Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2012 04:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 apr 2006 00:46
Indlæg: 320
er selv igang med at indtage 300g GHB krystal. Hvilken benzo er bedst når abstinenserne kommer? tager for det meste en kold tyrker men efter hvad jeg læser her, tror jeg at jeg vil trappe ud med en benzo? tænkte på valium om morgenen og Zolpidem om aftenen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2012 01:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Jeg ville være meget forsigtig med at erstatte, men en lav dose diazepam ville virke ret godt, bortset fra den lange halveringstid, hvor du jo kan forvente at du bliver ekstra sløv i længere tid. Jeg ville nok holde mig til zolpidem, 2-3x 10mg den første dag, 2x 10mg anden dag og 1x 10mg tredie dag... Og hvis abstinenserne er vedvarende, kan du fortsætte to yderligere dage, men så ville jeg ikke anbefale at fortsætte yderligere.

Men uanset hvad, er det ikke sjovt at stoppe og man bliver nemt fristet til at lindre smerten med det nemmeste, så hvis du kan finde 4-5 dage hvor du ikke skal andet end at komme dig, ville det være perfekt.
Ligeledes kan jeg anbefale at gå nogle lange ture. Få rørt kroppen og få frisk luft. Ligesom sund mad også vil gøre det lidt nemmere for din krop.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2012 12:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
puha det er godt nok skræmmende læsning :/

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2012 12:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Jeez.. Læste lige den her tråd op, og der er virkelig nogle uhyggelige historier her.
Jeg er selv ved at lade mig fange i et misbrug, netop som andre siger: fordi når man køber flere liter hjem, falder prisen til under 50 øre/dosen.

Tråden her har helt klart gjort indtryk.. sidder allerede og ryster efter sidste aftens dosering - men "heldigvis" er jeg kun ude i en ret variende dagdosis på 2-6g. Nogle dage/aftener mere, men den sidste uges tid har det været dagligt.
Problemet er bare at det er så billigt, at det svært at lade være. Og der er nok til at fortsætte disse doseringer i lang tid endnu. Der er dog bivirkninger.. føler ikke at mit sproglige sind er nær så stærkt, min korttidshukommelse væsentligt værre - især navne, der burde sidde fast, halter jeg i.

Jeg burde trappe ud, før det bliver for slemt.

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2012 13:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2011 20:23
Indlæg: 1336
Jeg tror du ville takke dig selv for at hælde det ud i afløbet hvor det hører til nu i stedet for om nogle måneder, Mystery.
Jeg ved godt det er svært, men det bliver ikke lettere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2012 15:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
Jeez.. Læste lige den her tråd op, og der er virkelig nogle uhyggelige historier her.
Jeg er selv ved at lade mig fange i et misbrug, netop som andre siger: fordi når man køber flere liter hjem, falder prisen til under 50 øre/dosen.

Tråden her har helt klart gjort indtryk.. sidder allerede og ryster efter sidste aftens dosering - men "heldigvis" er jeg kun ude i en ret variende dagdosis på 2-6g. Nogle dage/aftener mere, men den sidste uges tid har det været dagligt.
Problemet er bare at det er så billigt, at det svært at lade være. Og der er nok til at fortsætte disse doseringer i lang tid endnu. Der er dog bivirkninger.. føler ikke at mit sproglige sind er nær så stærkt, min korttidshukommelse væsentligt værre - især navne, der burde sidde fast, halter jeg i.

Jeg burde trappe ud, før det bliver for slemt.

nu er det ikke fordi jeg skal blande på den måde, men udfra de ting du skriver, virker det til at du er på vej ud i et misbrug der er ved at tage alt for meget overhånd.
du bør stoppe idag, og hvis du ikke kan styre at ha det derhjemme uden at du bruger det-- så smid det ud.

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2012 10:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Jeez.. Læste lige den her tråd op, og der er virkelig nogle uhyggelige historier her.
Jeg er selv ved at lade mig fange i et misbrug, netop som andre siger: fordi når man køber flere liter hjem, falder prisen til under 50 øre/dosen.

