Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2024 18:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2007 00:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Om GHB

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=12476

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2007 00:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
Kaktus Klausen skrev:



Det ligger også inde på Wiki'en.

Måske lidt mere overskueligt der.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2007 01:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Har kigget lidt på de forskellige links, postet i denne tråd, men har stadig ikke kunnet finde noget som fortæller mig hvorfor jeg oplever rysten, en dag eller to, efter en bytur med alkohol...

Nogen som har noget info?

:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2007 23:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 22 jul 2000 01:01
Indlæg: 1026
Geografisk sted: Danmark
Tillad mig at tilføre min historie om gbl.

Efter 1½ måned med moderat misbrug, og 3 måneder med et mere hæftigt misbrug stoppede jeg med en kold tyrker (løb tør for gbl og kontanter :roll: )

De første par dage var der moderate svedeture, social angst og stort søvnbesvær. Efter et par dage skete der så det at jeg i fik hvad jeg vil kalde akut paranoia anfald. Jeg stod i lang tid bag min egen køkkendør svært bevæbnet og fuldt ud overbevist om at jeg kunne høre panserne stå uden for døren igang med at lirke den op, og jeg mente at høre nogle af stemmerne var mine venners. Efter et par timer gik det heldigvis over i min almindelige tilstand af paranoia.

ghb/gbl er virkelig et dejlig stof hvis man kan styre det, men indtil nu kender jeg kun meget få mennesker som kan styre deres forbrug af ghb/gbl.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2007 00:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2005 15:28
Indlæg: 1661
Geografisk sted: København SV
xun skrev:
Har kigget lidt på de forskellige links, postet i denne tråd, men har stadig ikke kunnet finde noget som fortæller mig hvorfor jeg oplever rysten, en dag eller to, efter en bytur med alkohol...

Nogen som har noget info?

:)



Jeg har ingen info. Men jeg vil sige, at jeg godt kan ryste lidt på hænderne dagen efter jeg har været møg stiv. Synes godt at kroppen kan føles lidt kantet. Ikke direkte ubehageligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2008 15:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2008 12:50
Indlæg: 148
Citat:
CamelJJ
Et godt tip er at skrive ned i sin kalender, hver gang man tager noget, lige fra øl til mdma. Så får man hurtigt et oveblik over hvor langt man er ude.


det burde alle gøre, også selvom man ik har noget mis brug, det er en så genial ting der mangler ord[/quote]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2008 15:27 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2008 18:27
Indlæg: 4
Geografisk sted: Doktordynastiet...
Ang. polakken med den himmelhøje promille.

Jeg husker tydeligt beretningen. Han blev i 2005 indlagt på Århus Sygehus med en promille på 8,7, han kunne udskrives 2 dage senere.

Jeg har højt en lille fugl synge om at der engang var en nordmand der havde klaret en promille på 11,0. Dvs. at 1,1 procent af purkens blod var alkohol :shock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2008 16:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2008 20:15
Indlæg: 131
Bliver nødt til at spørge, er GHB/GBL Det samme ?
Er det i flydende form ?
Hvordan indtages det?
Hvad er gadenavnet for dette?
Og hvordan er rusen, kort beskrevet.

Jeg synes jeg tit falder over det herinde, men kan ikke finde noget konkret fakta om det, så håber i lige vil bruge 2 min på at gøre mig en del klogere :roll: :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2008 18:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Nastyinc skrev:
Bliver nødt til at spørge, er GHB/GBL Det samme ?
Er det i flydende form ?
Hvordan indtages det?
Hvad er gadenavnet for dette?
Og hvordan er rusen, kort beskrevet.

