Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 17:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland
Når jeg er på amf , og har været det en halv time eller sådan noget, begynder mine ben nærmest at dirre , og mine hænder, uden jeg selv lægger mærke til det, begynder at tage fat i hvad der nu er i nærheden , og så lukke sammen , eller hvad man skal sige, ligesom hvis man niver i et eller andet . Og mens jeg sidder sådan er jeg helt væk , og har ikke kontakt til nogen andre, og jeg stirrer op i lyset. Engang filmede min veninde mig, og det så ikke for diskret ud, og det er jo ikke særlig smart når det er i byen.

Jeg har taget amf mange gange, men tror aldrig jeg bliver bedre til at styre mig når jeg tripper ,
Nogen der har samme problem, eller nogen gode råd, evt ?

Mvh Karina,.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Karina og velkommen til!
Nu kender jeg ikke dine stofvaner, så jeg vil starte med at spørge, hvor tit tager du amfetamin? Det lyder ikke som om det er særlig godt for dig, hvis du bliver "helt væk" og ikke er med i det sociale.
Mit råd til dig er, lad være med at tage det, eller hold dig til kun at tage det en sjælden gang.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg har haft lignende tendenser med E. På come-up'et var jeg virkelig glad for at klemme ting sammen. I sær min mobil. Virkelig rart at bare "knuse" min mobil med hånden.

De andre ting kan jeg dog ikke relatere til.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
På svampe og LSA har jeg en vane med at prøve at kvæle alt hvad der er i nærheden. Lightere, mobiler, jernstænger og hvad der ellers kommer forbi. Føles af en eller anden grund bare så dejligt at kvase ting på ovenstående. Hvorfor ved jeg ikke, men det er da noget der kan ignoreres eller undgås hvis man tænker over det :)

Titel:
Dedikeret medlem

Haha jeg skal helt klart prøve at knuse ting, næste gang :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Både på E og på amf, kan jeg også godt lide at sidde og kramme/have noget i hånden.. mobil, sammenkrøllet seddel, ja whatever.. hva der nu lige er :P

Titel:
Dedikeret medlem

Bryster ? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

tror det er noget med man abre skal aktiveres eller hvad man kan sige, hvis jeg keder mig bare lidt, begynder jeg at lave tomme joints :D

aka cones.

Titel:
Medlem

det er vel pga muskelspændingerne

Titel:
Dedikeret medlem

tror jeg også har meget med det at gøre. også derfor man nogle gang laver de syyygeste ansigter :D haha

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ja mit råd ville primært også være at droppe speed, syns personligt det er et forfærdeligt stof med alt for mange bivirkninger (også på lang sigt)... Du skulle måske prøve nogle lovlige alternativer som imo giver en bedre og mere naturlig energi... Mulighederne er mange!

Ellers har der for nyligt været en tråd om hvad man kan indtage for at nedsætte muskelspændinger... Ka ikke lige huske den men mener at svaret var magnesium!

Titel:
Dedikeret medlem

jeg er heller ikke den største tilhænger af amfetamin. specielt ikke dagen efter :shock: men hvis man hygger sig på et par streger cola, og så en enkelt amf. så får man samme gode virkning som amf'en, og colaen samtidig

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland
[quote="Søren Putte"]jeg er heller ikke den største tilhænger af amfetamin. specielt ikke dagen efter :shock: men hvis man hygger sig på et par streger cola, og så en enkelt amf. så får man samme gode virkning som amf'en, og colaen samtidig[/quote]

Er d ikk farligt a blande amf og cola ? Eller r d bar noget j har hørt ? (:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Søren Putte skrev:
jeg er heller ikke den største tilhænger af amfetamin. specielt ikke dagen efter :shock: men hvis man hygger sig på et par streger cola, og så en enkelt amf. så får man samme gode virkning som amf'en, og colaen samtidig

jeg synes nu slet ik amf er så slemt dagen(e) efter.. det værste er hvis man også har blandet med ecstasy, så kan den godt blive lidt grum.! Men man må jo bar sørge for at spise godt med vitaminer osv.. :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hans Nissen skrev:
jeg synes nu slet ik amf er så slemt dagen(e) efter.. det værste er hvis man også har blandet med ecstasy, så kan den godt blive lidt grum.! Men man må jo bar sørge for at spise godt med vitaminer osv.. :P

Blandingen af MDMA og amfetamin er neurotoxisk og smadrer de seretonerge celler, fordi de genoptager dopamin,der er frigivet af amfetaminen, istedet for seretonin. Lad være med at blande de to stoffer med hinanden!

Hilsen Fanny

Titel:
Flueknepper kongen

Det gør de altså ikke, Fanny. Det er en ofte udbredt myte. Skaden skyldes superoxid-radikaler fra MDMA's nedbrydelse i neuronet.

Blandingen er dum på grund af de åbenlyse risici for farlige interaktioner, og begge stoffer må anses at være neurotoksiske (for hhv. serotonerge og dopaminerge neuroner)

Titel:
Junior medlem

Dr. Levose-Mis skrev:
Det gør de altså ikke, Fanny. Det er en ofte udbredt myte. Skaden skyldes superoxid-radikaler fra MDMA's nedbrydelse i neuronet.

Blandingen er dum på grund af de åbenlyse risici for farlige interaktioner, og begge stoffer må anses at være neurotoksiske (for hhv. serotonerge og dopaminerge neuroner)

MDMA metaboliseres i leveren, og nedbrydes ikke i neuronet ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dr. Levose-Mis skrev:

Har du noget dokumentation for det? Så vidt jeg ved har der tidligere været nogenlunde konsensus om det Fanny siger, ikke bare her, men på diverse sites som også tæller folk der har tilstrækkelig videnskabelig indsigt til at kunne udtale sig om den slags.

Titel:
Flueknepper kongen

Monks et al. 2004 antyder at skaden skyldes nedbrydningen af MDMA selv:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... med_docsum

Monks, Lau & Jones, 2004, antyder dog også, at dette kan skyldes transport af for meget dopamin ind i SERT(serotonin reuptake protein)-udtrykkende celler.

Men, som Cadet JL, Krasnova IN, Jayanthi S, Lyles J så rigtigt påpeger på http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... med_docsum er mekanismen nok at anse som værende kompleks (excitotoxicitet, hypertermi, apoptose, m.m.).

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er endnu ikke nogen endelige resultater, hvad angår MDMA og amfetamin - det meste er gisninger og antagelser, og du kan læse to forskellige rapporter og få to forskellige forklaringer.

Den her står der lidt mere flere detaljer om meth og MDMA: http://www.aapsj.org/view.asp?art=aapsj080238

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]