Tråden her har helt klart gjort indtryk.. sidder allerede og ryster efter sidste aftens dosering - men "heldigvis" er jeg kun ude i en ret variende dagdosis på 2-6g. Nogle dage/aftener mere, men den sidste uges tid har det været dagligt.
Problemet er bare at det er så billigt, at det svært at lade være. Og der er nok til at fortsætte disse doseringer i lang tid endnu. Der er dog bivirkninger.. føler ikke at mit sproglige sind er nær så stærkt, min korttidshukommelse væsentligt værre - især navne, der burde sidde fast, halter jeg i.

Jeg burde trappe ud, før det bliver for slemt.

nu er det ikke fordi jeg skal blande på den måde, men udfra de ting du skriver, virker det til at du er på vej ud i et misbrug der er ved at tage alt for meget overhånd.
du bør stoppe idag, og hvis du ikke kan styre at ha det derhjemme uden at du bruger det-- så smid det ud.


Hvor enig jeg er med dig sådan helt teoretisk. Så er det meget lettere sagt end gjort, det vil kræve en næsten umenneskelig styrke bare at hælde der ud.
Måske starte med at komme lidt ned i dosis, få nogle til at holde dit stash, gerne noget familie eller lig. Bare ikke folk der selv bruger , de er lidt for nemme at overtale. Eller tag på en lille ferie når din næste flaske er tom og du er kommet lidt ned i dosis. Hvis du vil bruge benzoer til at trappe ned/ud så pas på med at blande, ikk! Og Diazepam er det bedste benzo at trappe ud med pga. det's lange halveringstid, problemet kan så være at få en læge til at udskrive stesoere, de er ikke længer glade for at udskrive nogle form for benzos længer.
Under alle omstændigheder, pas rigtig godt på dig selv. Du har sat dig selv i en farlig situation.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2012 11:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
*bindegal
ja du har ret i at det vil være en god ide, hvis man får en til at holde det, en der ikke selv tager det- men kun hvis man ved med sig selv at man kan styre sig, og at man ikke efter en dag eller to dage stiller sig hysterisk op og bare vil ha det igen, foran vedkommende der holder det.for så er man jo lige vidt.
npr det er sådan et stof der er så farligt så er det bedre at smide det ud, hvis man ikke kan styre sig, det kan man evt gøre på et tidspunkt på dagen, hvor man er allermest motiveret til at stoppe.. så kan det godt være at man fortryder det bagefter , men der er det for sent, så kan man stampe ligeså meget man vil i gulvet, det hjælper ikke..
jeg synes heller ikke man skal begynde at bruge andre stærke eller receptpligtige lægemidler, uden at der er en misbrugslæge/læge indenover.
der er ingen let vej ud af det, man må bare bide i det sure æble, og så evt. læse nogen skræmmende historier f. eks herinde fra. det kan godt hjælpe en til at fastholde sig selv.

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2012 01:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
*bindegal
ja du har ret i at det vil være en god ide, hvis man får en til at holde det, en der ikke selv tager det- men kun hvis man ved med sig selv at man kan styre sig, og at man ikke efter en dag eller to dage stiller sig hysterisk op og bare vil ha det igen, foran vedkommende der holder det.for så er man jo lige vidt.
npr det er sådan et stof der er så farligt så er det bedre at smide det ud, hvis man ikke kan styre sig, det kan man evt gøre på et tidspunkt på dagen, hvor man er allermest motiveret til at stoppe.. så kan det godt være at man fortryder det bagefter , men der er det for sent, så kan man stampe ligeså meget man vil i gulvet, det hjælper ikke..
jeg synes heller ikke man skal begynde at bruge andre stærke eller receptpligtige lægemidler, uden at der er en misbrugslæge/læge indenover.
der er ingen let vej ud af det, man må bare bide i det sure æble, og så evt. læse nogen skræmmende historier f. eks herinde fra. det kan godt hjælpe en til at fastholde sig selv.


Problemet er lidt, at antallet af læger, misbrugskonsulenter osv., der har kendskab til gbl/ghb, er nærmest lig nul. Jeg regner med snart at lave et emne, der omhandler dette. For de såkaldte eksperter er heeelt lost på det område her. Både jeg og en ven har søgt hjælp via systemet, men vi bliver kastet rundt, og det lader til, at vi selv er de eneste "eksperter" på området. Det sutter, og jeg er bange for, at der er mange der kommer galt afsted på den bekostning.

