får det virkelig dårligt med mig selv. Senere bliver jeg overført til en lukket psykiatrisk afdeling og herefter til en åben, for herefter at blive udskrevet og komme hjem i godt behold med medicin.

Så i alt førte mit GHB/GBL-misbrug til 8 indlæggelser, hvor den sidste let kunne have vist sig at være fatal. Det får mig selvfølgelig til at tænke en hel del over hændelsen og livet i al almindelighed. Den dag i dag har jeg været ude af misbruget i nogle få uger, og har fået den hjælp, jeg havde brug for. Jeg har nu ingen planer om at drikke en enkelt tår GHB/GBL igen i mit liv, og har sagt ja til et tilbud vedrørende misbrugsbehandling.

Min historie ender heldigvis godt, men det kan der sikkert være flere, der ikke gør. Så derfor hev jeg tråden op igen og delte min egen historie.

GHB/GBL-misbrug er nemlig slet, slet ikke for sjov. Det er ganske alvorligt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2010 13:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Det lyder godt nok som en ubehagelig omgang, DoktorK.

Det er godt at høre, at du har fået bugt med dit misbrug, og er på den rette vej igen. Forhåbentlig tager du en lang pause med alle rusmidler, og forkuserer på at komme oven på igen. Du skal i hvert fald have al mulig held og lykke herfra med din videre behandling, og tak fordi du delte din historie.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2010 19:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Ja, mange tak for den, delerium er er sgu ikke for sjov, glad for at høre at du er kommet helskindet ud af det. Håber du får noget hjælp med din depression og sociale angst, det er ikke just lette ting at gå og bøvle med.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2010 10:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Jeg vil også kommer med en kraftig advarsel mod GBL/GHB.

Jeg har selv haft et on/off misbrug af det over et par år, uden at have mærket problemer. Det er et misbrug der er meget let at skjule for sine nærmeste og kollegaer, desuden oplevede jeg aldrig "tømmermænd" dagen efter, lige meget hvor blæst jeg så havde været. Altså et fantastisk stof. (not)

For cirka et halvt år siden var jeg godt i gang med en GHB binge på en måneds tid, da katastrofen indtraf.

I løbet af dagen doserede jeg konstant GHB som altid og lige inden jeg skulle i seng tage jeg en ordenlig slat for at falde i søvn. Denne slat var åbenbart større end forventet. Jeg sover heldigvis sammen med en ven denne nat, ellers var jeg nok død nu.

Når men jeg ligger mig til at sove og efter nogen timer bliver jeg vækket ved at der bliver banket på min dør, jeg går ud og åbner og to ambulance folk står og glor på mig, de spørger mig om jeg har ringet efter en ambulance, men det kender jeg ikke jo noget til. Min ven som jeg sov med var ingen steder at se, så gik ud fra det var ham der havde ringet og troede der var noget galt med ham.

Jeg forklarer at det må være min ven der har ringet til dem og at vi bliver nød til at gå ud og prøve at finde ham, da han ikke er i min lejlighed mere. De kigger underligt på mig og siger jeg skal kigge mig selv i spejlet. Jeg går ud på mit toilet og møder et meget skræmmende syn, min næse sidder helt skævt og er hævet til dobbelt størrelse (er hele mit hoved faktisk), jeg har en dyb flænge der går fra panden ned over øjenbrynet. Så jeg bliver selvfølgelig kørt direkte på skadestuen.

Jeg finder senere ud af at min ven er vågnet ved at jeg, fra oprejst stilling lod mig falde med hoved direkte ned i mit trægulv, dette har jeg åbenbart gjort 2-3 gange. Han ringede til ambulancen og flygtede så? Hvorfor ved jeg stadig ikke.

Jeg er scar-face for livet, personen der har prøvet at genskabe min næse har formentlig selv været på GHB, for resultatet er ikke lige frem kønt. Desuden har jeg et stort grimt ar i panden.


Efter denne oplevelse har jeg holdt mig helt væk fra stoffer og alkohol, derfor jeg ikke har været særlig aktiv det seneste halve års tid og nok heller ikke vil være der frem over.