Jeg synes jeg tit falder over det herinde, men kan ikke finde noget konkret fakta om det, så håber i lige vil bruge 2 min på at gøre mig en del klogere :roll: :)


GBL bruges til at lave GHB, men kan også indtages uden at reagere det, idet det bliver omdannet til GHB i leveren. GBL er flydende, og GHB fåssom regel opløst i vand, altså også flydende. Man drikker det. "Gadenavnet" er fantasy eller simpelthen GHB. Rusen... tjah, lidt i retning af alkohol, men man bliver ikke dum, nærmere stangliderlig.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2008 22:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2008 20:15
Indlæg: 131
yeti skrev:
Nastyinc skrev:
Bliver nødt til at spørge, er GHB/GBL Det samme ?
Er det i flydende form ?
Hvordan indtages det?
Hvad er gadenavnet for dette?
Og hvordan er rusen, kort beskrevet.

Jeg synes jeg tit falder over det herinde, men kan ikke finde noget konkret fakta om det, så håber i lige vil bruge 2 min på at gøre mig en del klogere :roll: :)


GBL bruges til at lave GHB, men kan også indtages uden at reagere det, idet det bliver omdannet til GHB i leveren. GBL er flydende, og GHB fåssom regel opløst i vand, altså også flydende. Man drikker det. "Gadenavnet" er fantasy eller simpelthen GHB. Rusen... tjah, lidt i retning af alkohol, men man bliver ikke dum, nærmere stangliderlig.


Bare stangliderlig ? Intet andet det lige kan sammenlignes med ? Lyder bare underligt, hvis der er så mange som bliver afhængig af det :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2008 22:41 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Nastyinc skrev:
Bare stangliderlig ? Intet andet det lige kan sammenlignes med ? Lyder bare underligt, hvis der er så mange som bliver afhængig af det :?


Det er bare som en let alkoholrus, bare hvor man er mere liderlig og mindre dum. Man mister hæmningerne og føler sig for det meste nogenlunde godt tilpas. Men det er egentlig ikke særlig euforisk i længden (jeg finder det faktisk MEGET lidt euforisk), og jeg tror ikke, at man kan være fristet til at tage det konstant og hver dag, hvis man ikke har nogle problemer med at fungere i hverdagen. Hvem fanden gider frivilligt at være afhængig af et stof for at fungere i hverdagen? Så godt er det stof altså heller ikke. Det er bare nemt og uden bivirkninger, så det er oplagt at bruge som flugt fra den normale hverdag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2008 07:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jan 2008 20:15
Indlæg: 131
Okay, det hjalp en del, tak for alle svarene :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2008 21:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2006 10:58
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fyn er fin
GHB/GBL sutter røv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2009 22:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jan 2009 20:10
Indlæg: 25
Minimal skrev:
Nastyinc skrev:
Bare stangliderlig ? Intet andet det lige kan sammenlignes med ? Lyder bare underligt, hvis der er så mange som bliver afhængig af det :?


Det er bare som en let alkoholrus, bare hvor man er mere liderlig og mindre dum. Man mister hæmningerne og føler sig for det meste nogenlunde godt tilpas. Men det er egentlig ikke særlig euforisk i længden (jeg finder det faktisk MEGET lidt euforisk), og jeg tror ikke, at man kan være fristet til at tage det konstant og hver dag, hvis man ikke har nogle problemer med at fungere i hverdagen. Hvem fanden gider frivilligt at være afhængig af et stof for at fungere i hverdagen? Så godt er det stof altså heller ikke. Det er bare nemt og uden bivirkninger, så det er oplagt at bruge som flugt fra den normale hverdag.


Jeg er ikke just enig i at man bliver MINDRE dum end af alkohol - Jeg har ind imellem oplevet at blive fuldstændig "retarderet" når jeg er allermest påvirket. Det har dog for mit eget vedkommende ikke været noget problem, men mine omgivelser har vist indimellem synes jeg kunne blive en anelse belastende i længden på ekstreme doser GHB. Dog har jeg aldrig gjort noget decideret stødende, eller ligefrem ulovligt.