Jeg fatter ikke hvordan de kan blive betalt for at være "rusmiddeleksperter", når man selv bare har det som hobby, og ved mere end dem!? Hvorfor fanden løfter de ikke deres fedtede fingre og slår tingene op på google i det mindste???

Bare et lille heads-up til folk der vil søge professionel hjælp.. Det er pænt nedslående, endelig at have taget sig sammen til at søge hjælp, og så møde sådan et cirkus.

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jun 2012 00:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
*bindegal
ja du har ret i at det vil være en god ide, hvis man får en til at holde det, en der ikke selv tager det- men kun hvis man ved med sig selv at man kan styre sig, og at man ikke efter en dag eller to dage stiller sig hysterisk op og bare vil ha det igen, foran vedkommende der holder det.for så er man jo lige vidt.
npr det er sådan et stof der er så farligt så er det bedre at smide det ud, hvis man ikke kan styre sig, det kan man evt gøre på et tidspunkt på dagen, hvor man er allermest motiveret til at stoppe.. så kan det godt være at man fortryder det bagefter , men der er det for sent, så kan man stampe ligeså meget man vil i gulvet, det hjælper ikke..
jeg synes heller ikke man skal begynde at bruge andre stærke eller receptpligtige lægemidler, uden at der er en misbrugslæge/læge indenover.
der er ingen let vej ud af det, man må bare bide i det sure æble, og så evt. læse nogen skræmmende historier f. eks herinde fra. det kan godt hjælpe en til at fastholde sig selv.


Problemet er lidt, at antallet af læger, misbrugskonsulenter osv., der har kendskab til gbl/ghb, er nærmest lig nul. Jeg regner med snart at lave et emne, der omhandler dette. For de såkaldte eksperter er heeelt lost på det område her. Både jeg og en ven har søgt hjælp via systemet, men vi bliver kastet rundt, og det lader til, at vi selv er de eneste "eksperter" på området. Det sutter, og jeg er bange for, at der er mange der kommer galt afsted på den bekostning.

Jeg fatter ikke hvordan de kan blive betalt for at være "rusmiddeleksperter", når man selv bare har det som hobby, og ved mere end dem!? Hvorfor fanden løfter de ikke deres fedtede fingre og slår tingene op på google i det mindste???

Bare et lille heads-up til folk der vil søge professionel hjælp.. Det er pænt nedslående, endelig at have taget sig sammen til at søge hjælp, og så møde sådan et cirkus.


Jeg har det på helt samme måde. Efter at have besøgt både læge, misbrugsbehandler og psykiater har INGEN af dem forstået et klap af hvad jeg snakkede om, når jeg fortalte om GHB/GBL. Selv efter flere møder med lange forklaringer i stoffets kemi og biologi var de bedste kommentarer i stil med "Så det er Fantasy?" eller "Så du kan lave det selv så billigt? Wow.. er det så ikke svært at lade være?"

Det er fair nok, at ens praktiserende læge ikke ved en bjælde om neurofarmakologi eller psykedeliske og euforiserende stoffer. Men at man kan sidde med en kemieksamen på C-niveau (.. og -muuuligvis- en viden der strækker en smule ud over det) og afsætte samtlige 'eksperter' og psykiatere der dagligt er i kontakt med misbrugsmiljøet er sgu en smule tankevækkende.. :roll:

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2012 17:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
*bindegal
ja du har ret i at det vil være en god ide, hvis man får en til at holde det, en der ikke selv tager det- men kun hvis man ved med sig selv at man kan styre sig, og at man ikke efter en dag eller to dage stiller sig hysterisk op og bare vil ha det igen, foran vedkommende der holder det.for så er man jo lige vidt.
npr det er sådan et stof der er så farligt så er det bedre at smide det ud, hvis man ikke kan styre sig, det kan man evt gøre på et tidspunkt på dagen, hvor man er allermest motiveret til at stoppe.. så kan det godt være at man fortryder det bagefter , men der er det for sent, så kan man stampe ligeså meget man vil i gulvet, det hjælper ikke..
jeg synes heller ikke man skal begynde at bruge andre stærke eller receptpligtige lægemidler, uden at der er en misbrugslæge/læge indenover.
der er ingen let vej ud af det, man må bare bide i det sure æble, og så evt. læse nogen skræmmende historier f. eks herinde fra. det kan godt hjælpe en til at fastholde sig selv.