Selv om jeg da vil kigge forbi nu og da :D

Pas nu på forhelved.

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2010 00:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Skræmmende læsning, Alt Ædende Ateist. At du har fået ar på både sjæl og krop efter sådan en oplevelse gør mig virkelig trist til mode, og håber på at du kommer helt oven på igen.

Har du snakket med din makker siden den dag?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2010 15:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Damn... det lyder satme heftigt... har selv været i delir efter en kold tyrker på det, så kan lidt genkende det, men det lyder godt nok voldsomt... Håber du er ok og er ved at komme ovenpå igen...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2011 17:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Efter 2 kilo GHB på 3-4 måneder, fik jeg taget mig selv i nakken og tog til lægen, for at få risolid. 24 stk fik jeg på recept.
Første dag skulle der 4-5 risolider og en halv flaske whiskey, til at få fjernet abstinenserne.

Det følgende dag, trappede jeg ned eksponentielt. Nu, tre uger efter har jeg en del rysten, men ingen abstinenser.
Jeg bestiller aldrig en flaske hjem af det igen..

Djævlen har dig i sin hule hånd på det stof..

Hvis kokain er abstinens konge inde for stimulerende stoffer og heroin er konge for, opiater, så er GHB kongen af abstinenser, når det kommer til beroligende stoffer (GABA- receptorer agonist)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2011 18:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jun 2009 14:23
Indlæg: 1
Vil også anbefale folk _ikke_ at bestille en hel liter GBL hjem på en gang.

Har selv drukket så meget af det, at det kostede mig over 100.000kr i materielle skader.

Desuden forsvinder magien fra det når man tager det for meget (bliver stort set bare fuld og ligeglad/doven), dette får dog ikke en til at stoppe med at tage det, og når man er deroppe tager man gerne 3-4g ad gangen op til 5 gange om dagen. Man sover sådan ca 3 timer i døgnet, fordi man bliver så frisk når man ikke har GHB i blodet mere, man kan altså kun sove i GHB rusen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2011 18:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Hold da kæft. Hvorfor tager folk det her (er rusen virkelig så god)? Altså, det lyder jo næsten værre end heroin. Synes det lader til at være alment acceptabelt at tage GHB - sådan nogenlunde (kender da et par stykker der gør det) - mens heroin virkelig er et tabu.
Er skræmt fra vid og sans - rører det aldrig.
Tusind tak for denne tråd og alles bidrag! :D Jeg vidste ærlig talt ikke hvor fucked up det her var før jeg læste jeres indlæg igennem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 maj 2011 13:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Alice skrev:
Hold da kæft. Hvorfor tager folk det her (er rusen virkelig så god)? Altså, det lyder jo næsten værre end heroin. Synes det lader til at være alment acceptabelt at tage GHB - sådan nogenlunde (kender da et par stykker der gør det) - mens heroin virkelig er et tabu.
Er skræmt fra vid og sans - rører det aldrig.
Tusind tak for denne tråd og alles bidrag! :D Jeg vidste ærlig talt ikke hvor fucked up det her var før jeg læste jeres indlæg igennem.


Nu vil jeg nok sige at der er en stor forskel.
Jeg tror det farlige ved GHB er at folk tager for let på det (mig selv inklusivt), og ja, rusen er alt for lækker. Man bliver ikke baske, men heller ikke poppet. Det at det er relativt nemt at fremstille/skaffe er nok også en faktor. Men afhængighed er ikke voldsomt hyppigt med GHB... Man kan nok nemmest sammenligne det med alkohol, som også tager lidt tid at blive afhængig af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2011 16:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2007 19:26
Indlæg: 1888
.

