Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 maj 2007 20:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2006 10:58
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fyn er fin
Hejsa jeg har nu undersøgt lidt nærmere om GHB/GBL withdrawal (ved ikke lige hvad man kalder det på dansk) symptomer og det ser mildest talt skræmmende ud.

Jeg har selv været alt for meget i flasken på det sidste (ca 3ml, 1 gang om dagen i en måneds tid og ca 4ml gbl, 3-4 gange dagligt, i den sidste måneds tid) og jeg har allerede kunne mærke en del til dopamin rebounden, så meget så jeg er blevet helt nervøs for om jeg får det rigtig skidt hvis jeg stopper på en kold tyrker lige nu.

Er der nogen her der har erfaring for hvor lang tid man skal have taget det for at symptomer bliver så slemme som dem man eks. kan læse om på Erowid, bla. denne rapport skræmte mig en del :

http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb_addiction2.pdf

Jeg har svært ved at finde ud af hvor længe og hvor meget man skal have brugt for at det bliver så slemt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007 21:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jan 2007 18:33
Indlæg: 378
Geografisk sted: kbh et sted
jeg var oppe på ca 4.5g ghb hver aften til at sove på da jeg stoppede.

De første par dage var ikke sjove, man går restløs rundt, får ryste og svedeturer. Alkohol fik det til at bluse op. Min søvnrythme var fucked up i næsten 14 dage, efter jeg stoppede. Jeg kunne bare ikke ligge mig ned og sove. der gik næsten 48 timer før jeg fik noget søvn. Det blev dog bedre. og efter hånden gik der kun små 20 timer mellem hver gang jeg sov.

Der er en del forskel på hvor hård man bliver ramt fra person til person. Nogen siger det at stoppe på GHB, er ligesom at stoppe på Heroin, ikke noget man bare lige gør. Andre har brugt en periode hvor de gradvist har trappet ned.

Lige meget hvad man gør så sutter det røv, når man stopper med GHB.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007 22:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2006 10:58
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fyn er fin
hvor længe og hvor meget havde du taget da du stoppede? dosis/gange om dagen/i hvor lang tid?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007 22:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jan 2007 18:33
Indlæg: 378
Geografisk sted: kbh et sted
Zorglub skrev:
hvor længe og hvor meget havde du taget da du stoppede? dosis/gange om dagen/i hvor lang tid?


2-3 måneder, købte 100g, og startede med hurtigt med 2-2.5g per aften, nogen gange mere, hvis jeg ikke lige faldt i søvn, blev jeg nød til at redusere.

Der var osse en del. gange hvor jeg havde været på druk, så kunne jeg nøjes med 1-1.5g til at sove på.

Der var engang hvor jeg havde været ude og havde formået at drikke 5 øl på under en time. Da jeg så kom hjem 20 minutter senere tenkte jeg ikke på at det skulle være en meget mild dose, fordi jeg havde drukket.

3g ghb + 5 øl = über snorretur og kvalme. Så kunne jeg passede ligge i min seng i aflåst sideleje og vente på at effekten aftog.

I den sidste uge var det 2 gange hver aften. 3g til at starte med og 1-2g når jeg vågnede efter 4 timer. Så løb jeg tør, og besluttede det nok ikke var så smart at købe noget mere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2007 22:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 jan 2007 18:33
Indlæg: 378
Geografisk sted: kbh et sted
Et godt tip er at skrive ned i sin kalender, hver gang man tager noget, lige fra øl til mdma. Så får man hurtigt et oveblik over hvor langt man er ude.

Fx. så min uge fra den 19-2 til den 25-2 sådan her ud:

Mandag 3g ghb
Tirsdag 3g ghb
Onsdag 6 øl
Torsdag 3g ghb
Fredag 5 øl
Lørdag 6 øl, 610mg metylon over 12 timer
Søndag 180mg metylon, 25mg 2cb O, 25mg 2cb IS, 6g ghb(3x 2g). (godt trip) Musik: Depeche mode.

Så bliver det lidt nemmere at sige til sig selv, at man skal stoppe mens lejen er god. Det kræver jo ikke en IQ på mere end 20 at se det. Selvom man ikke har særlig menge brikker at rykke rundt med når man er der ude.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2007 14:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Jeg har været svært afhængig af ghb og gbl efter at have opbygget en tolerance over 1½ år. Efterhånden nåede jeg op på at indtage ca. 100 gram i døgnet, ved at dosere 4 5 gram hver time døgnet rundt. Da jeg stoppede var jeg nødt til at bruge en kombo af alkohol, DZP og truxal(et antipsykotisk middel). Jeg endte så med at overdosere DZP efter at have indkøbt 100 gram DZP, og gik i coma og fik en hjerneskade pga. iltmangel.

Kh S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2007 14:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Jeg endte med at få svære abstinenser af en kombination af hhv. gbl og ghb, som endte med at køre i modtakt, sådan at ghb-abstinenserne indtråde imens gbl-rusen peakede, og modsat at gbl-rusen indtrådte imens ghb-rusen peakede.

Kh S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2007 15:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 sep 2006 18:33
Indlæg: 664
Geografisk sted: Uglemosen
Synteste må man spørge mere til skaden? :oops:

_________________
Indehaver af 6 tamme ugler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2007 18:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2006 10:58
Indlæg: 193
Geografisk sted: Fyn er fin
wow thank god jeg opdagede det her i nogenlunde rimelig tid, lyder som om det er tid til at stoppe øjeblikkeligt

Hvor lang tid gik der fra du stoppede til abstinenserne kom og hvor lang tid til de forsvandt helt igen?