Problemet er lidt, at antallet af læger, misbrugskonsulenter osv., der har kendskab til gbl/ghb, er nærmest lig nul. Jeg regner med snart at lave et emne, der omhandler dette. For de såkaldte eksperter er heeelt lost på det område her. Både jeg og en ven har søgt hjælp via systemet, men vi bliver kastet rundt, og det lader til, at vi selv er de eneste "eksperter" på området. Det sutter, og jeg er bange for, at der er mange der kommer galt afsted på den bekostning.

Jeg fatter ikke hvordan de kan blive betalt for at være "rusmiddeleksperter", når man selv bare har det som hobby, og ved mere end dem!? Hvorfor fanden løfter de ikke deres fedtede fingre og slår tingene op på google i det mindste???

Bare et lille heads-up til folk der vil søge professionel hjælp.. Det er pænt nedslående, endelig at have taget sig sammen til at søge hjælp, og så møde sådan et cirkus.


Jeg har det på helt samme måde. Efter at have besøgt både læge, misbrugsbehandler og psykiater har INGEN af dem forstået et klap af hvad jeg snakkede om, når jeg fortalte om GHB/GBL. Selv efter flere møder med lange forklaringer i stoffets kemi og biologi var de bedste kommentarer i stil med "Så det er Fantasy?" eller "Så du kan lave det selv så billigt? Wow.. er det så ikke svært at lade være?"

Det er fair nok, at ens praktiserende læge ikke ved en bjælde om neurofarmakologi eller psykedeliske og euforiserende stoffer. Men at man kan sidde med en kemieksamen på C-niveau (.. og -muuuligvis- en viden der strækker en smule ud over det) og afsætte samtlige 'eksperter' og psykiatere der dagligt er i kontakt med misbrugsmiljøet er sgu en smule tankevækkende.. :roll:



men hvordan har du det nu?- er du startet på at trappe ned/ud?
ja det er da temmelig sørgeligt, hvis det eneste man møder er fagpersonale, der intet ved om den slags misbrug, det er ikke iorden- men på den anden side kan du/ og eller i ikke vente på at de èn dag, får noget bedre eller mere viden om det.
så må i hjælpe jer selv bedst muligt videre, ved at drage erfaringer fra andre tidligere brugere, der er kommet ud af det.

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2012 18:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Præcis det samme cirkus jeg mødte Mystery. Har en ven der har sat sig for at skabe fokus på problemet og sprede information i alle retninger inden for systemet, så der kan blive gjort noget ved det. Det samme gør jeg, og jeg vil egentlig opfordre alle, der møder dette problem i systemet, til at gøre det samme. Print noget videnskabeligt data ud og stik det i hovedet på lægen, konsulenten, eller hvem du nu taler med. Eller opfordre dem til at søge information, giv dem links til hvor de kan søge information osv. De skal åbenbart have det serveret på et sølvfad, før de vil undersøge emnet.

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2012 18:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
Præcis det samme cirkus jeg mødte Mystery. Har en ven der har sat sig for at skabe fokus på problemet og sprede information i alle retninger inden for systemet, så der kan blive gjort noget ved det. Det samme gør jeg, og jeg vil egentlig opfordre alle, der møder dette problem i systemet, til at gøre det samme. Print noget videnskabeligt data ud og stik det i hovedet på lægen, konsulenten, eller hvem du nu taler med. Eller opfordre dem til at søge information, giv dem links til hvor de kan søge information osv. De skal åbenbart have det serveret på et sølvfad, før de vil undersøge emnet.


er du kommet ud af dit misbrug eller er du igang?