_________________
Onemore skrev:
alle jer der er blevet hjernevasket til og leve lov og regler i kommer bare og får en kugle !!
Min adresse
6990 ulfborg
Ullsgade 4a


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2011 12:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2008 02:20
Indlæg: 599
Geografisk sted: Nordkysten
Vil kraftigt advare imod hverdagsbrug af GBL, det kan forstyrre syre/base balance i kroppen, give knoglesmerter, søvnløshed og svingende humør. Har selv oplevet det i en mindre grad og det har fået mig til at holde mig fra stoffet fuldkommen, på ingen måde risikoen værd imo.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2011 16:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 apr 2010 13:40
Indlæg: 347
Puha, GHB er et af de stoffer jeg har overvejet at prøve - jeg er kemiker og tænkte at det ville være hyggeligt at fælde natriumsaltet fra GBL af og nyde produktet.
Jeg må sige at denne tråd har fået mig på langt bedre tanker. Tusinde tak til alle der har valgt at dele deres oplevelser herinde.

Hold kæft hvor er jeg glad for at jeg altid undersøger et stof grundigt før jeg anskaffer mig det. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2011 01:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Puha, GHB er et af de stoffer jeg har overvejet at prøve - jeg er kemiker og tænkte at det ville være hyggeligt at fælde natriumsaltet fra GBL af og nyde produktet.
Jeg må sige at denne tråd har fået mig på langt bedre tanker. Tusinde tak til alle der har valgt at dele deres oplevelser herinde.

Hold kæft hvor er jeg glad for at jeg altid undersøger et stof grundigt før jeg anskaffer mig det. :)


Ditto! Jeg havde også leget med tanken om at det kunne være sjovt at prøve, men kan da godt se at det ikke er noget jeg skal lege med alligevel!

Tak til alle for deres bidrag, og de rørende historier. :)

Mvh.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2011 14:54 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Helt generelt er alle stoffer utroligt utiltalende, hvis man udelukkende skal vurdere dem på basis af bivirkningerne ved misbrug. Drikker I heller ikke øl fordi det fører til delirium hos nogle misbrugere? ;) Jeg siger ikke at der ikke er kedelige sider ved GHB - der er ingen perfekte stoffer - men tråden her farver stoffet i et unuanceret lys og jeg vil foreslå, man gør lidt mere for at informere sig selv, inden ens endelige dom falder (=> http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_GHB.shtml).

GHB er let at komme til at misbruge, da rusen kan være forholdsvist mild og bivirkningerne få. Endvidere har folk i mange af indlæggene ligget inde med større mængder og på en form, som er meget let at dosere og indtage.
Det giver sig selv, at der er ikke noget stof man har godt af at bruge på daglig basis. Når man nu kender farene ved stoffets diskrete natur, bør man også være i stand til at ikke gå i fælden. Men det kommer selvfølgelig helt an på hvor god man er til at lade sig styre af sin rationalitet og man må gøre op med sig selv om man har den fornødne selvkontrol eller om man har tendens til afhængighed og "dårlige vaner" i sit forbrug.

Det er selvfølgeligt muligt, at de førnævnte postere har gjort sig den overvejelse, men I får det til at lyde som om GHB er djævlen selv, hvilket, vil jeg vove at påstå, er usandt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 dec 2011 17:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Det er selvfølgeligt muligt, at de førnævnte postere har gjort sig den overvejelse, men I får det til at lyde som om GHB er djævlen selv, hvilket, vil jeg vove at påstå, er usandt.


Jeg er enig i at det er en overdrivelse.

Jeg har et godt ritual med at tage GHB en uges tid i træk to gange hver sommer til festivaler, og har altså alligevel ikke de mindste problemer med at ligge det fra mig efter ferien igen.

Faktisk synes jeg stoffet bliver utiltalende ved længerevarende brug. Rusen bliver kortvarig og dårlig, bivirkningerne øges og man får kvalme af bare at kigge på flasken.

Pointen er bare at man ikke skal male fanden på væggen med GHB. Det kræver blot noget selvkontrol og et indholdsrigt liv så man ikke røvkeder sig og konstant ønsker at være påvirket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2012 22:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
En lille update:

Efter flere år, hvor jeg kun enkelte gange har taget GHB, men har drukket (som en teenager på ibiza), kan jeg konkludere at en kost med masser af grønt, magnesium tilskud, B1 vitamin og D vitamin med kalk, betydeligt reducerer abstinenssymptomer (og evt eftervirkninger) på en lang weekend... Ikke at det er en løsning og en undskyldning til at drikke hårdt, men det har løst en del af mit problem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team