Og kan du evt fortælle lidt om abstinenserne, er det bare det dopamin rebound som jeg allerede kan mærke, men det forsvinder efter et par timer, og at man ikke kan sove eller er det værre, noget man kan mærke 24 timer i døgnet?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2007 10:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2003 01:01
Indlæg: 197
Geografisk sted: Nowhere
Du har ret i at det er alvorlige sager. Der er forbavsende mange paralleler til alkohol withdrawal (som ikke er til at spøge med).

Det vigtigste er muligvis, at du overbeviser dig selv om at du ikke har brug for GHB/GBL. For det har du ikke. Og så kan det være en god idé, at erstatte det med noget andet - og her taler jeg ikke om andre euforiserende substanser. Det kunne være en idé at være lidt mere sammen med vennerne, dyrke sport eller andre interesser i højere grad, sådan at dit stop med GHB/GBL ikke efterlader et tomrum.

Hvis du har brugt det til at sove på, så findes der andre (og sundere) alternativer til at sikre dig din skønhedssøvn. Go Google! ;)

Mange har, før dig, oplevet overraskelsen over, at føle afhængighed af GHB, som vi måske ellers er tilbøjelige til at kategorisere som rimelig harmløst. Lyt til de folks erfaringer og overvej deres relevans. Lyt også til din krops signaler og tag dem alvorligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2007 00:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Min skade sidder i Basalganglierne, som er centreret omkring hjernestammen og er ansvarlige for initiativ og igangsættelse. Den har betydet at jeg har været i genoptæning i et år efter at jeg blev udskevet fra medicinsk, endokrinologisk afdeling på Århus Kommunehospital, og har haft svært ved at få min hverdag til at hænge sammen.

Kh S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2007 00:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Mht. til abstinenserne er det absolut ikke det samme som den smule dopamine rebound, man opveler lige efter ghb-rusen. Der er derimod tale om et helvede af kramper, hallucinationer, rysteture og opkastninger.
Det kan dog afhjælpes med Truxal og Benzodiazepiner - de stærke af slagsen. Tidsperspektivet med Truxalbehandlig er kun 3 dag or so, men med Benzoer, ligger man i ti dage afkræftet og hallucinerer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2007 11:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 aug 2005 23:05
Indlæg: 768
Men sørg nu for alt i verden for, at du ikke erstatter et misbrug med et andet! Hvis du har en god læge, så opsøg ham eller hende - så skal vedkommende nok vurdere, om du har brug for medicin til at komme ud af det, og i så fald hvilket medicin, der skal bruges.
Held og lykke med det. Det bliver en hård tid, men husk nu på, at MANGE før dig har klaret sig fint igennem det!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007 21:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Update fra syn|tese's sindssyge tilværelse:

Jeg er lige ved at komme mig efter at være faldet i med ghb-en igen. Og efter en ti døgns forbrug havde jeg allerede sindssyge abstinenser, som jeg besluttede mig for at drikke mig ud af med alkohol. Det skulle vise sig at være en dårlig ide, da jeg efter ca. et døgn blev kørt til Århus Kommunehospital med en alkoholpromille på 4,7 :shock:
De bombede mig så med noget Fenemal-drop, og jeg fik dem til sidst overtalt til at give mig en 50 mg.s truxal, hvorefter jeg gik kold.
Inden jeg blev hentet havde jeg præsteret at smadre mit wc, så cisternen brækkede af kummen, ved at lave et styrt ned over med hovedet først, hvilket betød at jeg endte fastklemt med min krop oven på mit hovede i en mareridtsagtig tilstand, hvor jeg indså at jeg havde mistet min motorik totalt.

Kh S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007 22:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 21 aug 2005 22:06
Indlæg: 566
damn :O lyder ik godt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007 22:38 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hej Syn|tese
Jeg håber, at du passer på dig selv, og nu evt vil overveje at droppe GHB'en.
Jeg er selv kommet frem til, at jeg ikke skal tage GHB i en lang periode, da jeg var begyndt at redosere rigtig mange gange med det resultat, at jeg gik totalt kold. Når jeg vågnede havde jeg småkramper i hænderne/underarmene og nogle gange lå jeg de mest mystiske steder. Derudover tog jeg det hver dag i et godt stykke tid, og selvom det som sådan ikke har påvirket min hverdag, så ser jeg det som et faresignal, at begynde at have småkramper og ikke vågne det sted man havde lagt sig.

Alt god vind fremover

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007 22:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 12:40
Indlæg: 61
Geografisk sted: Roskilde Syd
undskyld for OT, men hvordan kan man få en promille på 4,7? Det lyder ret heftigt. Mener at ha læst et sted at man mister bevidstheden ved omkring 3,0?

Jeg tror skam på dig, kunne bare godt tænke mig lidt uddybelse, hvis det er ok?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007 23:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
det kan man ved at starte ud med en flaske vin og et par cognac'er, for derefter at fortsætte med 4 flasker vodka og en halv flaske gin - men man skal være ghb-abstinent for ikke at dø af en promille på over 4, normalt.

Kh S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007 23:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Jeg havde faktisk ikke engang tømmermænd bagefter :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2007 23:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 jun 2003 01:01
Indlæg: 408
Geografisk sted: Århus C
Btw, så sparker Fenemal-drop ellers røv - ikke at jeg vil anbefale nogen at begynde at eksperimentere med det da det er den gamle type beroligende midler, som kan slå en ihjel.

Edit: Barbiturater, hedder de


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team