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2012 23:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har netop i dag modtaget besked om, at kommunen gerne vil bevilge et forløb hos den misbrugskonsultation jeg har talt med et par gange. Jeg henvendte mig i midten af april på det lokale misbrugscenter, fik en indledende samtale, og så ville jeg få svar fra kommunen inden for højst 2 uger. Sådan gik det bare ikke. Først 5 uger senere, da jeg kontakter kommunen og beder dem om at få fingeren ud af røven, begynder der at ske noget! Ender med at få et nej til forløb på misbrugscentret, og blev i stedet sendt til en gruppe af misbrugskonsulenter. Der har jeg haft 3-4 indledende samtaler og skal først nu i gang med det egentlige forløb 2½ måned senere!! Jeg har heldigtvis været i stand til at trappe ned selv i løbet af den tid. Har ikke rørt gbl i en måned tror jeg, phenibut tager jeg kun, når der virkelig er brug for, at jeg skal være på toppen og normal. Nu har jeg bare et mindre misbrug af alkohol og hash ;-) Men det går frem af!

/edit.. Jeg har heldigtvis ikke været ude i 24/7 doseringer, kun et par gange. Men jeg kunne satme godt have set det gå galt, hvis jeg havde mødt den ventetid og uvidenhed, med et værre misbrug. Sygt, at de kan være så sløve!!

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2012 08:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
jeg tror vist generelt at det er meget typisk det offentlige..men kan godt forstille mig at man blir psykisk stresset af at skulle igennem sådan en omgang, når man egentlig bare ønsker at få noget hjælp, ja desværre er det offentlige system på mange områder, ikke noget at råbe hurra for!
men det er godt at du er kommet ud af noget af det, det er flot. så går det den rigtige vej, selvom der nok er noget vej endnu,så er du stadig kommet langt, lyder det til- og det skal du huske at ha i mente de dage du synes det går af h... til.
men er det fordi at du gerne vil i døgnbehandling at det skal bevilges fra kommunen? for på et almindeligt misbrugscenter der skal det da ikke bevilges af kommunen-

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 00:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Tak for støtten :) Nej, i dag skal man til en indledende samtale, som skal videregives til kommunen, og så skal de tage stilling til om de vil bevilge et forløb. Altså, man har vist nok krav på behandling, men de skal stadig godkende dit misbrug, som et reelt misbrug, og efterfølgende finde et relevant behandlingstilbud, som måske ikke altid er lige det man ønsker. I mit tilfælde meldte jeg mig på det lokale misbrugscenter, som jeg har positiv erfaring med, men kommunen valgte at sende mig et andet (billigere?) sted hen. Jeg ved egentlig ikke præcis hvordan det er, ud over at det er et fucking cirkus ;-)

Og nej det var ikke døgnbehandling. Jeg søgte egentlig bare lidt ekstra støtte, samt eventuel kortvarig, medicinsk behandling.

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2012 07:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2012 15:21
Indlæg: 120
Selvtak :) det er vel det psychedelia går ud på, at man kan finde støtte, råd og vejledning.
synes det du fortæller er noget svineri, jeg tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune, hvor mange penge der er sat af til det område. den kommune jeg bor i, der tog jeg bare op på misbrugscenteret og blev med det samme indskrevet, der var ikke noget med at kommunen først skulle godkende noget.
jeg synes at når du en dag er kommet ud af alt, at du skal bruge nogen kræfter på at skrive en klage, få evt din ven til at gøre det samme. For at gøre opmærkom på problemet, det vil nok være en nål i en høstak, men man må starte et sted. For der står sikkert mange i samme situation, samme sted som dig, og de har måske ikke ressourcer til at stå alene med det og starte og kæmpe på egen hånd, og de vil da blive tabt i systemet- og det kan ikk være rigtigt, at i et land som dk og med vores velfærdssamfund, at man lader folk ligge i rendestenen.

_________________
:-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2012 20:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2004 11:26
Indlæg: 2208
Selvtak :) det er vel det psychedelia går ud på, at man kan finde støtte, råd og vejledning.
synes det du fortæller er noget svineri, jeg tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune, hvor mange penge der er sat af til det område. den kommune jeg bor i, der tog jeg bare op på misbrugscenteret og blev med det samme indskrevet, der var ikke noget med at kommunen først skulle godkende noget.
jeg synes at når du en dag er kommet ud af alt, at du skal bruge nogen kræfter på at skrive en klage, få evt din ven til at gøre det samme. For at gøre opmærkom på problemet, det vil nok være en nål i en høstak, men man må starte et sted. For der står sikkert mange i samme situation, samme sted som dig, og de har måske ikke ressourcer til at stå alene med det og starte og kæmpe på egen hånd, og de vil da blive tabt i systemet- og det kan ikk være rigtigt, at i et land som dk og med vores velfærdssamfund, at man lader folk ligge i rendestenen.