Jeg vil dog give dig ret i at man relativt hurtigt vænner sig til rusen/opbygger tolerance, hvilket gør GHB relativt kedeligt indenfor kort tid (2-3 dage i træk), da euforien og "magien" ligesom forsvinder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2009 21:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Tid til en update.

Jeg oplever stadig at jeg ryster efter alkohol. Bare efter 3 øl, har jeg rysten i kroppen dagen efter.
Hvis jeg har haft en nat med masser af alkohol, kan jeg ugen efter have nogle muskeltrækninger i nakken, som gør at mit hoved får nogle "sæt" engang imellem, hvilket andre faktisk kan se.

Efter et år uden at røre GHB, faldt jeg i igen i slutningen af januar. Tog en aften/nat med 5-6 hætter (kender ikke koncentrationen). Havde en sjov nat, dog uden meget søvn.
De efterfølgende 3 dage kunne jeg intet andet end at ligge i min seng. Jeg var så ødelagt og rystede som en afrikaner på nordpolen. Dulmede det værste med alkohol (I know, det er bare at køre det videre med erstaning).

Nu her 14 dage senere, ryster jeg stadig en smule på hænderne, men det er ved at fortage sig igen.

Jeg vil gerne igen spørge om der er nogen som ved noget om hvorfor man begynder at ryste efter meget alkohol/ghb? Altså hvad der sker rent fysiologisk.

PLUR!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2009 23:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 nov 2002 02:01
Indlæg: 117
Geografisk sted: københavn
Ja GBL/GHB er rendyrket ondskab. . For mig er det i hvert fald umuligt at styre og er netop idag blevet udskrevet fra psyk efter en god gang herlig detox. . Havde slugt godt 750g GHB på lidt over en uge og så kunne jeg lære det. Det er sq ikke for sjov. Skal åbenbart lære det på den hårde måde flere gange. .
:(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2009 07:03 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
SKILD?

Jeg har seriøst ingen anger overfor jeres piv, for I ved det kom - og I? holdt det ikke tilbage...

?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2009 01:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Dex > selvfølgelig vidste man at man skulle passe på, og jeg sidder sgu heller ikke og tuder. Jeg kan bare ikke finde ud af om der er en sammenhæng mellem mit ghb forbrug for snart 2 år siden og det faktum at jeg har rystelser dagene efter jeg har drukket alkohol. Og i så fald, hvad sker der i inden i kroppen, siden den spasser sådan ud?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2009 01:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
xun skrev:
Tid til en update.

Jeg oplever stadig at jeg ryster efter alkohol. Bare efter 3 øl, har jeg rysten i kroppen dagen efter.
Hvis jeg har haft en nat med masser af alkohol, kan jeg ugen efter have nogle muskeltrækninger i nakken, som gør at mit hoved får nogle "sæt" engang imellem, hvilket andre faktisk kan se.

Efter et år uden at røre GHB, faldt jeg i igen i slutningen af januar. Tog en aften/nat med 5-6 hætter (kender ikke koncentrationen). Havde en sjov nat, dog uden meget søvn.
De efterfølgende 3 dage kunne jeg intet andet end at ligge i min seng. Jeg var så ødelagt og rystede som en afrikaner på nordpolen. Dulmede det værste med alkohol (I know, det er bare at køre det videre med erstaning).

Nu her 14 dage senere, ryster jeg stadig en smule på hænderne, men det er ved at fortage sig igen.

Jeg vil gerne igen spørge om der er nogen som ved noget om hvorfor man begynder at ryste efter meget alkohol/ghb? Altså hvad der sker rent fysiologisk.

PLUR!


Burde du ikke helt stoppe med at drikke alkohol, hvis du får det sådan af det?

Jeg ved godt det er svært, men det lyder altså ikke så sundt det dér.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2009 21:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2008 07:29
Indlæg: 842
Geografisk sted: NørrebronX
Update Xun?

_________________
Citat: "Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team