Interessant pointe. Men generelt tror jeg det er hele psykiatrien / misbrugshjælpen der mangler en kærlig hånd i Danmark. Folk står i kø til psykiatere med alvorlige sindslidelser i årevis, på grund af urimelige ventelister.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2012 10:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2007 23:49
Indlæg: 792
Torsdag for 15 dage siden tog jeg mig sammen og hældt min resterende liter GBL ud i toilettet. På dette tidspunkt havde jeg gennem ugentligt indtag -> dagligt indtag siden engang midt i maj - opbygget en dose der hed 2-3 g mindst 2 gange dagligt - nogle gange op til 15 g/dag hvis der skulle lammes igennem.

De første par dage efter var virkelig ubehagelige. Jeg rystede, følte mig utilstrækkelig, og måtte virkelig kæmpe for overhovedet at komme ud af sengen, spise, tale med andre mennesker og ikke føle mig helt af helvedes til. En ven, der opleveede mig på første dag med abstinenser (hvor det var værst), sagde at det ikke så slemt ud ude fra - hvilket jo er godt at høre.
Indefra føltes det - rent psykisk - som et langvarigt badtrip. Der var forstyrrende objekter i udkanten af mit synsfelt af og til, og i de første 2 dage oplevede jeg også lydmæssige hallucinationer; altså kunne jeg nogle gange høre en sang spille svagt i baggrunden, når der kun var ambient støj. Andre gange bildt jeg mig selv ind at nogen snakkede eller grinede.

Heldigvis er jeg erfaren med den slags fra "rigtige" psykedelika, og tog det derfor roligt. Lod det bare passere, for det skulle nok gå over.
Nætterne var det værste. Mine drømme var ultra-realistiske, så realistiske at jeg ikke kunne skelne dem fra virkeligheden. Fyldt med meningsløs vold, mord og forfærdelige hændelser mod de mennesker jeg holder allermest af.. indholdet var hvad tæt på, hvad jeg vil klassificere som det sindsyge mennesker må have mareridt om.

Ofte ville jeg forsøge at komme igennem nætterne ved IKKE at sove, og bare lukke øjenene - men allerede første nat fandt jeg ud af at mine mareridt var ligeså meget CEV's som det var REM-søvn drømme. Altså behøvede jeg ikke engang sove, for at få revet min psyke i endnu mindre strimler.
...


Efter 3-4 dage var det værste overstået, og jeg kunne efterhånden sove 5-6 timer om natten. Mit humør og energi-niveau var dog stadig utrolig mat. Der skulle meget til at få mig til at socialisere, smile, spise eller være produktiv (eller i det mindste -føle- mig produktiv, og i det hele taget god nok).


Nu? Sidder jeg på ferie sydpå, hvor jeg er afsted med nogle kammerater. Jeg føler mig over 90% normal, så det er super lækkert. Dog er jeg stadig ikke helt så udadvendt som jeg gerne ville være, men det er jo klart når man er vant til GHB. Et par drinks om aftenen er gode at genopleve lidt af den effekt, uden at gå fuldstændig i lammeland.

Foreløbig har jeg besluttet mig for at tage en lang pause fra alt der hedder drugs. GHB er i mit hoved stadig et dejligt stof, men ikke et man skal have flere liter liggende af på én gang. Der går helt klart noget tid før jeg tør kigge den vej igen.

- Godt at være ude igen!
Peace out, og nyd sommeren.

Rush

_________________
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as hard as you can.
Gør dig selv en tjeneste, og lad være med at starte en samling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2012 11:57 
Offline
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 nov 2001 02:01
Indlæg: 2033
Dejligt at høre, at du har taget første store skridt! GHB har taget røven på overraskende mange i øvrigt fornuftige og respekterede brugere herinde, så det undrer mig ikke, at du også har oplevet medaljens bagside.

Nyd ferien og hav i baghovedet at et indtag af stoffer, ligegyldig hvilke, altid må og skal følges ad med en løbende selvrefleksion. "Hv-spørgsmål" bliver aldrig trivielle i den sammenhæng.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team